אופטימיזציה למנועי חיפוש

אופטימיזציה למנועי חיפוש היא התשתית ואבן היסוד של כל תהליך קידום אורגני. בתהליך חד פעמי הכולל מחקר מילות מפתח גם האתר שלכם יוכל להתברג בגוגל.

קוראים לי כפיר מנשה ואני בונה אתרים ומקדם אותם למקומות הראשונים בגוגל!

כפיר מנשה - מקדם אתרים פרילנסר

קוראים לי כפיר מנשה ואני בונה אתרים ומקדם אותם למקומות הראשונים בגוגל!

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נגיע יחד למקום הראשון ונביא הרבה לקוחות חדשים לעסק שלך.

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבניה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

מה תרצו לדעת?

שירות אופטימיזציה למנועי חיפוש – מה הוא כולל?

מחקר מילות מפתח בגוגל

מחקר מילות מפתח כולל מציאת כל ביטויי החיפוש הרלוונטיים כולל נפחי חיפוש חודשיים ורמת תחרותיות, התאמה של ביטוי חיפוש ייעודי לכל עמוד באתר, בנק נושאים לכתיבה שוטפת בבלוג למשך שנה.

בדיקה ואופטימיזציה לתשתית האתר

  • בדיקת אחסון האתר
  • בדיקת היררכיית העמודים באתר
  • בדיקת מהירות האתר
  • בדיקת התאמת האתר למכשירים ניידים
  • התקנת תוספים לאבטחת האתר
  • התקנת תוספים לקידום האתר

ביצוע אוטפימזציה לכל עמודי האתר

  • הכנסת תגיות מטא (כותרת ותיאור)
  • הטמעת תגיות כותרת בתוך הטקסט
  • שילוב מילות המפתח בטקסט
  • בניית מערך קישורים פנימיים מכל עמוד ואילו
  • אופטימיזצייה לתמונות – דחיסה והוספת תגיות אלטרנטיביות
  • הטמעת קריאות לפעולה ויצירת קשר לשיפור ההמרות

פגישת הדרכה

בסוף תהליך האופטימיזציה מתקיימת פגישת ייעוץ שנועדה להסבר על העבודה שנעשתה ומתן הנחיות להמשך הקידום על ידי בעל העסק. פגישה זו היא גם הזדמנות טובה מצד בעל העסק להציג שאלות שעולות מהתהליך והעבודה שתתבצע לאחריו.

אופטימיזציה-למנועי-חיפוש
אופטימיזציה למנועי חיפוש - החלק הבסיסי בכל תהליך קידום אתרים

למה אופטימיזציה למנועי חיפוש כל כך חשובה?

תהליך האופטימיזציה הוא למעשה התשתית שעליו נבנית כל תהליך הקידום האורגני השוטף. אפשר להשוות את התהליך הקידום לתהליך של בניית בית או בניין. לא משנה עד כמה הבניין יהיה גדול או מפואר, אם התשתית שעליה הוא נח אינה חזקה מספיק כדי לתמוך בו, במקדם ובמאוחר הכל יקרוס. גם כאן, בכדי שיהיה ניתן לקדם אתר באמצעות תוכן וקישורים לאורך תקופה יש צורך שהאתר יהיה קודם כל מותאם לגוגל. התאמה של האתר לגוגל עונה על שני צרכים עיקריים.

הפיכה של האתר לקריא עבור גוגל

חשבו על מצב שבו אתם מעוניינים לקבל מידע כלשהו על טלפונים ניידים, לדוגמא, אתם מעוניינים לקרוא חוות דעת על דגם חדש שיצא זה עתה לשוק בכדי לדעת אם משתלם לקנות אותו. אתם מבצעים חיפוש באינטרנט ומוצאים 4 חוות דעת שונות. אחת מחוות הדעת הללו היא של מישהו שאתם יודעים שנותן חוות דעת טובות באופן עקבי וכאשר הוא ממליץ על מוצר כלשהו ( או לא ממליץ עליו) כדאי מאוד להקשיב למה שיש לו לומר. כאשר אתם נכנסים אל חוות הדעת הזו אתם רואים שמשהו בדף לא בסדר. במקום שהרקע של הדף יהיה לבן וצבע הטקסט יהיה שחור, גם צבע הרקע הוא שחור, כך שלא ניתן לקרוא את הטקסט. במצב כזה גם אם מדובר על חוות דעת מעולה, היא לא קריאה עבורכם ולכן אינכם יכולים להתייחס אליה. באותו האופן ניתן לחשוב על מצב שבו הטקסט היה רשום באותיות ממש ממש קטנות כך שצריך להתאמץ כדי לקרוא, או שהמשפטים כתובים באופן מבולגן. במצב כזה זה לא משנה עד כמה המידע שיש בטקסט הוא יקר ערך, אתם תעדיפו לפנות אל חוות הדעת האחרות רק בגלל שהטקסט לא קריא עבורכם. בדיוק אותו הרעיון קיים גם עבור גוגל.

אם גוגל מגיע למאמר שמבחינת הקוד שלו הוא סבוך ואינו מסודר בצורה שמאפשר לגוגל להבין את המשמעות שמאחורי הטקסט הוא לא יוכל להבין מה את תוכן המאמר כמו שצריך ולכן לא ייתן לו דירוג טוב. במצב ההפוך גוגל כן ייתן קרדיט לתוכן שהותאם אילו וידרג אותו יותר גבוהה. גוגל קורא אתרים ומדרג אותם בצורה אחרת מאשר בני אדם, ולכן צריך לדעת איך בדיוק להתאים את האתר גם עבורו בנוסף להתאמה של המשתמשים, ואופטימיזציה למנועי חיפוש עושה בדיוק את זה.

אתר-לא-קריא-לגוגל
כן, גם גוגל יכול לעשות את הפרצוף הזה כשהוא מנסה לקרוא קוד מבולגן

התאמה לפי מילת החיפוש הרצויה

זה לא מספיק רק להפוך את התוכן לקריא עבור גוגל, יש גם צורך להתאים את התוכן לפי מילת חיפוש כך שגוגל ידע על איזה ביטוי בדיוק כדאי לדרג את האתר ואת הדף. חשוב לציין שאין דרך ישירה לומר לגוגל " זה הביטוי שעליו אני רוצה להיות מדורג". בעבר הייתה אפשרות כזו, שעדיין קיימת בהרבה מאוד תוספים לאתרים, אבל גוגל הצהירו ממזמן שהאלגוריתם שלהם לא מתייחס כלל לאפשרויות הללו. מבחינת גוגל הוא מעדיף לקרוא את כל המאמר ולהסיק בעצמו למה המאמר הכי רלוונטי, על אילו שאלות הוא עונה, האם הוא עושה זאת בצורה טובה, ועל אילו מילות חיפוש כדאי לדרג אותו. הסיבה לכך היא פחד של גוגל מניסיונות למניפולציה עליו ולכן הוא שומר לעצמו את הסקת המסקנות ואת הדירוג שהוא מתכוון לתת.

למרות זאת עדיין יש אפשרות לשבץ מילות חיפוש במקומות אסטרטגיים כדי לאפשר לגוגל להסיק את המסקנה שאנו מעוניינים שיסיק וידרג את התוכן שכתבנו על מילת החיפוש שאליה התכוונו.

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נגיע יחד למקום הראשון ונביא הרבה לקוחות חדשים לעסק שלך.

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבניה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

אופטימיזציה למנועי חיפוש ברמת הדפים

ברמה הדפים, האופטימיזציה למנועי החיפוש שנעשה מתייחסת יותר למילות החיפוש ולמשמעות התוכן. אם ניקח לדוגמא מאמר או ספר שאנו קוראים, ניתן יהיה לראות לדוגמא שהטקסט מחולק לכותרות ולפסקאות, כאשר הכותרת נותנת לנו אינדיקציה על הנושא שעליו החלק הבא של הטקסט יעסוק. באותה המידה שאלמנטים בתוך הטקסט יכולים להכויין אותנו כקוראים, הם גם יכולים להכווין את גוגל וזה בדיוק מה שאופטימיזציה למנועי החיפוש ברמת הדפים באה לעשות.
את האופטימיזציה ברמת הדפים עושים לרוב באמצעות תגיות, שאלו למעשה חתיכות קוד שמסמנות לגוגל על מה מדובר. יש תגיות לכותרות וכותרות משנה, יש תגיות לתמונות ולכמעט כל דבר אחר שדרוש עבור האופטימיזציה. לאלו מכם שאולי זה נשמע עבורם קצת מפחיד מאחר ואין להם ידע בתכנות או בקוד, אין מה לחשוש יותר מידי, מערכות ניהול התוכן של היום מטפלות בצורה יפה מאוד בכל נושא התגיות, ולמעשה נותנות את האפשרות להצמיד את התגית הרצויה לכל חלק בתוכן בכדי שגוגל יוכל להבין את הכוונה מאחוריהם.

בחלק הזה אתמקד בכל התגיות החשובות לאופטימיזציה באמת הדפים.

קוד-מותאם-ברמת-הדף
תגיות וקוד - הדרך של גוגל להבין ולסדר את התוכן בדף

שיבוץ מילות מפתח

גוגל יכול לקרוא גם טקסט וגם קוד, הוא אמנם לא מבין את משמעות הטקסט כמו בן אדם אבל הוא יכול לספור את כמות הפעמים שמילה מסויימת חוזרת על עצמה וגם להבין ולבצע הסקות לפי ההקשר בהם היא מופיעה. כאשר אנו רוצים לקדם דף מסויים על ביטוי כלשהו, כדאי שמילת החיפוש תופיע בטקסט פעמים רבות (כל עוד זה טבעי והגיוני לקריאה). בנוסף כדאי שמילות החיפוש יופיעו גם בכותרות וגם בתגיות של התמונות. זהו האיתות שלנו לגוגל בכדי לכוונו על הביטויים שעליהם נרצה שהמאמר ידורג. אם גוגל ימצא את שהטקסט אכן עומד בפרמטרים שהוא מציב בכדי לקדם את האתר הוא בהחלט יענה להמלצה הזו שלנו ויקדם את הדף על מילת החיפוש שבה אנו משתמשים במאמר.

כותרת ותיאור

לכל דף באתר, בין אם זה דף הבית ובין אם זה מאמר בבלוג כדאי לתת כותרת ותיאור קצר עבור גוגל. הסיבה לכך היא שכאשר אנו מחפשים ביטויי כלשהו בגוגל ומקבלים את התוצאות בדף תוצאות החיפוש, גוגל מציג לנו שלושה אלמנטים בכל תוצאה, את הכותרת שצבועה בכחול, את כתובת הדף שצבועה בירוק ואת התיאור שצבוע באפור. לכן, חשוב לתת לכל דף כותרת ותיאור בכדי שגוגל יוכל להציג אותם בדף תוצאות החיפוש. חשוב לציין שאנו רק נותנים לגוגל המלצה, אין לנו באמת שליטה על מה גוגל יציג בדף תוצאות החיפוש וישנם לא מעט מקרים בהם ניתן תיאור מסוים לדף אך גוגל מתעלם ממנו, שולף חלק מהתוכן של הדף שנראה לו כיותר רלוונטי ומציג אותו. למרות זאת לא מדובר על רוב המקרים, אם התיאור הוא רלוונטי ואכן מתמצת באופן נאמן את הכתוב בעמוד, גוגל יציג אותו.

לדוגמא הכותרת של עמוד זה היא "מדריך מלא לאופטימיזציה למנועי חיפוש – כפיר מנשה". תיאור המאמר הוא "מה זה אופטימיזציה למנועי חיפוש, למה זה כל כך חשוב ואיך בדיוק עושים את זה כמו שצריך? רוצים לדעת? מעולה! המאמר הזה בשבילכם." את שניהם הכנסתי למקום יעודי בתוך מערכת ניהול התוכן והיא בתורה מצמידה להם את התגית שמסמנת לגוגל שאלו הכותרת והתיאור של המאמר. הביטוי שעליו אני מעוניין לקדם את המאמר הזה הוא : אופטימיזציה למנועי חיפוש

דוגמא נוספת היא דף הבית של האתר שלי. הכותרת של דף הבית היא : "כפיר מנשה | מקדם אתרים פרילנסר שמביא תוצאות!", התיאור הוא : "אם אתם מחפשים מקדם אתרים פרילנסר שמתמחה בקידום אורגני הגעתם למקום הנכון! לעסק קטן הכי משתלם לעשות את הקידום דרכי כי איתי הוא פשוט עובד.", ואם תהיתם, הביטוי עליו אני מקדם את דף הבית הוא : מקדם אתרים.

מטה-דסקריפשן
התיאור המופיע באפור נקרא גם meta description

כותרות בתוך הטקסט

פה מדובר על כותרות נוספות שמופיעות בתוך הטקסט עצמו. גם כאן, חלוקה של הטקסט לנושאים שונים ושיבוצים תחת כותרות (שמסומנות עבור גוגל ככאלו) מאפשר גם לגוגל להבין את ההיררכיה של הנושאים בתוך הטקסט. לדוגמא בחלק הזה של המאמר הכותרת "כותרות בתוך הטקסט" משמשת כתת כותרת ומסומנת בתגית H3 שמצביעה על כך שזוהי כותרת שלישית בהיררכיה. הכותרת "אופטימיזציה למנועי חיפוש ברמת הדפים" משמשת ככותרת עם תגית H2 והכותרת " אופטימיזציה למנועי חיפוש" שמופיעה בתחילת המאמר משמשת ככותרת ראשית של המאמר ומסומנת בתגית H1.
גולשים יבחינו בין כותרות לתתי כותרות לפי הגודל של האותיות לרוב, גוגל יבחין בינהם באמצעות התגיות המוצמדות אליהם. גם במקרה של הכותרות האלו, אם מדובר על אתר שנבנה באמצעות וורדפרס, המערכת דואגת לממשק נוח לשיבוץ התגיות כך שאין צורך בידע כלשהו בתכנות

קישורים בתוך הטקסט

קישורים זו דרך נהדרת לנווט בין דפים באתר ובין נושאים שונים. אם ניקח לדוגמא את המאמר הזה שמדבר על אופטימיזציה למנועי חיפוש, ניתן לראות שבתחילת המאמר מצויין כי זהו השלב השני בקידום אתרים לאחר מחקר מילות מפתח. בנקודה זו, אם הקורא ירצה לדעת עוד גם על מחקר מילות מפתח הקישור שנוסף על הטקסט יעזור לו להגיע לשם בקלות. גוגל רואה קישורים כאיתות על נושאים שקשורים לדף הרלוונטי וגם מעביר לא מעט מהקרדיט שהוא נותן לדף אל הדפים המקושרים. לכן בכל מקום בטקסט שבו מופיע אזכור לנושא אחר שעליו נכתב מאמר אחר באתר, כדאי יהיה לקשר אילו.

קישורים
קישורים הם מרכיב חובה בקידום טוב

קישורים לטקסט

בדומה לסעיף הקודם, כדאי שגם יהיו קישורים ממאמרים אחרים באתר אל הדף שאותו אנו מעוניינים לקדם. כל עוד הדפים שמקשרים מהם עושים זאת מתוכן שרלוונטי לדף המקושר זה בהחלט יאותת לגוגל לתת קרדיט גם לו.
קישורים יכולים לבוא בכמה וכמה צורות באתר. הם יכולים לבוא מתוך טקסט, מתוך התפריט הראשי או תפריטים נוספים, מתוך כפתורים כדוגמאת כפתור חיוג ועוד. מה שחשוב הוא לזכור שבכל מקום שזה רלוונטי ומתאים כדאי לכלול קישורים בין דפי האתר השונים.

תמונות

נתחיל בכך שגוגל לא יודע לקרוא תמונות, בסופו של יום מדובר על אלגוריתם שיודע לקרוא קוד וטקסט אבל לא יודע להפיק משמעות מפיקסלים של תמונה. על כן ניתן להכניס לכל תמונה תגית טקסט שנקראת תגית אלט (מלשון תגית שמהווה אלטרנטיבה לתמונה כך שגוגל כן יוכל להבין את המשמעות שמאחוריה). גם בתגית האלט כמו בכותרות מומלץ מאוד לכלול את מילת המפתח שעליה רוצים לקדם את הדף (שוב כל עוד זה רלוונטי וטבעי). מעבר לכך מומלץ לכלול בכל מאמר כמה תמונות בשביל חויית המשתמש. גוגל אמנם לא יודע לקרוא תמונות אבל יודע שהן חשובות לגולשים ולכן הופעה שלהם בתוך מאמרים מסמנת לגוגל כי זהו מאמר שמכוון לחויית משתמש טובה. תוכלו לשים לב שגם במאמר זה אני מפקיד לשבץ תמונות לאחר כל כמה פסקאות. זה משמש כתוספת נהדרת לכתיבת בלוג ברמה גבוהה.

למרות זאת חשוב לדעת שתמונות מוספיות לא מעט משקל וכובד לאתר שכן הן אלמנטים שמצריכים הרבה יותר עבודה בכדי לטעון ולהציג אותן. לכן חשוב להשתמש בתמונות ברזולוציות לא גבוהות מידי וגם לבצע להן דחיסה. ישנם לא מעט תוספים לאתרים שעוזרים בביצוע הפעולות הללו כך שהתמונות שוקלות רק את המינימום הנדרש להצגתן בצורה מיטבית ולא יותר מכך.

אופטימיזציה-למנועי-חיפוש
אופטימיזציה למנועי חיפוש - החלק הבסיסי בכל תהליך קידום אתרים

אופטימיזציה למנועי חיפוש ברמת הגולש

מעבר ליכולת להסיק מידע מהתוכן הדפים לגוגל יש אפשרות לדעת כיצד הגולשים מגיבים לאתר כאשר הם נכנסים אילו. מאחר ולגוגל אין את היכולת להבין משמעות כמו בני אדם, הבנת דפוסי הגולשים עוזרת לו מאוד להשלים את התמונה. כאשר גוגל רואה מצד הגולשים התנהגות שמרמזת על כך שהאתר הוא בעל תוכן איכותי הוא יטה לתת לו דירוג יותר גבוהה. הנה כמה פרמטרים שלפיהם גוגל יכול להבין איך האתר נחווה על ידי הגולשים

כמות הדפים בהם הגולש מבקר

כאשר גולש מבקר באתר מסויים כמות הדפים שבהם הוא עובר הם מדד טוב עבור גוגל שהאתר אכן נותן לו ערך. מעבר בין דפים מראה על כך שהאתר מכיל יותר מנושא אחד או שניים שמעניינים את אותו הגולש ולכן גוגל מפרש את זה כהתנהגות חיובית. זו גם אחד הסיבות שמאוד כדאי להשתמש בקישורים על מנת להקל את הניווט בין הדפים השונים באתר.

פעילויות של המשתמשים

כאשר גולש נכנס לדף מסויים הוא יכול לבצע בו פעולות כמו לדוגמא לגלול את הדף למטה, ללחוץ על וידיאו שמופיע בכדי שזה יתחיל להתנגן, להשאיר פרטים, להוסיף מוצרים לסל קניות ועוד פעולות בהתאם למה שאותו הדף מציע. גם הפעולות האלו נקלטות אצל גוגל ומשדרות שהדף אכן מעניין את הגולש והוא אינו סטטי אלא בא באינטראקציה עם התוכן שמוצג לו. זה מאוד דומה לתגובות לפוסטים בפייסבוק, ככל שיש לפוסט יותר תגובות מגולשים שונים כך פייסבוק מפרש שהפוסט הוא יותר מעניין ויותר גורם לאינטראקציה בין הגולשים ועל כן הוא נותן לו תעדוף. אותו הדבר קורה גם בגוגל כאשר מדובר על עמודים באתר.

גולשים-שבאים-במגע-עם-התוכן
גולשים ש"מתקשרים" עם התוכן מאותתים לגוגל על איכותו

משך הביקור הממוצע

גם משך הביקור בדף מסויים משפיע. ככל שהזמן שהגולש שוהה בדף מסוים עולה כך גוגל מעריך שהתוכן שבדף אכן מעניין את הגולש. בדפי מאמרים, הפעולה העיקרית שהגולש עושה זה לקרוא את הטקסט על המסך, דבר שלגוגל אין דרך לזהות ולכן הוא יסתמך על זמן השהייה כאינדיקציה לכך שהגולש קורא את התוכן. המדד הזה מתווסף למדד של פעילויות באתר, כלומר, גוגל מחפש לראות שילוב של זמן שהייה ופעולות שנעשות באתר שמעידות על כך שהגולש אכן מפיק ערך מהתוכן. מאחר וניתן לשהות בדף מסויים גם שעה ועל הדרך בכלל לעזוב את המחשב, ללכת לעשות פעילות אחרת כלשהי ואז לחזור, המדד של שהייה בלבד לוא דווקא יספיק.

אחוז הנטישה של האתר

הצד השני של משך הביקור הוא אחוז נטישה. התנהגות נפוצה של גולשים שלא מצאו את מה שהיו צריכים באתר שאילו הגיעו הוא לחזור אחורה אחרי כמה שניות בודדות אל דף תוצאות החיפוש או אל האתר הקודם שבו הם היו. גוגל יודע לזהות זאת ולוקח גם את השיקול הזה בחשבון כאשר הוא בא לדרג את האתר ואת הדף הספציפי אילו הגולש הגיע.

מה ניתן לעשות כדי לבצע אופטימיזציה למונעי חיפוש ברמת הגולש?

  1. קודם כל חשוב ליצור אתר בעל חויית משתמש נעימה ונוחה. השקיעו בעיצובים, בנראות ובניווט של האתר
  2. השקיעו בתוכן – אל תייצרו תוכן רק עבור גוגל אלא תוכן שגם משתמשים יפיקו ממנו ערך.
  3. אל תבנו על מניפולציות זולות. כמה גולשים בודדים לא באמת מסמנים לגוגל בצורה שהוא יוכל להסתמך עליה. לעומת זאת מסה של משתמשים שמגיעה לאתר ומפגינה דפוסים באופן עקבי כן תאפשר לגוגל לקבוע שהאתר איכותי. ישנם הרבה בעלי עסקים שחושבים שאם יבקשו מחבריהם להיכנס לאתר שלה ולשהות בו או לבצע בו פעולות זה יקפיץ אותם במיקומים… אבל גוגל קצת יותר מתוחכם מזה.

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נגיע יחד למקום הראשון ונביא הרבה לקוחות חדשים לעסק שלך.

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבניה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

אופטימיזציה למנועי חיפוש ברמת התשתית

כאשר עושים אופטימיזציה למנועי חיפוש חשוב שתשתית האתר תהיה נוחה לגוגל. הכוונה בתשתית אתר היא כל אלמנט שיגרום לגוגל להבין פרטים כללים על האתר, כמו לדוגמא לקרוא אותו במהירות או להבין שמדובר באתר מאובטח, וזאת עוד לפני שבכלל נכנס לתוכן וראה מהו הנושא של האתר

סיומת הדומיין של האתר

ממש כמו בני אדם שרואים סיומת co.il באתר מסוים ויודעים שמדובר על אתר ישראלי, ככה גם גוגל מתבסס על הסיומת של הדומיין בכדי לדעת לאיזו מדינה שייך האתר. לכן, אתרים שפונים שוק הישראלי לדוגמא, כדאי שיהיו עם סיומת ישראלית. זה בהחלט יעזור להם להתקדם על תוצאות בעברית.

אחסון האתר

כאשר מדובר על אחסון האתר, גם כאן כדאי שהאתר וקבציו יהיו מאוחסנים בשרת שנמצא במדינה ממנה מגיעים רוב הגולשים אל האתר. מעבר לכך גם לסוג האחסון יש השפעה על הדירוג. ישנם סוגי אחסון שונים כמו אחסון שיתופי, אחסון על ענן, אחסון בשרת פרטי ועוד. גם פרמטר זה יכול להשפיע על דירוג האתר, בייחוד במצב בו האתר מאחוסן בשרת שבו מאחוסנים גם אתרים "חשודים" בעיני גוגל.

מהירות טעינת האתר

כן, גם גוגל לא אוהב לנסות להיכנס לאתר ולחכות שעה עד שהוא יטען. ישנם לא מעט אתרים שמכילים תוכן ש"שוקל" הרבה מאוד. הדוגמא הכי נפוצה לזה היא תמונות גדולות מאוד ברזולוציה מאוד גבוהה (שלא לצורך) שמכבידות מאוד על זמן הטעינה הכללי של כל האתר והופכות את הטעינה שלו לאיטית מידי. ישנם כלים לקידום אתרים שמבצעים בדיקת מהירות אתר שיכולים בקלות לתת ציון במדד מהירות וגם את הבעיות שהם איתרו כדי שיהיה ניתן לדעת במה לטפל. אחד מהם הוא כלי של גוגל עצמה שנקרא Page speed insights – מוזמנים לחפש בגוגל 😉

אתרים שלוקח להם הרבה זמן להיטען מאבדים דירוגים בגוגל

התאמה של האתר לנייד

זה נושא שעולה המון בשנים האחרונות עם המעבר של רוב הגולשים למובייל. כיום מעל ל50% מהגולשים באינטרנט עושים זאת דרך הטלפון הנייד ולא דרך המחשב. גם גוגל זיהו את הטרנד הזה וקבעו שיתנו עדיפות לאתרים מותאמים למובייל. מאחר והמגמה הזו הפכה לכל כך מובהקת, המשקל של ההתאמה לנייד הפך לקריטי וכיום אתרים שאינם מותאמים בנייד יהיה קשה מאוד להתברג במקום טוב בתוצאות החיפוש, גם אם הם מכילים תוכן מצוין.

רמת האבטחה של האתר

גם כאן, המגמה של המשתמשים באינטרנט בשנים האחרונות ברורה מאוד. רוב החיפושים שלנו מבוצעים באינטרנט, אנחנו משאירים פרטים אישיים שלנו כמו שם, טלפון וכתובת מייל באתרים ואפילו מבצעים רכישות שמערבות הקלדה של פרטי כרטיס האשראי. עקב כך אתרים שעומדים בתקן אבטחה ששומר על פרטי המשתמשים שנכנסים אילו זוכה בדירוג יותר גבוהה.

היררכיה באתר

היררכיה נכונה של האתר מדמה עבור גוגל את מה שאנו כמשתמשים רואים בתפריט הראשי. התפריט הוא מה שמסדר לנו בעין את דפי האתר לפי נושאים או קטגוריות כך שאנו מצליחים להבין איזה תוכן שייך לאיזה חלק ולאילו דפים אחרים הוא מתקשר. לדוגמא יהיה מאוד לא חכם מצידי לשים את דף של בניית דפי הנחיתה תחת הנושא של קידום אתרים כאשר בפועל הוא צריך להיות תחת בניית אתרים. היררכיה עבור גוגל מתבטאת בכתובת הדפים ומסמנת עבור גוגל את סידור האתר לנושאים השונים.

מאמרים ומידע על קידום אתרים

אם אתם רוצים לדעת עוד על קידום אתרים אתם מוזמנים לקרוא את המאמרים הבאים שיעשו לכם סדר בנושא.

seoorppc
איך לקדם אתר בגוגל?
כפיר מנשה

קידום אורגני או ממומן – מה יותר כדאי?

מתלבטים בין קידום אורגני לקידום ממומן? המאמר מסביר את ההבדלים, היתרונות והחסרונות של כל שיטה, ומסייע בבחירה המתאימה לעסק שלכם.

seoorppc
איך לקדם אתר בגוגל?
כפיר מנשה

קידום אורגני או ממומן – מה יותר כדאי?

מתלבטים בין קידום אורגני לקידום ממומן? המאמר מסביר את ההבדלים, היתרונות והחסרונות של כל שיטה, ומסייע בבחירה המתאימה לעסק שלכם.

לקוחות ממליצים

מוזמנים להתרשם מכל חוות הדעת עליי
כמקדם אתרים מומלץ

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נגיע יחד למקום הראשון ונביא הרבה לקוחות חדשים לעסק שלך.

דילוג לתוכן