איך לכתוב תוכן איכותי לאתר ב3 צעדים פשוטים

לכתוב תוכן זה כבר לא מספיק, חובה גם שהוא יהיה איכותי! הנה המדריך שיעזור לכם לייצר תוכן באיכות גבוהה ב3 צעדים פשוטים!
תוכן-לאתר-בשלושה-צעדים-פשוטים

מה תגלו במאמר הזה?...

בכל רחבי הרשת כותבים בלי סוף על החשיבות של פרסום תוכן טוב באתר וכל בעל עסק שרוצה להשאיר את האתר שלו חי בועט, לסמן לגולשים שהוא סמכותי ומקצועי ובאופן כללי לשווק ולקדם את האתר שלו בצורה טובה כבר מבין שזה משהו שהוא לא באמת יכול לוותר עליו.

אבל לייצר תוכן זה ממש לא העיקר, יש הרי מיליון כותבי תוכן שכותבים תכנים רק בשביל ליצור את הרושם של סמכות ורק בשביל שגוגל יחשוב שכדאי לדרג את האתר יותר גבוה… שזה טוב אבל עד רק גבול מסוים. ברגע שלא מעט עסקים משתמשים באסטרטגיה דומה (גיוס כותב תוכן ולעשות לו שגר ושכח) זה אומר שצריך לחשוב מעבר, צריך לחשוב על האקסטרא שייתן את הסמכותיות ואת היכולת של האתר להתקדם מעבר העסקים המתחרים בכם.

אז במאמר הזה אני אתמקד באיך ניתן לכתוב תוכן באיכות גובהה גם אם אתם לא כותבי תוכן במקצוע שלכם. לפני שנתחיל יש שני מינוסים שכדאי לדבר עליהם כאשר מדברים על איכות תוכן

  1. זה ידרוש מכם להתאמץ, אם אתם מחפשים איכות זה לא הולך יד ביד עם לחפש קיצורי דרך.
  2. זה ידרוש זמן. הסיבה לזה היא שתהיה השקעה בכל מאמר ומאמר שתכתבו.

עכשיו, אם אין לכם זמן או משאבים ומבחינתכם זה או לכתוב תוכן בינוני או לא לכתוב כלל, עדיף שתכתבו באיכות בינונית. אל תתאבדו על עניין האיכות אם אתם יודעים מראש שלא תעמדו בזה אבל אם אתם כן אז הנה שלוש הפינות העיקריות שאתם צריכים לסגור כדי ליצור תוכן באיכות גבוהה.

  1. מי כותב
  2. על איזה נושא כדאי לכתוב
  3. על אילו תתי נושאים כדאי לכתוב

מי כותב

זו תמיד דילמה של בעלי עסקים מכמה סיבות

  1. למרות שהם מכירים את התחום טוב הם לא יודעים לכתוב
  2. אין להם את המשאבים (זמן ועצבים) לשבת ולכתוב.

למרות כל זאת ולמרות שכבר כתבתי את דעתי בנושא של מי כדאי שיכתוב את התכנים לאתר, אני אחזור על זה שוב. גם אם אתם חושבים לשכור את שירותיו של מקדם אתרים או של כותב תוכן, תמיד עדיף שבעל העסק יכתוב את התוכן או לפחות יהיה הסמכות שמביאה את הידע. כלומר, אם כישרון הכתיבה שלכם הוא לא מרשים במיוחד תמללו את הרעיונות לתוכן שיש לכם תוך שיחה עם מישהו שכן יודע לכתוב (זה יכול להיות עם חבר טוב או עם בן/בת זוג) וביחד לייצר את המאמר כאשר אתם אלו שמבינים את הנושא והם עוזרים לכם לערוך. ככל שתצלחו את המסוכה הזו עשיתם 70% מהעבודה של יצירת תוכן איכותי!

מי כותב
בתור הכותבים תכינו לכם סביבת עבודה נוחה, אתם תזדקקו לה 😉

על מה לכתוב

תוכן צריך להיות ממוקד. לכן, כאשר אתם כותבים אתם חייבים לענות על המידע שקהל היעד הפוטנציאלי שלכם מחפש ולכתוב על הנושאים הללו, לא על הנושאים שמתחשק לכם או שנראים לכם חשובים. זכרו שהקהל שלכם הוא זה שקובע את הערך שלכם בסופו של יום ולכן אתם צריכים לספק לו את מה ששווה וערכי בעיניו.

מאחר ופה אתם לא יכולים להסתמך על נקודת המבט שלכם תצטרכו לדוג נתונים. מה שאתם באמת רוצים לגלות הוא איזה מידע מחפשים, או אילו שאלות אנשים שואלים שנוגעים לתחום העיסוק שלכם שעליהם תוכלו לתת תשובה, עליהם להתבסס כאשר אתם בונים את אסטרטגיית התוכן שלכם. הנה לכם שלוש שיטות איך לקבל את הנתונים הללו.

  1. נפחי חיפוש של שאלות/תתי נושאים בגוגל שנוגעות לתום העיסוק שלכם. מי שפותח קמפיין ממומן בגוגל או שיש לו גישה לכלי קידום אתרים יכול בקלות לחלץ את המידע הזה על ידי הקלדה של תחום העסק ודרכו לקבל רעיונות על מה לכתוב. אם יש לכם את היכולת לשים את היד על הכלי הזה או להתקשר למישהו שיכול, השתמשו בו! הכלים הללו ימצאו עבורכם את השאלות או הנושאים שגולשים מחפשים וגם את כמות החיפושים על כל אחד מהם כך שתדעו בדיוק על אילו נושאים כדי שתכתבו. ככל שנושא או שאלה מחופשים יותר ככה יהיה לכם יותר כדאי להשקיע בהם.
  2. קבוצות בפייסבוק. אם אתם עוסקים בנושא שדנים עליו ברשת החברתית מצאו את קבוצות שעוסקות בנושא וכנסו אליהם. ברגע שתהיו בפנים סרקו את הפוסטים שמתפרסמים ותראו אילו שאלות עולים מלקוחות פוטנציאלים שלכם. לפי כמות הלייקים והתגובות לכל פוסט תדעו כמה הוא "חם" כלומר כמה הוא מעניין את קהל היעד וכך תדעו על מה משתלם לכם יותר לכתוב.
  3. תכירו את Quora – זוהי רשת חברתית של שאלות ותשובות. פתחו בה חשבון, הקלידו את תחום העיסוק שלכם וקבלו את כל השאלות שאנשים שואלים בתחום. זהו אתר בינלאומי כך שלא בטוח שכל התוצאות שיעלו שם יהיו רלוונטיות עבורכם, אבל מהצד השני, סריקה של השאלות שעולות באתר הזה תוכל לגלות לכם על עניין של קהל היעד שלכם שהמתחרים שלכם בארץ בכלל לא מודעים אילו.
    אז עד עכשיו הבנו על אילו נושאים כדאי לכתוב אבל מאמר יכול להכיל 1000 מילים (כדוגמא) כאשר נושא מסויים שעלה לכם במחקר וגיליתם שעליו כדאי לכתוב יכול לקחת מיליון כיוונים שונים. אז איך נדע למקד את המאמר שלנו כדי שיהיה מוכוון גם אל תתי הנושאים הנכונים ביותר עבור מה שקהל היעד שלכם רוצה לראות?

בקלות.

על אילו תתי נושאים כדאי לכתוב

כנסו לגוגל והקלידו את השאלה המרכזית שעליה המאמר אמור לענות. דף התוצאות יציג לכם 10 תוצאות בתגובה ומה שאתם צריכים לעשות מכאן זה לפתוח את שלושת התוצאות הראשונות שהן מאמרים (ולא דפים מכירתיים או דפי בית של אתרים) ולראות מהם תתי הנושאים שעליהם כתבו.
אל תשכחו שמה שגוגל מדרג גבוהה הוא בסבירות גבוהה בנוי בצורה נכונה וגם קיבל לא מעט סיגנלים מקהל היעד שזהו אכן תוכן טוב (כמו זמן שהייה בדף מרגע שהוצג, אחוז נטישה נמוך ועוד) כך שמאמר מסוים מופיע בראש תוצאות החיפוש כנראה שכאן נמצא התוכן שקהל היעד שלכם מחפש בנושא. שאבו את תתי הנושאים וכותרות המשנה מהמאמרים הללו ושימו לב לכמות המילים במאמר.
מה שעליכם לעשות כרגע הוא לקחת את הנושאים, את תתי הנושאים ואת כמות המילים של המאמרים שראיתם אצל המתחרים שלכם ולהתחיל לכתוב כאשר אתם מכוונים ליצירת תוכן שהוא יותר ארוך מבחינת כמות המילים ומאגד כמה שיותר מתתי הנושאים מכל המאמרים שראיתם.

האקסטרא מייל

אז נכון שזה כבר צעד רביעי למרות שמובטח שיש רק 3 פינות שצריך לסגור ולכן הפינה הזו היא פינה שלא חייבים לסגור אבל רצוי ביותר לסגור. עד לפינה הזו אתם למעשה רק "מעתיקים" מהמתחרים אבל לא יוצרים שום דבר חדש. להעתיק ולסדר או לכתוב בצורה שונה זה נחמד אבל תמיד עדיף לחשוב מעבר ולהביא חידוש כלשהו שהמתחרים שלכם לא חשבו עליו כדי שהתוכן יהיה יותר מקורי ויותר בעל ערך. הנה 3 אפשרויות לאיך תעשו את זה.

  1. אם המאמרים שדגתם מגוגל הם בעלי יותר משנה, כתבו משהו מעודכן לשנה הנוכחית כאשר אתם דואגים לתת דגש לשוני בין מה שהיה בעבר למה מה שקורה השנה
  2. הוסיפו תת נושא שאתם יודעים עליו מניסיונכם האישי בעסק או משאלות שעולים אצל לקוחות שלכם ולא עלה באף אחד מהמאמרים שסקרתם.
  3. בצעו גם את חיפוש לנושא עליו אתם כותבים גם עבור המונח באנגלית ובחנו אילו תתי נושאים עולים במאמרים אלו. בחרו אחד מהם שלדעתם יהווה את התוספת הטובה ביותר והתחילו לכתוב גם עליו.


מעבר לחילוץ הנושאים ותתי הנושאים ההמלצה שלי היא לא להעמיק לרמה של קריאת כל התוכן שכתוב במאמרים של המתחרים שלכם ובמקורות אחרים. זאת כדי שקודם כל ישאר לכם גם קצת זמן לכתוב ולא רק לחקור מה אחרים כותבים ושנית כדי שתוכלו להביא את הטאץ' האישי שלכם ושל העסק שלכם יותר לידי ביטוי במאמר שתכתבו. כך התוכן שלכם יהיה מקורי יותר, דבר שבהחלט יתרום לבידול שלו בתחום גם בעיני הגולשים וגם בעיני גוגל שבסבירות גובהה יתן עוד נקודות למאמר שלכם על כך.

לקוחות ממליצים

מוזמנים להתרשם מכל חוות הדעת עליי
כמקדם אתרים מומלץ

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נגיע יחד למקום הראשון ונביא הרבה לקוחות חדשים לעסק שלך.

אולי יעניין אותך גם...

seoorppc
איך לקדם אתר בגוגל?
כפיר מנשה

קידום אורגני או ממומן – מה יותר כדאי?

מתלבטים בין קידום אורגני לקידום ממומן? המאמר מסביר את ההבדלים, היתרונות והחסרונות של כל שיטה, ומסייע בבחירה המתאימה לעסק שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן