kfir-menashe-transperent-logo
kfir-menashe-transperent-logo

בונה אתרים איכותיים מעוצבים ומהירים

אם אתם מחפשים איש מקצוע שיבנה עבורכם אתר אינטרנט, אתם במקום הנכון! קוראים לי כפיר מנשה ואני בונה אתרים ומקדם אותם למקומות הראשונים בגוגל!
מקדם אתרים
kfir-SEO-freelancer

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נוכל לקחת את העסק שלך כמה צעדים קדימה.

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

אתרים שכבר בניתי ללקוחות שלי

בניית אתרים למגוון גדול של עסקים. כל האתרים בנויים על פלטפורמת וורדפרס, הפופלרית ביותר בעולם ומשלבים שימוש בכלים ובתוספים והמתקדמים ביותר בשוק. 

סימו מיטס - שער האתר
כפיר מנשה

Simo Meats – אתר גלילה עבור שף פרטי

אתר גלילה (עמוד אחד ארוך) שמציג את שלו נחום, שף פרטי לאירועים. האתר נבנה באמצעות מערכת ניהול התוכן וורדפרס ובונה העמודים אלמנטור

אורן-נפתלי-יועץ-נדלן
כפיר מנשה

אורן נפתלי – יועץ נדל"ן

אתר שירותי ייעוץ הנדל"ן של הוא אתר תדמית שנבנה באמצעות וורדפרס. האתר מותאם למכשירים ניידים וכולל גם עמוד נחיתה, אופטימיזציה ובלוג מאמרים.

בניית אתר - מה תקבלו אצלי

אתר רספונסיבי עם התאמה מלאה לנייד

אתר מותאם באופן אוטומטי לכל סוגי וגדלי המסכים הקיימים, גם טלפונים ניידים וגם טאבלטים.

דומיין ואתר ששייכים לכם

אתר שחוקית שייך לכם ורק לכם, ולא נשלט על ידי שום גורם נוסף. בנוסף תקבלו שנה של אחסון ללא עלות על שרתים ישראלים ייעודיים שברשותי.

מערכת ניהול התוכן וורדפרס

מערכת ניהול התוכן הפופולרית ביותר בעולם! קלה ופשוטה לתפעול על ידי כל משתמש גם ללא ידע כלשהו בתכנות או בבניית אתרים.

ממשק בניית העמודים אלמנטור

בנייה עמודי האתר באמצעות תוסף האלמנטור – ממשק בניית הדפים הנוח והפופולרי ביום כיום מבטיח את היכולת לשנות ולערוך כל דף בקלות וביעילות.

התאמה לגוגל

כל האתרים שאני בונה מותאמים באופן מלא לגוגל דבר שעוזר מאוד בהתברגות במקומות טובים בתוצאות החיפוש.

מעקב מדידות

חיבור האתר לגוגל אנליטיקס, מערכת למדידת ביצועים שבודקת כמה משתמשים הגיעו אל הדף, מהיכן, אילו פעולות ביצעו וכל נתון נוסף שיכול להעיד על ביצועי האתר.

לקוחות ממליצים

5.0
מבוסס על 26 ביקורות
powered by Google
מאור גרוס
17:10 24 Aug 25
כפיר תותח על עזר לי המון בפיתוח וקידום האתר שלי מהפרטים הקטנים ועד למורכבים והחשובים ביותר, ממליץ בחום אין עליך!
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
למדתי עם כפיר מנשה במסגרת קורס שיווק דיגיטלי ב־
HackerU,
ואין ספק שמדובר במרצה נדיר. כפיר מקצועי, ברור, סבלני וחד. מעבר לידע העשיר בקידום אורגני, קידום ממומן, כתיבה שיווקית ועוד המון תחומים חשובים – הוא חשף אותנו גם לעולם הכלים המתקדמים, במיוחד בתחום הבינה המלאכותית (AI), ולימד איך להשתמש בהם בצורה חכמה ויישומית. בזכותו אני מרגיש/ה הרבה יותר מוכנ/ה לעולם האמיתי של השיווק הדיגיטלי.
תמר יאיר
18:09 16 Jul 25
כפיר מרצה מקצועי, סבלני ובעל ידע רחב. כסטודנטית בקורס שיווק דיגיטלי בהאקריו אני נהנית מאוד, הוא מעביר את החומר בצורה ברורה ומעניינת. ממליצה בחום לכל מי שרוצה ללמוד בצורה מקצועית ובאווירה נעימה עם חיוך וצחוק שמכניסים קלילות גם לנושאים מורכבים.
Shulli Mandel
18:02 16 Jul 25
מומחה אמיתי שמלמד מהשטח

כפיר מנשה הוא לא רק מרצה מצוין לבניית אתרים ושיווק דיגיטלי – הוא איש מקצוע מהשורה הראשונה, שמביא איתו שילוב נדיר של ידע טכני, ניסיון עשיר, יכולת הוראה מרשימה ולמידה עם קריצה של חיוך והומור.

כסטודנטית בקורס בהאקריו, זכיתי ללמוד ממנו ולהיחשף לעולם השיווק הדיגיטלי מזווית אחרת – מעשית, חכמה, עדכנית ובעיקר – מרתקת.
ההסברים שלו ברורים, מדויקים ועם קשר ישיר לעבודה בשטח. הוא יודע לקחת נושאים מורכבים ולהפוך אותם לנגישים, לוגיים ומובנים.
מעבר להעברת ידע, כפיר הצליח לגרום לי להתחבר לתחום, לפתח עניין אמיתי ולרצות להתמקצע בו.

אין ספק שהיסודות שקיבלתי ממנו הם מהחזקים והמדויקים ביותר שיכולתי לבקש – בזכות השיטה שלו, הסבלנות, הסדר, והיכולת לראות כל תלמיד ולהניע אותו קדימה.
העובדה שכפיר מגיע מהעולם המעשי – עם ניסיון בקידום עסקים, בניית אתרים וניהול פרויקטים גדולים – ניכרת בכל שיעור. הוא מלמד מתוך התנסות אישית, ולא מתוך שקפים או תיאוריה בלבד.

כפיר הוא מרצה מסור, מקצועי ויסודי, שמציב רף גבוה גם לעצמו וגם לסטודנטים שלו – והתוצאה בהתאם: תלמידים שמרגישים בטוחים, יודעים מה לעשות, ויוצאים לשוק עם ידע פרקטי.

ממליצה עליו בחום רב לכל מי שרוצה ללמוד את התחום באמת.
manar ziedan
18:04 15 May 25
מהמרצים שמלמדים בגובה העיניים, מעבירים את החומר בצורה ברורה – וגורמים להתאהב בתחום.
למדתי אצלו קידום אורגני (SEO) וכתיבה שיווקית, וזה ללא ספק היה אחד הקורסים הכי מעניינים שלמדתי.
מעבר לידע המקצועי הרחב והניסיון העשיר, הוא מצליח ליצור חוויית למידה נעימה, ממוקדת ומלאת ערך.
היה לי פשוט כיף ללמוד איתו.
Razi Hadad
17:50 12 May 25
מרצה ברמה גבוהה ביותר! למדתי המון מהשיעורים שלך – גם ברמה המקצועית וגם ברמה האישית. ההסברים ברורים, הסבלנות מורגשת בכל שיעור, וההשקעה שלך ניכרת. תודה על הידע, ההשראה והאכפתיות – זכיתי ללמוד אצלך!
אחד המרצים הטובים שיצא לי לפגוש! מקדם אתרים מקצועי ואחלה בן אדם ממליץ בחום. תודה רבה כפיר על כל העזרה והלימוד
Guy Matityahu
20:44 27 Jan 25
זה עתה סיימתי את קורס SEO במכללת HackerU עם כפיר מנשה ואני ממליץ עליו בחום!

לכפיר יש כישרון גדול לזקק מושגי SEO מורכבים להסברים פשוטים וניתנים לעיכול. יש לו סגנון הוראה מרתק ומעורר שיחה, מה שגורם לנושאים הטכניים ביותר להרגיש נגישים ומעניינים.

התרשמתי במיוחד מהסבלנות והמקצועיות שלו - בכל פעם ששאלה חזרה על עצמה או הייתה זקוקה להסבר (מה שקרה לעתים קרובות), הוא חזר ברצון על התשובה, והיכולת שלו לשמור על הדיון במשימה תוך כדי תשובה על כל השאלות היא מיומנות נדירה.

מלבד התיאוריה, כפיר הציע לנו תכשיטים מהמסע שלו שציידו אותנו בכלים, אסטרטגיות ופריצות חדשות שלא תמצאו באף ספר. ההוראות שלו בנושאים כמו מחקר ידני של מילות מפתח שינו לחלוטין את הדרך שבה אני ניגש לקידום אתרים.

כפיר הוא המומחה/מחנך לקידום אתרים שאתה רוצה לעבוד איתו אם אתה צריך מישהו שבאמת רוצה שתצליח ויעשה את הקילומטר הנוסף. אני מחשיב את עצמי בר מזל שלמדתי ממנו ולא יכול להמליץ ​​עליו מספיק לכל מי שמעוניין להרחיב את הידע או העסק שלו ב-SEO!

תודה לך כפיר על חווית למידה מדהימה!
tal israeli
18:35 26 Jan 25
ממליץ בחום
אלירן אליהו
00:27 06 Dec 24
רוצה להגיד תודה לאחד המרצים הטובים שיצא לי לראות בהאקר יו.

כל שיעור הסברת בצורה הכי ברורה ופשוטה שרק אפשר נושאים מאוד מורכבים, חזרת על דברים בסבלנות אם משהו לא היה ברור; לפעמים הייתי בשוק מכמות הסבלנות, שאני בעצמי הייתי מאבד את העשתונות.

ענית על שאלות בצורה מקצועית, וידעת איך להתחמק בנונשלנטיות משאלות לא רלוונטיות ולהחזיר את הדיון לנושא המקורי מבלי שהצד השני יפגע; שזאת אומנות בפני עצמה.

התוספות אקסטרה שלימדת שלא היו בחומר הלימוד, ואיך ששיתפת את הלוגיקה המתוחכמת מאחורי האתרים שאתה בונה/מקדם וגם באתרים האישיים שלך מעידים על האכפתיות הדאגה ותחושת האחריות שיש לך כלפי הסטודנטים, וזה לא מובן מאליו.

פשוט להתענג מחווית הלימוד איתך,
תמיד קצר, קולע מדוייק ורלוונטי.

יודע לחוש את עייפות הסטודנטים, ולהוריד הילוך כשצריך שזו מעלה שלא להרבה אנשים(מרצים) יש.

תודה על הזכות שהייתה לי ללמוד, להכיר ולהתרשם מהאיכויות האנלטיות שלך, אין לי ספק שמי שיעבוד או ילמד איתך יזכה!
תמשיך בשליחות שאתה עושה, יישר כוח אחד גדול!
sivan vdp
13:35 06 Jun 21
שמחה שבחרתי בך כפיר, לביצוע אופטימיזציה בSEO של האתר החדש שלי.
פעלת ביסודיות, במקצועיות רבה ובנוסף לשירות שהבטחת, הוספת בנדיבותך הדרכות והסברים שמסייעים לי להמשיך לתפעל נכון את האתר שלי.
אתה איש מקצוע רציני, יסודי, בעל ידע רב ומאד מחויב ומסור ואני ממליצה בחום על השירות שלך. תודה!

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נוכל לקחת את העסק שלך כמה צעדים קדימה.

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בניית אתר אינטרנט - אתם חייבים את זה לעסק שלכם!

אתר אינטרנט הוא הנכס היוקרתי ביותר בעולם האינטרנט

הסיבה הזו כשלעצמה יכולה להיות מספיקה להרבה מהמתלבטים, ובייחוד לאלו שרוצים לתת מראה רציני ויוקרתי לעסק שלהם. בניגוד לדפים ברשתות חברתיות, אתר לעסק, כאשר הוא מעוצב נכון ומקבל את המראה המתאים, משדר יותר סמכותיות ועושה רושם הרבה יותר חזק על גולשים ולקוחות פוטנציאלים. כל אחד יכול לפתוח דף בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות אבל להקים אתר זה כבר סיפור אחר שלא כל עסק יכול לאפשר לעצמו. זו בדיוק הסיבה שזה נחשב לצעד גדול שמשדר הרבה יותר השקעה, רצינות, ביטחון ויציבות. זה מיתוג ברמה של 100% לעסק.

עיצוב מא' ועד ת'

כאשר מקימים אתר אינטרנט לעסק, יש לכם שליטה מלאה על מה יהיה האתר. תוכלו לבחור את סוג האתר : אם זו תהיה חנות, אתר תדמית, מיניסייט או עמוד נחיתה בודד. בנוסף, יש אפשרות לבחור את המבנה של האתר: אילו דפים יהיו בו, איך הם יהיו מסודרים, אילו קישורים יהיו בו ולאילו מקומות, אם יהיו חלקים בלוג, גלריה ואירועים ניתן גם לקובע את העיצוב: אילו צבעים יהיו, אילו פונטים, איך יראה מבנה העמודים, איך יראו התפריטים, אילו צבעים יהיה האתר. בקיצור, שליטה מלאה על כל נושא הנראות של האתר בלי שום פרט שלא נתפס טוב בעין.

אתר אינטרנט נותן בעלות מלאה על הנכס

בניגוד לדפים ברשתות חברתיות, אתר אינטרנט זהו נכס ששייך לכם. אתם יכולים לעשות בו כל דבר שרק תרצו, בלי להיות כפופים למדיניות פרסום שמוכתבת על ידי מישהו אחר. פייסבוק או אינסטגרם, לדוגמא, יכוליות להסיר את העמוד שלכם לצמיתות בלי להתחשב בנזק שנגרם לכם בעקבות כך. הכפיפות הזו למדיניות שלא אתם קבעתם או לגחמות של גולשים אחרים שיכולים להתלונן על תכנים שלא אהבו, והתלות של השיווק בהם יכולה להיות צעד מאוד מסוכן. כדאי מאוד שיהיה אתר שתמיד נמצא באויר בנוסף.

חשיפה אורגנית ברשת

אתר שבנוי נכון ויש בו תוכן ממוקד ובעל ערך מאפשר לעסק שלכם להופיע בתוצאות חיפוש של גוגל בלי לשלם שקל על קידום ממומן. כל מאמר, מדריך או עמוד חדש שעולה מגדיל את הנראות והחשיפה של האתר ברשת, וכך גם מחזק את האמון במותג ובסופו של דבר גם את המכירות.

חשיפה אורגנית ברשת

באתר שלך יש שליטה מלאה במדידה של כל פעולה שהגולשים עושים. ניתן להגדיר אירועים שרוצים למדוד כמו כמות האנשים שמשאירים פרטים בטופס צור קשר, או קליקים על כפתור התקשרות ודרך כך למדוד את התוצאות ולשפר את הביצועים של האתר כך שימקסם את הפוטנציאל שלו ויביא לעסק כמה שיותר לקוחות.

איזה אתר תרצו שאבנה עבורכם?

בניית-אתר-תדמית

בניית אתר תדמית

האתר השיווקי הפופולרי והמומלץ ביותר עבור עסקים קטנים ובינוניים כדי ליצור נוכחות ברשת, לשדר סמכות, לשמר קשרים עם לקוחות ולמשוך לקוחות חדשים.

התאמה-למובייל-בניית-דף-נחיתה

בניית דף נחיתה

האופציה הטובה ביותר לעבודה עם קמפיינים ממומנים. מדובר על דף בודד שממקד את תשומת הלב למוצר ספציפי ומניע לפעולה במהירות.

ecommerce-projects

בניית חנות אינטרנטית

אתר גדול למכירת מוצרים אונליין. בין אם יש לכם חנות פיזית ובין אם לוא אתם יכולים למכור את כל המוצרים שלכם אונליין 24 שעות ביממה.

איך נראה תהליך בניית אתר איתי?

שיחת אפיון ראשונית ותכנון העבודה

במהלך שיחת הטלפון אשמח לשמוע מכם כמה שיותר על העסק – תחומי הפעילות, ותק בשוק, ניסיון קודם עם אתרי אינטרנט, ומה מבדל אתכם מהמתחרים שלכם. בנוסף, נבחן יחד מה דרוש לכם בבניית האתר: סוג האתר שתרצו, העמודים שיכללו בו, תחומי התוכן ושילוב של חלקים דינאמיין באתר תוך סקירה של אתרים שונים ברשת שיוכלו להוות השראה.

בניית תשתית האתר

לאחר שלב התכנון ארכוש עבורכם דומיין ואחסון, כאשר תקבלו אחסון חינם לשנה. הדומיין ישמש ככתובת הקבועה של האתר ברשת, והאחסון הוא המקום שבו נשמרים כל קבצי האתר וממנו מתבצעת הגישה אליהם. לאחר מכן אתקין את מערכת וורדפרס, המאפשרת בנייה ותפעול נוחים, ואטמיע את ההגדרות הראשוניות והתוספים הדרושים להמשך בניית האתר ותחזוקתו.

 בניית עמודי האתר

לאחר בניית התשתית מתבצעת הקמה ועיצוב בפועל של עמודי האתר, בהתאם לסוג האתר והאפיון שנקבע מראש. העמודים נבנים באמצעות אלמנטור – בונה העמודים הפופולרי, המאפשר לפתוח עמודים חדשים או לערוך תוכן קיים בפשטות, כך שגם לאחר סיום הבנייה תוכלו לבצע שינויים בעצמכם ללא צורך באיש מקצוע.

ביצוע אופטימיזציה (התאמה) של האתר לגוגל

כל אתר שאני בונה מותאם באופן מלא לגוגל, כך שכל עמוד מותאם למילות מפתח רלוונטיות לשיפור הדירוג במנוע החיפוש. בנוסף, האתר מחובר ל-Google Search Console ול-Google Analytics לניטור ביצועים, איתור שגיאות וניתוח תנועה בזמן אמת, יחד עם הדרכה שתאפשר לכם לנהל ולעקוב אחר הנתונים באופן עצמאי.

מקצי שיפורים להתאמה מדוייקת של האתר

לאחר העלאת האתר לאוויר מתחיל שלב השיפורים, שבו נבחן יחד את האתר ונבצע התאמות נדרשות לדיוק מירבי בייצוג העסק. שלב זה כולל עדכון טקסטים להבלטת מסרים חשובים, הוספת תוכן ותמונות בהתאם לצורך, ובדיקת התאמה מלאה למכשירים ניידים כדי להבטיח חוויית שימוש תקינה בכל גודל מסך.

מעקב מדידות

לאחר סיום הבנייה ומקצה השיפורים, האתר ממשיך להתפתח לצד העסק ולכן יכול לעלות הצורך בביצוע שינויים. אלו יכולים לכלול עדכון שירותים, הוספת המלצות, העלאת תכנים חדשים, ועוד. תוכלו לבצע זאת באמצעותי – כבונה האתר, בין אם באופן נקודתי או כחלק מחבילת תחזוקה חודשית, או באופן עצמאי – בעזרת פרטי הגישה שתקבלו והדרכה בסיסית שתאפשר לכם לערוך תכנים בעצמכם בקלות.

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נוכל לקחת את העסק שלך כמה צעדים קדימה.

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

אל תחמיצו אף מאמר!

חפש באתר

אל תחמיצו אף מאמר!

חפש באתר

בונה אתרים - כך תבחרו אותו נכון

מה תגלו בחלק זה:

בונה אתרים הוא איש מקצוע שתפקידו לבנות אתרים לעסקים בהתאמה אישית לי צרכיהם, בין אם מדובר על אתר תדמית, חנות אינטרנטית או כל סוג אתר אחר. הוא מציע איזון מושלם בין יכולות טכניות לבין מחיר משתלם בהשוואה למתכנת או למעצב וזאת מאחר והוא משתמש במערכת ניהול תוכן (לרוב וורדפרס), ובנוסף הוא לרוב גם יכול להציע שירותי קידום בנוסף שיהפכו את האתר כלי פרסום עוצמתי אף יותר!

ממהרים? הנה השאלות (והתשובות) המרכזיות

בונה אתרים הוא איש מקצוע המתמחה בהקמת אתרי אינטרנט לעסקים ולחברות. תפקידו להבין את צורכי הלקוח, לאפיין את מבנה ותוכן האתר, ולבנות אותו בפועל בצורה שמותאמת כמה שיותר לעסק ולשוק שבו הוא עובד

ניתן לבנות אתר בכמה דרכים שונות: באמצעות מתכנת הכותב את האתר בקוד ומספק פתרונות מורכבים אך בעלות גבוהה; באמצעות מעצב אתרים המתמקד בנראות, במיתוג ובחוויית המשתמש, אך מסתמך על מערכות ניהול תוכן; או באמצעות בונה אתרים שמשלב בין השניים – נעזר במערכות ניהול תוכן כמו וורדפרס, מבין בקידום ושיווק ומציע פתרון איכותי ובעלויות נגישות יותר. בנוסף, ניתן לבחור בין עבודה עם פרילנסר, שמעניק יחס אישי וגמיש, לבין חברה לבניית אתרים, המספקת ניסיון רחב ומתודה סדורה. מי שמעוניין לחסוך בעלויות יכול גם לנסות ולבנות אתר בכוחות עצמו, אם כי הדבר דורש זמן, למידה וניסיון.

אפשר לבנות כמעט כל אתר שעולה בדמיונכם, אבל הנפוצים הם: אתר תדמית שהוא האתר המלא והפופולרי ביותר לעסקים, מיני־סייט או אתר גלילה שאלו גרסאות מצומצמות וחסכוניות של אתר תדמית, דף נחיתה שהוא עמוד קצר וממוקד למוצרים שעולים בקמפיינים שיווקיים, חנות אינטרנטית שמאפשרת רכישה אונליין, בלוג הפצת תוכנים, פורטלים ואפילו אתרי פורום. הכל תלוי במטרה ובאופי העסק

וורדפרס היא מערכת ניהול התוכן המובילה בעולם, עם כ־40% מכלל האתרים. היא פופולרית בזכות פשטות השימוש, היותה בקוד פתוח עם אלפי תוספים ותבניות, והאפשרות לבנות אתרים מקצועיים גם ללא ידע בתכנות.

בהינתן התקציב הדרוש, בהחלט כן! שילוב כזה הופך את האתר גם לייצוג מרשים של העסק אבל גם לכלי שמביא לקוחות חדשים. קידום אורגני מתאים לאתרי תדמית וחנויות ויוצר זרם לקוחות לטווח ארוך, וקמפיינים ממומנים עם עמודי נחיתה מביאים תוצאות מהירות. עדיף שאותו איש מקצוע יטפל גם בבנייה וגם בקידום, כדי להבטיח תיאום מלא ויעילות מקסימלית.

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נוכל לקחת את העסק שלך כמה צעדים קדימה.

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

מיהו בונה אתרים ומה בדיוק התפקיד שלו?

בונה אתרים הוא איש מקצוע שתפקידו להקים אתר אינטרנט לעסק, חברה או לכל אדם הזקוק לנוכחות דיגיטלית. תפקידו המרכזי הוא להבין את צרכי העסק, לתכנן את מבנה האתר בהתאם לדרישות הלקוח ובהתאם לסטנדרטים המקובלים בשוק, ולתרגם אותם לאתר פעיל ומקצועי. לצד בונה האתרים קיימים גם בעלי מקצוע נוספים, כמו מעצב אתרים או מתכנת, אך לבונה האתרים יש יתרון ייחודי – הוא משלב בין ההבנה הטכנית והעיצובית לבין יכולת להעמיד פתרון כולל במחיר משתלם.

בונה אתרים נעזר לרוב במערכות ניהול תוכן, ובראשן וורדפרס, שהפכה למערכת המובילה בשוק של בניית אתרים. מערכות אלו מאפשרות בנייה מתקדמת גם ללא ידע תכנותי עמוק, ובכך חוסכות עלויות ללקוח. באמצעותן ניתן להקים אתר בעל קוד נקי ויעיל, עם עיצוב מרשים וחוויית משתמש איכותית, וכל זאת בזמן קצר. באמצעות וורדפרס ניתן לתת מענה לרוב המוחלט של צורכי השוק – החל מאתרים תדמיתיים ועד חנויות אינטרנטיות מורכבות, ובמחיר נוח יותר לעומת שירות של מתכנת שבונה את האתר בקוד.

תהליך העבודה של בונה האתרים מתחיל כבר בשיחה הראשונה עם הלקוח, שבה נאספים פרטים ראשוניים: סוג האתר הנדרש, העמודים שיכללו, הקו העיצובי הרצוי והתוכן. בשלב זה עליו גם לייעץ ללקוח לגבי האפשרויות הטובות ביותר עבורו, ולתרגם את צרכיו לפעולות הבנייה בשטח. לאחר סיכום האפיון, בונה האתרים עובר להקמת התשתית: רכישת דומיין, חיבור לאחסון אמין ומהיר, התקנת מערכת ניהול התוכן והגדרות בסיסיות נוספות. במידת הצורך הוא גם מעלה תכנים, קבצי מדיה ותמונות, ואף מסייע בכתיבה או עריכה של טקסטים ברמה מקצועית.

עם השלמת התשתית מתחילה הבנייה של עמודי האתר. זהו שלב הכולל עבודה צמודה מול הלקוח, תיקונים ושיפורים בהתאם להערותיו, עד לקבלת אתר העונה לציפיות במלואן. בסיום הבנייה ניתן להוסיף שירותים נלווים כגון חיבור לכלי בקרה ואיסוף נתוני שימוש לבדיקת ביצועי האתר, הדרכה לשימוש עצמאי במערכת או הצעת חבילת תחזוקה שוטפת שכוללת עדכון תכנים, העלאת חומרים חדשים ותפעול רציף, על מנת שהאתר יישאר רלוונטי וימשיך לשרת את העסק בצורה מיטבית לאורך זמן.

choosing-website for-mobile-app
אחד מהשלבים החשובים בעבודה של בונה האתרים היא הפינג-פונג מול הלקוח עד לקבלת התוצאה הרצויה

למי כדאי לפנות כדי שיבנה עבורי אתר?

מעצב, מתכנת או בונה אתרים?

מעצב אתרים יכול גם לבנות אתרים, אך תחום ההתמחות שלו מתמקד בעיקר בנראות החיצונית, בעיצוב הגרפי ולעיתים גם בחוויית המשתמש ובאופן שבו האתר פועל מול הגולשים. מתכנת, לעומתו, מסוגל להקים אתר ישירות באמצעות קוד וללא צורך במערכת ניהול תוכן.

לכל אחד מבעלי התפקידים יתרונות משלו: מתכנת, מאחר שהוא כותב את האתר בקוד, גובה לרוב שכר גבוה יותר לשעת עבודה, אך הוא מסוגל לספק פתרונות ייחודיים ומורכבים שאינם תמיד אפשריים אצל בוני אתרים. עם זאת, מתכנת נתפס כאיש מקצוע טכני, שמקבל לרוב הוראות מבעל העסק ומיישם אותן בקוד – בלי להתמקד בהיבטי העיצוב או המיתוג. לעומתו, מעצב מתמחה בדיוק ברמה גבוהה של נראות, צבעים, פונטים ואלמנטים עיצוביים, ואף יכול לבצע מיתוג כולל לעסק – החל מלוגו ועד בניית ספר מותג שלם. שכרו לרוב נמוך מזה של מתכנת, אך עדיין עשוי להיות גבוה אם מדובר במעצב מוכר ובעל מוניטין. החיסרון אצל מעצב הוא בהיעדר ידע מעמיק בקוד ובצדדים הטכניים של האתר. לכן הוא נעזר במערכות ניהול תוכן כדי להקים אתרים, מה שמאפשר לו ליצור אתרים יפים ומרשימים מאוד כלפי חוץ, אך מבפנים אינם תמיד בנויים בצורה הטובה ביותר מבחינת קוד ואופטימיזציה.

בונה אתרים, לעומת זאת, משלב בין שני העולמות. הוא אינו מתכנת, אך לרוב יש לו ידע בסיסי ב־HTML וב־CSS, שמסייע לו להבין את המתרחש מאחורי הקלעים. מצד שני, גם אם אינו יוצר ספר מותג מלא, הוא יודע להשתמש בכלים עיצוביים להתאמת צבעים, פונטים ואלמנטים נדרשים לבניית האתר. כמו המעצב, גם הוא נשען על מערכות ניהול תוכן, משום שעבודה ישירה עם קוד תהיה לרוב מאתגרת או לא משתלמת לו. מעבר לכך, בוני אתרים רבים מבינים טוב יותר במיתוג, שיווק וקידום אתרים בהשוואה למעצבים ולמתכנתים, ולעיתים אף עוסקים בפועל גם בקידום אורגני. היתרון המרכזי שלהם הוא עלות נמוכה יחסית לפרויקט או לשעת עבודה, בשילוב יכולת לספק תוצאה טכנית טובה יותר ממעצב, יחד עם תוספים ואופטימיזציה שמסייעות לקדם את האתר במנועי החיפוש.

בונה אתרים פרטי או חברה?

רבים מבעלי המקצוע בתחום – מעצבים, בוני אתרים ומתכנתים – עובדים כעצמאים או פרילנסרים, וניתן לפנות אליהם ישירות ולקבל הצעת מחיר לבניית אתר. לפרילנסרים יש יתרונות ברורים: יחס אישי, הקשבה לצרכים הספציפיים של העסק, רמת דיוק גבוהה בהתאמה של האתר, ותחושה שיש מולכם אדם שמדבר בגובה העיניים וזמין גם מעבר למה שנכתב בחוזה. מנגד, בחברות לבניית אתרים ניתן ליהנות מיתרונות אחרים: מתודולוגיה מסודרת, ניסיון בבניית אתרים למגוון רחב של עסקים, ויכולת להציע פתרונות במחירים שונים בהתאם לתקציב ולצרכים. לחברות יש גם יתרון של צוות רחב – כמה בוני אתרים בעלי הכשרות שונות, כך שניתן להתאים את איש המקצוע לפרויקט. עם זאת, לא תמיד ניתן לדעת מראש את רמת הניסיון של אותו בונה אתרים שיוקצה לפרויקט, והיחס ללקוח נוטה להיות פחות אישי, שכן מדובר במערכת שמטפלת במספר רב של לקוחות במקביל.

חשוב לציין שגם קיימת אפשרות נוספת: בעלי עסקים בעלי חוש טכני, כישורי למידה וזמן פנוי יכולים לבחור לבנות את האתר בעצמם. זו אופציה מצוינת בעיקר לעסקים בתחילת הדרך שמעוניינים לחסוך בעלויות, אך יש להבין שבניית אתרים היא מקצוע מורכב, הדורש ידע וניסיון שלא תמיד ניתן לרכוש בלמידה עצמאית בלבד. פעמים רבות בעלי עסקים מתחילים את הדרך בעצמם, מגלים את הקושי ומגיעים בסופו של דבר למסקנה שכדאי לשכור איש מקצוע. לכן ההמלצה היא להעריך מראש מה יש ברשותכם – תקציב או זמן ואנרגיה. אם יש לכם תקציב של עד כ־5,000 ש"ח, מומלץ להיעזר באיש מקצוע שיבנה עבורכם אתר בסיסי שניתן להרחיב ולפתח בהמשך. אם אין ברשותכם אפילו סכום זה אך אתם זקוקים לנוכחות אינטרנטית דחופה, ניתן בהחלט להתחיל בבנייה עצמית בעזרת מדריכים זמינים ברשת, או בליווי שיעורים פרטיים מבונה אתרים מקצועי שידריך אתכם שלב אחר שלב ויעזור לפתור קשיים שעולים בדרך.

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נוכל לקחת את העסק שלך כמה צעדים קדימה.

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

אילו סוגי אתרים יכול לבנות בונה אתרים?

בעולם האינטרנט כמעט ואין גבולות – בונה האתרים שלכם יכול להקים כל סוג אתר העולה על הדמיון. אין מבנה מחייב או מגבלה חוקית שמכתיבה אילו אתרים מותר או אסור לבנות. המשמעות היא שכל רעיון, יצירתי ככל שיהיה, יכול לקבל ביטוי באתר אינטרנט ייחודי. עם זאת, עם השנים התפתחו נורמות ועקרונות שהפכו מקובלים בשוק, ואתרים החלו להיות מסווגים לסוגים ברורים. סיווג זה נועד ליצור סדר ולאפשר לבעלי עסקים ואנשים פרטיים להבין אילו אפשרויות קיימות ומה האתר שהכי מתאים לעסק שלהם. בהמשך נסקור את סוגי האתרים הנפוצים ביותר, נפרט את המטרות של כל אחד מהם, ונראה כיצד בונה האתרים יכול להתאים את בחירת האתר ליעדים העסקיים או האישיים שלכם.

אתר תדמית

אתר תדמית הוא סוג האתר הנפוץ ביותר עבור עסקים מכל הגדלים – קטנים, בינוניים וגדולים כאחד. מטרתיו העיקריות הן לשמש ככרטיס הביקור המרכזי של העסק ברשת, לייצג אותו בצורה מרשימה ואמינה בפני לקוחות קיימים ופוטנציאליים, ולמשוך גולשים חדשים באמצעות מנועי חיפוש, רשתות חברתיות וכלי בינה מלאכותית. אתר תדמית טוב חייב לשלב בין עיצוב אסתטי ומסודר לבין חוויית משתמש נוחה הכוללת קריאות לפעולה ברורות, כך שהגולש יעבור מסע קצר ופשוט – מהכניסה לאתר ועד ליצירת קשר עם העסק. ניתן לראות דוגמאות של אתרי תדמית טובים כאן.

כדי שבונה האתרים שלכם יממש באופן מלא את הפוטנציאל של אתר התדמית, עליו לכלול מספר חלקים

  1. עמודי ליבה: עמוד הבית (חובה טכנית), עמוד אודות ועמוד צור קשר. למרות ששניים האחרונים אינם מחויבי המציאות מבחינה טכנית, הם נחשבים קריטיים מבחינת אמינות בעיני המשתמשים ומנועי החיפוש כאחד.
  2. בנוסף לעמודי הליבה, חשוב לכלול עמודי שירות ייעודיים. לכל שירות מרכזי שהעסק מציע רצוי להקדיש עמוד נפרד, ובמקרים מסוימים גם תתי־עמודים לשירותים משניים. כך למשל, עסק שלי מציע מגוון רחב של שירותי שיווק  – קידום אורגני, קידום ממומן, בניית אתרים והרצאות – ולכל אחד מהם עמוד ייעודי משלו. מעבר לכך ניתן גם להקים עמודים נוספים לתתי שירותים. כך לדוגמא ניתן לפצל את החלק של הרצאות לעמודים נוספים לפי סוגי ההרצאות השונות שאני מעביר (הרצאות על קידום אתרים והרצאות על בניית אתרים). ככל שהאתר כולל יותר עמודים ותוכן, כך עולה ערכו בעיני מנועי החיפוש, והסיכוי שלו להופיע גבוה יותר בתוצאות גוגל גדל.
  3. מעבר לעמודים הסטטיים, אתר תדמית יכול להכיל גם חלקים דינמיים המעניקים לו ערך מוסף. בלוג, למשל, מאפשר לבעל העסק לפרסם מאמרים מקצועיים, להפגין מומחיות ולבנות אמון מול קהל היעד. מאמרים אלו לא רק מעניקים מידע שימושי לקוראים, אלא גם מציגים את בעל העסק כאוטוריטה בתחום. לקוח פוטנציאלי שקיבל ערך מוסף מקריאת מאמר, ייטה יותר לפנות לאותו עסק בעת הצורך.
    חלק דינמי נוסף הוא גלריה, שבה מוצגים פרויקטים, עבודות או דוגמאות אמיתיות שביצע העסק. הצגת דוגמאות מוחשיות מעניקה לגולשים הוכחה נוספת למקצועיותו של העסק, ומאפשרת להם לדמיין כיצד עשויה להיראות תוצאה דומה עבורם. גם כאן, מדובר באמצעי עקיף ליצירת אמון וביסוס מוניטין.

יתרון המרכזי נוסף של אתר תדמית הוא התאמתו לקידום במנועי חיפוש. לא כל סוג אתר מאפשר אופטימיזציה יעילה, אך אתרי תדמית נחשבים לתשתית מצוינת לקידום אורגני, משום שהם כוללים עמודים רבים, מבנה ברור ותוכן עשיר – אלמנטים שגוגל ומנועי חיפוש אחרים מחפשים.

בניית-אתר-תדמית
בניית אתר תדמית - האופציה הפופולרית ביותר לבניית אתרים לעסקים

מיניסייט

מיניסייט הוא גרסה מצומצמת ופשוטה יותר של אתר תדמית, ובונה האתרים יכול להציע אותו כפתרון מצוין עבור בעלי עסקים המעוניינים בנוכחות אינטרנטית אך אינם יכולים בשלב זה להשקיע באתר תדמית מלא. למעשה, מדובר בצעד ראשוני שמאפשר התחלה בסיסית עם אפשרות להרחבה בעתיד לאתר מקיף יותר. מבנהו של מיני סייט כולל לרוב שלושה עד ארבעה עמודים, ללא חלקים דינמיים. העמודים יהיו עמודי הליבה שצויינו קודם: עמוד הבית, עמוד אודות ועמוד צור קשר. אם האתר כולל ארבעה עמודים, מתווסף גם עמוד שירותים מרוכז, המציג את כל השירותים השונים שהעסק מציע.

גרסה נוספת של מיניסייט היא אתר גלילה. מדובר על אתר שמורכב מעמוד יחיד ארוך המחולק לקטעים (סקשנים), שכל אחד מהם יכול היה להוות עמוד נפרד באתר תדמית מלא. החלק העליון כולל לרוב כותרת בולטת, סלוגן או סרטון תדמית קצר, שתפקידם למשוך את תשומת ליבו של הגולש. לאחר מכן מופיע חלק השירותים, בו מוצגים באופן תמציתי השירותים המרכזיים של העסק. בהמשך ניתן למצוא סקשן "אודות", שבו מסופר על העסק, על האנשים שמאחוריו ועל הערכים שלו בנימה אישית יותר. לעיתים יתווסף גם חלק המציג גלריה בסיסית של תמונות מפרויקטים קודמים – לא כאלמנט דינמי אלא כתצוגה פשוטה של עבודות נבחרות. בסיום העמוד מופיע אזור "צור קשר", המרכז את כל דרכי ההתקשרות האפשריות עם העסק.

בשל היקפו המצומצם, מיני סייט אינו נחשב לכלי יעיל למשיכת לקוחות חדשים ממנועי החיפוש, שכן הוא אינו מכיל די תוכן ועושר הנחוצים לצורך קידום אורגני בגוגל. עם זאת, הוא עדיין מהווה כרטיס ביקור אינטרנטי מרשים, שמעניק לעסק נראות מקצועית ואמינה ברשת – פתרון אידיאלי לבעלי עסקים בתחילת דרכם או לכאלה המעוניינים בנוכחות בסיסית מיידית שתשדר רצינות ומקצועיות. מוזמנים ללחוץ כאן בכדי לראות דוגמאות לאתרי מיניסייט

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נוכל לקחת את העסק שלך כמה צעדים קדימה.

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

חנות אינטרנטית

חנות אינטרנטית היא הגרסה הדיגיטלית של חנות פיזית, והיא מיועדת למכירה ישירה של מוצרים אונליין. בניגוד לאתר תדמית, שבו עמודי הבית, האודות והשירותים הם המרכזיים, בחנות אינטרנטית מוקד האתר הוא עמוד החנות עצמו. עמוד זה משמש כעמוד הבית, וממנו ניתן לנווט לקטגוריות שונות של מוצרים – לעיתים מדובר בעשרות, מאות ואף אלפי פריטים, המחולקים לנושאים, קבוצות או סוגי שימוש. לכל מוצר יש עמוד ייעודי משלו, שבו מוצגים התמונות, המפרט המלא, המחיר ואפשרות הרכישה.

ייחודה של חנות אינטרנטית טמון בכך שהיא מאפשרת קנייה ומכירה מלאה אונליין, ללא צורך במגע ישיר עם בעל העסק. הלקוח יכול להיכנס לאתר, לעיין במוצרים, לבחור את הרצויים לו, להוסיף אותם לסל הקניות, לשלם באופן מאובטח בכרטיס אשראי או באמצעי תשלום אחרים – וההזמנה מועברת ישירות לבית העסק לצורך טיפול ואספקה. כך נחסכת הצורך במכירה פרונטלית או בשיחות שכנוע, והעסק נהנה מתהליך מכירה אוטומטי ויעיל.

בהשוואה לבניית אתר תדמית, עבור בונה אתרים, בניית חנות אינטרנטית היא פרויקט מורכב בהרבה. היא דורשת מספר רב יותר של עמודים, התאמות טכניות מתקדמות, שילוב מערכות סליקה ואבטחה, ולעיתים גם חיבור למערכות ניהול מלאי ולוגיסטיקה. לכן, עלות הקמה של חנות אינטרנטית גבוהה משמעותית – גם החנויות הפשוטות ביותר עשויות לעלות עשרות אלפי שקלים, בהתאם לגודל החנות, מספר המוצרים ורמת הפיתוח הנדרשת.

כמו אתר תדמית, גם חנות אינטרנטית ניתן לקדם, ואף מדובר באחד מסוגי האתרים המתאימים ביותר לקידום אורגני. הסיבה המרכזית לכך היא כמות עמודי המוצרים הרבה, היוצרת באופן טבעי תוכן רב ועשיר שגוגל יכול לסרוק ולאנדקס. כל עמוד מוצר מהווה עמוד תוכן נוסף עם פוטנציאל להופיע בתוצאות החיפוש, בעיקר כאשר הוא תואם למחקר מילות מפתח, מכיל תיאורים ייחודיים, מפרטים מפורטים ותמונות איכותיות. מעבר לכך, עמודי הקטגוריות, יכולות להכיל תוכן נוסף המעניק לחנות נפח מידע גדול שמחזק עוד יותר את סיכויי הקידום. ככל שהחנות כוללת יותר מוצרים ותוכן איכותי, כך היא בונה לעצמה יתרון תחרותי, משיגה חשיפה רחבה יותר ומגדילה את הסיכוי למשוך לקוחות חדשים ישירות מתוצאות החיפוש של גוגל.

בניית-חנות-אינטרנטית
בניית חנות אינטרנטית היא פרוייקט מורכבת ולרוב גם יקר יותר מאתר תדמית - אך לחלוטין גם יותר משתלם

אתר בלוג

אתר בלוג הוא למעשה הרחבה של חלק הבלוג באתר תדמית והפיכתו למוקד המרכזי עד להשתלטות על כל המבנה של האתר. בלוג מתמקד בהפצת תכנים ובבניית אוטוריטה מקצועית לכותב. בעוד שאתרי בלוג פחות נפוצים בקרב בעלי עסקים (שבדרך כלל משלבים בלוג כחלק נוסף באתר תדמית), הם מתאימים במיוחד לאנשים המעוניינים לשתף ידע, חוויות או תכנים בנושאים שונים – בין אם לצורך אישי, תחביבי או מקצועי.

באתר בלוג המבנה כולל לרוב כמה את עמודי הליבה בסיסיים: בעמוד הבית של אתר בלוג מופיעים הפוסטים האחרונים בסדר כרונולוגי, וכך הגולשים נחשפים מיד לתוכן החדש והעדכני ביותר. לצד עמוד הבית, בתפריט הראשי מופיעה חלוקה לקטגוריות תוכן, התופסת את מקומם של עמודי השירות המוכרים מאתרי תדמית. קטגוריות אלו ממיינות את הפוסטים לנושאים מרכזיים ומסייעות לקוראים לנווט בקלות אל התחומים שמעניינים אותם ביותר. בנוסף לכך, קיימים גם עמודי אודות ו־צור קשר. 

אתר בלוג דומה מאוד לאתרי חדשות – ההבדל העיקרי הוא בהיקף ובתוכן. דוגמה לכך היא Ynet: עמוד הבית מציג את הפוסטים (או הידיעות) העדכניות ביותר, התפריט הראשי מחולק לקטגוריות תוכן שונות, וכל המטרה היא לנווט את המשתמש ישירות אל הכתבה או הפוסט שמעניינים אותו ביותר. כך גם אתר בלוג "רגיל" עובד – הוא מציג את הפוסטים האחרונים בעמוד הבית, מקטלג אותם לפי נושאים בתפריט הראשי, ומאפשר לגולש לבחור במה להתעמק.

המודל העסקי הנפוץ לאתרי בלוג מתבסס לרוב על פרסומות. ככל שהתוכן באתר מתעדכן באופן שוטף ובנושאים אקטואליים, כך גדל קהל הקוראים החוזרים אליו. עם הזמן, בלוג פעיל יכול למשוך קהל רחב של גולשים קבועים, מה שמאפשר לבעל האתר לשלב מודעות פרסומת. בכל פעם שגולש לוחץ על פרסומת או מבצע רכישה דרכה, בעל הבלוג מקבל עמלה או תשלום.

פורטלים

פורטלים הם אתרי תוכן גדולים ורחבי־היקף, שיכולים לעסוק בנושא ספציפי אחד או במגוון רחב של תחומים כלליים. בניגוד לאתרים רגילים, מספר העמודים בפורטלים אינו מוגבל והוא הולך וגדל עם הזמן, ככל שנוספים תכנים חדשים. המטרה המרכזית של פורטל היא לשמש כמעין "שער כניסה" (Portal) לאינטרנט בתחומו – אתר מרכזי המאגד מידע, כתבות, שירותים וקישורים, ומכוון את המשתמשים אל התוכן שהם מחפשים.

פורטלים נתפסים כסמכות מקצועית או כמובילי דעה בתחום שבו הם עוסקים, ולעיתים הם הופכים לכתובת הראשונה של הגולשים בבואם לחפש מידע. דוגמה קלאסית לכך היא אתר וואלה, שהיה במשך שנים הפורטל הגדול ביותר בישראל ואף הושפע מהמודל של Yahoo! העולמי, ולבסוף התפתח לאתר חדשות מלא. פורטל מוכר נוסף הוא יד2, אשר מתפקד כפורטל המרכז תחום ייחודי – קנייה ומכירה של מוצרים יד שנייה, דירות ורכבים. בתחום הכלכלה ניתן לציין את Bizportal, הפועל כשער מרכזי לנושאי שוק ההון והכלכלה בישראל.

גם פורטלים וגם בלוגים מבוססים על תוכן דינמי ומתעדכנים באופן שוטף, כשעמוד הבית מציג את הפרסומים האחרונים ומושך קהל גולשים באמצעות מידע חדש ורלוונטי. ההבדל המרכזי הוא שבלוג נכתב לרוב על ידי אדם יחיד או צוות קטן ומתמקד בתחום נישתי בסגנון אישי או מקצועי, בעוד פורטל מנוהל על ידי מערכת רחבה, כולל מאות או אלפי עמודים, ומכסה מגוון תחומים רחב יותר. בלוג משמש בעיקר למיתוג אישי או עסקי, ואילו פורטל מתפקד כ"שער כניסה" מרכזי לנושא שלם ומייצר תחושת סמכות רחבה יותר.

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נוכל לקחת את העסק שלך כמה צעדים קדימה.

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

אתר קטלוג

אתר קטלוג דומה מאוד במבנהו לחנות אינטרנטית, אך בשונה ממנה הוא אינו מציע אפשרות לקנייה ישירה דרך האתר. ברוב המקרים מדובר באתרים של עסקים הפועלים כסיטונאים, המוכרים את מוצריהם לעסקים אחרים המשמשים כקמעונאים ומוכרים ללקוח הסופי. מטרתו של אתר קטלוג היא להציג את מגוון המוצרים שהעסק מציע, כך שהקמעונאים יוכלו לעיין בהם, לבחור את המוצרים הרלוונטיים ולבצע הזמנות בכמויות גדולות.

בדרך כלל לא תופיע באתר קטלוג רשימת מחירים קבועה, שכן המחיר משתנה בהתאם להיקף ההזמנה – ככל שכמות הרכישה גדלה, המחיר ליחידה יורד. למרות שאתרים כאלה פחות נפוצים, הם יכולים להיות מורכבים ועשירים בתוכן ממש כמו חנות אינטרנטית. עם זאת, עלות הקמתם לרוב נמוכה יותר, מאחר והם אינם כוללים מערכת סליקה ותהליכי רכישה אונליין, אלא מתמקדים בהצגת המוצרים ומכווינים ליצירת קשר ופנייה ראשונית בין הקמעונאי לסיטונאי.

אתרי פורום ורשתות חברתיות

רשתות חברתיות, כמו פייסבוק, הן למעשה אתרי אינטרנט לכל דבר – רק שהן מהוות גרסה מתקדמת ומשוכללת של הפורומים הוותיקים שהיו נפוצים בעבר. פורום הוא אתר שבו התוכן נוצר על ידי הגולשים עצמם: המשתמשים מעלים פוסטים, שואלים שאלות, משתפים ידע וחוויות, ובכך יוצרים באופן טבעי את הערך שמושך גולשים נוספים להצטרף לדיון. בעל האתר אינו נדרש לספק את התוכן בעצמו, אלא רק להעמיד את הפלטפורמה, בעוד הקהילה היא שמניעה את האתר קדימה.

מבחינה טכנית, אתרים מסוג זה נחשבים מורכבים מאוד להקמה ולתחזוקה. הם דורשים מערכות דינמיות הפועלות אונליין 24/7, אלגוריתמים מתוחכמים שמציגים לכל משתמש תוכן מותאם אישית, ופיצ’רים מתקדמים המאפשרים אינטראקציה רציפה – לעיתים אפילו בלי צורך לרענן את העמוד. לכן, פיתוח אתר ברמה של רשת חברתית גדולה מחייב הרבה יותר מבונה אתרים אחד. הוא דורש צוות מתכנתים מיומן, תוכנית עסקית מפורטת והשקעה כספית גבוהה במיוחד.

עם זאת, חשוב לדעת שניתן להקים פורומים גם באמצעים פשוטים יותר, למשל באמצעות וורדפרס. ניתן לשלב פורום כחלק מאתר תדמית או בלוג, אך יש לקחת בחשבון שמדובר ברכיב שדורש תפעול ותחזוקה שוטפים בהיקף גדול יותר מאשר רוב סוגי האתרים האחרים.

 

פייסבוק משתמשת באתר מותאם ובאפליקציה ייעודית
פייסבוק הוא גם אתר, אבל כזה שדורש הרבה מעבר לבונה אתרים אחד

מהי הפלטפורמה הטובה ביותר עבור בונה אתרים ?

כיום קיימות מגוון פלטפורמות המאפשרות לבנות אתרי אינטרנט, החל ממערכות ניהול תוכן ועד בנייה בקוד גולמי. הפופולרית והמובילה שבהן היא ללא ספק וורדפרס, שלדעתי היא גם הבחירה הטובה ביותר. וורדפרס נחשבת למערכת ניהול התוכן הגדולה בעולם: יותר מ־40% מהאתרים באינטרנט בנויים עליה – נתון גבוה יותר מכל הפלטפורמות האחרות יחד, ואף יותר מאתרים שנבנים בקוד מותאם אישית. לדעתי ישנם שלוש סיבות עיקריות להצלחה והפופולריות הכל כך גדולים שלה

הסיבה הראשונה היא היתרון הגדול של וורדפרס הוא בכך שהיא כמעט ומבטלת את הצורך בבנייה ישירה באמצעות קוד, ובכך מנגישה את היכולת להקים אתרי אינטרנט גם למי שאינם מתכנתים. מעצבים, בוני אתרים ואף בעלי עסקים עצמם יכולים להקים אתר מקצועי, מעוצב ומדויק לצורכיהם, מבלי להזדקק לידע תכנותי מתקדם. בפועל, כ־90%–95% מהאתרים הנבנים כיום יכולים להיבנות בקלות באמצעות וורדפרס – מבלי שייראה כל הבדל מהותי בין אתר שנבנה בקוד מלא לבין אתר שנבנה במערכת ניהול התוכן הזו. שילוב זה של פשטות לצד יכולות מתקדמות הפך את וורדפרס לפתרון המועדף בשוק.

הסיבה השניה היא שוורדפרס היא מערכת ניהול תוכן בקוד פתוח. בכדי להבין את הרעיון, ניתן לדמות זאת למכשיר הטלפון החכם: כאשר אנו רוכשים טלפון חדש, הוא מגיע עם פונקציות בסיסיות בלבד. כדי להרחיב את השימושים שלו, אנו נכנסים לחנות האפליקציות ומורידים אפליקציות שונות – כל אחת מהן נבנתה על ידי מפתחים עצמאיים ומוסיפה יכולות חדשות למכשיר, לצד אפשרויות התאמה אישיות. בדיוק כך פועלת גם וורדפרס. המערכת הבסיסית מציעה ממשק פשוט לניהול אתר, אך היא מאפשרת להרחיב את יכולותיה באמצעות תבניות עיצוב – שנבנו על ידי מעצבים מקצועיים וחוסכות את הצורך במעצב אישי – ודרך תוספים (Plugins), שהם פונקציות מתקדמות שפותחו על ידי קהילת מתכנתים. שילוב זה מאפשר לכל בעל אתר ליהנות ממגוון עצום של אפשרויות, החל מעיצובים מתקדמים ועד כלי שיווק, אבטחה וניתוח נתונים – וכל זאת מבלי להזדקק למתכנת צמוד. עקרון הקוד הפתוח הופך את וורדפרס לפלטפורמה חיה ומתחדשת, המסתמכת על קהילה עולמית של מפתחים, מעצבים ואנשי שיווק. בזכות פתיחות זו היא מסוגלת לשלב בתוכה כמעט עם כל פונקציה, שירות או כלי שנבנה עבור האינטרנט. 

הסיבה השלישית היא הפשטות  שבה וורדפרס מאפשרת ניהול ותפעול אתר אינטרנט. אמנם בניית אתר היא תהליך מורכב בפני עצמו, הכולל אינספור אפשרויות ופונקציות, אך בהשוואה למערכות ניהול תוכן אחרות וורדפרס נחשבת לידידותית במיוחד למשתמש. חשוב להבין שגם מערכת נוחה מחייבת למידה בסיסית שאותה יכול להעניק לכם בונה האתרים שלכם, אולם לאחר הכשרה קצרה של כמה שעות בלבד ניתן לרכוש את הכלים הדרושים כדי לנהל את האתר שלכם בעצמכם.

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נוכל לקחת את העסק שלך כמה צעדים קדימה.

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

שילוב של בניית אתר עם קידום – נוסחה מנצחת

בנייה של אתר אינטרנט בשילוב עם קידום מהווה פתרון מלא לעסק: לא רק יצירת נראות מרשימה ומקצועית, אלא גם יצירת מנוע שמושך לקוחות חדשים, גם כאלה שלא הכירו את העסק קודם לכן. קידום אורגני מתאים במיוחד לאתרי תדמית ולחנויות אינטרנטיות, משום שהם מציעים תוכן עשיר וערך גבוה לגולשים – תכונות שגוגל מעוניין לקדם. אמנם ההשקעה הראשונית בבנייה ובקידום אורגני היא משמעותית, אך בטווח הארוך היא משתלמת במיוחד, מאחר והיא מביאה לזרם יציב ומתמשך של לקוחות.

אפשרות נוספת היא קידום ממומן באמצעות קמפיינים בגוגל. במצב זה נהוג לבנות עמוד נחיתה ייעודי עבור כל מוצר או שירות ספציפי, ולהריץ עבורם קמפיינים נפרדים. עלות הבנייה נמוכה יחסית, שכן מדובר בעמודים ממוקדים, אך עיקר ההוצאה מופנית להרצת הקמפיינים עצמם. היתרון הבולט כאן הוא היכולת לייצר תוצאות מהירות – לעיתים בתוך שבועות ספורים.

למי שמעוניין גם בבנייה וגם בקידום, ההמלצה היא לעבוד מול בונה אתרים שהוא גם מקדם אתרים או חברה המספקת את שני השירותים תחת קורת גג אחת. כך ניתן להבטיח התאמה מלאה בין מבנה האתר לבין אסטרטגיית השיווק, וליהנות מפתרון שלם ויעיל יותר, בלי פערי תיאום בין בונה אתרים למקדם חיצוני. במילים אחרות – אתר מוצלח באמת הוא אתר שנבנה מתוך חשיבה על הקידום שלו כבר מהשלב הראשון.

SEO & website building
עדיף לשכור בונה אתרים שהוא גם מקדם אתרים או חברה שמציעה את שני השירותים הללו

מאמרים ומידע נוסף על בניית אתרים

אם גם אתם רוצים לדעת איך בונים אתר אתם מוזמנים לקרוא את סדרת המאמרים הבאה שלי שתעשה לכם סדר בנושא.

לקוחות ממליצים

5.0
מבוסס על 26 ביקורות
powered by Google
מאור גרוס
17:10 24 Aug 25
כפיר תותח על עזר לי המון בפיתוח וקידום האתר שלי מהפרטים הקטנים ועד למורכבים והחשובים ביותר, ממליץ בחום אין עליך!
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
למדתי עם כפיר מנשה במסגרת קורס שיווק דיגיטלי ב־
HackerU,
ואין ספק שמדובר במרצה נדיר. כפיר מקצועי, ברור, סבלני וחד. מעבר לידע העשיר בקידום אורגני, קידום ממומן, כתיבה שיווקית ועוד המון תחומים חשובים – הוא חשף אותנו גם לעולם הכלים המתקדמים, במיוחד בתחום הבינה המלאכותית (AI), ולימד איך להשתמש בהם בצורה חכמה ויישומית. בזכותו אני מרגיש/ה הרבה יותר מוכנ/ה לעולם האמיתי של השיווק הדיגיטלי.
תמר יאיר
18:09 16 Jul 25
כפיר מרצה מקצועי, סבלני ובעל ידע רחב. כסטודנטית בקורס שיווק דיגיטלי בהאקריו אני נהנית מאוד, הוא מעביר את החומר בצורה ברורה ומעניינת. ממליצה בחום לכל מי שרוצה ללמוד בצורה מקצועית ובאווירה נעימה עם חיוך וצחוק שמכניסים קלילות גם לנושאים מורכבים.
Shulli Mandel
18:02 16 Jul 25
מומחה אמיתי שמלמד מהשטח

כפיר מנשה הוא לא רק מרצה מצוין לבניית אתרים ושיווק דיגיטלי – הוא איש מקצוע מהשורה הראשונה, שמביא איתו שילוב נדיר של ידע טכני, ניסיון עשיר, יכולת הוראה מרשימה ולמידה עם קריצה של חיוך והומור.

כסטודנטית בקורס בהאקריו, זכיתי ללמוד ממנו ולהיחשף לעולם השיווק הדיגיטלי מזווית אחרת – מעשית, חכמה, עדכנית ובעיקר – מרתקת.
ההסברים שלו ברורים, מדויקים ועם קשר ישיר לעבודה בשטח. הוא יודע לקחת נושאים מורכבים ולהפוך אותם לנגישים, לוגיים ומובנים.
מעבר להעברת ידע, כפיר הצליח לגרום לי להתחבר לתחום, לפתח עניין אמיתי ולרצות להתמקצע בו.

אין ספק שהיסודות שקיבלתי ממנו הם מהחזקים והמדויקים ביותר שיכולתי לבקש – בזכות השיטה שלו, הסבלנות, הסדר, והיכולת לראות כל תלמיד ולהניע אותו קדימה.
העובדה שכפיר מגיע מהעולם המעשי – עם ניסיון בקידום עסקים, בניית אתרים וניהול פרויקטים גדולים – ניכרת בכל שיעור. הוא מלמד מתוך התנסות אישית, ולא מתוך שקפים או תיאוריה בלבד.

כפיר הוא מרצה מסור, מקצועי ויסודי, שמציב רף גבוה גם לעצמו וגם לסטודנטים שלו – והתוצאה בהתאם: תלמידים שמרגישים בטוחים, יודעים מה לעשות, ויוצאים לשוק עם ידע פרקטי.

ממליצה עליו בחום רב לכל מי שרוצה ללמוד את התחום באמת.
manar ziedan
18:04 15 May 25
מהמרצים שמלמדים בגובה העיניים, מעבירים את החומר בצורה ברורה – וגורמים להתאהב בתחום.
למדתי אצלו קידום אורגני (SEO) וכתיבה שיווקית, וזה ללא ספק היה אחד הקורסים הכי מעניינים שלמדתי.
מעבר לידע המקצועי הרחב והניסיון העשיר, הוא מצליח ליצור חוויית למידה נעימה, ממוקדת ומלאת ערך.
היה לי פשוט כיף ללמוד איתו.
Razi Hadad
17:50 12 May 25
מרצה ברמה גבוהה ביותר! למדתי המון מהשיעורים שלך – גם ברמה המקצועית וגם ברמה האישית. ההסברים ברורים, הסבלנות מורגשת בכל שיעור, וההשקעה שלך ניכרת. תודה על הידע, ההשראה והאכפתיות – זכיתי ללמוד אצלך!
אחד המרצים הטובים שיצא לי לפגוש! מקדם אתרים מקצועי ואחלה בן אדם ממליץ בחום. תודה רבה כפיר על כל העזרה והלימוד
Guy Matityahu
20:44 27 Jan 25
זה עתה סיימתי את קורס SEO במכללת HackerU עם כפיר מנשה ואני ממליץ עליו בחום!

לכפיר יש כישרון גדול לזקק מושגי SEO מורכבים להסברים פשוטים וניתנים לעיכול. יש לו סגנון הוראה מרתק ומעורר שיחה, מה שגורם לנושאים הטכניים ביותר להרגיש נגישים ומעניינים.

התרשמתי במיוחד מהסבלנות והמקצועיות שלו - בכל פעם ששאלה חזרה על עצמה או הייתה זקוקה להסבר (מה שקרה לעתים קרובות), הוא חזר ברצון על התשובה, והיכולת שלו לשמור על הדיון במשימה תוך כדי תשובה על כל השאלות היא מיומנות נדירה.

מלבד התיאוריה, כפיר הציע לנו תכשיטים מהמסע שלו שציידו אותנו בכלים, אסטרטגיות ופריצות חדשות שלא תמצאו באף ספר. ההוראות שלו בנושאים כמו מחקר ידני של מילות מפתח שינו לחלוטין את הדרך שבה אני ניגש לקידום אתרים.

כפיר הוא המומחה/מחנך לקידום אתרים שאתה רוצה לעבוד איתו אם אתה צריך מישהו שבאמת רוצה שתצליח ויעשה את הקילומטר הנוסף. אני מחשיב את עצמי בר מזל שלמדתי ממנו ולא יכול להמליץ ​​עליו מספיק לכל מי שמעוניין להרחיב את הידע או העסק שלו ב-SEO!

תודה לך כפיר על חווית למידה מדהימה!
tal israeli
18:35 26 Jan 25
ממליץ בחום
אלירן אליהו
00:27 06 Dec 24
רוצה להגיד תודה לאחד המרצים הטובים שיצא לי לראות בהאקר יו.

כל שיעור הסברת בצורה הכי ברורה ופשוטה שרק אפשר נושאים מאוד מורכבים, חזרת על דברים בסבלנות אם משהו לא היה ברור; לפעמים הייתי בשוק מכמות הסבלנות, שאני בעצמי הייתי מאבד את העשתונות.

ענית על שאלות בצורה מקצועית, וידעת איך להתחמק בנונשלנטיות משאלות לא רלוונטיות ולהחזיר את הדיון לנושא המקורי מבלי שהצד השני יפגע; שזאת אומנות בפני עצמה.

התוספות אקסטרה שלימדת שלא היו בחומר הלימוד, ואיך ששיתפת את הלוגיקה המתוחכמת מאחורי האתרים שאתה בונה/מקדם וגם באתרים האישיים שלך מעידים על האכפתיות הדאגה ותחושת האחריות שיש לך כלפי הסטודנטים, וזה לא מובן מאליו.

פשוט להתענג מחווית הלימוד איתך,
תמיד קצר, קולע מדוייק ורלוונטי.

יודע לחוש את עייפות הסטודנטים, ולהוריד הילוך כשצריך שזו מעלה שלא להרבה אנשים(מרצים) יש.

תודה על הזכות שהייתה לי ללמוד, להכיר ולהתרשם מהאיכויות האנלטיות שלך, אין לי ספק שמי שיעבוד או ילמד איתך יזכה!
תמשיך בשליחות שאתה עושה, יישר כוח אחד גדול!
sivan vdp
13:35 06 Jun 21
שמחה שבחרתי בך כפיר, לביצוע אופטימיזציה בSEO של האתר החדש שלי.
פעלת ביסודיות, במקצועיות רבה ובנוסף לשירות שהבטחת, הוספת בנדיבותך הדרכות והסברים שמסייעים לי להמשיך לתפעל נכון את האתר שלי.
אתה איש מקצוע רציני, יסודי, בעל ידע רב ומאד מחויב ומסור ואני ממליצה בחום על השירות שלך. תודה!

מוזמנים להתרשם מכל חוות הדעת עליי
כמקדם אתרים מומלץ

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נוכל לקחת את העסק שלך כמה צעדים קדימה.

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא