3 הטעויות שאסור לעשות בכתיבת תוכן שיווקי

אם גם אתם כותבים את התוכן לאתר שלכם בעצמכם הנה שלושת הדברים שחייבים להימנע מהם כדי לתת לו להגיע לפוטנציאל המלא ולהביא לקוחות
כתיבת-תוכן-שיווקי

מה תגלו במאמר הזה?...

כתיבת תוכן ובפרט כתיבת תוכן שיווקי הוא עניין מאוד טריקי. לא מספיק רק לכתוב תוכן באופן עקבי לאתר, לרענן מוצרים קיימים, להעשיר בפוסטים ובמידע ולוודא שבכל מקום ישנה אפשרות ליצירת קשר באופן מהיר, צריך גם לדעת לכתוב תוכן שבאמת מייצר לקוחות. הטריקיות הופכת בולטת יותר כאשר מבינים שגם אם כותבים תוכן מצויין ומוכר מספיק שישנה שגיאה או טעות אחת במקום קריטי וכך הגולשים כלל לא יגיעו לתוכן או שיגיעו אילו אבל ינטשו את האתר עוד לפני שהספיקו לקרוא יותר מפסקה אחת שלו.
אם גם אתם כבעלי עסקים לא יכולים לשאת בתשלום לקופירייטר או לכותבי תוכן חיצוניים ומעוניינים הנה שלושת הדברים שחייבים להימנע מהם כדי לתת לתוכן שלכם להגיע לפוטנציאל המלא שלו.

לא להשקיע בכותרת

ככלל הכותרת של המאמר היא מה שמוכר אותו בצורה הטובה ביותר. כותרת טובה תכיל 3 אלמנטים:

  1. ביטוי המפתח שעליו אנו מעוניינים שהמאמר ידורג בגוגל (לרוב ניתן לגלות אותו דרך מחקר מילות מפתח)
  2. שם האתר או העסק
  3. טוויסט שיווקי

על החלק השלישי יש הרבה פעמים נטייה לוותר (מודה שגם אני עושה זאת לפעמים) מאחר ולא תמיד עולה בראש טוייסט שכזה או דרך להפוך את הכותרת למעניינת. ההמלצה במקרים כאלו היא לא לוותר אלא לחפש את הביטוי בגוגל, לבצע מחקר מתחרים ולבדוק מה הם כתבו בכדי לשאוב רעיונות והשראה, עדיף להשקיע עוד 2 דקות ולייצר כותרת טובה, אחוזי ההקלקה יכולים לעלות באופן חד בעקבות כך.

כתיבה שאינה חופשית

כאשר כותבים טקסט או מאמר מומלץ מאוד לכתוב קודם כל באופן חופשי. גם כאשר אני כותב את המילים האלו אינני משקיע יותר מידי מאמץ או מחשבה, אינני חושב האם ביטוי המפתח מופיע מספיק פעמים, האם הכתיבה שלי היא ללא שגיאות כתיב או האם היא מסקרנת מספיק, אני פשוט כותב איך שמתחשק לי. אין זה אומר שהכתיבה החופשית שמתבצעת היא זו שבסופו של דבר תהיה זו שתפורסם באתר אבל כתהליך ראשוני של כתיבה, אין לוותר על הצעד הזה. את העריכה, השינויים וההתאמות יש לבצע אחרי שהטקסט נכתב כשלב נפרד. אקט זה יבטיח כתיבה הרבה יותר עשירה שתייצר מאמר ארוך בהרבה.
את העריכה אני ממליץ לרוב לעשות לא מיד לאחר הכתיבה אלא זמן מה לאחר מכן. כלומר, לאחר שהסתיים החלק של הכתיבה החופשית מומלץ לכל הפחות לקחת הפסקה של 5-10 דקות שבמהלכה יש להתעסק במשהו אחר לחלוטין, זה יכול להיות שטיפת כלים, משחק עם הכלב, שיחת טלפון למישהו מהעבודה או כל דבר אחר שאינו חלק מהעיסוק בכתיבה, או בקידום האתר. הסיבה לכך היא שלצורך העריכה ותיקון הטעויות יש "לשכוח" כמה שיותר מהעבודה שכבר נעשתה ולבוא אליה רענן בכדי לקרוא אותה שוב ביסודיות. כך תוכלו לשים לב לפרטים בצורה טובה יותר, דבר שבהחלט יתרום לאיתור טעויות בכדי לתקנן.

כתיבה-חופשית
כתיבה חופשית - אחת השיטות שמייצרות תוכן איכותי בלי הרבה מאמץ

כתיבה שלילית או מזלזלת

בכנות, אני מאוד בעד אותנטיות ובעד החופש לומר באופן מלא את מה שחושבים על נושא מסויים, על אדם, ארגון, או כל דבר אחר, אבל עם זאת אינני יכול להתעלם מהעבודה שאם מדובר על תוכן שלילי, לא תהיה הרבה הערכה לאותנטיות הזו. ההפך הוא הנכון, תוכן שלילי מתקבל בצורה לא יפה אצל קהל הקוראים ויצור תחושה לא נעימה שאולי מקורה באינטרס סמוי שיש לכותב או בסכסוך ורצון להכפיש על רקע שהוא אינו ענייני.
במצב הזה חשוב לזכור מה היעוד של האתר, שהוא לרוב עסקי. המטרה היא לקדם את האתר, לקדם שירות או מוצר ולהגדיל את החשיפה, ההמרות והמכירות. כאשר זו המטרה, כתיבה שלילית, גם אם היא האמת המדוייקת ביותר לא יכולה לעזור ועל כן כדאי מאוד להימנע ממנה.
אין זה אומר שצריך להימנע לחלוטין מלהזכיר חסרונות או ביקורת במידה וקיימים כאלו אך לא יהיה כדאי שרוב הכתיבה תהיה בעלת נימה שלילית. אם מישהו לא בטוח בכתיבה שלו, אם היא שלילית או לא, מומלץ לקרוא את הטקסט ולנסות להבין האם הוא משרת את המטרה הכללית של האתר, אם לא אז יהיה כדאי לשכתב את התוכן בנימה חיובית יותר.

לקוחות ממליצים

מוזמנים להתרשם מכל חוות הדעת עליי
כמקדם אתרים מומלץ

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נגיע יחד למקום הראשון ונביא הרבה לקוחות חדשים לעסק שלך.

אולי יעניין אותך גם...

seoorppc
איך לקדם אתר בגוגל?
כפיר מנשה

קידום אורגני או ממומן – מה יותר כדאי?

מתלבטים בין קידום אורגני לקידום ממומן? המאמר מסביר את ההבדלים, היתרונות והחסרונות של כל שיטה, ומסייע בבחירה המתאימה לעסק שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן