חבילות ניהול מוניטין בהתאמה אישית
מיועדות עבור עסקים שמעוניינים לקחת איש מקצוע מלא מלא בכדי להגיע למקסימום תוצאות
ניהול מוניטין מתקדם
- אופטימיזציה מלאה לתשתית ודפי האתר
- פרסום מאמרי סקירה חיוביים ברחבי הרשת
- פתיחה וניהול מלא של דפים ברשתות חברתיות
- פרסום שוטף של תכנים בכל דפי הרשתות החברתיות
- בניית קישורים לאתר מתוך מאמרים מקצועיים באתרי נישה
- בניית קישורים לסקירות האוהדות מתוך מאמרים מקצועיים באתרי נישה
- בבניית קישורים לדפי הרשתות החברתיות מתוך מאמרים מקצועיים באתרי נישה
- דיווחים מלאים על כל נתוני הנכסים
- זמינות מלאה בטלפון ובמייל לכל שאלה
בניית דף נחיתה
- אופטימיזציה מלאה לתשתית ודפי האתר
- פרסום מאמרי סקירה חיוביים ברחבי הרשת
- פתיחה וניהול מלא של דפים ברשתות חברתיות
- פרסום שוטף של תכנים בכל דפי הרשתות החברתיות
- בניית קישורים לאתר מתוך מאמרים מקצועיים באתרי נישה
- בניית קישורים לסקירות האוהדות מתוך מאמרים מקצועיים באתרי נישה
- בבניית קישורים לדפי הרשתות החברתיות מתוך מאמרים מקצועיים באתרי נישה
- דיווחים מלאים על כל נתוני הנכסים
- זמינות מלאה בטלפון ובמייל לכל שאלה
- פתיחת אתר בלוג נוסף
- פרסום מאמרים באופן שוטף בבלוג
- בניית קישורים לבלוג מתוך מאמרים מקצועיים באתרי נישה
מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!
בוא נגלה איך נגיע יחד למקום הראשון ונביא הרבה לקוחות חדשים לעסק שלך.
ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא
ניהול מוניטין וניהול מוניטין ברשת
ניהול מוניטין בכללותו הוא תהליך של יצירה ושימור מוניטין חיובי עבור עסק או חברה. בניגוד לתקופה של לפני עשור שבה ניהול מוניטין התמקד בעיקר בניהול יחסי ציבור אוהדים ובהתנהלות מול גופי תקשורת כיום ניהול המוניטין מתבצע בעיקר באינטרנט מה שהופך את ניהול המוניטין ברשת לעמוד הטווח של ניהול המוניטין. ניהול מוניטין ברשת הוא תהליך מתמשך שמבצוע על ידי הרבה מאוד חברות, משרדי פרסום ומקדמי אתרים שמטרתו לשמור על שם של עסק או ברנד נקי מביקורות שליליות ברשת, כך שאם מישהו מבצע חיפוש במטרה למצוא מידע על אותו עסק הוא יקבל תוצאות חיוביות המעידות שזהו עסק שכדאי להתקשר איתו. ישנם הרבה מאוד תפיסות לא נכונות לגבי מהו ניהול מוניטין. הרבה מאוד חושבים שמדובר על ניהול של דף עסקי ברשתות חברתיות ומתן תגובות לביקורות שליליות שעולות מלקוחות אבל זהו רק חלק קטן מניהול המוניטין מאחר ותהליך בכללותו כולל גם יצירה ופרסום של ביקורות חיוביות על העסק בתהליך ארוך ומתמשך כדי שיצטברו כמה שיותר מהם בדף תוצאות החיפוש של גוגל. התוצאה הסופית הרצויה היא שאם מישהו מבצע חיפוש על שם העסק הוא ראה את הביקורות הללו ולא את הביקורות השליליות.
איך ניתן לבצע ניהול מוניטין ברשת ?
ישנן כמה וכמה פעולות שניתן לבצע כדי לשמור על מוניטין טוב ברשת. כאשר משלבים אותם יחד הם יוצרים נוסחה מנצחת!
אופטימיזציה לאתר העסק
הפעולה הראשונה היא קודם כל לבצע אופטימיזציה מלאה ולקדם את אתר העסק שאת שמו אנו מנסים לנקות. בהרבה מאוד מקרים שבהם לא דאגו לקידום האתר, כאשר נחפש את שם העסק אנו עלולים לראות שהוא אינו עולה כתוצאה ראשונה בדף תוצאות החיפוש. במקרה גרוע יותר נוכל גם למצוא את הביקורת השלילית שכתבו עליו בתוצאות מעליו או בתוצאות הראשונות. לכן, הדבר הראשון שלו נרצה לדאוג הוא שאתר העסק עולה במקום הראשון ואת זה נשיג על ידי קידום האתר במתכונתו הרגילה.
מענה לביקורות שליליות
פעולה שניה שניתן לנקוט היא איתור כל הביקורות השליליות המופיעות בדף תוצאות החיפוש ונתינת מענה טוב ככל האפשר אליהם. אם מדובר בביקורת על פגם כלשהו במוצר או בשירות בהחלט יש לקחת זאת ברצינות, לתקן ולשפר את האלמנטים עליהם הועברה הביקורת ולהגיב על הביקורת השלילית כאשר דואגים לציין זאת. ניתן לפנות למנהלי האתר/כותבי הביקורת ולבקש מהם לעדכן את הסקירה תוך ציון תיקון הליקויים שהועלו. אם מדובר על לקוחות לא מרוצים כדאי ליצור עמם קשר בכדי לראות מה ניתן לעשות כדי לתקן את המצב ולעדכן את הביקורת.
קבלת ביקורות חיוביות
בנוסף למענה לביקורות שליליות, ניתן גם ליצור קשר עם לקוחות מרוצים בכדי שאלו יפיצו את הביקורת החיובית שיש להם על העסק. בדיוק באותה הדרך שעולות ביקורות שליליות על העסק לאתרים ביקורת חזקים יכולים גם לעלות ביקורות חיוביות במידה והעסק יעודד לקוחות לעשות זאת. זוהי אסטרטגיה טובה מאוד שכן היא נותנת במה חיובית לעסק באתר שידוע שהוא אינו מוטה, ולכן זוכה לאמון גדול של הגולשים.
יצירת מאמרי סקירה אוהדים
פעולה נוספת שניתן לבצע היא יצירת כתבות סקירה אוהדות עבור העסק. לשם כך ניתן לאסוף ביקורות חיוביות על שירותי העסק שניתנו מלקוחות ולגבש אותם לכדי מאמר שלם שאותו נרצה לפרסם באתרי נישה ובאתרים שמספקים ביקורות על בתי עסק שונים. ככל שנפיץ יותר מאמרי סקירה חיוביים על העסק, וככל שנעשה זאת מאתרים חזקים יותר כך נוכל "לתפוס" יותר מקומות בדף תוצאות החיפוש.
פתיחת דפים ברשתות חברתיות
אסטרטגיה נוספת היא פתיחת דפי רשתות חברתיות. לכל עסק שמכבד את עצמו יש גם דף פייסבוק ודפים ברשתות חברתיות אחרות רלוונטיות. לחלקם יש גם בלינקדאין, טוויטר ועוד. פתיחה של דף כזה, ניהול שלו שכולל העלאת פוסטים באופן תדיר וצבירת אוהדים שיעקבו אחריו תיתן לגוגל את הסיגנלים הנכונים בכדי לדרג גם אותו במקום גבוהה בדף התוצאות.
פתיחת אתר בלוג
הדרך האחרונה שאסקור כאן היא פתיחה של אתר או אתרי בלוג נוספים על שם הברנד. כאתרים נוספים המופרדים מהאתר העסק יש גם להם אפשרות להתחרות על מקום בדף תוצאות החיפוש. הקמה של כמה בלוגים כאלו, וקידום אורגני שלהם יכולו לתפוס את הדף תוצאות החיפוש ולהישאר שם לאורך זמן.
כל הפעולות והאסטרטגיות הללו ועוד נוספות, אם יבוצעו נכון, יכולו להבטיח שהמוניטין של העסק ברשת יהיה חיובי ויעודד לקוחות להתקשר עם העסק.
ניהול מוניטין מראש – הקדמת תרופה למכה
הבנה של מימד הזמן בתהליך ניהול המוניטין היא קריטית מאחר ומדובר על תהליך ארוך שלוקח זמן לראות את פירותיו. לא ניתן לבצע ניהול מוניטין מעכשיו לעכשיו, מהסיבה הפשוטה שגם קידום אתרים אורגני (שעליו ניהול מוניטין מתבסס) הוא אינו תהליך שקורה מעכשיו לעכשיו. לרוב עסקים נחשפים לניהול מוניטין רק כאשר הם מבחינים בביקורת שלילית שנכתבה עליהם, עלתה לאיור ותפסה מקום נכבד בדף התוצאות. זהו שלב שבו נזק כבר יכול להיגרם מאחר ועד שניהול מוניטין יתחיל לשאת פירות יעברו לפחות כמה שבועות טובים שבהם הביקורת תהיה מדורגת בדף התוצאות כאשר לקוחות פוטניצאלים יחפשו את שם העסק, וחבל. לכן ההמלצה היא להתחיל ניהול מוניטין מרגע פתיחת העסק או מרגע הקמת האתר שלו באינטרנט. עם כל הנכסים הדיגיטליים שתופסים את המקום בדף תוצאות החיפוש נבנים ומתחוזקים היטב כמה חודשים לפני שביקורת שלילית כלשהי מופיעה, יהיה לה קשה עד בלתי אפשרי להתברג בדף התוצאות וכך למעשה גם אם יש ביקורת שלילית כלשהי, אף אחד לא ייחשף אליה. ככה ניתן להשאיר את העסק עם שם נקי לאורך כל הדרך.
ניצול נכסים דיגיטליים קיימים
ביצוע נכון של ניהול מוניטין אינו מתבסס רק על יצירת נכסים חדשים אלא ניצול של אלו הקיימים כבר אם אילו עדיין לא ממוקמים גבוהה מספיק. ניתן לבצע חיפוש על כל הנכסים הדיגיטליים של עסק ולאחר שאיתרנו את כולם, לשפר ולקדם אותם כך שיטפסו למעלה בתוצאות. ניתן לשפר להם את התוכן, ניתן לעדכן אותם בפרטים האחרונים של העסק ובמה שחדש בו וגם ניתן לקשר אליהם ממקורות אחרים באותו תחום העיסוק של העסק. לנכסים דיגטליים חדשים שאנו בונים זה עתה בתוך תהליך ניהול המוניטין יקח זמן ליצבור עוקבים, תכנים ובאופן כללי מוניטין אצל גוגל כאתרים ששווה לדרג אותם, בייחוד לאור העבודה שגוגל מאוד חשדן כלפי אתרים חדשים ולא ממהר לדרג אותם אלא רק אחרי שאלו צוברים מספיק סיגנלים מבחינתו שהם אמינים ובעלי ערך. לעומת זאת כלפי נכסים קיימים שכבר קיימים כמה חודשים ברשת גוגל נוטה להיות פחות חשדן ואם אילו מתחילים להראות מגמת שיפור ותחזוקה טובה גוגל בהחלט יכול לתת להם דירוג גבוהה בזמן פחות יותר מאשר לנכסים שזה עתה הוקמו.
בניית אתר תדמית – מה תקבלו אצלי
המהות
קידום אתרים אורגני מתמקד בצורך למקם אתר כלשהו גבוהה ככל הניתן בתוצאות החיפוש עבור ביטוי מרכזי בנישה או בתחום שבו החברה עוסקת. לדוגמא אם יש בבעלותכם חנות נעליים, המטרה של תהליך קידום האתר יהיה שתופיעו במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש כאשר מישהו מחפש את הביטוי חנות נעליים. ניהול מוניטין ברשת אמנם משתמש בפרקטיקות דומות לקידום אתרי וורדפרס אבל מטרתו היא לקדם ביקורות חיוביות, דפי רשת חברתית של העסק ונכסים דיגיטליים נוספים על העסק כאשר מחפשים את השם העסק. אם נחזור לדוגמא של חנות הנעליים – אם השם של החנות הוא "גלי", המטרה של תהליך ניהול מוניטין תהיה למלא את כל דף תוצאות החיפוש על הביטוי “גלי” באותם ביקורות החיוביות ונכסים דיגיטליים שיש לחברה.
תהליך העבודה
מבחינת תהליך העבודה, השוני בין קידום אתרים רגיל לניהול מוניטין יראה למשל כבר במחקר המילים. לעומת קידום אתרי וורדפרס שבו מחקר המילים יתמקד בלאתר את המושגים שבהם לקוחות משתמשים כאשר הם מחפשים את השירות שהעסק מציע ולהתמקד בהם, בניהול מוינטין המחקר יתמקד בכל הביטויים שלקוחות משתמשים בהם כאשר הם יחפשו ספיצפית את שם העסק או הברנד של העסק. דוגמא לשוני נוסף בתהליך העבודה היא בתוכניות התוכן שבניהול מוניטין יתמקדו יותר ביצירת ביקורות חיוביות לעסק תחזוק של עמודי רשת חברתית, מתן מענה לביקורות שלקוחות משאירים ברחבי הרשת לחברה.
בשורה התחתונה
כאשר כל אלו נעשים באופן יעיל ונכון, התהליך של ניהול המוניטין יצליח למלא את דף תוצאות החיפוש של שם העסק בביקורות חיוביות באופן עקבי ומתמשך שיוכל לבלום כל ניסיון של ביקורת שלילית להתברג ולהגיע אל קהל הלקוחות
למה ניהול מוניטין ברשת כל כך חשוב ?
בעידן האינטרנטי של היום לכל אחד יש נוכחות ברשת. בין אם מדובר על אתר תדמיתי שיש לעסק, פרופיל פייסבוק שיש לאדם פרטי או כתבות חדשות שמתפרסמות בנוגע לידוענים – על כל ישות כיום יש מידע כלשהו שמפורסם עליה באינטרנט. כאשר לקוח מעוניין לדעת פרטים על חברה שמציעה שירות שהוא מעוניין בו המקום הראשון שבו הוא יחפש יהיה האינטרנט בכדי לבדוק אילו פרסומים יש ברשת לגביה. החיפוש ברשת יעשה דרך מנועי חיפוש כמובן והתוצאות שיעלו יעזרו במידה רבה להחלטה של הלקוח האם להתקשר אם אותה חברה או לא. הנה כמה סיבות שיכולות להמחיש עד כמה ניהול מוניטין הוא חשוב.
דגש על החיובי והכדאי
גופים מסחריים ופיננסים כמו בנקים ותאגידים כמו גם הציבור הרחב תמיד עושים בדיקה ברשת לפני שהם עושים עסקים עם כל גוף אחר. לעסקים קטנים הדבר הזה יכול להיות קריטי מאחר והם עדיין לא מוכרים, לא צברו שם או מוניטין ולכן המידע שימצא עליהם ברשת יכול להיות קריטי כאשר הם פונים לגופי מימון או כאשר הם מעוניינים לחתום על עסקה גדולה. ביצוע של ניהול מוניטין יאותת לכל גוף שיבצע בדיקה שהחברה שלכם היא חברה רצינית שבהחלט כדאי לבוא איתה במגע, דבר שיכול לשנות הרבה כאשר מדובר על התנהלות מול גופים גדולים שיכולים להיות המקפצה של העסק שלכם לעתיד טוב יותר.
הגדלת המכירות
כיום, אף לקוח לא מבצע רכישה לפני שהוא בודק את החברה ממנה הוא מתכוון לבצע את הקניה בכדי לראות האם השירות שהיא נותנת במידה ויש צורך בכך הוא טוב ומספק. זאת מאחר וכל לקוח נכווה בעברו מחברה שנתנה שירות גרוע וגרמה לו לכאב לב. אם לקוח כלשהו שיחפש את שם החברה או המוצר שלכם יראה ביקורת שלילית כלשהי לצד כמה תוצאות של המתחרים שלכם, ישנה סבירות גבוהה שתפסידו את הלקוח הזה. ההפך הוא הנכון אם הביקורות שהוא יראה יהיו חיוביות. עסקים לרוב נזכרים לבצע ניהול מוניטין ברשת כאשר המכירות צונחות עקב ביקורות שליליות, שזו רק חצי עבודה מאחר ושחזור מומנטום טוב של מכירות וצמיחה הרבה יותר קשה מאשר שימור שלו. מעט מחשבה מראש וגיוס הכלים והאנשים הנכונים למשימה עוד לפני שהבעיות צצות תשתלם מאוד בטווח הארוך.
עוזר בתהליכי גיוס
ניהול מוניטין גם חשוב מאוד עבור גיוס מועמדים למשרות. זה כבר הפך לנורמה שחברות מבצעים בדיקה בגוגל אחר שמות המועמדים שבאים לראיון אך אותו הדבר גם נכון למרואיינים שמתלבטים בין כמה מקומות עבודה. בדומה ללקוחות או גופים אחרים שהעסק שלך מבצע איתם עסקים, גם כאן, ביקורות רעות עלולות לגרום למועמדים פוטנציאלים שאתם מעוניינים בהם להירתע ולחשוב יותר בחיוב על עבודה עבור המתחרים שלכם.
ליצור אמון בין העסק לקהל הלקוחות
אחד המאפיינים הקריטיים להצלחה הוא ביסוס האמון בין קהל הלקוחות לבין העסק. מילה טובה או רעה על שירות שניתן יכולות לשנות הרבה מאוד אצל לקוחות פוטנציאלים. באינטרנט עיקרון זה נכון שבעתיים מאחר וביקורת רעה באינטרנט מתפשטת כמו אש בשדה קוצים. גם אתם בטוח תוכלו להיזכר לפחות בפוסט אחד שראיתם של לקוח זועם על חברה, שאותו גיבו כמה עשרות תגובות של לקוחות נוספים, שתרמו כל אחד בתורו להקפצה נוספת של אותו פוסט ולכך שעוד אנשים נחשפו אילו. ניהול מוניטין עוזר מאוד בתחום הזה שכן הלקוחות מקבלים מענה ישיר לפניות כאלו כך שהלקוחות רואים שבית העסק ער וקשוב ללקוחות שלו, ומעבר לכך, ניהול מוניטין דואג לכך שלאט ובעקביות הפוסט יתחיל לאבד את מקומו בתוצאות החיפוש עד שיעלם לחלוטין. דבר זה יעזור מאוד לשמור ולבסס את האמון בין העסק לבין הלקוחות.
כמה עולה ניהול מוניטין ?
ניהול מוניטין כמו גם קידום אורגני תלוי בכמה וכמה פרמטרים. מאחר והמטרה היא כמעט תמיד זהה, והיא ניקוי דף תוצאו תהחיפוש על שם העסק ועל שם של ביטויים נוספים שלקוחות פוטנציאלים עלולים לחפש. צריך לבדוק על כמה ביטויים מדובר ולאחר מכן עלינו לבדוק את חומרת המצב, כלומר עד כמה חזקה הביקורת השלילית שנכתבה על העסק. אם זו ביקורת מפורטת שנכתבה באתר אמין וחזק ידרשו יותר משאבים, זמן וכסף בכדי לדחוק אותה למטה. ניהול מוניטין בסיסי ניתן להשיג במחיר גם של 2000-2500 שקלים אך חשוב מאוד להדגיש שיש להתאים את המחיר למאמץ ולמשאבים שיש להשקיע כדי לגבור על הביקורת השלילית. אם מדובר על ביקורת חזקה שקשה להוריד וממוקמת במקום השני בדף תוצאות החיפוש אם אנו לא נשקיע מספיק משאבים אולי נצליח לתפוס את מקומות 5 עד 8 עם נכסים שנבנה אבל אלו לא ישיגו את המטרה. לכן חשוב מאוד להבין שישנה חובה עצומה בהתאמת המחיר למשאבים הנחוצים ולרמת הקושי שמולה אנו ניצבים בכדי להשיג את המטרה