לקוחות ממליצים
למדתי עם כפיר מנשה במסגרת קורס שיווק דיגיטלי ב־
HackerU,
ואין ספק שמדובר במרצה נדיר. כפיר מקצועי, ברור, סבלני וחד. מעבר לידע העשיר בקידום אורגני, קידום ממומן, כתיבה שיווקית ועוד המון תחומים חשובים – הוא חשף אותנו גם לעולם הכלים המתקדמים, במיוחד בתחום הבינה המלאכותית (AI), ולימד איך להשתמש בהם בצורה חכמה ויישומית. בזכותו אני מרגיש/ה הרבה יותר מוכנ/ה לעולם האמיתי של השיווק הדיגיטלי.
כפיר מנשה הוא לא רק מרצה מצוין לבניית אתרים ושיווק דיגיטלי – הוא איש מקצוע מהשורה הראשונה, שמביא איתו שילוב נדיר של ידע טכני, ניסיון עשיר, יכולת הוראה מרשימה ולמידה עם קריצה של חיוך והומור.
כסטודנטית בקורס בהאקריו, זכיתי ללמוד ממנו ולהיחשף לעולם השיווק הדיגיטלי מזווית אחרת – מעשית, חכמה, עדכנית ובעיקר – מרתקת.
ההסברים שלו ברורים, מדויקים ועם קשר ישיר לעבודה בשטח. הוא יודע לקחת נושאים מורכבים ולהפוך אותם לנגישים, לוגיים ומובנים.
מעבר להעברת ידע, כפיר הצליח לגרום לי להתחבר לתחום, לפתח עניין אמיתי ולרצות להתמקצע בו.
אין ספק שהיסודות שקיבלתי ממנו הם מהחזקים והמדויקים ביותר שיכולתי לבקש – בזכות השיטה שלו, הסבלנות, הסדר, והיכולת לראות כל תלמיד ולהניע אותו קדימה.
העובדה שכפיר מגיע מהעולם המעשי – עם ניסיון בקידום עסקים, בניית אתרים וניהול פרויקטים גדולים – ניכרת בכל שיעור. הוא מלמד מתוך התנסות אישית, ולא מתוך שקפים או תיאוריה בלבד.
כפיר הוא מרצה מסור, מקצועי ויסודי, שמציב רף גבוה גם לעצמו וגם לסטודנטים שלו – והתוצאה בהתאם: תלמידים שמרגישים בטוחים, יודעים מה לעשות, ויוצאים לשוק עם ידע פרקטי.
ממליצה עליו בחום רב לכל מי שרוצה ללמוד את התחום באמת.
למדתי אצלו קידום אורגני (SEO) וכתיבה שיווקית, וזה ללא ספק היה אחד הקורסים הכי מעניינים שלמדתי.
מעבר לידע המקצועי הרחב והניסיון העשיר, הוא מצליח ליצור חוויית למידה נעימה, ממוקדת ומלאת ערך.
היה לי פשוט כיף ללמוד איתו.
לכפיר יש כישרון גדול לזקק מושגי SEO מורכבים להסברים פשוטים וניתנים לעיכול. יש לו סגנון הוראה מרתק ומעורר שיחה, מה שגורם לנושאים הטכניים ביותר להרגיש נגישים ומעניינים.
התרשמתי במיוחד מהסבלנות והמקצועיות שלו - בכל פעם ששאלה חזרה על עצמה או הייתה זקוקה להסבר (מה שקרה לעתים קרובות), הוא חזר ברצון על התשובה, והיכולת שלו לשמור על הדיון במשימה תוך כדי תשובה על כל השאלות היא מיומנות נדירה.
מלבד התיאוריה, כפיר הציע לנו תכשיטים מהמסע שלו שציידו אותנו בכלים, אסטרטגיות ופריצות חדשות שלא תמצאו באף ספר. ההוראות שלו בנושאים כמו מחקר ידני של מילות מפתח שינו לחלוטין את הדרך שבה אני ניגש לקידום אתרים.
כפיר הוא המומחה/מחנך לקידום אתרים שאתה רוצה לעבוד איתו אם אתה צריך מישהו שבאמת רוצה שתצליח ויעשה את הקילומטר הנוסף. אני מחשיב את עצמי בר מזל שלמדתי ממנו ולא יכול להמליץ עליו מספיק לכל מי שמעוניין להרחיב את הידע או העסק שלו ב-SEO!
תודה לך כפיר על חווית למידה מדהימה!
כל שיעור הסברת בצורה הכי ברורה ופשוטה שרק אפשר נושאים מאוד מורכבים, חזרת על דברים בסבלנות אם משהו לא היה ברור; לפעמים הייתי בשוק מכמות הסבלנות, שאני בעצמי הייתי מאבד את העשתונות.
ענית על שאלות בצורה מקצועית, וידעת איך להתחמק בנונשלנטיות משאלות לא רלוונטיות ולהחזיר את הדיון לנושא המקורי מבלי שהצד השני יפגע; שזאת אומנות בפני עצמה.
התוספות אקסטרה שלימדת שלא היו בחומר הלימוד, ואיך ששיתפת את הלוגיקה המתוחכמת מאחורי האתרים שאתה בונה/מקדם וגם באתרים האישיים שלך מעידים על האכפתיות הדאגה ותחושת האחריות שיש לך כלפי הסטודנטים, וזה לא מובן מאליו.
פשוט להתענג מחווית הלימוד איתך,
תמיד קצר, קולע מדוייק ורלוונטי.
יודע לחוש את עייפות הסטודנטים, ולהוריד הילוך כשצריך שזו מעלה שלא להרבה אנשים(מרצים) יש.
תודה על הזכות שהייתה לי ללמוד, להכיר ולהתרשם מהאיכויות האנלטיות שלך, אין לי ספק שמי שיעבוד או ילמד איתך יזכה!
תמשיך בשליחות שאתה עושה, יישר כוח אחד גדול!
פעלת ביסודיות, במקצועיות רבה ובנוסף לשירות שהבטחת, הוספת בנדיבותך הדרכות והסברים שמסייעים לי להמשיך לתפעל נכון את האתר שלי.
אתה איש מקצוע רציני, יסודי, בעל ידע רב ומאד מחויב ומסור ואני ממליצה בחום על השירות שלך. תודה!




פרוייקטים אחרונים

אלום נוף – דף נחיתה עבור חברה להתקנת חלונות לבית

Simo Meats – אתר גלילה עבור שף פרטי

נחת רוח לעילוי נשמה – אתר תדמית לעמותה

משה סיטון מהנדסים – אתר לחברת תכנון וייעוץ הנדסי

Best 20 Trading Platforms – אתר אפיליאציה בינלאומי
אל תחמיצו אף מאמר!
חפש באתר
מאמרים אחרונים

המדריך המלא לבניית קישורים פנימיים באתר

דומיינים וסאב דומיינים: מבנה, היררכיה והבדלים חשובים

Negative SEO – קידום אתרים שלילי

קידום שחור – הקידום ה"לא חוקי" של גוגל

עונשים מגוגל: למה גוגל מעניש? הסוגים השונים ודרכי התמודדות

מפות אתר – כיצד הן עוזרות לקידום האתר?

Redirect – הפניות 301 ו302 באתרי אינטרנט

Noindex – הדרך למנוע מגוגל לסרוק דפים באתר
פרוייקטים אחרונים

אלום נוף – דף נחיתה עבור חברה להתקנת חלונות לבית

Simo Meats – אתר גלילה עבור שף פרטי

נחת רוח לעילוי נשמה – אתר תדמית לעמותה

משה סיטון מהנדסים – אתר לחברת תכנון וייעוץ הנדסי

Best 20 Trading Platforms – אתר אפיליאציה בינלאומי
אל תחמיצו אף מאמר!
חפש באתר
מאמרים אחרונים

המדריך המלא לבניית קישורים פנימיים באתר

דומיינים וסאב דומיינים: מבנה, היררכיה והבדלים חשובים

Negative SEO – קידום אתרים שלילי

קידום שחור – הקידום ה"לא חוקי" של גוגל

עונשים מגוגל: למה גוגל מעניש? הסוגים השונים ודרכי התמודדות

מפות אתר – כיצד הן עוזרות לקידום האתר?

Redirect – הפניות 301 ו302 באתרי אינטרנט

Noindex – הדרך למנוע מגוגל לסרוק דפים באתר
המרות באתר, יחסי המרה, וכיצד משפרים אותם?
מה תגלו בחלק זה:
המרה היא הפיכת גולש ללקוח ויחסי המרה הוא היחס בין הלקוחות לכל הגולשים באתר. ניתן לשפר בקלות את יחסי ההמרה בכל סוגי האתרים כך שיביאו יותר לקוחות על אותו מספר גולשים. כל מה שצריך לעשות הוא לשפר את הקריאות לפעולה, להגדיר נכון את המדידה של ההמרות ולהכניס שיפורים מתמשכים מבחינת חוויית המשתמש שיעודדו את הפיכתם ללקוחות
ממהרים? הנה השאלות (והתשובות) המרכזיות
המרה היא הפיכה של גולש ללקוח
המרה באתר תדמית יכולה להיות יצירת קשר טלפוני, דרך הוואצאפ או דרך השארת פרטים בטופס צור קשר, ובחנות וירטואלית מדובר על ביצוע רכישה
מדידת המרה היא הגדרה של פעולה נקודתית שמתבצעת באתר וסימון שלה על ידי כלי הבקרה כהמרה, כך ניתן לעקוב, לבקר ולמדוד את ההמרות באתר.
יחס המרה הוא כמות הלקוחות חלקי כמות הגולשים באתר.
ישנם מגוון גדול של דרכים לשיפור יחסי ההמרה באתר. מומלץ ליצור קשר עם איש מקצוע שמבין בתחום בכדי לקבל סקירה מקיפה וספציפית לאתר שלכם בכדי לוודא יישום של כל האפשרויות לשיפור יחסי ההמרה באתר שלכם.

מהי המרה
המרה היא הפיכה של גולש ללקוח, כלומר מהרגע שהתבצעה רכישה כלשהי על ידי הגולש באתר ניתן לומר שהתבצעה המרה. בכדי להבין את ההגדרה הזאת לעומק ניקח חנות-אינטרנטית כדוגמה. כאשר מתבצעת קנייה בחנות אינטרנטית, כלומר ברגע שהתשלום אושר, מדובר על המרה. כל שלב מוקדם יותר – בין אם מדובר על צפייה בעמוד מוצר, או הוספה לסל ואפילו הזנת פרטי אשראי – הוא בגדר צעד חיובי בכיוון הנכון, אך עדיין אינה תוגדר כהמרה.
אחד הבלבולים הגדולים במושג המרה קורה כבר שמתרגמים אותו לעברית. באנגלית, המונח Conversion הוא יציב וחד-משמעי ומייצג מצב שבו הגולש הומר (converted) ללקוח. בעברית, לעומת זאת, התרגום “המרה” קיבל שורה ארוכה של פירושים כאשר כל איש שיווק מגדיר אותה איך שמתחשק לו. אחת ההגדרות השגויות שיצא לי לא פעם להיתקל בה היא שהמרה היא: "כל פעולה שאנחנו מעוניינים שהגולש יבצע באתר". זוהי כמובן הגדרה בעייתית מאחר והיא מאוד כללית. ישנן הרבה פעולות שאני בתור בעל אתר או בעל עסק מעוניין שהגולש יבצע אך לא כולן הן המרות. לפי הקו הזה כל אינטראקציה רצויה – קליק, גלילה של העמוד או הצטרפות לניוזלטר – יכולה להיחשב כהמרה, וכך המושג מאבד את כל ה"עוקץ עסקי".
קו מנחה מקצועי – למדוד אך ורק פעולות שמייצרות ערך עסקי
כדי לשמור על מדידה אמינה אני מציע שלושה הגדרות שבהן אני לרוב משתמש בכדי לעשות את הסדר הנכון.
- המרה (conversion) – כפי שהוגדרה זה עתה
- מיקרו המרה (micro conversion) – כל צעד מקדֵם אל המרה: הוספה לסל, התחלת מילוי טופס, צפייה בעמוד מוצר, ועוד. הגדרה זו היא הרבה פחות קשיחה מהמרה ויכולה להשתנות לפי הגדרה של איש השיווק, מנהל האתר או בעל העסק. חשוב מאוד עם זאת להיות כנים וברורים עד כמה שאפשר ולא להתפתות להגדיר כל קליק של גולש כמיקרו המרה אלא רק פעולות שבאופן ברור מקרבות אותו אל יעד ההמרה.
- אירוע (Event) – כל אינטראקציות מעניינות אך משנית בחשיבות שאינה הכרח מעידה על התקרבות להמרה. אירוע למעשה יכול להיות כל פעולה שעשה גולש כל עוד היא מעניינת ולו במעט את בעל העסק. זה יכול להיות גלילה של עמוד, שהייה מעל זמן מסויים באתר, גלישה בכמות מסויימת של עמודים בביקור אחד, או כל דבר אחר. כאן מדובר על הגדרה מאוד פרוצה שנתונה לחלוטין להחלטה סובייקטיבית של בעל האתר.
מתעניין בשיפור ההמרות באתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!
ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא
המרות לפי סוג אתר
לאחר שהבנו את ההגדרה הכללית של מהי המרה צריך להבין כיצד היא מתורגמת לסוגי אתרים שונים. לא כל אתר שאנו מעוניינים למדוד את ביצועיו יהיה בהכרח חנות אינטרנטית, ולכן חשוב לבצע את ההבחנה בין הסוגים השונים ואת הדרך שבה מתבצעת המרה בכל אחד מהם.
- חנות אינטרנטית – כפי שנאמר קודם לכן, המרה בחנות אינטרנטית היא הרגע שבו התבצע תשלום על ידי הלקוח. כאן מדובר על הגדרה קלה ביותר מאחר וכל תהליך הרכישה מתבצע באתר עצמו, זה קל מאוד להגדרה ולמדידה
- אתר תדמית – באתרי תדמית, לא מתבצעת רכישה מלאה דרך האתר ולכן המרה באתר כזה צריכה להיות מוגדרת באופן מעט שונה. באתר תדמית המרה נחשבת לליד – כלומר יצירת קשר עם בעל העסק. יצירת קשר כיום יכולה להתבצע באחת משלושה דרכים עיקריות.
- שיחת טלפון
- הודעת WhatsApp
- מילוי פרטים בטופס יצירת קשר באתר.
- אתרי חדשות, תוכן או בלוגים – בסוג אתר זה המרה היא נושא טריקי שאני שם לב בהרצאות שאני מעביר על קידום אתרים שלא כולם מבינים אותו עד הסוף. מאחר ורוב הבשר באתר הוא התוכן ואין שירות כלשהו שמוצע או מוצר שניתן לקנות הסברה היא שרוב העניין נע סביב התנועה לאתר והגדלת כמות הגולשים שנכנסים אילו. כאן זה הזמן להזכיר שהמרה היא פעולה שמכניסה כסף לבעל האתר ולכן תנועה בלבד אינה מספיקה לשם כך. ישנם שני סוגים של המרות מאתרי תוכן.
- לחיצה על פרסומת בתשלום – בוואינט ניתן לראות את המנגנון הזה בבירור. הרבה משטח האתר מוקדש לפרסומות ואם גולש לוחץ עליהם המפרסם מעביר כסף לוואינט עבור כל הקלקה. זהו מנגנון פשוט יחסית
- קישור Affiliate – גם כאן מתבצעת הקלקה באתר על קישור מסויים שמובילה את המשתמש לאתר חיצוני, שבה הוא נדרש להשלים רכישה. במידה והרכישה תתבצע תועבר עמלה עבור הרכישה לאתר התוכן שהוביל אותו לשם. כאן מדובר על מנגנון יותר מורכב מאחר וכמו באתר תדמית, קליק ≠ כסף. כסף נכנס רק אם הלקוח השלים רכישה ושירות השותפים דיווח עליה.

ההבדל בין המרה לבין מדידת המרה
יש הבדל בין המרה לבין המדידה שלה. מדידת המרה היא האופן שבו כלי הבקרה של האתר, ובראשם גוגל אנליטיקס, מזהים את ההמרה. כאשר מדובר על מדידת המרה צריך להיות אירוע טכני שניתן למדוד אותו ו שניתן יהיה להגדיר אותו עבור הכלים בכדי שניתן יהיה להפוך אותו למידע שנוכל למדוד ולנתח. בכדי לעשות זאת צריך לבודד אירוע אחד מבין שלל האירועים שיכולים להיות כלולים במושג המרה ולהצביע עליו כזה שבמידה והתבצע ניתן לומר שבהתבעצה המרה בפועל.
מדידת המרות בחנות אינטרנטית
בהרצאות שאני מעביר אני שואל את הסטודנטים שלי מה לפי דעתם צריך להיות האירוע הטכני שאם הוא קורה ניתן לומר שהתבצעה המרה. רוב התשובות שאני מקבל הן הלחיצה על הכפתור של ביצוע ההזמנה לאחר מילוי פרטי האשראי, אך זוהי לא התשובה הנכונה. ב-e-commerce, המרה אמיתית מתרחשת רק כאשר המשתמש נוחת בעמוד התודה הסופי המכריז “הזמנתך התקבלה”. אותו דף מעיד שהכרטיס חויב, שהמלאי שוריין ושמערכת הלקוחות קלטה את ההזמנה. כל צעד אחר—הוספת מוצר לסל, מעבר לקופה, מילוי פרטי אשראי ולחיצה על “שלם" הן לא יותר מאשר חלק בתהליך, וניתן יהיה לסווג אותם כמיקרו המרות, אבל לא כהמרה עצמה. עם זאת אסור לזלזל במיקרו המרות אלו שכן הם קריטיים לאבחון נטישות וניתוח התהליך שעבר הגולש עד שהפך ללקוח בפועל, אך אין להגדירם כהמרות. חשוב להבין שגם בין לחיצה על כפתור התשלום לבין הכסף מפרידים תקלות אפשריות: כרטיס אשראי שלא עובר, בעיה במערכת הסליקה, קריסה אפשרית של הדפדפן בדיוק ברגע הקריטי של העברת הפקודה לתשלום ועוד. לכן רק הגעה אל עמוד התודה היא המרה בפועל.
מדידת המרות באתר תדמית
באתרי תדמית המרה נחשבת ליצירת קשר. קודם לכן ציינתי כי יש שלושה אפשרויות להמרה באתר תדמית. יצירת קשר באמצעות טופס צור קשר, שליחת הודעת וואצאפ או ביצוע שיחת טלפון כאן נדרשת שכבת אישור נוספת, כי חלק מהאינטראקציות עוברות לאפליקציות חיצוניות.
כאשר אנו מדברים על מדידת האמרות הללו אנו צריכים להתייחס לכל אחד מהאפשרויות להמרה בנפרד ולבדוק מה מהו האירוע הטכני שנוכל להחשיב אותו כמדידה של ההמרה.
כאשר מדובר על מילוי פרטים בטופס צור קשר מדידת ההמרה תחשב להגעה אל עמוד התודה. ממש כמו בחנות אינטרנטית רק הגעה לעמוד עתודה מאשרת שאכן הפרטים נקלטו במערכת והטופס נשלח אל בעל האתר בכדי שיוכל ליצור קשר עם הלקוח .
כאשר מדובר על שיחת טלפון האירוע שנוכל למדוד יהיה לחיצה על כפתור הטלפון שמוביל אל מסך החייגן. כפי שאתם בטח שמים לב הגעה על מסך החייגן לא אומרת בוודאות שתתבצע שיחה, תמיד יכול להיות שאחרי שנלחץ על כפתור החייגן ונגיע אל המסך לא נלחץ על כפתור הסנד ולא נבצע את השיחה בפועל. מדובר על מצב בעייתי אך שימו לב שכאשר מדובר על מערכות שמודדות את ביצועי האתר זה הכי טוב שנוכל לקבל נקודה הסיבה לכך היא שברגע שהגענו למסך החייגן יצאנו מתוך האתר אל מסך אחר שאותו המערכות שמודדות את ביצועי האתר לא יכולות למדוד ישנם קובה ישנן כמובן מערכות שיכולות לעזור לגשר על הפער הזה כמו שירותי מספר טלפון וירטואלי, אך שימו לב שיהיה מדובר על מערכות שהן חיצוניות לאתר.
כאשר מדובר על שליחת הודעת וואטסאפ מדידת ההמרה תהיה לחיצה על כפתור יצירת הקשר בוואטסאפ. גם כאן, כמו באפשרות של שיחת טלפון ישנו פער בין הלחיצה על הכפתור לבין שליחת ההודעה בפועל. זאת מאחר ולאחר שאנו לוחצים על כפתור יצירת הקשר בוואטסאפ אנו מועברים למסך השיחה בוואטסאפ עם בעל האתר שבו אנו צריכים לכתוב את ההודעה ולאחר מכן לשלוח אותה. כאן ישנם כמה צעדים שצריך לבצע מהרגע שיצאנו מהאתר אל אפליקציית הוואטסאפ ועד שההודעה נשלחה בפועל ולכן במצב כזה מדובר על פער אפילו גדול יותר מאשר הפער שצויין במצב של ביצוע שיחת טלפון.
למרות כל הפערים הללו עדיין חשוב להבין את מדידת האמרות ועדיין חשוב להגדיר אותן למערכות שמודדות את ביצועי האתר בכדי שנוכל לקבל מידע כמה שיותר קרוב למה שקורה בפועל גם אם הוא לא מושלם.
מתעניין בשיפור ההמרות באתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!
ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא
מהם יחסי המרה
לאחר שהבנו מה הם המראות ומה המדידות המרה נוכל להתפנות ולהבין מה הם יחסי המרה וכיצד ניתן לשפר אותם יחסי המרה הם למעשה האמרות כפי שהן נמדדות חלקי כמות הגולשים שהגיעו לאתר למעשה זו הדרך שלנו לדעת עד כמה האתר שלנו מצליח להביא לא רק גולשים ותנועה אלא גם תנועה שבסופו של דבר הופכת ללקוחות בפועל. הסיבה שמודדים יחסי המרה ולא המרות היא בגלל שכמות האנשים שהופכים ללקוחות היא תמיד נמדדת ביחס לכמות האנשים שהגיעו לאתר אם מגיעים לי 200 אנשים לאתר בחודש לא סביר להניח שאני אראה 200 המראות באותו חודש אך אם הגיעו לי לאתר שני מיליון אנשים סביר להניח שאני אראה הרבה יותר מ-200 המרות באותו חודש. לכן חשוב למעשה לדעת שהמדידה האמיתית היא של יחס על ההמרה ולא על האמרות עצמן.
בגס ניתן לומר שיחס ההמרה הממוצע בחנות אינטרנטית הוא חצי אחוז. כמובן שמדובר על נתון גס ביותר שמסתכל על הרבה מאוד חנויות אינטרנטיות בהרבה מאוד שווקים בהרבה מאוד מדינות ולכן לא כדאי לגזור ממנו יעד לאתר הספציפי שלכם אך כן כדאי לקחת אותו בחשבון כסוג של תיאום ציפיות עוד לפני שמקימים חנות אינטרנטית ועושים חישובים על מתי ההשקעה תחזיר את עצמה. כאשר מדובר על אתר תדמית יחס ההמרה הוא לרוב 2%. שימו לב שמדובר על יחס ההמרה של האתר עצמו וכזכור דיברנו על כך שיש פער לא קטן בין ההמרה שניתן למדוד באתר לבין האמרות שמתבצות בפועל. כדי שנוכל לדעת מהו יחס ההמרה בפועל מאתרי תדמית יש לשקלל פנימה גם את יכולת המכירה של בעל העסק מהרגע שהוא מקבל את הפרטים של הגולש או מהרגע שמתקבלת את השיחת הטלפון מהגולש. מאחר ומדובר על משהו שהוא מאוד משתנה וסובייקטיבי מאדם לאדם מאוד קשה לתת איזה שהוא אומדן שיהיה חד משמעי אך מניסיוני אני יכול לומר שעל כל 10 שיחות שמגיעות לבעל עסק לרוב הוא מצליח לסגור לקוח אחד. יכול להיות שלחלקכם המספרים האלה יראו נמוכים מדי אך שימו לב שהמספר הזה תלוי גם בכמות התנועה שמגיעה לאתר כלומר אם נצליח להגדיל את כמות התנועה שמגיעה לאתר דרך קידום אורגני לדוגמא כפועל יוצא סטטיסטית גם מספר האמרות יגדל.
מתעניין בשיפור ההמרות באתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!
ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא
שיפור יחסי המרה באתר תדמית
הצעדים הראשונים של שיפור יחסי המרה הם כמובן יצירה של אזורי צור קשר באתר, הקמת עמודי התודה הנחוצים והטמעת ההגדרות בצורה נכונה במערכות המדידה. כלומר אנו נרצה לייצר עמוד תודה שאליו יובילו טפסי צור הקשר לאחר מילוים ונרצה להגדיר את ההגעה אליהם כאירוע וכימרה בגוגל אנליטיקס. מעבר לכך גם נרצה להגדיר את ההקלקה על כל הכפתורים שהגדרנו כמודדי המרה כהמרות נקודה את זה נוכל לעשות דרך מערכת גוגל טאג מנג'ר. בנוסף לכך נרצה לעשות גם הגדרה מדוייקת של כל האירועים והמיקרו המרות שנרצה לעשות באתר תהליך זה מצריך חשיבה מדוקדקת ומעמיקה בכדי להבין איך להתאים את המדידה שלנו לתהליך שעובר הגולש באתר שלנו עד לרגע שהוא הופך ללקוח.
הכלל השני הוא בנייה באופן נכון של אזורי יצירת הקשר. כאשר מדובר על אתר תדמית שבו יש כמה וכמה אפשרויות לביצוע המרה כפי שציינו קודם לכן יש חשיבות מאוד מכרת לכלול כל אחד ואחד מהם באזור יצירת הקשר. לדוגמה תוכלו לראות באתר שלי שאזור צור קשר כולל גם טופס צור קשר קצר גם כפתור טלפון וגם כפתור וואטסאפ זאת בכדי שכל משתמש או גולש יוכל לבחור את הדרך שנוכל לו ביותר לביצוע יצירת הקשר ולא יווצר מצב שבו חלק מהלקוחות הפוטנציאלים מתפספסים רק בגלל העניין הלוגיסטי שלא הופיע המדיום שהם הכי העדיפו ליצור איתי קשר דרכו.
הכלל השני שלי נראה די מובן מאליו הוא לכלול כמה שיותר אזורי יצירת קשר באתר. בכל עמוד באתר חייב להופיע אזור יצירת קשר ולעיתים הוא גם יוכל להופיע כמה פעמים באותו עמוד.
בנוסף לכך כדאי לעשות שימוש באזור יצירת קשר מובדל ומובחן משאר התוכן בעמוד בו הוא מופיע
שימוש במגנט לידים. מגנט לידים הוא למעשה תמריץ שמושך אנשים להשאיר לנו פרטים בין אם מדובר בטופס צור קשר או או אם מדובר על הרשמה לניוזלטר או ביצוע כל פעולה אחרת שנרצה שהגולשים שלנו יבצעו. השימוש במגנט לידים הוא למעשה הבטחה שלנו או משהו שניתן למשתמש בעבור השארת הפרטים. זה יכול להיות אבטחה לשיחת ייעוץ קצרה או קבלת מדריך עם ידע בעל ערך עבור המשתמשים או כל דבר אחר שיגרום לגולש להבין שהוא לא משאיר את הפרטים בחינם אלא מקבל תמורת ביצוע פעולה שלו משהו בחזרה.
מעבר לשימוש במגנט לידים של הרוב יוצמד לטפסי יצירת הקשר באתר, ישנה חשיבות גם למבנה הטופס למיקומו ולמאפיינים שונים שלו. לדוגמא אחד הכללים היותר ידועים לגבי טפסי יצירת קשר הוא שככל שמספר השדות שהגולשים צריכים למלא עולה ככה פחות גולשים ממלאים את הטופס. לכן בכדי להתגבר על בעיה הזו עד כמה שניתן נשאף ליצירת טפסים שכוללים רק את המינימום ההכרחי שנדרש לנו כבעלי עסקים בכדי ליצור קשר לאחר מכן עם הגולשים. תוכלו לראות באתר שלי שכמעט בכל עמוד טופס צור קשר מכיל רק שני שדות בלבד הראשון הוא השם והשני הוא מספר הטלפון. כגילוי נאות אני אגיד שהייתי שמח לקבל יותר מידע מהלקוחות כבר בטופס ועוד לפני שאני יוצר איתם קשר אך אני מודע לכך שאם אני אבקש את זה בטופס יש פחות סיכוי שאנשים ימלאו אותו ולכן אני מעדיף להימנע מכך לשים כמה שפחות שדות בטופס לעודד כמה שיותר אנשים ליצור קשר ואת שאר המידע שאני צריך אני כבר אקבל בשיחת הטלפון שאני אעשה איתם.
נשתדל לכלול אזור צור קשר אחד בחלק העליון של הדף בכדי שכל מי שמגיע אליו גם אם הוא לא גולה למטה אל האזורים היותר תחתונים של העמוד יראה אותו. מעבר לכך אנחנו נעדיף לכלול עוד כמה טפסי אזורי צור קשר במידה ומדובר על עמוד ארוך ועשיר ותוכן כך שאחת לכמה פסקאות נוכל לנסות ולצוד שוב את הלקוח.
בנוסף כדאי שיהיה קונטרסט גבוה בין צבע הרקע של אזור יצירת הקשר לבין צבע הרקע של תוכן הדף. אם הרקע הכללי של העמוד הוא בצבע לבן נשאף שהרקע של אזור יצירת הקשר יהיה כהה ככל האפשר זאת בכדי שיבלוט עד כמה שיותר כך שלא ניתן יהיה לפספס אותו. מעבר לכך כדאי שאזור יצירת הקשר לא יהיה אזור דביק שנשאר קבוע על המסך גם שגוללים אותו למטה הסיבה לכך היא שברגע שמבצעים גלילה למטה ויש חלקים שאינם מגיבים לביצוע גלילה כלומר נשארים עדיין במקומם אינטואיטיבית אנו תופסים אותם כחלקים שלא קשורים לתוכן שבו אנו צופים בערך כמו באנרים שרצים איתנו לאורך כל העמוד ואנו כבר סוג של לא רואים אותם.
חשוב לציין שגם לנראות בטלפון הנייד יש חשיבות לא פחות ממה שנראה דרך המחשב השולחני, וזו נקודה מאוד חשובה בייחוד עבור אנשים שבונים אתרים. תהליך של בניית אתר מתבצע דרך הדסקטופ כלומר לא תראו מישהו שהוא בונה אתרים מבצע את תהליך הבנייה דרך הטלפון הנייד פשוט מאחר והטלפון הנייד הוא מסך קטן מידי ואינו באמת מיועד לביצוע של עבודות מורכבות כמו בניית אתר. בגלל זה כל בוני האתרים בונים את האתר דרך הדסקטופ ולשם בדיקה של בקרת איכות הם גם מבצעים צפייה באתר אחרי שהם סיימו לבנות אותו אך גם זאת הם עושים דרך הדסקטופ מאחר והם כבר עובדים דרכו. דבר זה יוצר פער מאחר והם מסתכלים רק דרך עיניהם של גולשי הדסקטופ שמהווים 45% מהגולשים באתרים. חשוב לזכור שמעל 50% מהגלישה באינטרנט כיום מתבצעת דרך הטלפון הנייד ולכן חשוב מאוד לבצע את ההתאמות הנדרשות גם לטלפון הנייד אך לא רק מבחינת התאמת העמוד כך שהתוכן בו יראה אלא גם מבחינת חווית המשתמש. כאשר מדובר על אזורי צור קשר שמופיעים בטלפון הנייד אנו נעדיף לצמצם אותם מעט כך שלא יתפסו נפח גדול מדי מהמסך שהוא כשלעצמו קטן יותר כשמדובר על טלפון נייד. השיטה הכי טובה שאני מצאתי לעשות זאת היא פשוט להוציא את טפסי צור הקשר מהנייד ובמקומם לשים כפתור שמוביל אל עמוד צור קשר שבו מופיע אפשרות למילוי טופס מלא גם דרך הטלפון הנייד. מעבר לכך בכפתורים של הוואטסאפ והטלפון אני מסיר כל מלל ופשוט משתמש באייקון פשוט מה שמקטין את הגודל של הכפתור וכך אזור של יצירת קשר יכול להיות מצומצם לבערך 20% מהמסך של הטלפון הנייד כך שהוא אינו פוגם בחווית המשתמש של הלקוח וניתן לכלול אותו בטבעיות באזורים שונים של העמוד בלי שזה יראה כאלמנט מפריע.

שיפור יחסי המרה בחנות איטנרנטית
כאשר מדובר על חנות אינטרנטית אנו נרצה נוכל להציע תמריצים חזקים מאוד כדוגמת מחירים מיוחדים שנציע ללקוחות שמבצעים הזמנה דרך האתר, מבצעים מיוחדים וימי מכירות שיגדילו עד כמה שניתן את הרצון של הגולשים לבצע את הקנייה דרך האתר. נוכל גם כמובן לתת תמריצים כדוגמת מוצרים משלימים בהנחה משלוח חינם בהזמנה מעל סכום מסוים או הטבות נוספות שמוגבלות בזמן בכדי לייצר תחושת דחיפות שתגרום ל יותר גולשים לבצע קנייה בפועל.
מתעניין בשיפור ההמרות באתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!
ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא
מאמרים ומידע על קידום אתרים
אם אתם רוצים לדעת עוד על קידום אתרים אתם מוזמנים לקרוא את המאמרים הבאים שיעשו לכם סדר בנושא.

המדריך המלא לבניית קישורים פנימיים באתר
מהם קישורים פנימיים, איך הם מסייעים לקידום האתר, כללים בסיסיים לבניית קישורי בעמודים השונים ואסטרטגיה מתקדמת למיקסום הערך שלהם בעיני גוגל.

Negative SEO – קידום אתרים שלילי
מהו קידום אתרים שלילי, אילו טכניקות הוא מכיל, איך נוכל לזהות עם עושים קמפיין כזה כנגדנו וכל דרכי ההתמודדות – הכל במאמר הבא!

המדריך המלא לבניית קישורים פנימיים באתר
מהם קישורים פנימיים, איך הם מסייעים לקידום האתר, כללים בסיסיים לבניית קישורי בעמודים השונים ואסטרטגיה מתקדמת למיקסום הערך שלהם בעיני גוגל.

Negative SEO – קידום אתרים שלילי
מהו קידום אתרים שלילי, אילו טכניקות הוא מכיל, איך נוכל לזהות עם עושים קמפיין כזה כנגדנו וכל דרכי ההתמודדות – הכל במאמר הבא!
לקוחות ממליצים
למדתי עם כפיר מנשה במסגרת קורס שיווק דיגיטלי ב־
HackerU,
ואין ספק שמדובר במרצה נדיר. כפיר מקצועי, ברור, סבלני וחד. מעבר לידע העשיר בקידום אורגני, קידום ממומן, כתיבה שיווקית ועוד המון תחומים חשובים – הוא חשף אותנו גם לעולם הכלים המתקדמים, במיוחד בתחום הבינה המלאכותית (AI), ולימד איך להשתמש בהם בצורה חכמה ויישומית. בזכותו אני מרגיש/ה הרבה יותר מוכנ/ה לעולם האמיתי של השיווק הדיגיטלי.
כפיר מנשה הוא לא רק מרצה מצוין לבניית אתרים ושיווק דיגיטלי – הוא איש מקצוע מהשורה הראשונה, שמביא איתו שילוב נדיר של ידע טכני, ניסיון עשיר, יכולת הוראה מרשימה ולמידה עם קריצה של חיוך והומור.
כסטודנטית בקורס בהאקריו, זכיתי ללמוד ממנו ולהיחשף לעולם השיווק הדיגיטלי מזווית אחרת – מעשית, חכמה, עדכנית ובעיקר – מרתקת.
ההסברים שלו ברורים, מדויקים ועם קשר ישיר לעבודה בשטח. הוא יודע לקחת נושאים מורכבים ולהפוך אותם לנגישים, לוגיים ומובנים.
מעבר להעברת ידע, כפיר הצליח לגרום לי להתחבר לתחום, לפתח עניין אמיתי ולרצות להתמקצע בו.
אין ספק שהיסודות שקיבלתי ממנו הם מהחזקים והמדויקים ביותר שיכולתי לבקש – בזכות השיטה שלו, הסבלנות, הסדר, והיכולת לראות כל תלמיד ולהניע אותו קדימה.
העובדה שכפיר מגיע מהעולם המעשי – עם ניסיון בקידום עסקים, בניית אתרים וניהול פרויקטים גדולים – ניכרת בכל שיעור. הוא מלמד מתוך התנסות אישית, ולא מתוך שקפים או תיאוריה בלבד.
כפיר הוא מרצה מסור, מקצועי ויסודי, שמציב רף גבוה גם לעצמו וגם לסטודנטים שלו – והתוצאה בהתאם: תלמידים שמרגישים בטוחים, יודעים מה לעשות, ויוצאים לשוק עם ידע פרקטי.
ממליצה עליו בחום רב לכל מי שרוצה ללמוד את התחום באמת.
למדתי אצלו קידום אורגני (SEO) וכתיבה שיווקית, וזה ללא ספק היה אחד הקורסים הכי מעניינים שלמדתי.
מעבר לידע המקצועי הרחב והניסיון העשיר, הוא מצליח ליצור חוויית למידה נעימה, ממוקדת ומלאת ערך.
היה לי פשוט כיף ללמוד איתו.
לכפיר יש כישרון גדול לזקק מושגי SEO מורכבים להסברים פשוטים וניתנים לעיכול. יש לו סגנון הוראה מרתק ומעורר שיחה, מה שגורם לנושאים הטכניים ביותר להרגיש נגישים ומעניינים.
התרשמתי במיוחד מהסבלנות והמקצועיות שלו - בכל פעם ששאלה חזרה על עצמה או הייתה זקוקה להסבר (מה שקרה לעתים קרובות), הוא חזר ברצון על התשובה, והיכולת שלו לשמור על הדיון במשימה תוך כדי תשובה על כל השאלות היא מיומנות נדירה.
מלבד התיאוריה, כפיר הציע לנו תכשיטים מהמסע שלו שציידו אותנו בכלים, אסטרטגיות ופריצות חדשות שלא תמצאו באף ספר. ההוראות שלו בנושאים כמו מחקר ידני של מילות מפתח שינו לחלוטין את הדרך שבה אני ניגש לקידום אתרים.
כפיר הוא המומחה/מחנך לקידום אתרים שאתה רוצה לעבוד איתו אם אתה צריך מישהו שבאמת רוצה שתצליח ויעשה את הקילומטר הנוסף. אני מחשיב את עצמי בר מזל שלמדתי ממנו ולא יכול להמליץ עליו מספיק לכל מי שמעוניין להרחיב את הידע או העסק שלו ב-SEO!
תודה לך כפיר על חווית למידה מדהימה!
כל שיעור הסברת בצורה הכי ברורה ופשוטה שרק אפשר נושאים מאוד מורכבים, חזרת על דברים בסבלנות אם משהו לא היה ברור; לפעמים הייתי בשוק מכמות הסבלנות, שאני בעצמי הייתי מאבד את העשתונות.
ענית על שאלות בצורה מקצועית, וידעת איך להתחמק בנונשלנטיות משאלות לא רלוונטיות ולהחזיר את הדיון לנושא המקורי מבלי שהצד השני יפגע; שזאת אומנות בפני עצמה.
התוספות אקסטרה שלימדת שלא היו בחומר הלימוד, ואיך ששיתפת את הלוגיקה המתוחכמת מאחורי האתרים שאתה בונה/מקדם וגם באתרים האישיים שלך מעידים על האכפתיות הדאגה ותחושת האחריות שיש לך כלפי הסטודנטים, וזה לא מובן מאליו.
פשוט להתענג מחווית הלימוד איתך,
תמיד קצר, קולע מדוייק ורלוונטי.
יודע לחוש את עייפות הסטודנטים, ולהוריד הילוך כשצריך שזו מעלה שלא להרבה אנשים(מרצים) יש.
תודה על הזכות שהייתה לי ללמוד, להכיר ולהתרשם מהאיכויות האנלטיות שלך, אין לי ספק שמי שיעבוד או ילמד איתך יזכה!
תמשיך בשליחות שאתה עושה, יישר כוח אחד גדול!
פעלת ביסודיות, במקצועיות רבה ובנוסף לשירות שהבטחת, הוספת בנדיבותך הדרכות והסברים שמסייעים לי להמשיך לתפעל נכון את האתר שלי.
אתה איש מקצוע רציני, יסודי, בעל ידע רב ומאד מחויב ומסור ואני ממליצה בחום על השירות שלך. תודה!




מוזמנים להתרשם מכל חוות הדעת עליי
כמקדם אתרים מומלץ