אל תחמיצו אף מאמר!

חפש באתר

אל תחמיצו אף מאמר!

חפש באתר

מה זה דומיין?

מה זה דומיין, איך נחבר אותו, איך קונים אותו, איפה כדאי לקנות אותו ועוד. הסבר פשוט בגובה העיניים שכל אחד שיכול להבין.
what-is-a-domain

מה תגלו במאמר הזה?...

דומיין הוא למעשה כתובת האתר (לדוגמא : www.site.com). הוא מכיל שלושה חלקים שונים ומהווה את מאפיין הזיהוי הייחודי שמבדיל בין האתר שלכם לבין האתרים ברשת. קניית הדומיין היא הצעד הראשון בתהליך בניית אתר אינטרנט וניתן לבצע אותה דרך רשמי דומיינים שונים המציעים שירות זה.

כתובת האתר מתפקדת כמו מספר תעודת זהות עבור אתרים. כמו שאין אפשרות שיהיו שני אזרחים במדינה עם אותו מספר תעודת זהות (למרות שאולי יכול להיות להם את אותו השם) כך גם לא יכולים להיות שני אתרים שיש להם את אותה הכתובת גם אם מדובר על שני אתרים שהם כמעט זהים לחלוטין או אפילו שייכים לאותה חברה. לאחר שנבחר דומיין לאתר לא ניתן לשנות אותו ללא תהליך טכני ארוך ומורכב, ולכן בוני אתרים ממליצים להתייחס לדומיין כדבר שלאחר שבחרנו אותו לא ניתן לשנות אותו.

למה עניין הדומיין הוא כל כך קריטי?

קניית הדומיין היא צעד מאוד חשוב בגלל שהיא זו שהופכת את אתר האינטרנט לכזה נחשב מבחינה חוקית לשלכם. בניגוד לדפים ברשתות חברתיות (כדוגמת פייסבוק ואינסטגרם) ששייכים להנהלה של פייסבוק, ובניגוד לאתרים שניתן להקים על פלטפורמות חינמיות (כמו וויקס או wordpress.org) ששייכים מבחינה חוקית לאותה לפלטפורמה, אתר שנבנה על דומיין עצמאי שייך לכם. מה שזה אומר בפועל זה שאתם יכולים לקבוע את התכנים שיהיו בו, את המראה והעיצוב שלו, וכל דבר שתרצו ללא שום הגבלה ובלי להיות חייבים דין וחשבון לאף אחד.
לא פעם יצא לי לשמוע על דפי פייסבוק שנסגרים, פרופילים שנחסמים או קמפיינים פרסומיים שמורדים בגלל הפרות של מדיניות הפרסום בפייסבוק וזאת ללא שום התראה מראש או כל פיצוי לבעל העסק שנפגע מכך. כאשר האתר נמצא על דומיין ששייך לכם אתם יכולים להיות בטוחים שלכם זה לא יקרה.

מעבר לכך אתר שבנוי על דומיין עצמאי מראה על חברה רצינית ויציבה שיכולה לאפשר אתר אינטרנט מקצועי. מאחר וכיום כל כך קל לפתוח עמוד ברשת חברתית, בגוגל מיי ביזנס או להקים אתר פשוט על אחת מהפלטפורמות החינאמיות, אתרים שיש להם שיש להם דומים עצמאי בהחלט נבדלים ברמת היוקרה וברמת הרצינות שהם מקנים לעסק שאותו הם מייצגים.

היכן ניתן לרכוש דומיין לאתר

את הדומיין לאתר ניתן לרכוש דרך רשמי דומיינים שמחוברים לאיגוד האינטרנט הישראלי ומציעים שירות של רישום הדומיין תחת שמכם. ברגע שמתבצעת בקשה לרישום, רשם הדומיינים פונה אל איגוד האינטרנט הישראלי ומתאם רישום של כתובת שנבחרה תחת השם של הבן אדם שרכש אותה. תהליך כזה יכול לקחת בין יום ליומיים בממוצע.

מדובר על שירות יחסית זול שעולה כמה עשרות שקלים בשנה. המחירים שאני נתקלתי בהם, נכון לכתיבת שורות אלה, הוא בן 55 שקל ל 120 שקלים בשנה והם מתייחסים לקניית דומיין ישראלי דרך חברות ישראליות. אם מבצעים קניית דומיין בינלאומי דרך חברה בחול ניתן להגיע למחיר של כמה שקלים בודדים בשנה הראשונה. בתוך שנה אנו מגיעים למצב של תפוגת דומיין, כלומר לאחר שנה יש לבצע רישום מחדש לשנה נוספת בכדי להמשיך לכהחזיק בבעלות. חשוב לציין שבניגוד לשירותים אחרים בעולם האינטרנט רישום הדומיין אינו נבדל באיכות שלו ככל שהמחיר עולה או יורד. מדובר בפעולה יחסית פשוטה של ביצוע רישום שהיא בעיקרה בירוקרטית ולכן השירות שניתן בכל אחד מרשמי הדומיינים הוא זהה כמעט לחלוטין.

מה החלקים שמרכיבים את מבנה הדומיין

לדומיין ישנם שלושה חלקים שצריך להכיר. הראשון הוא החלק ההתחלתי של הדומיין, השני הוא הגוף, והשלישי הוא הסיומת. בוא נבחן אותם לעומק

ההתחלה של הדומיין

החלק ההתחלתי של הדומיין כולל שני מרכיבים עיקריים – הראשון הוא http/https, והשני הוא WWW

  1. HTTP הוא ראשי תיבות של hypertext transfer protocol, ובעברת פשוטה, נוהל להעברת מסמכים היפרטקסט. HTTP מציין שמדובר על מסמך שכתובים בשפת HTML ופתוח להעברה לגולשים דרך רשת האינטרנט. אני מודע לכך שכרגע שההסבר הזה הוא לא הכי פשוט אבל זה בסדר, החלק שבאמת קריטי בסיפור הזה הוא ההבדל בין HTTP לHTTPS. התוספת של האות S מייצגת את המילה Secure ומעידה על כך שמדובר באתר מאובטח. אתר מאובטח הוא אתר שפרטי הגולשים שמגיעים אילו נשארים בתוך בתוכו ואינם חשופים לשום צד שלישי. זהו אלמנט קריטי מאחר ובשנים האחרונות ניתן לראות מגמת עליה בכמות הפרטים שגלשים משאירים באתרים כדוגמאת השם, הטלפון והאימייל באתרים של חברות בכדי שאלו יצרו עימם קשר או פרטי כרטיס האשראי באתרי חנויות כאשר מתבצעת רכישה.
    לכן גלישה באתרים מאובטחים היא קריטית להבטחת חויית גלישה טובה למשתמש וגם עבור תעדוף בדירוג בגוגל.
    חשוב להבין שלא מדובר על אבטחה נגד פריצות לאתר, כלומר לא מדובר על סוג אבטחה שמגן גם על בעלי האתרים מפני גורמים עוינים שמנסים לפרוץ אילו בכדי להפיל אותו או לשתול בו תכנות זדוניות, מדובר אך ורק על אבטחה עבור הגולשים שמגיעים לאתר כדי שהפרטים שלהם לא יזלגו ממנו.
  2. החלק השני של ההתחלה של הדומיין הוא WWW, שמייצג את ראשי התיבות world wide web, ובעברית "רשת כלל עולמית". וזוהי תוספת ישנה שניתנה לאתרים עוד בתחילת הדרך של עולם האינטרנט וכיום ישנם אתרים שכתובתם מכילה WWW ויש כאלו שלא ואין בינהם שום שוני.

גוף הדומיין

זהו החלק הכי חשוב בבחירת שם הדומיין לאתר והוא צריך לייצג את השם של העסק, החברה או הגוף שעבורו נבנה האתר. לדוגמה גוף הדומיין של האתר שלי הוא kfirmenashe כלומר הוא קרוי על שמי וזאת מאחר והוא מייצג אותי ואת העסק הפרטי שלי.

סיומת הדומיין

סיומת של הדומיין מעידה על מאפיינים אוניברסלים של האתר ומתחלקת לשני חלקים

  1. החלק הראשון מעיד מאפיינים מגזריים, כלומר, האם מדובר באתר שמשתייך לחברה, מלכר, גוף ממשלתי, רשות מוניציפלית ועוד \
  2. החלק האחרון מעדי על מאפיין אזורי או מדינתי של האתר

דוגמה טובה לכך היא סיומת CO.IL. החלק הראשון הוא CO שזהו קיצור של המילה Company או חברה באנגלית, וזוהי העדות לכך שהאתר שייך לחברה בסקטור הפרטי. החלק השני הוא ה-IL, קיצור של ISRAEL, ומעיד על המדינה שאליה משתייך האתר והחברה שמאחוריה.

ישנם הרבה סוגים של סיומות שכל אחת מהן מצביעה על מאפיין אחר, ניתן לראות את הרשימה המלאה כאן

התחלה-גוף-וסיומת-של-דומיין
חשוב להבין את כל חלקי הדומיין השונים לפני שמצבעים רכישה שלו בפועל

אז אחרי שהבנו מה זה דומיין, בוא נתרגם את זה לפעולות

קניית דומיין לאתר

התחנה הראשונה בכל בניית אתר אינטרנט היא קניית הדומיין. העלות של קניית הדומיין היא לא יקרה בכלל ומהווה חלק קטן ביותר מהעלות של בניית אתר, אבל חשוב מאוד לדעת לפני קניית דומיין – ברגע שקניתם דומיין וקבעתם את כתובת האתר, לא קל בכלל לשנות אותה! כל שינוי שתנסו לעשות בנושא זה לאחר שקניתם יצרוך מכם לבצע פעולות כמו הפניה לדומיין אחר והעברות של בסיס נתונים, שבתרגום למילים פשוטות – זה כאב ראש שאתם לא מעוניינים בו. הנקודה היא פשוטה, תחשבו טוב איזה דומיין אתם רוצים לאתר שלכם ורק כאשר אתם בטוחים ב100% בבחירה שלכם, רכשו את דומיין והתחילו לעבוד עליו.

איך נבחר שם לדומיין?

  1. נתחיל מהסיומת. אם האתר שלכם הוא אתר ישראלי שפונה בעיקר לקהל ולשוק הישראלי כוונו לעבר דומיין שהסיומת שלו תהיה "co.il." . אם מדובר על אתר בינלאומי כוונו לסיומת "com." חושב לציין כי אתרים ישראלים ניתן לקנות רק אצל רשמי דומיינים ישראליים ובעוד שדומיינים בינלאומיים ניתן לקנות גם אצל רשמי דומיינים ישראליים וגם אצל רשמי דומיינים בינלאומיים.
  2. השם הפרטי של האתר – אם אתם מעוניינים להקים אתר תדמית לעסק שלכם, באופן טבעי תטו לבחור את שם העסק כשם של הדומיין, וזה טבעי ובסדר גמור. עם זאת, הסיפור לא דווקא יסתיים בזה, מדוע? כי הרבה פעמים, למרות שהחלטתם על שם דומיין שאתם מעוניינים בו ושלמים איתו, יסתבר לכם שמישהו אחר כבר "תפס" את הדומיין הזה, קנה אותו ובנה את האתר שלו עליו. לכן, כדאי מאוד שיהיו לכם כמה שמות אפשריים בארסנל שלכם ולא רק אופציה אחת. תמיד העדיפו שם פרטי קצר ככל הניתן, כך שיהיה קל יותר לזכור ולהקליד אותו. אם יש לכם אפשרות לשם דומיין בעל שני הבאות בלבד, העדיפו אותה. ככל שזה פשוט יותר ככה זה טוב יותר.

תיבת אימייל עצמאית תחת הדומיין

כאשר רוכשים דומיין ניתן גם לקבל שירות נוסף של רכישת כתובת אימייל תחת שם הדומיין. לרוב האנשים ישנו אימייל של gmail או של ספק שירות אחר שנותן את האפשרות לתיבה שממנה נשלחים ומתקבלים מכתבים, אך תיבות אילו אינן שייכות למשתמשים שלהם אלא לספקי שירות. בדיוק כמו שפייסבוק יכולה להסיר כל עמוד שעולה על רוחה, כך גוגל יכולה להשבית את שירות האימיילים של Gmail, שאותו היא מפעילה ולסגור את התיבה שלכם. לכן, כדי לוודא שיש לכם בעלות מלאה לא רק על האתר שלכם אלא גם על הדיוורים שקשורים בו. פתיחת תיבת אימייל כזו ניתנת לעשות דרך ממשק האחסון שזהו הצעד השני שצריך לבצע, לאחר קניית דומיין, בכדי להקים את אתר האינטרנט.

שאלות נפוצות על קניית דומיין

איגוד האינטרנט הישראלי הסמיך מספר גופים פרטיים שמציעים קניית דומיינים דרכם במחירים שונים. פשוט רשמו בגוגל "קניית דומיין", פתחו את התוצאות שעולות לכם והחליטו היכן אתם רוצים לקנות את הדומיין. דרך רשמים אלו גם תוכלו לבדוק אם הדומיין שבו אתם מעוניינים פנוי לרכישה.

כאשר מדובר על רישום דומיין אין הרבה הבדל בין השירות שהרשמים יכולים לתת מאחר וכולם עושים בדיוק את אותה הפרוצדורה של לרשום את הדומיין באיגוד האינטרנט הישראלי יחד עם הפרטים של בעליו. לכן, עניין המחיר הופך לקריטריון המכריע, מי שמציע את שירות קניית הדומיין במחיר הזול ביותר הוא הרשם המועדף.

כן בהחלט. תוכלו ליצור קשר עם רשם הדומיינים אילו אתם מעוניינים להעביר את הדומיין שלכם ולבקש ממנו הנחיות לביצוע הפעולה.

נכון לכתיבת שורות אלו דומיין ישראלי עולה 60-120 שקלים לשנה.

נכון לכתיבת שורות אלו מחיר של דומיין בינלאומי מתחיל ב-3.5$ לשנה

לקראת סיום השנה לרכישת הדומיין תקבלו מספר התראות במייל לחידוש הדומיין לשנה נוספת או יותר. אם תבחרו לא לחדש הדומיין הופך להיות חופשי שוב וכל אחד אחר יכול לקנות אותו

מהרגע שביצעתם תשלום והזמנתם את הדומיין לוקח בין כמה שעות עד שלושה ימים לרשם הדומיינים לבצע את הרישום. ברגע שהתהליך הושלם נשלח מייל מסודר לכתובת שנתתם לרשם הדומיינים ובו כל הפרטים של הדומיין שנרשם, כולל שם משתמש וסיסמא לאזור אישי באתר של רשם הדומיינים שבו תוכלו לנהל את הדומיינים שרכשתם.

עדיין, לא אתם זקוקים גם לאחסון של האתר והתקנה של מערכת ניהול כמו וורדפרס תוכן בכדי להתחיל לעבוד עליו.

לקוחות ממליצים

5.0
מבוסס על 26 ביקורות
powered by Google
מאור גרוס
17:10 24 Aug 25
כפיר תותח על עזר לי המון בפיתוח וקידום האתר שלי מהפרטים הקטנים ועד למורכבים והחשובים ביותר, ממליץ בחום אין עליך!
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
למדתי עם כפיר מנשה במסגרת קורס שיווק דיגיטלי ב־
HackerU,
ואין ספק שמדובר במרצה נדיר. כפיר מקצועי, ברור, סבלני וחד. מעבר לידע העשיר בקידום אורגני, קידום ממומן, כתיבה שיווקית ועוד המון תחומים חשובים – הוא חשף אותנו גם לעולם הכלים המתקדמים, במיוחד בתחום הבינה המלאכותית (AI), ולימד איך להשתמש בהם בצורה חכמה ויישומית. בזכותו אני מרגיש/ה הרבה יותר מוכנ/ה לעולם האמיתי של השיווק הדיגיטלי.
תמר יאיר
18:09 16 Jul 25
כפיר מרצה מקצועי, סבלני ובעל ידע רחב. כסטודנטית בקורס שיווק דיגיטלי בהאקריו אני נהנית מאוד, הוא מעביר את החומר בצורה ברורה ומעניינת. ממליצה בחום לכל מי שרוצה ללמוד בצורה מקצועית ובאווירה נעימה עם חיוך וצחוק שמכניסים קלילות גם לנושאים מורכבים.
Shulli Mandel
18:02 16 Jul 25
מומחה אמיתי שמלמד מהשטח

כפיר מנשה הוא לא רק מרצה מצוין לבניית אתרים ושיווק דיגיטלי – הוא איש מקצוע מהשורה הראשונה, שמביא איתו שילוב נדיר של ידע טכני, ניסיון עשיר, יכולת הוראה מרשימה ולמידה עם קריצה של חיוך והומור.

כסטודנטית בקורס בהאקריו, זכיתי ללמוד ממנו ולהיחשף לעולם השיווק הדיגיטלי מזווית אחרת – מעשית, חכמה, עדכנית ובעיקר – מרתקת.
ההסברים שלו ברורים, מדויקים ועם קשר ישיר לעבודה בשטח. הוא יודע לקחת נושאים מורכבים ולהפוך אותם לנגישים, לוגיים ומובנים.
מעבר להעברת ידע, כפיר הצליח לגרום לי להתחבר לתחום, לפתח עניין אמיתי ולרצות להתמקצע בו.

אין ספק שהיסודות שקיבלתי ממנו הם מהחזקים והמדויקים ביותר שיכולתי לבקש – בזכות השיטה שלו, הסבלנות, הסדר, והיכולת לראות כל תלמיד ולהניע אותו קדימה.
העובדה שכפיר מגיע מהעולם המעשי – עם ניסיון בקידום עסקים, בניית אתרים וניהול פרויקטים גדולים – ניכרת בכל שיעור. הוא מלמד מתוך התנסות אישית, ולא מתוך שקפים או תיאוריה בלבד.

כפיר הוא מרצה מסור, מקצועי ויסודי, שמציב רף גבוה גם לעצמו וגם לסטודנטים שלו – והתוצאה בהתאם: תלמידים שמרגישים בטוחים, יודעים מה לעשות, ויוצאים לשוק עם ידע פרקטי.

ממליצה עליו בחום רב לכל מי שרוצה ללמוד את התחום באמת.
manar ziedan
18:04 15 May 25
מהמרצים שמלמדים בגובה העיניים, מעבירים את החומר בצורה ברורה – וגורמים להתאהב בתחום.
למדתי אצלו קידום אורגני (SEO) וכתיבה שיווקית, וזה ללא ספק היה אחד הקורסים הכי מעניינים שלמדתי.
מעבר לידע המקצועי הרחב והניסיון העשיר, הוא מצליח ליצור חוויית למידה נעימה, ממוקדת ומלאת ערך.
היה לי פשוט כיף ללמוד איתו.
Razi Hadad
17:50 12 May 25
מרצה ברמה גבוהה ביותר! למדתי המון מהשיעורים שלך – גם ברמה המקצועית וגם ברמה האישית. ההסברים ברורים, הסבלנות מורגשת בכל שיעור, וההשקעה שלך ניכרת. תודה על הידע, ההשראה והאכפתיות – זכיתי ללמוד אצלך!
אחד המרצים הטובים שיצא לי לפגוש! מקדם אתרים מקצועי ואחלה בן אדם ממליץ בחום. תודה רבה כפיר על כל העזרה והלימוד
Guy Matityahu
20:44 27 Jan 25
זה עתה סיימתי את קורס SEO במכללת HackerU עם כפיר מנשה ואני ממליץ עליו בחום!

לכפיר יש כישרון גדול לזקק מושגי SEO מורכבים להסברים פשוטים וניתנים לעיכול. יש לו סגנון הוראה מרתק ומעורר שיחה, מה שגורם לנושאים הטכניים ביותר להרגיש נגישים ומעניינים.

התרשמתי במיוחד מהסבלנות והמקצועיות שלו - בכל פעם ששאלה חזרה על עצמה או הייתה זקוקה להסבר (מה שקרה לעתים קרובות), הוא חזר ברצון על התשובה, והיכולת שלו לשמור על הדיון במשימה תוך כדי תשובה על כל השאלות היא מיומנות נדירה.

מלבד התיאוריה, כפיר הציע לנו תכשיטים מהמסע שלו שציידו אותנו בכלים, אסטרטגיות ופריצות חדשות שלא תמצאו באף ספר. ההוראות שלו בנושאים כמו מחקר ידני של מילות מפתח שינו לחלוטין את הדרך שבה אני ניגש לקידום אתרים.

כפיר הוא המומחה/מחנך לקידום אתרים שאתה רוצה לעבוד איתו אם אתה צריך מישהו שבאמת רוצה שתצליח ויעשה את הקילומטר הנוסף. אני מחשיב את עצמי בר מזל שלמדתי ממנו ולא יכול להמליץ ​​עליו מספיק לכל מי שמעוניין להרחיב את הידע או העסק שלו ב-SEO!

תודה לך כפיר על חווית למידה מדהימה!
tal israeli
18:35 26 Jan 25
ממליץ בחום
אלירן אליהו
00:27 06 Dec 24
רוצה להגיד תודה לאחד המרצים הטובים שיצא לי לראות בהאקר יו.

כל שיעור הסברת בצורה הכי ברורה ופשוטה שרק אפשר נושאים מאוד מורכבים, חזרת על דברים בסבלנות אם משהו לא היה ברור; לפעמים הייתי בשוק מכמות הסבלנות, שאני בעצמי הייתי מאבד את העשתונות.

ענית על שאלות בצורה מקצועית, וידעת איך להתחמק בנונשלנטיות משאלות לא רלוונטיות ולהחזיר את הדיון לנושא המקורי מבלי שהצד השני יפגע; שזאת אומנות בפני עצמה.

התוספות אקסטרה שלימדת שלא היו בחומר הלימוד, ואיך ששיתפת את הלוגיקה המתוחכמת מאחורי האתרים שאתה בונה/מקדם וגם באתרים האישיים שלך מעידים על האכפתיות הדאגה ותחושת האחריות שיש לך כלפי הסטודנטים, וזה לא מובן מאליו.

פשוט להתענג מחווית הלימוד איתך,
תמיד קצר, קולע מדוייק ורלוונטי.

יודע לחוש את עייפות הסטודנטים, ולהוריד הילוך כשצריך שזו מעלה שלא להרבה אנשים(מרצים) יש.

תודה על הזכות שהייתה לי ללמוד, להכיר ולהתרשם מהאיכויות האנלטיות שלך, אין לי ספק שמי שיעבוד או ילמד איתך יזכה!
תמשיך בשליחות שאתה עושה, יישר כוח אחד גדול!
sivan vdp
13:35 06 Jun 21
שמחה שבחרתי בך כפיר, לביצוע אופטימיזציה בSEO של האתר החדש שלי.
פעלת ביסודיות, במקצועיות רבה ובנוסף לשירות שהבטחת, הוספת בנדיבותך הדרכות והסברים שמסייעים לי להמשיך לתפעל נכון את האתר שלי.
אתה איש מקצוע רציני, יסודי, בעל ידע רב ומאד מחויב ומסור ואני ממליצה בחום על השירות שלך. תודה!

מוזמנים להתרשם מכל חוות הדעת עליי
כמקדם אתרים מומלץ

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נוכל לקחת את העסק שלך כמה צעדים קדימה.

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

inner links
איך לקדם אתר בגוגל?
כפיר מנשה

המדריך המלא לבניית קישורים פנימיים באתר

מהם קישורים פנימיים, איך הם מסייעים לקידום האתר, כללים בסיסיים לבניית קישורי בעמודים השונים ואסטרטגיה מתקדמת למיקסום הערך שלהם בעיני גוגל.