בניית אסטרטגיית תוכן ייחודית לקידום אתרים

קידום אתר נעשה ברובו על ידי תוכן ולכן אסטרטגיית תוכן מדוייקת ומותאמת תוכל להזניק את האתר שלכם. גלו כאן בדיוק איך לבנות אסטרטגיה תוכן נכונה.
אסטרטגיית-תוכן

מה תגלו במאמר הזה?...

מהי אסטרטגיית תוכן?

אסטרטגיית תוכן מתייחסת לתכנון הנושאים שעליהם יכתב התוכן באתר, לתכנון סוג התוכן, המבנה של התוכן בעמודים השונים ותזמון של הפרסום. כאשר אסטרטגייה נבנת בצורה נכונה היא לקוחת בחשבון את האילוצים והמגבלות הקיימות ומאפשרת להשקיע את המשאבים, הזמן והכסף בצורה המייטבית ביותר כך שגם נראה את הפירות בסוף התהליך. החלק הראשון של בניית האסטרטגייה מומלץ לעשות לרוב עוד לפני שהאתר נבנה והתוכן עבורו נכתב בכדי לוודא שבחלוף כמה חודשים בודדים ניתן כבר להגיע לקהל לקוחות גדול יחסית. מעבר לכך יש לחזור ולרענן את אסטרטגיית התוכן אחת לכמה חודשים בכדי להוסיף תכנים חדשים שיהיו גם הם ממוקדים בצורה הנכונה ויביאו לקוחות נוספים על אלו שכבר קיימים.

את אסטרטגיית התוכן מבצעים בראש ובראשונה באמצעות מחקר מילות מפתח. המטרה היא לאתר את כל הביטויים שדרכם גולשים ולקוחות פוטנציאלים מחפשים את שירותי העסק ונושאים נוספים הקשורים אילו בכדי לייצר בנק נושאים ולהקצות לכל עמוד ולכל מאמר את הביטוי המתאים לו ביותר.

אסטרטגיית תוכן ותזמון הפרסום

כאשר מדובר על אסטרטגיית תוכן עבור קידום אורגני אנו מדברים על תוכן שאמור להיות על זמני ופחות להסתמך על טרנדים חולפים. לאחר שמבינים איך גוגל עובד יודעים שלעיתים יכול לקחת לגוגל כמה שבועות טובים כד שידרג תוכן שנכתב. לכן כדאי יותר לכלול באסטרטגיית התוכן נושאים שמתבצעים עליהם חיפושים באופן קבוע או באופן חוזר ופחות כתיבה על נושאים שבעוד כמה שבועות כבר לא יזכו לחיפושים מצד גולשים. אין זה אומר לדוגמא שכתיבה על נושא כמו "תופעות לוואי בחיסון שלישי לקורונה" היא אינה כדאית כלל אבל ישנו סיכוי רב יותר שנושא כמו "תופעות לוואי מחיסון קורונה" שאינן מתייחסות לחיסון ספציפי אלא לשגרת החיסונים הקבועה תהיה אקטואלית גם לאחר שנה ממתן אותו חיסון שלישי. עם זאת אם ישנה ידיעה מראש על טרנד שיגיע בעוד כמה שבועות או חודשים כדאי מאוד לייצר ולפרסם עבורו את התוכן מראש בכדי לקבל את רוב התנועה שתגיע מה"פרסום האורגני"

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נגיע יחד למקום הראשון ונביא הרבה לקוחות חדשים לעסק שלך.

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבניה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

אסטרטגיית תוכן לדפים הראשיים באתר

כאשר מדובר על אתרים שנבנים עבור עסקים המטרה היא לרוב גיוס לקוחות או יצירת קשר מצידם עם העסק ולכן אסטרטגיית תוכן טובה חייבת לקחת בחשבון את המטרה או היעד שלשמה היא מכוונת. כמעט כל אתר תדמית או אפילו חנות אינטרנטית מכילים עמודים ראשיים שהתפקיד הישיר שלהם הוא גיוס לקוחות

  1. דף בית
  2. דף לכל סוג שירות
  3. דף אודות
  4. דף צור קשר


אלו גם הדפים החשובים ביותר לעסק שכן הם מכוונים כלפי קהל יעד שמעוניין לבצע קנייה או ליצור קשר לשם קבלת שירות מסוים, וכיום כמעט כל הצעת מחיר לבניית אתר של איש מקצוע כוללת אותם. לכן יש צורך לתכנן אסטרטגיית תוכן ספציפית עבור כל אחד מהעמודים הללו. השלב הראשון יהיה בדיקה של כמה עמודי שירות יש לפתוח, על אילו נושאים ידברו וכיצד לחלק אותם. בכדי לדעות זאת יש צורך ביצוע מחקר מילות מפתח בכדי לדעת על כל הביטויים והווריאציות השונות של הביטויים שיכולים להתאים לכל אחד מסוגי הדפים הללו. לדוגמא באתר שנועד עבור הדרכת הורים לתינוקות ישנם המון סוגי הדרכה כמו ייעוץ שינה, גמילה מחיתולים, גמילה ממוצץ ועוד. על כל סוג שירות כזה שקהל היעד יכול לחפש כדאי שיהיה עמוד ייחודי שמטרגט את ביטוי החיפוש.

מעבר לכך על התוכן בתוך העמודים להיות שיווקי יותר, להציף את הצורך ואת נקודת הכאב של הלקוחות, להראות הזדהות עם המצב, לתת להם ההבנה שבידו של העסק לספק להם את התשובה שהם צריכים לצורך זה ולהניע אותם לפעולה בצורה יעילה. אחת הדרכים הטובות ביותר לבנות עמודים אלו בצורה יעילה היא ביצוע מחקר מתחרים ובדיקה של העמודים השונים שישנם באתרים שכבר קיימים ברשת ומקבלים דירוג גבוהה, והדרך בה הם כותבים ומציגים את השירותים שלהם. איזה תוכן הם כוללים בדפים ואיך הוא מסודר.

אסטרטגיית תוכן לבלוג ולמאמרים

המטרה של כתיבת הבלוג והמאמרים היא לבסס את המומחיות של העסק בעיני הלקוחות. למעשה מדובר באסטרטגייה עקיפה שנועדה קודם כל לעזור לגולשים בשאלות או קשיים שיש להם ללא מטרה ברורה של יצירת קשר או ביצוע קנייה. למרות שמדובר באסטרטגייה עקיפה היא עדיין רבת עוצמה שכן אם הגולשים חוזרים שוב ושוב לאותו האתר כאשר הם נתקלים בבעיות שמצריכות פיתרון, כאשר הם יזקקו גם לשירות באופן מלא אותו בעל עסק שעזר להם עם המאמרים שהופיעו בבלוג שלו יהיה בראש סדר העדיפויות שלהם להתקשרות וביצוע עסקה.

אסטרטגיית תוכן לבלוג תכלול הכנה מראש של כל השאלות והתהייות שיש לקהל היעד של העסק אחת לכמה שבועות או חודשים. ניתן לרכז את השאלות בעזרת מחקר מילות מפתח וחיפוש אחר שאלות שעולות בגוגל ומכילות נפחי חיפושים גבוהים יחסית, שאלות של לקוחות שעולות מהשטח, ונושאים שעולים בבלוגים של אתרים מתחרים. כאשר יש ריכוז של בנק שאלות נרחב ניתן להתפנות לכתוב עליהם כאשר דואגים לכתיבת תוכן איכותי יותר מזה של המתחרים, ובתדירות קבועה עד שבנק הנושאים אזל וזקוק לחידוש.

מאחר ומדובר בעמודים אינפורמטיביים, גם אופן הכתיבה בהם תהיה שונה. במקום הצפת צורך או קושי, יש להתחיל בשאלה שעליה מעוניינים לענות במאמר. בתיאור המטא עבור גוגל ניתן גם לדבר על הפיתרון תוך נתינת טיזר שיעודד אנשים ללחוץ ולהיכנס למאמר. כדאי כמובן לכתוב תוכן עשיר וארוך ככל הניתן שיכלול כמובן תמונות וחלוקה לכותרות משנה, ובנוסף לכלול גם כמה קריאות לפעולה בכדי להניע את הגולשים ליצור אתכם קשר במידה ומדובר על גולשים חוזרים שכבר יותר בשלים לקחת את הצעד הבא.

כתיבת-בלוג
אסטרטגייה נכונה של כתיבת בלוג תתמקד במציאת השאלות שגולשים מחפשים ונתינת תשובות מפורטות ועשירות עליהן

אסטרטגיית תוכן לפורטפוליו ותיאורי מקרה

תיק עבודות או פורטפוליו היא דרך נהדרת להציג פרוייקטים שבוצעו בעבר ולקוחות מרוצים בכדי לחזק את המוניטין החיובי בעיני הגולשים. גם זו דרך עקיפה לגיוס לקוחות אך במידה ומדובר על אתר בנישה ויזואלית כמו אתרי מעצבים או אתרים של בוני אתרים, הפורטפוליו יכול לתפוס חשיבות רבה יותר מזו של הבלוג.

אסטרטגיה נכונה לתיק עבודות תכלול ברובה תמונות, קטעי וידיאו ועדויות של לקוחות מרוצים, כאשר הטקסט או המלל יהוו רק נדבך משני ויגיעו לאחר התצוגה של החלק הויזואלי. עם זאת בהחלט מומלץ לכלול מלל כתוב מאחר ואסור לשכוח שגוגל מסתמך מאוד על מלל כתוב להבנת ההקשר ובכללי לדירוג של אתרים. ההמלצה היא לכלול פוסט בתיק עבודות עבור כל פרוייקט שביצעתם מיד עם סיומו.

באשר לסגנון הכתיבה, ניתן להכיל בטקסט נימה יותר שיווקית ומוכרת מאחר וקהל היעד שסוקר את תיק העבודות או אתרים לדוגמא הוא כזה שמתעניין בשירות ובעסק הספציפי שבאתר שלו הוא גולש ורוצה לקבל את ההוכחה לכך שניתן לסמוך על העסק ולהתקשר עימו.

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נגיע יחד למקום הראשון ונביא הרבה לקוחות חדשים לעסק שלך.

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבניה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

חשיבות סוג התוכן בבניית אסטרטגיית תוכן נכונה

תוכן יכול לבוא במספר צורות ואופנים. לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות משלו וכל אחד מהם מתאים לחלק אחר באתר.

טקסט

טקסט הוא הנדבך המרכזי של תוכן באתרי אינטרנט ולרוב מהווה גורם הכרחי עבור אתרים שמעוניינים להתקדם. אלא אם מדובר על אתר בנישה שאין בה מתחרים ולא דורשת כמעט שום מאמץ כדי להתברג במקום טוב, כתיבת תכנים תהיה לרוב תנאי סף מבחינת אתר בכדי לקבוע אם הוא יתקדם או לא. כלומר, אם אתר לא יכיל טקסטים רבים הוא בוודאות לא יוכל להתקדם. הסיבה לכך שמדובר בתנאי סף היא שטקסט הוא משהו שקל יחסית לייצר או זול יחסית לקנות. כל בעל עסק, גם ללא מקדם אתר שמלווה אותו באופן פרטי יכול לפתוח את המחשב ולהתחיל לכתוב תכנים. מאחר שקל מאוד לייצר את סוג התוכן הזה כל עסק שיש לו אתר שמכבד את עצמו כולל בתוכו בלוג מאמרים עם תכנים שמתעדכנים אחת לתקופה. מאחר וזה הפך למשהו שכמעט כולם עושים, כמעט בכל נישה שבה יהיו מתחרים שכותבים תכנים, בכדי לעקוף אותם ולהתברג לפניהם יהיה צורך בתור התחלה להשתוות להם מבחינת הטקסטים.

מעבר לכך שיש צורך בתוכן טקסטואלי, לאחרונה נראת מגמה שמצביעה על כך שגם צריך תוכן ארוך ועשיר. מגמות של שיתוף תכנים באתרים מצביעות על כך שככל טקסט שמפורסם באתר הוא ארוך, מקיף ועשיר יותר, כך הוא זוכר ליותר שיתופים. גם מבחינת מנועי החיפוש, גוגל מתעדף מאמרים ארוכים שסוקרים נושאים באופן מקיף הרבה יותר מטיפים קצרים או מכתיבת מאמרים שמסתכמים באורך של דף פוליו בודד.

לכן, כאשר מתכננים אסטרטגיית תוכן, מומלץ לחשוב על נושאים כוללים שיש הרבה מה לכתוב עליהם בכדי לקבל תיעדוף בדירוגים. לשם כך פתחו בתוך הבלוג באתר שלכם קטגורייה מיוחדת למדריכים מקיפים, כאלו שכוללים סקירה יסודית של נושא מסויים והקפידו לכתוב מדריך מקיף לפחות אחת לחודש. אם במחקר המתחרים שלכם אתם מגלים שהמתחרים המובילים כותבים בתדירות גבוהה יותר נסו להשתוות אליהם ולהגבירו גם אתם את הקצב.

רעיונות-לכתיבת-בלוג
רעיונות לכתיבת מאמרים - אחד מהמחסומים המאתגרים בכתיבת בלוג

תמונות

תמונות הנדבך המרכזי של תיק העבודות אך מעבר לזה הן תוספות הכרחיות לעמודים ולמאמרים בכדי שיחשבו לטובים, גם מבחינת גוגל וגם מבחינת חוויית המשתמש. גוגל אמנם לא יודע לקרוא תמונות ולהבין את המשמעות שלהם בצורה עמוקה כמו בני אדם, אך הוא בהחלט יודע להבחין אם מאמר או עמוד מסויים כולל כאלו ויודע גם להבחין בפרטים שהוא מכיל. בנוסף לזה גוגל גם יודע שתמונות הן תנאי סף עבור חויית משתמש טובה, מאמרים ללא תמונות צוברים הרבה פחות צפיות ומתאפיינים באחוז נטישה גבוהה יותר.

תמונות אמנם יותר קשות לייצור מאשר טקסט ולרוב, עבור תמונות איכותיות יש צורך לשלם למאגרי תמונות או לצלם שיצלם תמונות במיוחד עבור האתר. מאחר ולא לכל עסק יש תקציב שיוכל להקצות לקניית תמונות, ניתן להשתמש במאגרי תמונות חינאמיים שנמצאים ברשת. הם אמנם מספקים פחות תמונות ולא תמיד יתאימו ב100% לטקסט שאילו הם אמורים להיות מצורפים אך הם בהחלט יכולים לעשות עבודה טובה ולסגור את הפינה.

לכן, אל תחסכו בתמונות בעמודים ובבלוג, על כל עמוד להכיל תמונה ראשית ותמונה אחת ל400-500 מילים שתתקשר ותתאר טוב את הטקסט.

סרטונים

סרטונים הם המילה האחרונה כאשר מדובר על תוכן איכותי, זו גם המדיה שהכי קל לצרוך ולכן יכולה להפוך עמוד טוב לעמוד מעולה, וככה שנשארים בו הרבה מאוד זמן. עם זאת לא ניתן שלא להתייחס לחיסרון הבולט של הקושי בייצור שלה. שלא כמו תמונות או טקסט, כאן נדרש ציוד טוב לתאורה ומיקרופון (בהנחה שרוצים לייצר סרטון מעניין ובאיכות גבוהה) ולבצע כמה הקלטות וגם עריכה בכדי שבאמת ייכול לתת את כל היתרונות האמיתיים שלשמו הוא נועד.

הדרך הטובה ביותר לשלב סרטון לקידום אתר היא קודם כל לכלול סרטון תדמיתי בעמוד הבית או בעמודי השירותים שלכם, דבר שבהחלט יוכל ליצור קשר יותר אישי עם גולשים ולקוחות פוטנציאלים. ניתן בהחלט לשכור את שירותיה של חברה שעושה סרטוני תדמית באופן חד פעמי לשם כך. מעבר לכך אם תרצו לשלב סרטונים גם בבלוג תוכלו לכלול אחד בתחילת מאמר כמאין סרטון שמסכם בקצרה את המאמר ונותן גם טיזר להמשך הקריאה.

לאחר הקלטה של הסרטון ניתן להעלות אותו ליוטיוב ולאחר מכן להטמיע אותו בתוך האתר בצורה פשוטה.

לקוחות ממליצים

מוזמנים להתרשם מכל חוות הדעת עליי
כמקדם אתרים מומלץ

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נגיע יחד למקום הראשון ונביא הרבה לקוחות חדשים לעסק שלך.

אולי יעניין אותך גם...

seoorppc
איך לקדם אתר בגוגל?
כפיר מנשה

קידום אורגני או ממומן – מה יותר כדאי?

מתלבטים בין קידום אורגני לקידום ממומן? המאמר מסביר את ההבדלים, היתרונות והחסרונות של כל שיטה, ומסייע בבחירה המתאימה לעסק שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן