דף הבית >> מיניסייטים לדוגמא
מוזמנים להתרשם מהמיניסייטים לדוגמא ולעיין במדריך על איך נראה מיניסייט טוב לדוגמא. דרכו תדעו לבחון בצורה נכונה את האתרים שאתם מתרשמים מהם.
מיניסייט טוב לדוגמא הוא אתר שמציג באופן תמציתי וברור את העסק ברשת וכל זאת תוך שימוש בעמוד אחד בלבד. למעשה מיניסייט הוא גרסה מפותחת של כרטיס ביקור אינטרנטי לעסק, הוא מציג את כל מה שחשוב לגולשים וללקוחות פוטנציאלים לדעת על העסק לפני שיוצרים איתו קשר. כאשר מיניסייט נבנה באופן נכון הוא מקבל צורה של אתר תדמית מוקטן שכולל את כל האלמנטים החשובים להצגת העסק באינטרנט. אתר תדמית רגיל מכיל דף בית, דף אודות, דף צור קשר, גלריה ודפי שירותים שונים. מיניסייט לקוח את כל 5 העמודים האלו ומקבץ אותם לתוך עמוד אחד ארוך המחולק לחמישה חלקים שבאים אחד אחרי השני. גם במיניסייט כמו באתר תדמית יהיה תפריט ראשי בראש העמוד אך כאשר נקליק על אחד מהאפשרויות המופיעות בו נעבור אל חלק אחר באותו הדף במקום לעבור לדף אחר.
מיניסייט מסודר בסדר הבא
למרות שאני עומד ב100% מאחורי התבנית הזו, לא מדובר על משהו מחייב ובהחלט ישנה אפשרות לבניית מיניסייט אחרים לפי צרכי העסק.
כאשר בעל עסק מעוניין בבניית מיניסייט, כדאי שיבצע מחקר שוק אינטרנטי ויבדוק אתרים נוספים שנמצאים ברשת בכדי לקבל הבנה טובה לאיך מיניסייט מצליח נראה ומתפקד. בין אם הכוונה היא לבנות את המיניסייט לבד ובין אם דרך מקדם אתרים או אפילו חברה גדולה לבנייה וקידום אתרים, הידע המקדים שנרכש על ידי בחינה של מיניסייטים לדוגמא יוכל לעזור מאוד בהמשך התהליך ועד לקבלת האתר הסופי.
בגדול ישנם שני סוגים של קידום אתר, אורגני וממומן, ולכל אחד מהם יש מאפיינים ומטרות אחרות. לכן, אסקור בזריזות את הכדאיות של כל אחד מהם עבור מיניסייט.
קידום אורגני נח על שתי אבני יסוד, העלאת תכנים באופן שוטף ובניית קישורים לאתר. במידה אחד מהם לא מתקיים האתר לא יצליח להתברג בדף ראשון ואולי אפילו לא בדפים אחרים כמו השלישי או החמישי. במקרה של מיניסייט, מאחר ומדובר על אתר שמוגבל לדף אחד, אין אפשרות להעלות תכנים נוספים שיעשירו את האתר ויקדמו אותו בגוגל ולכן מיניסייט אינו מתאים לקידום אורגני.
כאן כבר יש יותר מדעה אחת. חלק מהמקדמים סבורים שניתן לבצע קמפיינים ממומנים למיניסייט ולעיתים אפילו כדאי, ואחרים סבורים שלא. דעתי האישית היא שמיניסייט אינו מתאים גם לקידום ממומן. זאת מאחר וקידום ממומן צריך להיות ממוקד בשירות או במוצר ספציפי ועליו לכלול הנעה מהירה לפעולה, מטרות שמיניסייט לא עונה עליהם. לכן, למרות שניתן לייצר קמפיין ממומן שיוביל תנועה רבה אל עמוד הנחיתה, התנועה הזו לא תומר ללקוחות באחוזים שיצדיקו את העלות של הקמפיין.
מיניסייט נועד עבור עסקים שכבר יש ביכולתם לגייס לקוחות ומשתמשים באתר אינטרנט כעזר עבור לקוחות שמעוניינים לקבל יותר מידע על השירות לפני שמחליטים לסגור עסקה.
מצב אחר בו כדאי לבחור במיניסייט על פני אתרים אחרים הוא כאשר יש צורך בטבילת אש ראשונה עם עולם השיווק באינטרנט. מאחר ובניית אתר וקידום שלו הם הוצאות גדולות, ניתן להתחיל בבניית מיניסייט כצעד ראשון תוך ידיעה שבעתיד הלא רחוק, ולאחר ביסוס של העסק, הוא יתרחב לאתר תדמית מלא.
לסדר יש חשיבות מכרעת מאחר והרבה גולשים כלל לא מגיעים אל החלקים התחתונים של העמודים בהם הם גולשים (ומדובר על כל העמודים בכל האתרים, זה לא משהו ייחודי למיניסייט). הסטטיסטיקה מראה ש-100% מהגולשים רואים את החלק העליון ביותר של העמוד (שזה דיי מובן מאילו), ובין 70-80% יגללו למטה בכדי להמשיך ולעיין בחלק הבא של העמוד. משמה כמות המשתשמים צונחת בחדות כך שפחות מ50% יגללו עוד ויגיעו לאמצע הדף ורק אחוזים בודדים יראו את החלקים האחרונים. על כן יש חשיבות לסדר של החלקים השונים, חשוב שהחלקים היותר חשובים לעסק (כמו לדוגמא השירותים המוצעים) יוצגו לכל הפחות בחלק השני או השלישי אם לא גבוהה יותר.
את הבעיה של נטישת הגולשים אחרי כמה גלילות בודדות ניתן לפתור גם על ידי הצבת תפריט ראשי (בדומה לכזה המופיע באתר תדמית) שכל קישור בו יוביל לחלק אחר באותו העמוד. כך יש אפשרות לעזור לגולשים שמעוניינים דווקא באחד החלקים שממוקמים בחלק התחתון של הדף להגיע אילו בקלות.
מאחר ומיניסייט הוא גרסה מוקטנת של אתר תדמית בו הכל "נדחס" בעמוד אחד, אין מקום להרבה תוכן בכל חלק. בהחלט כדאי לתמצת למינימום ההכרחי (100-200 מילים לחלק) שיסביר כל חלק וחלק בצורה המהירה והקלה ביותר.
אסור לשכוח שגם במיניסייט המטרה היא להניע את הגולשים לפעולה. פעולה זו היא בדרך כלל יצירת קשר עם העסק. לכן, חשוב לדאוג שיהיו כמה אפשרווית ליצירת קשר (למשל, כפתור טלפון בולט וגם טופס צור קשר) כאשר הדרך היותר פופולרית ליצירת הקשר תזכה למיקום יותר גבוהה בעמוד ואף אולי להיות אלמנט שרץ על המיניסייט לכל אורכו.
מיניסייט טוב צריך להכיל אלמנטים רלוונטים לעסק שכלולים גם באתר תדמית, כאשר הם מסודרים לפי חשיבות מהגבוהה לנמוך ונותנים דגש חזק על קריאה לפעולה. מומלץ לבחור באופציה הזו רק במצב בו לא נדרש עדיין קידום או שיווק של האתר באינטרנט ועוד יותר מומלץ לבצע מחקר ולבדוק מינסייטים לדוגמא לפני פגישת האפיון עם בונה האתרים שלכם. בהצלחה!
מוזמנים להתרשם מכל חוות הדעת עליי
כמקדם אתרים מומלץ
בוא נגלה איך נגיע יחד למקום הראשון ונביא הרבה לקוחות חדשים לעסק שלך.
© כפיר מנשה | קידום אתרים שעובד! כל הזכויות שמורות.