כתיבת עמוד אודות

במאמר זה אתן נוסחה מפורטת שתעזור לכם בכתיבת עמוד אודות, גם עבור אתר של חברה וגם עבור אתר שמציג עסק של בן אדם אחד.
About-page

מה תגלו במאמר הזה?...

הדרך הכי טובה לכתוב על עצמנו היא להתחיל במה שאנו כבר יודעים על עצמנו ולהוסיף על כך את הניסיון המקצועי הרלוונטי. ניתן לפתח את ההתחלה הזו דרך יצירת הזדהות בין הגולש לבינינו, הוספת תמונות וסיפורים אישיים שיגבירו את הקשר האישי. במידה ומדובר על כתיבת עמוד אודות עבור חברה נוסיף חלק של חזון ערכים וההיסטוריה של העסק.

כתיבת תוכן לעמוד אודות יכולה להיות משימה מאתגרת בייחוד עבור אלו מאיתנו שלא התנסו עדיין בכתיבת תוכן לאתר. מעבר לכך שלפעמים קשה לנו לכתוב תוכן באופן רגיל, לכתוב תוכן על עצמנו יכול להיות קשה, מביך או לא נוח אפילו יותר. לכן במאמר זה אתן נוסחה מפורטת שתעזור לכם בכתיבת עמוד אודות, גם עבור אתר של חברה וגם עבור אתר שמציג עסק של בן אדם אחד.

מי קורא את דף האודות

הגולשים שקוראים עמוד האודות לרוב יהיו כאלו שכבר הגיעו לאתר כמה פעמים בעבר, התרשמו מהדברים שהם ראו וחושבים האם ליצור קשר. עמוד האודות יעזור להם להחליט מבחינה רגשית האם ליצור קשר ולקבל שירות מהחברה או אולי לעבור למתחרים ולדבר איתם. לכן, מדובר על שלב קריטי שבו כבר נעשה רושם טוב וכעת צריך לתת את האקסטרה מייל בכדי לגרום לגולש להרגיש טוב ונינוח עם החברה מספיק בכדי להרים אליה טלפון או להשאיר פניה.

לכן, בעמוד האודות לא ננסה למכור או לשווק, דבר שכבר נעשה בעמודים הקודמים בהם ביקר הגולש, אלא נתמקד יותר בחוויה החיובית, בקשר האישי ובתקשורת הישירה שהחברה נותנת לגולשים וללקוחות.

איך כותבים עמוד אודות לאתר חברה

כאשר אנו כותבים עמוד אודות עבור חברה נשתדל לכלול חמישה אלמנטים של כל אחד מהם תפקיד מכריע ביצירת ההזדהות בין הגולש לבין העסק.

היסטוריה של העסק

כתיבה על ההיסטוריה היא חיונית לשם יצירת אווירה של קירבה בין הגולש לבין העסק. כאשר נכתוב חלק זה באופן נכון תיווצר תחושה שלא מדובר על עסק גדול שמנותק מהשטח אלא על חברה שמורכבת מאנשים כמוני וכמוכם, שרואה את הלקוחות שלה בגובה העיניים ומאפשרת תקשורת ישירה ואנושית.

בחלק זה נכלול את שנת ההקמה של העסק ואת הסיפור על ההתחלה שלו, ונמשיך בפירוט על תהליכי ההתפתחות וההרחבה שלו עד להצגת העסק כפי שהוא נראה כיום. בין אם מדובר על התפתחות על ידי גיוס אנשים נוספים או התפתחות מעסק קטן לחברה גדולה, העיקר הוא שהסיפור יסופר באופן אישי ויתן רושם של חברה שהתחילה ונבנתה על ידי אנשים שדומים כמה שיותר ללקוחות שכיום היא משרתת.

חזון וערכים

החזון והערכים אמורים לספר ללקוחות על המטרות הגדולות של החברה. לא מדובר על מטרות עסקיות וכלכליות אלא על מטרות שנוגעות לפן האנושי והבין אישי שהחברה מעוניינת להשיג. בין אם מדובר על שיפור רמת החיים של הקהילה, הציבור או הלקוחות, ובין אם מדובר על העזרה לעסקים בכדי שיתפתחו, חשוב שהחזון והערכים יהיו ממוקדים בתועלת שניתנת ללקוחות. נסו לחשוב על התחושה החיובית של הלקוחות שהיו מרוצים מהשירות שנתתם ואילו מילים חמות וטובות הם היו כותבים עליכם אם הם היו צריכים לתת עליכם המלצה, מילים אלו יהיו הבסיס לכתיבת החזון והערכים.

כדאי שערכי החברה שיוצגו יתמקדו בדרך בה החברה הופכת את העולם למקום טוב יותר.
כדאי שערכי החברה שיוצגו יתמקדו בדרך בה החברה הופכת את העולם למקום טוב יותר.

ניסיון ומקצועיות

כתיבה על ניסיון ומקצועיות מסמנת את המעבר מההחלק ההומני והאנושי בטקסט אל עבר החלק היותר פרקטי שאותו הלקוחות מעוניינים לראות. כאן ניתן דגש על ההתנסות בכל תחום ותת תחום בו שהחברה פועלת, ונשים דגש על הישגים יוצאי דופן שהחברה הציגה במהלך פעילותה. בכתיבת חלק זה חשוב מאוד לשמור על סגנון שאינו מתפאר יותר מידיי בהישגי החברה אלא יותר מתמקד בכיצד הניסיון וההצלחות של החברה במהלך השנים יתרמו ללקוחות שבאים איתה במגע כיום. זכרו, איננו רוצים לתת את הרושם שאנו "עפים על עצמנו" יותר מידי, אלא להעביר את המסר של כדאיות בשיתוף פעולה עם החברה באופן אלגנטי ונינוח.

האנשים שמאחורי החברה

זהו החלק האחרון בכתיבת העמוד ועליו לציין את בעלי התפקידים הבכירים ביותר בחברה. חשוב לכלול בעלי תפקידים כמו מנכ"ל, סמנכ"לים ואנשי מפתח חשובים. במידה וישנם אנשים שעובדים בחברה שהם "שם דבר" בתעשייה ומוכרים גם בזכות עצמם ניתן להם דגש נוסף. לכל אחד מהאנשים המוצגים נצרף תמונה, את כותרת התפקיד שלו וכמה מילים אישיות על מקומו בחברה ועל התועלת האישית שהוא מביא ללקוחות.

זהו החלק החשוב ביותר ביצירת הקשר האישי עם הלקוחות מאחר ובו הם רואים בפועל את בני האדם שעומדים מאחורי החברה ויכולים להזדהות איתם הרבה יותר בקלות מאשר הזדהות עם ערכים או היסטוריה של גוף מסחרי שאין לו פנים אנושיות. לכן כדאי לכלול כמה שיותר מלל וכמה שיותר פניה אישית אל הלקוחות בחלק זה.

איך כותבים עמוד אודות על עסק של בן אדם אחד

כתיבת אודות עבור עסק של בן אדם אחד דומה במהותה לכתיבת אודותעבור חברה אך כמובן שהיא לא תכלול את החלקים הפחות רלוונטי.

היסטוריה וניסיון מקצועי

החלק של ההיסטוריה יהיה מעט קצר יותר מאשר באודות של חברה והוא יעסוק יותר בפן המקצועי והניסיון המקצועי שיש לנותן השירות. ניתן לכלול את כמות השנים שנותן השירות פועל בתחום, תוך ציון הישגים בולטים ולקוחות גדולים ומרשימים שאיתם עבד. ניתן גם להוסיף כל דבר אחר כמו התנדבויות תרומה לקהילה או פעילות צדדית שקשורה בניסיון שצבר בשטח

יצירת הזדהות

יצירת הזדהות, מהצד השני, תשתדל לתת פחות דגש על היתרונות והמקצועיות ויותר דגש על יצירת הזדהות, כך שהגולש ירגיש שמדובר על בן אדם שדומה לו כמה שיותר ושיש ביניהם שפה משותפת. המטרה היא שהגולש ירגיש שהוא יכול לפנות בחופשיות לנותן השירות באותה הצורה שהוא פונה אל חבר טוב ומבקש עזרה.

עמוד אודות חייב לכלול תמונה גדולה ובולטת של האדם שעומד מאחוריו ורצוי שזו תהיה תמונה רשמית ועסקית שמשדרת את מקצועיות. ניתן להשתמש בתמונת הפרופיל המוצגת ברשתות החברתיות כל עוד היא עונה על הקריטריון הזה. ההעדפה היא להשתמש בתמונה שמפורסמת בפרופיל הלינקדאין שלנו שכן זוהי רשת שיותר מכוונת מקצועיות ועבודה מאשר רשתות חברתיות אחרות.

כך נראה עמוד אודות באתר שלי

איך כדאי להתחיל לכתוב את עמוד האודות שלי?

כמו שניתן לשים לב הנוסחה שנתתי כרגע היא מאוד כללית ונכונה למרבית העסקים ונותני השירות. עם זאת, היא יכול להיות כללית מידי עבור חלקכם. לכן מעבר לשימוש בנוסחה אני מציע לכם לערוך מחקר מתחרים כדי להבין את הדקויות והניואנסים שכדאי לכם לכתוב בעמוד האודות בכדי שיהיה תואם ספציפית לשוק בו אתם פועלים.

תוכלו להיכנס לגוגל, לרשום את שם השירות שאתם מציעים ולפתוח את חמש התוצאות הראשונות של חברות שדומות לכם ככל הניתן. תוכלו לעיין בעמוד האודות שלהם ולשאוב משם השראה שתעזור לכם לכתוב גם את העמוד שלכם. אני ממליץ לא להגזים בלקיחת ההשראה ולבסס את רוב הטקסט שתכתבו על הערכים החזון והערך האישיים שאתם מביאים. השתמשו במתחרים רק בכדי לבצע שיופים והתאמות אחרונות שיעזרו להפוך את העמוד ליותר ממוקד לשוק, אך לא מעבר לכך.

לקוחות ממליצים

מוזמנים להתרשם מכל חוות הדעת עליי
כמקדם אתרים מומלץ

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נגיע יחד למקום הראשון ונביא הרבה לקוחות חדשים לעסק שלך.

אולי יעניין אותך גם...

seoorppc
איך לקדם אתר בגוגל?
כפיר מנשה

קידום אורגני או ממומן – מה יותר כדאי?

מתלבטים בין קידום אורגני לקידום ממומן? המאמר מסביר את ההבדלים, היתרונות והחסרונות של כל שיטה, ומסייע בבחירה המתאימה לעסק שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן