מדריך לכל סוגי האתרים

זה המדריך המלא והמפורט ביותר לכל סוגי האתרים שקיימים כיום באינטרנט. כולל מאפיינים מרכזיים, שימושים, מטרות ודוגמאות של כל אחד מהם!
אפיון-אתרים-המדריך-המלא

מה תגלו במאמר הזה?...

לכל אדם שכבר יודע שהוא צריך לבנות אתר אינטרנט לעסק יש איזה רעיון או מטרה מסוימת שהוא היה רוצה להשיג, כמו שלכל עסק יש צרכים ומטרות ייחודיים משלו. כאשר נרצה לבנות אתר אנו קודם כל נצטרך להבין מהי המטרה של כל הפרויקט, כלומר, מה אנו מעוניינים להשיג דרך אתר האינטרנט שאנו בונים. מאחר והתשובה לשאלה הזו יכולה להיות דיי חמקמקה גם רעיון או כיוון כללי יוכלו להספיק בתור התחלה מאחר המטרה/הייעוד של הפרויקט תמיד יכול להשתנות ולהתעצב תוך כדי תנועה. אחרי שאנו יודעים מהי המטרה נצטרך לבצע אפיון לאתר, שזו בעצם דרך מתנשאת לומר שנצטרך להבין איזה סוג אתר אנו צריכים כדי שיתאים לצרכים ולמטרות שלנו.
את האיפון הזה נוכל לבצע ביתר קלות אם נדע מהם סוגי האתרים השונים שישנם באינטרנט כיום ואיזה מהם יתאים הכי הרבה למה שאנו מעוניינים. לכן אני מביא לכם כאן את המדריך המלא והמפורט ביותר לכל סוגי האתרים שקיימים כיום באינטרנט. אחרי שתעברו עליו תוכלו לדעת איזה סוג אתר הוא המתאים לכם ביותר.

חשוב לציין! – סוגי אתרים זו לא תורה מסיני אלא ניסיון גס לעשות סדר בתוך מיליון אפשרויות שונות שאתרי אינטרנט מציעים לנו. כל עוד תבינו את השימוש המרכזי והמטרה של כל סוג אתר, שאר המאפיינים הם פחות קריטיים

דף נחיתה

הראשון מבין כל סוגי האתרים שאסקור כאן הוא דף הנחיתה.

מה זה? – פריים בודד, קצר ותמציתי. הכוונה בפריים בודד היא שכל המידע שאנו רוצים למסור לגולשים נכנס בתוך מסך המחשב כאשר האתר נפתח בלי שצריך לגלול למטה בכדי לקבל מידע נוסף.

כמות עמודים – אחד

שימוש מרכזי – זהו עמוד שאילו מפנים גולשים ותנועה מקמפיינים ממומנים שמריצים בעיקר דרך מודעות בגוגל. לרוב, דף נחיתה יוכל להתלוות לאתר שמכיל דפים נוספים ולמעשה משמש רק לקמפיין עצמו.

מטרה – להמיר את הגולש (כלומר להפוך אותו מגולש ללקוח) כמה שיותר מהר.

בכדי להשיג את המטרה הזו, דף נחיתה נועד למקד את תשומת הלב למוצר או שירות ספציפי ולהניע לפעולה במהירות על ידי מבצע, הטבה או תמריץ חזק שיגרום לגולש לבצע את הפעולה שאנו מעוניינים בה. הפעולה יכולה להיות ביצוע רכישה של מוצר שאנו מציעים, השארת פרטים בטופס צור קשר, ביצוע התקשרות מיידית (אם מדובר על גולש שמגיע דרך הטלפון הנייד), הרשמה לרשימת תפוצה לקבלת דיוור ומידע.
בדף נחיתה המיקוד הוא שם המשחק. אין צורך בהרבה מלל או פירט אלא כמה משפטים בודדים שמבהירים מה הגולש מקבל על ידי ביצוע הפעולה ואת השדה הנחוץ לביצוע עצמו. בלי הסחות דעת בלי מידע מיותר ובלי חוסר יעילות.

דף-נחיתה-טבעת-יהלום
דוגמא לדף נחיתה בדסקטופ

חשוב לציין שמאחר ורוב הגולשים כיום גולשים דרך הטלפון הנייד ולא דרך המחשב יש צורך לבדוק גם את גרסאת הנייד של דף הנחיתה ולוודא שהיא עונה בדיוק על אותם הקריטריונים כמו דף הנחיתה במחשב. מאחר ומסך הטלפון הנייד הוא קטן יותר לא ניתן יהיה "לדחוף" את כל המידע בפריים אחד. אך עדיין ניתן להציג את משפט המפתח ופתור חיוג, את תחילת טופס צור הקשר כך שלא יהיה צורך ביותר מגלילה אחת או שתיים של המסך בכדי להגולש יבין את התמונה המלאה.

הנה שתי דוגמאות טובות לדפי נחיתה בנייד

lading-page-minibus-rent
עמוד מאמר נייד

מיניסייט

השני מבין סוגי האתרים מבחינת מורכבות ואורך אחרי דף הנחיתה הוא המיניסייט.

מה זה? – אתר קצר ותמציתי המכיל את כל האלמנטים הבסיסיים של אתר לעסקים. הוא יכיל חלק של השירותים המרכזיים שהחברה מספקת, חלק על אודות החברה, המלצות או פרוייקטים אחרונים וחלק של יצירת קשר. בנוסף הוא יכול להכיל מאין תפריט ראשי בחלק העליון כמו באתרים רגילים כאשר במיניסייט הוא יקשר לחלקים השונים באותו הדף ולא לדפים אחרים.

כמות עמודים – מינימום דף אחד ארוך המחולק לכמה חלקים. מקסימום עד 10 עמודים

שימוש מרכזי – לרוב משתמשים במיניסייט לאחד משני שימושים שונים. הראשון הוא לייצור "כרטיס ביקור" של עסק ברשת, מאין אתר במתכונת מצומצמת שמכיל את כל האלמנטים העיקריים אבל בקטנה. השני הוא להציג כמה מוצרים או שירותים באופן ממוקד, כל אחד בעמוד משלו.

מטרה – לתת לגולש פרטים בסיסיים על העסק בכדי שיכול להכיר אותו וליצור מערכת יחסים ראשונית איתו.

שתי דוגמאות טובות לדעתי למיניסייטים הוא האתר של דה-סושי ואתר הדוגמא של תבנית אנפולד (enfold) עבור פרילנסרים שמעוניינים להקים אתר לעסק שלהם.

אתר הדוגמא של אנפולד
אתר הדוגמא של אנפולד

מיניסייט כדף נחיתה

ברחבי הרשת ניתן לראות הרבה מאוד מקרים של שימוש במיניסייט כדף נחיתה. במצב כזה ישנו שימוש במיניסייט גם עבור הפניית תנועה מקמפיינים ממומנים, בדומה מאוד לדף נחיתה. במצב כזה האתר גם יכלול מבצע, הצעה אטרקטיבית כלשהי, אירוע חד-פעמי, מוצר או שירות חדש במקום בולט (ככל הנראה הפריים הראשון), בנוסף לתוכן שיווקי או פרסומי על אותו מבצע. המטרה כאן תהיה כמובן לנסות להמיר את הגולש ולכן מיני סייט לרוב יכיל גם כמה אפשרויות פעולה: ללחוץ על קישור לפרטים או התקשרות טלפונית

דעתי האישית שימוש במיניסייט למטרה זו – למרות שאני רואה לא מעט שימושים של מיניסייט כדף נחיתה אני חושב שזהו לא רעיון נכון מאחר ושם המשחק של דף נחיתה הוא למקד את הגולש לאטרקציה ספיצפית כדי להמיר אותו במהירות וללא הסחות דעת. ברגע שאנו מכילים גם מידע כללי על העסק אנחנו מסתכנים בהטייה של הפוקוס של הגולש מהמטרה המרכזית שלנו שזו המרה שלו לכיוון מטרה אחרת שהיא הכרת העסק ובניית מערכת יחסים מסויימת בינו לבין הגולש.

עם זאת, חשוב לציין שמאחר ולכל עסק יש צרכים שונים תמיד יכולים להיות מקרים שזהו דווקא פיתרון נכון לאותה הסיטואציה המסויימת שבה נמצא העסק. אם אינכם בטוחים, ההמלצה היא תמיד להתייעץ עם איש מקצוע, לבצע אפיון ממוקד עבור העסק שלכם ומשם להחליט האסטרטגיה הנכונה ביותר עבורכם.

בלוג

מה זה? – המגזין של האינטרנט – אתר לבעלי עניין או אנשי מקצוע.

כמות עמודים – מינימום שלושה עמודים – דף בית, דף אודות ודף צור קשר

שימוש מרכזי – הפצת ידע מקצועי

מטרה – לבסס את הסמכות של הכותב בתחום ולבנות את המוניטין שלו כמומחה.

מאפיינים בולטים – המאפיין הבולט ביותר של סוג אתר זה הוא כמובן העובדה שמעבר לדפים הרגילים אתר זה מכיל גם פוסטים (שאלו למעשה הכתבות של הבלוג) בנוסף לקטגוריות שמסדרות את הפוסטים לפי הנושאים אליהם הם משוייכים. מאפיין נוסף של בלוג הוא שדף הבית מציג את הפוסטים שפורסמו לפי סדר עלייתם לאויר, כך שהפוסט העדכני ביותר מופיע ראשון.

בלוג בצורתו "הטהורה" הוא אתר שאין בבסיסו מטרת רווח כלשהי אלא הפצת ידע מקצועי שנותן ערך לגולשים הנכנסים אילו. לרוב אתר זה ינסה למשוך את הגולשים להירשם לרשימת תפוצה בכדי להפוך אותם לקוראים קבועים. עם זאת הרבה מאוד בלוגים משתמשים בחלקים מהאתר שלהם כשטחי פרסום שבהם מפרסמים מוצרים או שירותים שונים ובכך הופכים את האתר לרווחי.

בנוסף, בלוג יכול להיגיע גם כחלק מאתר גדול יותר. הרבה אתרים עסקיים, אתרי תדמית, חנויות אינטרנטיות ועוד עושים שימוש בבלוג בכדי לקדם את עצמם כמומחים בתחום העיסוק שלהם, ובכדי לקדם את האתר שלהם ואת השירותים/מוצרים שהם מציעים בתור עסק.

בלוג כלכלי נהדר שאני מאוד אוהב לקרוא הוא הסולידית והוא מהווה דוגמא נהדרת לאיך בלוג בצורתו ה"טהורה".

בלוג-הסולידית
בלוג הסולידית

קטלוג

מה זה? – סוג האתר הזה דומה מאוד במאפייניו לבלוג ופונה לבעלי עניין או אנשי מקצוע רק שהמוקד שלו הוא ויזואלי במקום טקסט כתוב. באופן טבעי בעלי אתר קטלוג יהיו אנשים שעוסקים במקצועות ויזואלים כמו מעצבים, גרפיקאים, ציירים, פסלים

כמות עמודים – מינימום שלושה עמודים – דף בית, דף אודות ודף צור קשר

שימוש מרכזי – הצגת תיק עבודות

מטרה – לבסס את הסמכות והמוניטין של האמן

גם קטלוג, כמו בלוג יכול להגיע כחלק מאתר גדול יותר לדוגמא של עסק שמוכר בסיטונאות ומשתמש בקטלוג להצגת המוצרים וזאת מבלי שיש שהאתר משמש כחנות אינטרנטית. דוגמא טובה לכך יכולה להיות בתי דפוס שרוצים להציג את העבודות שהם יכולים להדפיס אך מעוניינים שרכישה מהם תעשה בהזמנה טלפונית או פרונטאלית ולא דרך האתר.

הקטלוג-של-נוי-קנטור
הקטלוג של נוי קנטור

אתר תדמית

מה זה? – אתר עסק בסיסי

כמות עמודים – מינימום חמישה עמודים – דף בית, דף שירותים, בלוג/גלריה, דף אודות ודף צור קשר

שימוש מרכזי – אתר שיווקי המהווה את עקיר הנוכחות של העסק באינטרנט

מטרה – ליצור נוכחות ברשת, לשדר סמכות, לשמר קשרים על לקוחות ולמשוך לקוחות חדשים.

אתר תדמית הוא הנכס של בעלי העסקים. הוא יכול לשלב את כל האלמנטים הקודמים בתוכו (בלוג, קטלוג, דף נחיתה במידה ויש קמפיין ממומן לאתר) הכל בהתאם לצרכי העסק.

זוהי למעשה הגרסה המלאה של מיניסייט כאשר במקום חלקי העמוד השונים, כאן לכל חלק יש עמוד משלו עם יותר תוכן ויותר מסרים שהגולש מקבל. אם ברשותכם עסק שהייתם מעוניינים לבנות לו אתר כדי להרחיב את הנוכחות שלכם גם לאינטרנט זהו סוג האתר המומלץ ביותר. עוד על אתרי תדמית

דוגמא טובה מאוד לאתר תדמית הוא האתר שלי שבו אתם נמצאים כרגע (בחיי, אני לא משוחד בכלל 😉 ). כגילוי נאות אומר שהאתר שלי התחיל כמיניסייט ועם הזמן התפתח לאתר תדמית בסיסי שכלל דף שירותים אחד וגלריה ועם הזמן, לאט לאט הוא צמח והתפתח וכיום כבר נוספו אילו גם כמה עמודי שירותים (בניית אתרים, קידום אורגני וכו'), בלוג עם כל המאמרים שאותם אני מפרסם ועוד אלמנטים שונים כמו ניוזלטר ועוד.

דוגמא נוספת לאתר תדמית שגם כולל גלריה ובלוג הוא האתר של אבי הסעות

אבי-הסעות
האתר של אבי הסעות

אתר מסחר

מה זה? – אתר למכירה באופן ישיר

כמות עמודים – גדולה מאוד! (כוללת בנוסף לדף הבית, בלוג וכו' גם דף חנות, דפי מוצרים ודפי קטגוריות לסידור המוצרים ועוד)

שימוש מרכזי – להוות עוד נדבך למערך המכירות בנוסף לחנות פיזית או להחליף את החנות הפיזית.

מטרה – לייצר מכירה ישירה דרך האתר ללא הפעלה של מוכר או נציג שירות.

בשנים האחרונות ישנם הרבה עסקים שבוחרים לבנות אתר מסחר ללא חנות פיזית ובהחלט ניתן להבין מדוע. אמנם לקח זמן עד שהציבור התרגל לכך, אבל מרגע שהוא התחיל להרגיש נוח עם קנייה אונליין, לחנות אינטרנטית יש המון יתרונות. למשל, זוהי חנות שפתוחה 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע, אין הגבלה על מתי הלקוחות יכולים להיכנס ולרכוש מוצרים. בנוסף לכך הרבה מאוד כוח אדם ועלות שכירות של חלל במקום מרכזי גם הם נחסכים. מספיק שיש מחסן שבו מאוחסנים המוצרים ואת כל השאר יכול לבצע האתר. מה שכן חנות אינטרנטית, בניגוד לסוגי האתרים שנסקרו עד כה דורשת אבטחה יותר הדוקה ובנייה יותר מורכבת.

דוגמא לחנות טובה הוא האתר של טבעת יהלום

אתר-מסחר-טבעת-יהלום
אתר-מסחר-טבעת-יהלום

פורטלים

מה זה? – אתר תוכן גדול במיוחד, יכול להיות על נושא ספציפי או כללי.

כמות עמודים – לך תספור….

שימוש מרכזי – להוות מאין שער כניסה לאינטרנט (מכאן השם פורטל, באנגלית portal) ניתן לומר שאם אתר כזה משמש כעמוד הבית של הדפדפן שלכן הוא ענה על הסעיף הזה באופן מלא.

מטרה – להוות סמכות או מוביל דעה ראשי באינטרנט, להכניס כסף מפרסומות וכתבות ממומנות

הדוגמא הישראלית הקלאסית ביותר לפורטל היא וואלה, שזו למעשה גרסה ישראלית של אתר Yahoo והיה מבין הפורטלים הראשונים בארץ. דוגמא נוספות לפורטל היא Yad2 שמתפקד כפורטל מכירות יד שניה. דוגמא לפורטל בנושא כלכלה הוא ביזפורטל. באופן גס ניתן לומר שגם גוגל הוא פורטל, על אף שהוא מכיל רק את פונקציית מנוע החיפוש בדף הראשי שלו. עם זאת מאחר והוא משמש כשער של רובנו להגעה לכל האתרים האחרים שאנו חפצים בהם אין ספק שהוא ממלא את השימוש המרכזי והמטרה שלשמם הוא נועד.

WEB 2.0

מה זה? – פלטפורמות לתוכן גולשים.

כמות עמודים – לך תספור….

שימוש מרכזי – תקשורת בין משתמשים

מטרה – הצעת שירותים לגולשים בתשלום והכנסת כסף מפרסומות

מאפיינים מרכזיים – הגולשים מייצרים את התוכן בסוג אתרים זה, האתרים הם דינאמיים ומשתנים כתלות במי שנכנס אליהם

בטוח שכבר ניחשתם שמדובר באתרי רשתות חברתיות כדוגמאת פייסבוק, לינקדאין, טוייטר וכו'. כאן מדובר באתרים עצומים מבחינת הגודל והמורכבות שלהם. הצורך בדינאמיות מחייב אלגוריתמים מתוחכמים שמראים לכל גולש וגולש תוכן אחר לפי פרמטרים שנקבעים מראש מצריכים משאבי עיבוד גדולים במיוחד. בגרסא היותר ישנה היה מדובר בפורומים או באתרים שהיו מעודדים פרסום תוכן של גולשים כחלק מהכתבות שמתפרסמות באופן שוטף. ניתן גם היום לשלב פורומים באתרי תדמית ובבלוגים כאשר ניתנת האפשרות להגיב על פוסטים שמתפרסמים או לפתוח חדרי דיון (אם כי הפיכת האתר לדינאמי זו כבר משימה קצת גדולה עבור אתרים אלו). לדוגמא, בבלוג הסולידית ניתן להגיב לפוסטים ולהשתתף בדיונים המתקיימים בפורומים שונים המחולקים לפי נושאים.

לקוחות ממליצים

מוזמנים להתרשם מכל חוות הדעת עליי
כמקדם אתרים מומלץ

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נגיע יחד למקום הראשון ונביא הרבה לקוחות חדשים לעסק שלך.

אולי יעניין אותך גם...

seoorppc
איך לקדם אתר בגוגל?
כפיר מנשה

קידום אורגני או ממומן – מה יותר כדאי?

מתלבטים בין קידום אורגני לקידום ממומן? המאמר מסביר את ההבדלים, היתרונות והחסרונות של כל שיטה, ומסייע בבחירה המתאימה לעסק שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן