בוטים, קישורים ודירוג בגוגל – מה הקשר?

כדי להבין איך בדיוק סריקת אתר ודירוג בגוגל קשורים זה לזה אנו צריכים להבין מהם בוטים ואת התפקיד החשוב שלהם בקידום האתר שלכם.
בוטים-קישורים-ודירוג-בגוגל-מה-הקשר

מה תגלו במאמר הזה?...

בוטים – החיילים שמבצעים עבור גוגל את סריקת האתר

כדי להבין איך בדיוק סריקת אתר ודירוג בגוגל קשורים זה לזה אנו צריכים קודם כל להבין את גבולות גזרה – כלומר להבין את החוקים. ככל שנבין את החוקים לפיהם גוגל פועל כך נצליח יותר בקידום האתר. כבר סקרתי במאמר נפרד את הדרך בה גוגל עובד, במאמר הזה ארחיב יותר על הפעולות שגוגל עושה שמאפשרות לו לבצע את הפעילות שלו בצורה מיטבית

יש מילארדים של אתרים ברחבי הרשת והמספר רק הולך ועולה כל הזמן. כדי למצוא את האתר שאנו צריכים מבין כולם אנחנו חייבים את גוגל. גוגל הוא למעשה כמו מודיעין בתוך קניון מבוכי וגדול מאוד. המודיעין שגוגל מציע הוא אפילו יותר מתוחכם ממודיעין רגיל כי בו אפשר לומר רק איזה נושא מעניין אותנו ולוא דווקא להצביע על אתר או חנות ספציפית והוא יפנה אותנו למקום הרלוונטי ביותר.

כדי לעשות את זה גוגל צריך לתפקד כמאגר מידע או אינדקס שבו יהיו עותקים של כל האתרים בכדי שהוא יוכל לדעת איזה אתר צריך לשלוף בהתאמה למה שאנו מחפשים. כדי להשיג את כל העותקים הללו גוגל משתמש בבוטים.

האינדקס של גוגל נבנה על ידי בוטים. הבוטים הללו קוראים את האתרים אליהם הם מגיעים ושומרים קוד שלהם לאינדקס. הדרך של הבוט להגיע לאתר הוא רק דרך קישור ממקור אחר ברשת. כשבוט מגיע לקישור הוא מתחלק לשניים. הראשון נכנס לאתר החדש והשני נשאר באתר הקודם שדרכו הגיע אל האתר השני. אותו בוט שני שעדיין נמצא באתר הראשון, ברגע שהוא מגיע לעוד קישור הוא מתפצל שוב באותה הצורה, וככה הבוטים מתפשטים. כששני בוטים מגיעים לאותו מקום הם מתאחדים לבוט אחד ומשאירים הודעה לגוגל לחזור ולקרוא את העמוד שוב בעוד כמה זמן בשביל עדכונים. ככל שיש יותר קישורים ובייחוד חיצוניים גוגל יקבל יותר סריקת ואזכורים עליו ובעקבות כך גם יציג אותו לפני אתרים אחרים בעלי כמות פחותה של קישורים.

למעשה זוהי הסיבה מדוע קישורים הם כל כך חשובים לתחום הקידום ומדוע חשוב שיכללו בכל תוכנית עבודה של מקדם אתרים, וזה נכון אחת לכמה וכמה כאשר מדובר על קישורים חיצוניים. ככל שגוגל רואה יותר קישורים חיצוניים אל אתר באתרים אחרים הוא מבין שהאתר המקושר יותר חשוב. זה בערך כמו לראות מיליון שלטים על אותו אירוע ברחבי העיר. קישורים בהרבה מקומות מסמנים שהאתר הוא חזק.

קישור-לקידום-אתר
אם אין קישור לעמוד מסוים הוא פשוט לא קיים!

קצב עדכון וסריקת אתרים

כשגוגל שולח שוב בוט לאתר שקיבל אילו תזכרות בסריקה הקודמת ואותו הבוט מזהה שמשהו השתנה באתר, כמו לדוגמא הוספת תוכן חדש, הוא מבין שהאתר משתנה לפי תדירות מסויימת ונותן פקודה לשלוח שוב בוט לשם תוך פחות זמן ממה שעשה בעבר. לעומת זאת אם העמוד לא השתנה הוא יחזור בתדירות יותר מאוחרת. קצב העדכון של אתר קובע את קצב הבדיקה שלו בגוגל, ואתר שמתעדכן בתדירות יותר גבוהה יקבל עדיפות על אתר שלא מתחדש. קצב הסריקה הוא עוד אחת מהסיבות שאין באמת דבר כזה פרסום אורגני אלא רק קידום אורגני – ההופעה של האתר בדירוגים תלויה לא רק בנו כמקדמי האתר אלא גם באלגוריתם של גוגל

תרגום הקישורים החיצוניים למדד כוח ודירוג עמוד

דירוג העמוד או באנגלית – Page Rank.

מושג זה היה ציון דרך בעבר הרחוק אך המטודולוגיה שלו עדיין משמשת אותנו להבנה על הדרך בה גוגל עובד וזאת למרות שהמושג הזה נחשב מיושן. גוגל נתנו לכל ציון במדד כוח (10-0) המדד הזה שימש פעם ואתר עם 10 היה מופיע לפני אתרים בעלי דירוג נמוך יותר.

אך נבנה אותו Page Rank

כשבוט מוצא קישור חיצוני הוא לוקח חלק קטן מה"כוח" של האתר המקשר אל האתר המקושר כך שאם אתר כולל הרבה קישורים שמגיעים ממקורות חיצוניים, כלומר אתרים אחרים, הוא מקבל יותר "עוח" מעבר לכך אם האתר המקשר הוא אתר שבעצמו ניחן בPR גבוה הוא מעניק יותר PR בכל קישור שיוצא ממנו אל אתר אחר. לכן, אם אתר עם PR חזק מקשר שלכם אז השבריר כוח שמגיע אליכם הוא כבר לא כל כך שבריר.

לקוחות ממליצים

מוזמנים להתרשם מכל חוות הדעת עליי
כמקדם אתרים מומלץ

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נגיע יחד למקום הראשון ונביא הרבה לקוחות חדשים לעסק שלך.

אולי יעניין אותך גם...

seoorppc
איך לקדם אתר בגוגל?
כפיר מנשה

קידום אורגני או ממומן – מה יותר כדאי?

מתלבטים בין קידום אורגני לקידום ממומן? המאמר מסביר את ההבדלים, היתרונות והחסרונות של כל שיטה, ומסייע בבחירה המתאימה לעסק שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן