הצעת מחיר לבניית אתר ומה היא כוללת

כאשר מקבלים הצעת מחיר לבניית אתר צריך להסתכל על יותר מאשר המחיר. הבנה בסיסית של בנושא וקבלת ההחלטה הנכונה תעשה לכם חיים קלים מאוד אחר כך
הצעת-מחיר-לבניית-אתר

מה תגלו במאמר הזה?...

הקמת אתר אינטרנט היא צעד גדול עבור בעל עסק. למעשה מדובר בשלב חשוב מאוד בהתפתחות שמעיד על כוונה להתחיל להגיע אל לקוחות גם דרך הרשת ולשדר חזות של עסק רציני ומבוסס יותר. אין ספק שבניית אתר עבור עסק יכולה לעשות הבדל עצום ולהיטיב עם העסק אם היא נעשית בצורה נכונה, אך מאחר ורוב בעלי העסקים החדשים טרם התעסקו בנושא, קשה להם לדעת איך להבטיח שהאתר שיבנה אכן יענה על ציפיותיהם ועל הצמיחה שלה הם מקווים. לשם כך אני כותב את המאמר הבא על הצעת מחיר לבניית אתר, שיתן מסגרת מובנת ונוחה לבחינה של הצעות ואת הידע איך לבחון אותם לעומק בכדי לקבל את ההחלטה הנכונה ואת האתר שהעסק צריך.

ישנם לא מעט פרמטרים שמרכיבים הצעת מחיר לבניית אתר שלעיתים קרובות מגיעה בפורמט של מסמך ארוך מאוד ומלאים בפרטים שחלקם חשובים יותר וחלקם חשובים פחות, אז כדי להבדיל את העיקר מהטפל אסקור את כל הסעיפים המשמעותיים, אסביר מדוע הם כאלו ומה כדאי שיופיע בהם.

ציון סוג האתר בהצעת המחיר

ישנם סוגים שונים של אתרי אינטרנט שנבדלים בסגנון ובמורכבות שלהם. למרות שלרוב העסקים שזקוקים לבניית אתר דרוש אתר תדמית, ישנם גם מקרים בהם הצורך הוא לחנות אינטרנטית גדולה ומורכבת, לדף נחיתה בלבד או לאתר במתכונת של מיניסייט. אמנם בשלב האפיון או אפילו בשיחת הטלפון הראשונית כל בעל עסק יוכל להבין איזה אתר הוא המתאים ביותר לעסק, לתקציב ולצרכים שלו, כך שזהו עניין טריוויאלי, אך חשוב לשים לב כי סוג האתר עליו סוכם עם בונה האתרים מופיע גם בהצעת המחיר שאותה הוא שולח.

ביצוע שיחת אפיון ומקצה שיפורים

חשוב מאוד שבתוך הצעת המחיר תיכלל לפחות שיחת אפיון אחת בין הבעל העסק לבין בונה האתרים. שיחת האפיון נועדה בכדי להעלות את כל השאלות החשובות שיעזרו להבין איך בעל העסק מעוניין שהאתר יראה בסוף התהליך, לפני תחילת העבודה. ביצוע שיחת אפיון בצורה נכונה ומעמיקה יכולה לחסוך המון עיכובים ותסכול ולהבטיח עבודה חלקה ועל כן אם היא אינה מופיעה באופן מפורש בהצעה כדאי לבקש לכלול אותה..
מעבר לשיחת האפיון כדאי מאוד שתיכלל לפחות שיחת מקצה שיפורים בסוף התהליך. זאת מאחר וכמעט תמיד ישנם פערים בין החזון שהיה לבעל העסק בראש בתחילת התהליך (ושאותו הביא לידיעת בונה האתרים בשיחת האפיון) לבין התוצר הסופי שמוצג לו בפועל. בכדי להבטיח תוצר שיהיה לטעמו של בעל העסק נדרשים לעיתים גם כמה שיחות מקצה שיפורים עד ליישור קו מלא, כך שחשוב מאוד שגם שיחות אלו יהיו כלולות בהצעה.

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נגיע יחד למקום הראשון ונביא הרבה לקוחות חדשים לעסק שלך.

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבניה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

רכישת דומיין ואחסון

דומיין האתר הוא למעשה הכתובת של האתר ברשת, מה שאנו נקליד בשורת החיפוש העליונה בדפדפן, לכל אתר ישנו דומיין משלו ולא ניתן שיהיו שני אתרים בעלי אותו דומיין. בכדי להבטיח את הסדר הזה לכל אתר חדש נרכש דומיין דרך כל אחד מרשמי הדומיינים בארץ או בחו"ל ורישום זה זקוק לחידוש כל שנה (או פרק זמן אחר, תלוי לכמה זמן נרשם הדומיין). במידה ולא היה לבעל העסק אתר קודם לכן, יש צורך בקניית דומיין ולכן הצעת המחיר צריכה להתייחס לנושא זה.

אחסון האתר הוא שירות של אחסון הקבצים של האתר על שרת. ממש כמו שכל מחשב אישי זקוק להארד דיסק בכדי לאחסן קבצים כך כל אתר זקוק לאחסון בשרת. אחסון עולה לרוב כמה עשרות שקלים בחודש באופן שוטף, למעשה מדובר על שכירות של מקום אחסון לאתר בחברת שרתים. הרבה חברות מציעות אחסון של אתר ללקוחות על גבי השרתים שלה כשירות משלים או כחלק מההצעה לבניית האתר, כך או כך יש לוודא שישנה התייחסות לנושא זה.

מערכת ניהול התוכן

מערכת ניהול התוכן היא הווינדוס של האתרים, ודרכה מבצעים את הבנייה, השינויים והעריכות באתר. מערכת ניהול התוכן היא קריטית ביותר מאחר והיא מאפשרת גם למשתמשים ללא ידע בתכנות לבצע עריכות באתר שלהם בצורה קלה ופשוטה. ניתן לחשוב על זה כמו על תפעול הטלפון הנייד שברשותינו. ללא מערכת ההפעלה של אפל (IOS) או אנדרואיד אין לאדם הפשוט שום דרך לשלוט בטלפון שלו, להתקין אפליקציות, לשנות הגדרות או לבצע שום פעולה אחרת. רק לאחר התקנה של מערכת הפעלה אפשרויות אלו קיימות. הסיבה שאלמנט זה הוא מאוד קריטי הוא שגם לאחר בניית האתר תמיד יש צורך לביצוע שינויים ועריכות באופן שוטף ולעיתים בעל העסק, שאינו יודע איך בונים אתר, לא יהיה מעוניין לשלם לבונה האתרים שלו כסף על כל עדכון ויעדיף לעשות אותו בעצמו. על כן חשוב מאוד שתהיה מערכת ניהול תוכן לאתר כך שכל אחד יכול לתפעל אותה.

מעבר לכך שחשוב שתהיה מערכת ניהול תוכן לאתר, גם חשוב לבחור במערכת ניהול תוכן פופולרית וידידותית למשתמש. זאת מאחר וישנם מצבים בהם לא רק בעל העסק ירצה לבצע שינויים באתר אלא יהיה צורך בבונה אתרים אחר או מקדם אתרים יבצע בו שינויים ובמצב שבו מערכת ניהול התוכן היא מערכת שייחודית לחברה שבנתה את האתר ואינה מוכרת בשוק יהיה קשה מאוד להעביר את האתר לידיים אחרות להבטיח המשך תפעול איכותי של האתר.

שתי מערכות התוכן הפופולירות ביותר הם וורדפרס וויקס. אני אישית מעדיף את וורדפרס, שעליה בנויים שליש מכל אתרי האינטרנט בעולם כיום, אך גם מערכת ניהול תוכן אחרת תוכל לעשות את העבודה כל עוד היא מערכת שנמצאת בשימוש נרחב על ידי הרבה אנשי מקצוע בשוק.

כיתת וורדפרס
וורדפרס - wordpress - מערכת ניהול התוכן הפופולרית ביותר בעולם

תבניות ותוספים

זהו המחלק המשלים של מערכת ניהול התוכן וגם הוא מקבל הקבלה מאוד יפה לטלפונים ניידים. כאשר מישהו קונה טלפון נייד חדש הוא מקבל לידו מכשיר שיש בו הרבה פונקציות ופיצ'רים שבאים עם מערכת ההפעלה אבל גם עם הרבה דברים חסרים שצריך להשלים. את ההשלמה הזו עושים באמצעות התקנת אפליקציות שהופכות כל טלפון נייד רגיל לכזה שמותאם ספציפית למי שמחזיק בו. כמובן שישנן אפליקציות שיש ל90% ממחזיקי הטלפון הנייד בישראל כמו לדוגמא וואצאפ, פייסבוק וואינט ועוד אבל בסופו של דבר, לאחר יום אחד של שימוש בטלפון נייד ככל הנראה אין מכשיר אחד שדומה לשני. אותו הדבר קורה גם באתרי אינטרנט, לכל אתר יש את התבנית והתוספים שבעזרתם מתפעלים בצורה יותר חלקה את האתר.

תבנית לאתר

תבנית טובה, נקראת גם תבנית פרימיום, היא חבילה של פונקציות שהופכת את האתר למקצועי הרבה יותר. מומלץ לבקש פרטים על התבנית שאותה יתקינו באתר ובנוסף לכך גם את בונה העמודים ולבדוק שאכן מדובר בתבנית פרימיום

כפתור חיוג לנייד

רוב הגלישה באתרים כיום מתבצעת דרך טלפונים ניידים ולכן חשוב מאוד שבמידה וגולשים רוצים ליצור איתכם קשר תהיה להם אפשרות זמינה לעשות זאת מכל מקום. תוספי כפתור חיוג לנייד מציבות כפתור ייעודי בפינה התחתונה של כל עמודי האתר ומאפשרות חיוג מהיר אל העסק

כפתור צ'אט לוואצאפ

אחד מהטרנדים החמים של השנה האחרונה! זהו ערוץ התקשורת המועדף ביותר על לקוחות כיום וגם לצורך הזה ישנם תוספים שעושים בדיוק את אותה הפעולה של כפתור החיוג לנייד רק לצ'אט בוואצאפ

תוספי אבטחה

פריצות לאתרים היא רעה חולה שיש למגר, אבל כמו פריצות בעולם האמיתי הן כל הזמן קורות וכל פעם בשיטות יותר ויותר משוכללות. ישנם תוספי אבטחה טובים מאחד שיכולים למנוע פריצות כאלו וכדאי מאוד לבקש פירוט עליהם בזמן השיחה עם בונה האתרים ולדאוג שבהצעה יכלל סעיף שמציין אותם.

תוספי גיבוי

ישנם תוספי גיבוי אוטומטיים שמייצרים גיבוי אחת לשבוע/חודש/זמן אחר שהוגדר מראש ושולחים אותו לאחסון כמו גוגל דרייב לדוגמא. במידה ורוצים לשחזר גרסה מסויימת של האתר או שתוספי האבטחה לא הצליחו למנוע פריצה כדאי מאוד שיהיה גיבוי זמין לאתר

תוספי מהירות אתר

לפני הרבה שנים גלישה באינטרנט הייתה יחסית איטית וכולנו היינו מורגלים לחכות מעל ל10 שניות עד שאתר נטען, אבל הימים הללו חלפו ממזמן וכיום אתר שלא נטען תוך 3 שניות זוכה לאחוזי נטישה גדולים יותר, תופעה שכדאי למנוע. לכן, כדאי שיהיה תוסף באתר שאחראי על מהירות האתר

תוסף נגישות

לפני כמה שנים נכנס לתוקף חוק שמחייב אתרי אינטרנט להתקין תוסף שמאפשר נגישות גם לבעלי מוגבלויות (בעיקר מוגבלויות ראיה). החוק אמנם תקף לאתרים בעלי נפח תעבורה גבוהה יחסית וכזה שהרבה גולשים נכנסים אילו כל חודש אך עדיין מומלץ לכלול אותו גם באתר חדש.

תוסף קידום אתרים

זה אמנם לא חובה אך כדאי לכלול באתר תוסף שאחראי על ריכוז של כל פעולות הנחוצות לקידום האתר במקום אחד.

תוספים-בהצעת-מחיר-לבניית-אתר
ממש כמו אפליקציות - תוספים הופכים את האתר למותאם ב100% לעסק שלשמו הוא נבנה

הדפים הכלולים באתר

במידה ולא מדובר על דף נחיתה אלא על אתר תדמית כדאי מאוד שיהיה פירוט על העמודים השונים שהאתר יכיל. כל אתר תדמית צריך להכיל את הדפים הבאים

  1. דף בית
  2. דף אודות
  3. דף צור קשר
  4. דף שירותי העסק/דף לכל סוג שירות


בנוסף, אם מעוניינים גם לקדם את האתר בדרך כזו או אחרת לאחר הבניית כדי לכלול גם עמוד בלוג ועמוד מאמר לדוגמא שיהווה תבנית ליצירת מאמרים גם בעתיד. כך או כך, כדאי מאוד שבהצעת המחיר יהיה ציון של עמודים אלו בנוסף לכל עמוד נוסף שחשוב לבעל העסק שהאתר יכיל.

תחזוקת אתר, עדכונים שדרוגים וגיבויים

הרבה בוני אתרים יציעו גם לבצע תחוזקת אתר שוטפת שתכלול ביצוע עדכונים ושדרוגים כך שמבחינת טכנית האתר ימשיך להראות ביצועים חלקים גם ככל שהזמן עובר. בנוסף, שירות זה גם יכול להכיל העלאת תכנים חדשים וביצוע שינויים באתר לפי דרישה. זהו שירות משלים לבניית האתר שלמעשה מספק כתובת מקצועית אליה ניתן לפנות והיא יכולה להיות כרוכה בתשלום נוסף על בסיס חודשי. במידה ובעל עסק מעוניין בשירות מסוג זה כדאי לא לבקש שיוכנס אל תוך ההצעה ובמידה ולא כדאי שההצעה תכלול שעת הסבר על מערכת ניהול התוכן כך שניתן יהיה לבצע בה שינויים לאחר הבנייה.

אופטימיזציית אתר

אופטימיזציית אתר היא שירות משלים לבניית אתר הכולל גם מחקר מילות מפתח וגיבוש אסטרטגיית תוכן שמתאים אותו למנועי חיפוש ועוזר לו להתברג בקלות בדירוגים במידה ויוחלט על ביצוע קידום אתר אורגני באופן שוטף. במידה ובונה האתרים שלכם הוא גם מקדם, תוכלו לבקש שהאתר יותאם לגוגל לאחר הבנייה. מדובר בתשלום חד פעמי אך כזה שיכול להיות משמעותי ולכן אם בעל העסק חושב בכיוון של קידום אורגני בגוגל בהחלט כדאי לבדוק אפשרות לכלול גם אופטימיזצייה בהצעת המחיר לבניית האתר.

האותיות הקטנות בהצעת מחיר לבניית האתר

כמו גם בהצעת מחיר לקידום אתר ישנם סעיפים כלליים שכדאי לוודא.

לוח זמנים

חשוב לדעת תוך כמה זמן האתר יהיה מוכן ויעלה לאויר, מתי מתבצעים שירות מקצה השיפורים. רצוי שבהצעה יצויין המועד בו האתר צריך להיות מוכן עבור בעל העסק.

סיפוק תכנים

אתר אינטרנט דורש תוכן לעמודים. תוכן יכול להיות טקסטים ויכול להיות תמונות. כדאי שיהיה מצויין בהצעה מי מספק את התכנים שכן סעיף זה יכול לייקר או להוזיל משמעותית את ההצעה

תנאי תשלום

האם התשלום מתבצע מראש, בכמה תשלומים או רק בסיום העבודה. זה כבר סעיף שיכולות להיות לו השלכות משפטיות ועל כן כדי שיוצג באופן ברור בהצעה

לקוחות ממליצים

מוזמנים להתרשם מכל חוות הדעת עליי
כמקדם אתרים מומלץ

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נגיע יחד למקום הראשון ונביא הרבה לקוחות חדשים לעסק שלך.

אולי יעניין אותך גם...

seoorppc
איך לקדם אתר בגוגל?
כפיר מנשה

קידום אורגני או ממומן – מה יותר כדאי?

מתלבטים בין קידום אורגני לקידום ממומן? המאמר מסביר את ההבדלים, היתרונות והחסרונות של כל שיטה, ומסייע בבחירה המתאימה לעסק שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן