אל תחמיצו אף מאמר!

חפש באתר

אל תחמיצו אף מאמר!

חפש באתר

מחקר מתחרים לבניית אתר

מחקר מתחרים היא הטכניקה היעילה ביותר לייצר אתר אינטרנט מנצח! מה היתרונות ואיך בדיוק עושים אותו?
מחקר-מתחרים-לבניית-אתר

מה תגלו במאמר הזה?...

מחקר מתחרים היא הטכניקה הטובה ביותר לבניית אתר אינטרנט מנצח, ואני ממש לא מגזים. דרך מחקר מתחרים תוכלו לדעת בדיוק איך כדאי שהאתר שלכם יראה, אילו תכנים הוא צריך להכיל, איזה עיצוב וצבעים לבחור לו ותשובה לכל שאלה אחרת שעולה לכם לגבי האתר שתרצו לבנות לעסק שלכם. היתרון הגדול הוא שאת כל זה תוכלו לדעת גם אם אין לכם שום מושג בבניית אתרים וגם אם אין לכם בעל מקצוע להתייעץ איתו.

במחקר מתחרים אתם מעתיקים כל דבר שנמצא אצל המתחרים ויוכל להיות טוב גם עבור האתר שלכם, כך שהוא יצליח להפוך את הגולשים שנכנסים אילו ללקוחות. אני עושה הקבלה בין השיטה הזו לבין מבחן שעושים באוניברסיטה בו אתם יושבים באותו החדר עם 10 הסטודנטים החכמים ביותר בפקולטה, בלי שיש בוחן או משגיח בכיתה, ואתם יכולים להעתיק מכל מי שתרצו בלי שאף אחד ידע על כך. במצב הזה כדי לקבל מאה ממש לא צריך להיות גאון גדול, רק צריך קצת היגיון בריא ואת הסבלנות לכתוב את התשובות הנכונות שלהם במבחן שלכם.

אז, איך מתחילים לבצע מחקר מתחרים?

מחקר מתחרים מגיע בשלב שבין ההבנה שצריך לבנות אתר אינטרנט לעסק ולפני השלב של הבנייה בפועל. פשוט, גשו לגוגל ורשמו את השירות המרכזי שאתם מציעים ללקוחות שלכם. חשוב שמה שתרשמו יהיה זהה ככל הניתן לביטוי שאותו הלקוחות הפוטנציאלים שלכם ירשמו בגוגל בכדי להגיע לשירות שאתם מציעים. אם העסק שלכם מציע מגוון של שירותים אז בצעו חיפוש כזה עבור כל אחד מהם. בכל חיפוש כזה גוגל כמובן יציג לכם את עשרת התוצאות שהוא חושב שהן הטובות ביותר למה שאתם (או יותר נכון, הלקוחות שלכם) מעוניינים למצוא. פתחו את 5 התוצאות שעולות לכם במקומות הראשונים בגוגל.

למה דווקא את התוצאות הראשונות?

גוגל נותן תעדוף בדירוג לאתרים שעונים על הצרכים של הגולשים שמגיעים אליהם. לגוגל ישנם מגוון כלים (שחלקם זמינים גם לבעלי אתרים ככלים לקידום אתרים) שבודקים את התנהגות הגולשים ברגע שהם מבצעים חיפוש. בין היתר נבדקים התוצאות שעליהם הגולשים לחצו, זמן השהייה שלהם באתר, האם הם נכנסו לדפים נוספים או חזרו בחזרה אל דף תוצאות החיפוש לאחר כמה שניות, ועוד.
האתרים שמצליחים לגרום לגולשים להיכנס אליהם ולשהות בהם הם אתרים שעונים בצורה הטובה ביותר על מה שהגולשים רצו למצוא, ועל כן אלו האתרים המנצחים. ברגע שגוגל מזהה את זה הוא נותן להם תעדוף ברור בדירוגים, ולכן אלו האתרים שאותם תרצו לחקות.

הקפידו למצוא 5 תוצאות ולא פחות מכך בכדי לבצע הצלבת מידע יעילה – ישנו סיכוי לא קטן שהאתרים יבדלו זה מזה בתוכן שהם מציעים או בחלק מהשירותים שהם מציעים. לכן נסו ללקט את הנושאים והדפים שחוזרים הכי הרבה באתרים שאתם רואים שכן אלו הדפים שתהיו חייבים לכלול באתר שלכם.

איך לבחור את המתחרים אותם נחקור בצורה חכמה?

לא בכל המקרים כל 5 התוצאות הראשונות יהיו רלוונטיות עבורכם, לכן חשוב שתדעו לסנן את התוצאות בצורה נכונה.

  1. פתחו אתרים של עסקים בלבד. ישנם הרבה סוגי תוצאות כמו אתרי ניווט, דפי וויקיפדיה או כתבות חדשותיות שיופיעו בתוצאות. אתרים כאלו לא מעניינים אתכם ואתם לא מתחרים בהם. מי שמחפש שירות לא מחפש לקרוא מאמר על השירות אלא את הדרך המהירה ביותר להגיע למי שיכול לספק לו אותו. לכן פתחו רק את 5 האתרים שמציעים את השירות שגם אתם מעוניינים להציע.
  2. נסו למצוא ולהתחקות אחרי מתחרים שדומים כמה שיותר לפרופיל החברה שלכם. אם לדוגמא העסק שלכם הוא סוכנות ביטוח קטנה שעוסקת בנישת ביטוח ספציפית, אין כל טעם לנסות להתחקות אחר האתר של חברת מנורה או של חברת כלל. אלו חברות ביטוח גדולות שהפרופיל שלהן שונה לגמרי מהפרופיל שלכם. נסו למצוא רק את סוכנויות הביטוח הקטנות שהגיעו לדירוגים גבוהים וחקו אותם.
  3. אל תפתחו מודעות ממומנות – זכרו מודעות ממומנות הן תוצאות חיפוש שגוגל מציג כי שילמו לו על כך ולא כי הוא זיהה אותם כאתרים מנצחים. אתרים אלו עדיין יהיו רלוונטים לחיפוש שלכם אבל תהיה להם הרבה פחות זיקה לאתר מנצח בתחום שלכם מהאתרים שמקודמים אורגנית בתוצאות. לכן התעלמו מכל תוצאה שרשומה כמודעה ולכו אל התוצאות האורגניות.


אחרי שמצאתם את 5 התוצאות הראשונות הרלוונטיות ביותר לתחום העיסוק ולגודל החברה שלכם שמרו אותם ב"מועדפים". אתם תרצו לחזור אליהם לא מעט פעמים בשביל התרשמות נוספת תוך כדי תהליך הבנייה של האתר.

כל מחקר מתחרים אפקטיבי מתחיל עם גוגל
כל מחקר מתחרים אפקטיבי מתחיל עם גוגל

מה בודקים אצל המתחרים שבחרנו?

  1. האם התוצאות שמצאתם מביאות אתכם לדף הבית של המתחרה, לדף שירות או למאמר – לפי סוג העמוד שאילו הגעתם יהיה לכם יותר קל להבין איזה סוג של עמוד תצטרכו לשים עבור השירות המדובר.
  2. בדקו המרכיבים השונים של העמוד. האם הוא כולל הרבה תמונות, טקסט אינפורמטיבי, טקסט מכירתי, הזמנה ליצירת קשר או כל דבר אחר שחשוב עבור הגולש שמגיע אילו. לכל מרכיב כזה כדי למצוא מקבילה גם באתר שאתם תקימו.
  3. בדקו את אורך התוכן של הדפים – ככל שהדף עשיר יותר ובעל טקסט ארוך יותר הוא יקבל תעדוף יותר גבוהה. בדקו שאתם לא יוצרים דפים דלים ביחס למה שמוצג אצל המתחרים.
    בדיקות נוספות שעושים במחקר מתחרים
    בנוסף לבדיקת הדפים הספציפיים שמצאתם ערכו גם בדיקה כללית על שאר הדפים באתר.

בדיקות נוספות שעושים במחקר מתחרים

בנוסף לבדיקת הדפים הספציפיים שמצאתם ערכו גם בדיקה כללית על שאר הדפים באתר.

  1. בדקו את דף הבית של האתר. דף הבית הוא הדף שכמעט תמיד מקבל את רוב התנועה שמגיעה לאתר. כלומר, הגולשים יגיעו אילו כמעט תמיד, ולכן חשוב לבדוק אותו כמו שבדקתם את הדפים הספציפיים שהתגלו בחיפוש שביצעתם קודם.
  2. בדקו את דפי השירות הראשיים של האתר. גם דפים אלו חשובים לא פחות מדף הבית. תנו הצצה בתפריט הראשי של כל אתר ופתחו את דפי השירות המופיעים שם כדי לבחון גם אותם.
  3. בדקו האם יש באתרים הללו בלוג ועד כמה הוא עשיר. בלוג הוא המקום של החברה לחלוק מהידע שלה לגולשים כדי לייצר סמכותיות בעיניהם ומוניטין של מומחים בתחומם. אם המתחרים שלכם נתפסים כמומחים, גם אתם צריכים להיתפס כך. בדקו את הבלוג, כמה מאמרים יש בו, כל כמה זמן מתפרסם בו מאמר חדש, מה הנושאים שעליהם כותבים ומה אורך הממוצע של המאמרים שנכתבים שם. המידע הזה יהיה יקר ערך עבורכם כדי שתדעו גם איך למלא את הבלוג שלכם בתוכן שיגביר את הסמכותיות שלכם.
  4. האם יש באתרים הללו גלריית תמונות או חלק דף פרוייקטים אחרונים שהחברה ביצעה. חלק זה נפוץ מאוד בכל מה שנוגע לשירותים ויזואליים. מעצבים, גרפיקאים, אדריכלים ועוד מפרסמים פרוייקטים וסיפורי הצלחה של לקוחות בכדי לעודד גולשים ליצור עימם קשר. אם זה מופיע אצל המתחרים, זה צריך להופיע גם אצלכם.
  5. בדקו את צבעים והעיצוב הכללי של האתר. כאשר אין הרבה ידע בבניית אתר גם החוש העיצובי לרוב לא כזה מפותח, לכן שימו לב לצבעים ולעיצוב ורשמו אלמנטים שאהבתם. זה יכול לתת לכם כיוון טוב לעיצוב האתר שלכם.
  6. בדקו אם ישנם אלמנטים נוספים כמו
    • פופאים שקופצים לכם על המסך (כן, המעצבנים האלו) שמעודדים אתכם לבצע פעולה כלשהי. זה אולי מעצבן אבל זה גם עוזר מאוד להביא לקוחות.
    • אפשרות הרשמה לרשימת תפוצה. למרות מה שרוב האנשים חושבים על ניוזלטרים מסתבר שזה אחד האמצעים החזקים ביותר לגרום לגולשים שמבקרים באופן קבוע להפוך בסוף ללקוחות (כן, למרות שהם מועברים לתקיית הספאם).
    • כפתור חיוג שרץ לאורך כל האתר כאשר פותחים אותו דרך מכשיר נייד
    • תיבת צ'ט או אפשרות ליצירת קשר דרך הוואצאפ.


את כל המידע שאתם אוספים שמרו גם אם אתם לא מתכוונים לבנות את האתר שלכם לבד. הוא יוכל לשרת אתכם בצורה נהדרת גם מול חברה לבניית אתרים או בונה אתרים שאיתו תצרו קשר כאשר תגיעו לשלב אפיון הצרכים איתם.

לקוחות ממליצים

5.0
מבוסס על 26 ביקורות
powered by Google
מאור גרוס
17:10 24 Aug 25
כפיר תותח על עזר לי המון בפיתוח וקידום האתר שלי מהפרטים הקטנים ועד למורכבים והחשובים ביותר, ממליץ בחום אין עליך!
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
למדתי עם כפיר מנשה במסגרת קורס שיווק דיגיטלי ב־
HackerU,
ואין ספק שמדובר במרצה נדיר. כפיר מקצועי, ברור, סבלני וחד. מעבר לידע העשיר בקידום אורגני, קידום ממומן, כתיבה שיווקית ועוד המון תחומים חשובים – הוא חשף אותנו גם לעולם הכלים המתקדמים, במיוחד בתחום הבינה המלאכותית (AI), ולימד איך להשתמש בהם בצורה חכמה ויישומית. בזכותו אני מרגיש/ה הרבה יותר מוכנ/ה לעולם האמיתי של השיווק הדיגיטלי.
תמר יאיר
18:09 16 Jul 25
כפיר מרצה מקצועי, סבלני ובעל ידע רחב. כסטודנטית בקורס שיווק דיגיטלי בהאקריו אני נהנית מאוד, הוא מעביר את החומר בצורה ברורה ומעניינת. ממליצה בחום לכל מי שרוצה ללמוד בצורה מקצועית ובאווירה נעימה עם חיוך וצחוק שמכניסים קלילות גם לנושאים מורכבים.
Shulli Mandel
18:02 16 Jul 25
מומחה אמיתי שמלמד מהשטח

כפיר מנשה הוא לא רק מרצה מצוין לבניית אתרים ושיווק דיגיטלי – הוא איש מקצוע מהשורה הראשונה, שמביא איתו שילוב נדיר של ידע טכני, ניסיון עשיר, יכולת הוראה מרשימה ולמידה עם קריצה של חיוך והומור.

כסטודנטית בקורס בהאקריו, זכיתי ללמוד ממנו ולהיחשף לעולם השיווק הדיגיטלי מזווית אחרת – מעשית, חכמה, עדכנית ובעיקר – מרתקת.
ההסברים שלו ברורים, מדויקים ועם קשר ישיר לעבודה בשטח. הוא יודע לקחת נושאים מורכבים ולהפוך אותם לנגישים, לוגיים ומובנים.
מעבר להעברת ידע, כפיר הצליח לגרום לי להתחבר לתחום, לפתח עניין אמיתי ולרצות להתמקצע בו.

אין ספק שהיסודות שקיבלתי ממנו הם מהחזקים והמדויקים ביותר שיכולתי לבקש – בזכות השיטה שלו, הסבלנות, הסדר, והיכולת לראות כל תלמיד ולהניע אותו קדימה.
העובדה שכפיר מגיע מהעולם המעשי – עם ניסיון בקידום עסקים, בניית אתרים וניהול פרויקטים גדולים – ניכרת בכל שיעור. הוא מלמד מתוך התנסות אישית, ולא מתוך שקפים או תיאוריה בלבד.

כפיר הוא מרצה מסור, מקצועי ויסודי, שמציב רף גבוה גם לעצמו וגם לסטודנטים שלו – והתוצאה בהתאם: תלמידים שמרגישים בטוחים, יודעים מה לעשות, ויוצאים לשוק עם ידע פרקטי.

ממליצה עליו בחום רב לכל מי שרוצה ללמוד את התחום באמת.
manar ziedan
18:04 15 May 25
מהמרצים שמלמדים בגובה העיניים, מעבירים את החומר בצורה ברורה – וגורמים להתאהב בתחום.
למדתי אצלו קידום אורגני (SEO) וכתיבה שיווקית, וזה ללא ספק היה אחד הקורסים הכי מעניינים שלמדתי.
מעבר לידע המקצועי הרחב והניסיון העשיר, הוא מצליח ליצור חוויית למידה נעימה, ממוקדת ומלאת ערך.
היה לי פשוט כיף ללמוד איתו.
Razi Hadad
17:50 12 May 25
מרצה ברמה גבוהה ביותר! למדתי המון מהשיעורים שלך – גם ברמה המקצועית וגם ברמה האישית. ההסברים ברורים, הסבלנות מורגשת בכל שיעור, וההשקעה שלך ניכרת. תודה על הידע, ההשראה והאכפתיות – זכיתי ללמוד אצלך!
אחד המרצים הטובים שיצא לי לפגוש! מקדם אתרים מקצועי ואחלה בן אדם ממליץ בחום. תודה רבה כפיר על כל העזרה והלימוד
Guy Matityahu
20:44 27 Jan 25
זה עתה סיימתי את קורס SEO במכללת HackerU עם כפיר מנשה ואני ממליץ עליו בחום!

לכפיר יש כישרון גדול לזקק מושגי SEO מורכבים להסברים פשוטים וניתנים לעיכול. יש לו סגנון הוראה מרתק ומעורר שיחה, מה שגורם לנושאים הטכניים ביותר להרגיש נגישים ומעניינים.

התרשמתי במיוחד מהסבלנות והמקצועיות שלו - בכל פעם ששאלה חזרה על עצמה או הייתה זקוקה להסבר (מה שקרה לעתים קרובות), הוא חזר ברצון על התשובה, והיכולת שלו לשמור על הדיון במשימה תוך כדי תשובה על כל השאלות היא מיומנות נדירה.

מלבד התיאוריה, כפיר הציע לנו תכשיטים מהמסע שלו שציידו אותנו בכלים, אסטרטגיות ופריצות חדשות שלא תמצאו באף ספר. ההוראות שלו בנושאים כמו מחקר ידני של מילות מפתח שינו לחלוטין את הדרך שבה אני ניגש לקידום אתרים.

כפיר הוא המומחה/מחנך לקידום אתרים שאתה רוצה לעבוד איתו אם אתה צריך מישהו שבאמת רוצה שתצליח ויעשה את הקילומטר הנוסף. אני מחשיב את עצמי בר מזל שלמדתי ממנו ולא יכול להמליץ ​​עליו מספיק לכל מי שמעוניין להרחיב את הידע או העסק שלו ב-SEO!

תודה לך כפיר על חווית למידה מדהימה!
tal israeli
18:35 26 Jan 25
ממליץ בחום
אלירן אליהו
00:27 06 Dec 24
רוצה להגיד תודה לאחד המרצים הטובים שיצא לי לראות בהאקר יו.

כל שיעור הסברת בצורה הכי ברורה ופשוטה שרק אפשר נושאים מאוד מורכבים, חזרת על דברים בסבלנות אם משהו לא היה ברור; לפעמים הייתי בשוק מכמות הסבלנות, שאני בעצמי הייתי מאבד את העשתונות.

ענית על שאלות בצורה מקצועית, וידעת איך להתחמק בנונשלנטיות משאלות לא רלוונטיות ולהחזיר את הדיון לנושא המקורי מבלי שהצד השני יפגע; שזאת אומנות בפני עצמה.

התוספות אקסטרה שלימדת שלא היו בחומר הלימוד, ואיך ששיתפת את הלוגיקה המתוחכמת מאחורי האתרים שאתה בונה/מקדם וגם באתרים האישיים שלך מעידים על האכפתיות הדאגה ותחושת האחריות שיש לך כלפי הסטודנטים, וזה לא מובן מאליו.

פשוט להתענג מחווית הלימוד איתך,
תמיד קצר, קולע מדוייק ורלוונטי.

יודע לחוש את עייפות הסטודנטים, ולהוריד הילוך כשצריך שזו מעלה שלא להרבה אנשים(מרצים) יש.

תודה על הזכות שהייתה לי ללמוד, להכיר ולהתרשם מהאיכויות האנלטיות שלך, אין לי ספק שמי שיעבוד או ילמד איתך יזכה!
תמשיך בשליחות שאתה עושה, יישר כוח אחד גדול!
sivan vdp
13:35 06 Jun 21
שמחה שבחרתי בך כפיר, לביצוע אופטימיזציה בSEO של האתר החדש שלי.
פעלת ביסודיות, במקצועיות רבה ובנוסף לשירות שהבטחת, הוספת בנדיבותך הדרכות והסברים שמסייעים לי להמשיך לתפעל נכון את האתר שלי.
אתה איש מקצוע רציני, יסודי, בעל ידע רב ומאד מחויב ומסור ואני ממליצה בחום על השירות שלך. תודה!

מוזמנים להתרשם מכל חוות הדעת עליי
כמקדם אתרים מומלץ

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נוכל לקחת את העסק שלך כמה צעדים קדימה.

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

inner links
איך לקדם אתר בגוגל?
כפיר מנשה

המדריך המלא לבניית קישורים פנימיים באתר

מהם קישורים פנימיים, איך הם מסייעים לקידום האתר, כללים בסיסיים לבניית קישורי בעמודים השונים ואסטרטגיה מתקדמת למיקסום הערך שלהם בעיני גוגל.