כתיבת עמוד אודות

במאמר זה אתן נוסחה מפורטת שתעזור לכם בכתיבת עמוד אודות, גם עבור אתר של חברה וגם עבור אתר שמציג עסק של בן אדם אחד.
About-page

מה תגלו במאמר הזה?...

הדרך הכי טובה לכתוב על עצמנו היא להתחיל במה שאנו כבר יודעים על עצמנו ולהוסיף על כך את הניסיון המקצועי הרלוונטי. ניתן לפתח את ההתחלה הזו דרך יצירת הזדהות בין הגולש לבינינו, הוספת תמונות וסיפורים אישיים שיגבירו את הקשר האישי. במידה ומדובר על כתיבת עמוד אודות עבור חברה נוסיף חלק של חזון ערכים וההיסטוריה של העסק.

כתיבת תוכן לעמוד אודות יכולה להיות משימה מאתגרת בייחוד עבור אלו מאיתנו שלא התנסו עדיין בכתיבת תוכן לאתר. מעבר לכך שלפעמים קשה לנו לכתוב תוכן באופן רגיל, לכתוב תוכן על עצמנו יכול להיות קשה, מביך או לא נוח אפילו יותר. לכן במאמר זה אתן נוסחה מפורטת שתעזור לכם בכתיבת עמוד אודות, גם עבור אתר של חברה וגם עבור אתר שמציג עסק של בן אדם אחד.

מי קורא את דף האודות

הגולשים שקוראים עמוד האודות לרוב יהיו כאלו שכבר הגיעו לאתר כמה פעמים בעבר, התרשמו מהדברים שהם ראו וחושבים האם ליצור קשר. עמוד האודות יעזור להם להחליט מבחינה רגשית האם ליצור קשר ולקבל שירות מהחברה או אולי לעבור למתחרים ולדבר איתם. לכן, מדובר על שלב קריטי שבו כבר נעשה רושם טוב וכעת צריך לתת את האקסטרה מייל בכדי לגרום לגולש להרגיש טוב ונינוח עם החברה מספיק בכדי להרים אליה טלפון או להשאיר פניה.

לכן, בעמוד האודות לא ננסה למכור או לשווק, דבר שכבר נעשה בעמודים הקודמים בהם ביקר הגולש, אלא נתמקד יותר בחוויה החיובית, בקשר האישי ובתקשורת הישירה שהחברה נותנת לגולשים וללקוחות.

איך כותבים עמוד אודות לאתר חברה

כאשר אנו כותבים עמוד אודות עבור חברה נשתדל לכלול חמישה אלמנטים של כל אחד מהם תפקיד מכריע ביצירת ההזדהות בין הגולש לבין העסק.

היסטוריה של העסק

כתיבה על ההיסטוריה היא חיונית לשם יצירת אווירה של קירבה בין הגולש לבין העסק. כאשר נכתוב חלק זה באופן נכון תיווצר תחושה שלא מדובר על עסק גדול שמנותק מהשטח אלא על חברה שמורכבת מאנשים כמוני וכמוכם, שרואה את הלקוחות שלה בגובה העיניים ומאפשרת תקשורת ישירה ואנושית.

בחלק זה נכלול את שנת ההקמה של העסק ואת הסיפור על ההתחלה שלו, ונמשיך בפירוט על תהליכי ההתפתחות וההרחבה שלו עד להצגת העסק כפי שהוא נראה כיום. בין אם מדובר על התפתחות על ידי גיוס אנשים נוספים או התפתחות מעסק קטן לחברה גדולה, העיקר הוא שהסיפור יסופר באופן אישי ויתן רושם של חברה שהתחילה ונבנתה על ידי אנשים שדומים כמה שיותר ללקוחות שכיום היא משרתת.

חזון וערכים

החזון והערכים אמורים לספר ללקוחות על המטרות הגדולות של החברה. לא מדובר על מטרות עסקיות וכלכליות אלא על מטרות שנוגעות לפן האנושי והבין אישי שהחברה מעוניינת להשיג. בין אם מדובר על שיפור רמת החיים של הקהילה, הציבור או הלקוחות, ובין אם מדובר על העזרה לעסקים בכדי שיתפתחו, חשוב שהחזון והערכים יהיו ממוקדים בתועלת שניתנת ללקוחות. נסו לחשוב על התחושה החיובית של הלקוחות שהיו מרוצים מהשירות שנתתם ואילו מילים חמות וטובות הם היו כותבים עליכם אם הם היו צריכים לתת עליכם המלצה, מילים אלו יהיו הבסיס לכתיבת החזון והערכים.

כדאי שערכי החברה שיוצגו יתמקדו בדרך בה החברה הופכת את העולם למקום טוב יותר.
כדאי שערכי החברה שיוצגו יתמקדו בדרך בה החברה הופכת את העולם למקום טוב יותר.

ניסיון ומקצועיות

כתיבה על ניסיון ומקצועיות מסמנת את המעבר מההחלק ההומני והאנושי בטקסט אל עבר החלק היותר פרקטי שאותו הלקוחות מעוניינים לראות. כאן ניתן דגש על ההתנסות בכל תחום ותת תחום בו שהחברה פועלת, ונשים דגש על הישגים יוצאי דופן שהחברה הציגה במהלך פעילותה. בכתיבת חלק זה חשוב מאוד לשמור על סגנון שאינו מתפאר יותר מידיי בהישגי החברה אלא יותר מתמקד בכיצד הניסיון וההצלחות של החברה במהלך השנים יתרמו ללקוחות שבאים איתה במגע כיום. זכרו, איננו רוצים לתת את הרושם שאנו "עפים על עצמנו" יותר מידי, אלא להעביר את המסר של כדאיות בשיתוף פעולה עם החברה באופן אלגנטי ונינוח.

האנשים שמאחורי החברה

זהו החלק האחרון בכתיבת העמוד ועליו לציין את בעלי התפקידים הבכירים ביותר בחברה. חשוב לכלול בעלי תפקידים כמו מנכ"ל, סמנכ"לים ואנשי מפתח חשובים. במידה וישנם אנשים שעובדים בחברה שהם "שם דבר" בתעשייה ומוכרים גם בזכות עצמם ניתן להם דגש נוסף. לכל אחד מהאנשים המוצגים נצרף תמונה, את כותרת התפקיד שלו וכמה מילים אישיות על מקומו בחברה ועל התועלת האישית שהוא מביא ללקוחות.

זהו החלק החשוב ביותר ביצירת הקשר האישי עם הלקוחות מאחר ובו הם רואים בפועל את בני האדם שעומדים מאחורי החברה ויכולים להזדהות איתם הרבה יותר בקלות מאשר הזדהות עם ערכים או היסטוריה של גוף מסחרי שאין לו פנים אנושיות. לכן כדאי לכלול כמה שיותר מלל וכמה שיותר פניה אישית אל הלקוחות בחלק זה.

איך כותבים עמוד אודות על עסק של בן אדם אחד

כתיבת אודות עבור עסק של בן אדם אחד דומה במהותה לכתיבת אודותעבור חברה אך כמובן שהיא לא תכלול את החלקים הפחות רלוונטי.

היסטוריה וניסיון מקצועי

החלק של ההיסטוריה יהיה מעט קצר יותר מאשר באודות של חברה והוא יעסוק יותר בפן המקצועי והניסיון המקצועי שיש לנותן השירות. ניתן לכלול את כמות השנים שנותן השירות פועל בתחום, תוך ציון הישגים בולטים ולקוחות גדולים ומרשימים שאיתם עבד. ניתן גם להוסיף כל דבר אחר כמו התנדבויות תרומה לקהילה או פעילות צדדית שקשורה בניסיון שצבר בשטח

יצירת הזדהות

יצירת הזדהות, מהצד השני, תשתדל לתת פחות דגש על היתרונות והמקצועיות ויותר דגש על יצירת הזדהות, כך שהגולש ירגיש שמדובר על בן אדם שדומה לו כמה שיותר ושיש ביניהם שפה משותפת. המטרה היא שהגולש ירגיש שהוא יכול לפנות בחופשיות לנותן השירות באותה הצורה שהוא פונה אל חבר טוב ומבקש עזרה.

עמוד אודות חייב לכלול תמונה גדולה ובולטת של האדם שעומד מאחוריו ורצוי שזו תהיה תמונה רשמית ועסקית שמשדרת את מקצועיות. ניתן להשתמש בתמונת הפרופיל המוצגת ברשתות החברתיות כל עוד היא עונה על הקריטריון הזה. ההעדפה היא להשתמש בתמונה שמפורסמת בפרופיל הלינקדאין שלנו שכן זוהי רשת שיותר מכוונת מקצועיות ועבודה מאשר רשתות חברתיות אחרות.

כך נראה עמוד אודות באתר שלי

איך כדאי להתחיל לכתוב את עמוד האודות שלי?

כמו שניתן לשים לב הנוסחה שנתתי כרגע היא מאוד כללית ונכונה למרבית העסקים ונותני השירות. עם זאת, היא יכול להיות כללית מידי עבור חלקכם. לכן מעבר לשימוש בנוסחה אני מציע לכם לערוך מחקר מתחרים כדי להבין את הדקויות והניואנסים שכדאי לכם לכתוב בעמוד האודות בכדי שיהיה תואם ספציפית לשוק בו אתם פועלים.

תוכלו להיכנס לגוגל, לרשום את שם השירות שאתם מציעים ולפתוח את חמש התוצאות הראשונות של חברות שדומות לכם ככל הניתן. תוכלו לעיין בעמוד האודות שלהם ולשאוב משם השראה שתעזור לכם לכתוב גם את העמוד שלכם. אני ממליץ לא להגזים בלקיחת ההשראה ולבסס את רוב הטקסט שתכתבו על הערכים החזון והערך האישיים שאתם מביאים. השתמשו במתחרים רק בכדי לבצע שיופים והתאמות אחרונות שיעזרו להפוך את העמוד ליותר ממוקד לשוק, אך לא מעבר לכך.

לקוחות ממליצים

5.0
מבוסס על 24 ביקורות
powered by Google
manar ziedan
18:04 15 May 25
מהמרצים שמלמדים בגובה העיניים, מעבירים את החומר בצורה ברורה – וגורמים להתאהב בתחום.
למדתי אצלו קידום אורגני (SEO) וכתיבה שיווקית, וזה ללא ספק היה אחד הקורסים הכי מעניינים שלמדתי.
מעבר לידע המקצועי הרחב והניסיון העשיר, הוא מצליח ליצור חוויית למידה נעימה, ממוקדת ומלאת ערך.
היה לי פשוט כיף ללמוד איתו.
Razi Hadad
17:50 12 May 25
מרצה ברמה גבוהה ביותר! למדתי המון מהשיעורים שלך – גם ברמה המקצועית וגם ברמה האישית. ההסברים ברורים, הסבלנות מורגשת בכל שיעור, וההשקעה שלך ניכרת. תודה על הידע, ההשראה והאכפתיות – זכיתי ללמוד אצלך!
אחד המרצים הטובים שיצא לי לפגוש! מקדם אתרים מקצועי ואחלה בן אדם ממליץ בחום. תודה רבה כפיר על כל העזרה והלימוד
Guy Matityahu
20:44 27 Jan 25
זה עתה סיימתי את קורס SEO במכללת HackerU עם כפיר מנשה ואני ממליץ עליו בחום!

לכפיר יש כישרון גדול לזקק מושגי SEO מורכבים להסברים פשוטים וניתנים לעיכול. יש לו סגנון הוראה מרתק ומעורר שיחה, מה שגורם לנושאים הטכניים ביותר להרגיש נגישים ומעניינים.

התרשמתי במיוחד מהסבלנות והמקצועיות שלו - בכל פעם ששאלה חזרה על עצמה או הייתה זקוקה להסבר (מה שקרה לעתים קרובות), הוא חזר ברצון על התשובה, והיכולת שלו לשמור על הדיון במשימה תוך כדי תשובה על כל השאלות היא מיומנות נדירה.

מלבד התיאוריה, כפיר הציע לנו תכשיטים מהמסע שלו שציידו אותנו בכלים, אסטרטגיות ופריצות חדשות שלא תמצאו באף ספר. ההוראות שלו בנושאים כמו מחקר ידני של מילות מפתח שינו לחלוטין את הדרך שבה אני ניגש לקידום אתרים.

כפיר הוא המומחה/מחנך לקידום אתרים שאתה רוצה לעבוד איתו אם אתה צריך מישהו שבאמת רוצה שתצליח ויעשה את הקילומטר הנוסף. אני מחשיב את עצמי בר מזל שלמדתי ממנו ולא יכול להמליץ ​​עליו מספיק לכל מי שמעוניין להרחיב את הידע או העסק שלו ב-SEO!

תודה לך כפיר על חווית למידה מדהימה!
tal israeli
18:35 26 Jan 25
ממליץ בחום
אלירן אליהו
00:27 06 Dec 24
רוצה להגיד תודה לאחד המרצים הטובים שיצא לי לראות בהאקר יו.

כל שיעור הסברת בצורה הכי ברורה ופשוטה שרק אפשר נושאים מאוד מורכבים, חזרת על דברים בסבלנות אם משהו לא היה ברור; לפעמים הייתי בשוק מכמות הסבלנות, שאני בעצמי הייתי מאבד את העשתונות.

ענית על שאלות בצורה מקצועית, וידעת איך להתחמק בנונשלנטיות משאלות לא רלוונטיות ולהחזיר את הדיון לנושא המקורי מבלי שהצד השני יפגע; שזאת אומנות בפני עצמה.

התוספות אקסטרה שלימדת שלא היו בחומר הלימוד, ואיך ששיתפת את הלוגיקה המתוחכמת מאחורי האתרים שאתה בונה/מקדם וגם באתרים האישיים שלך מעידים על האכפתיות הדאגה ותחושת האחריות שיש לך כלפי הסטודנטים, וזה לא מובן מאליו.

פשוט להתענג מחווית הלימוד איתך,
תמיד קצר, קולע מדוייק ורלוונטי.

יודע לחוש את עייפות הסטודנטים, ולהוריד הילוך כשצריך שזו מעלה שלא להרבה אנשים(מרצים) יש.

תודה על הזכות שהייתה לי ללמוד, להכיר ולהתרשם מהאיכויות האנלטיות שלך, אין לי ספק שמי שיעבוד או ילמד איתך יזכה!
תמשיך בשליחות שאתה עושה, יישר כוח אחד גדול!
sivan vdp
13:35 06 Jun 21
שמחה שבחרתי בך כפיר, לביצוע אופטימיזציה בSEO של האתר החדש שלי.
פעלת ביסודיות, במקצועיות רבה ובנוסף לשירות שהבטחת, הוספת בנדיבותך הדרכות והסברים שמסייעים לי להמשיך לתפעל נכון את האתר שלי.
אתה איש מקצוע רציני, יסודי, בעל ידע רב ומאד מחויב ומסור ואני ממליצה בחום על השירות שלך. תודה!

מוזמנים להתרשם מכל חוות הדעת עליי
כמקדם אתרים מומלץ

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נוכל לקחת את העסק שלך כמה צעדים קדימה.

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

negative-seo
איך לקדם אתר בגוגל?
כפיר מנשה

Negative SEO – קידום אתרים שלילי

מהו קידום אתרים שלילי, אילו טכניקות הוא מכיל, איך נוכל לזהות עם עושים קמפיין כזה כנגדנו וכל דרכי ההתמודדות – הכל במאמר הבא!