ממה מוכרבת תוצאת חיפוש בגוגל

מהם האלמנטים השונים שגוגל מציג לכל תוצאת חיפוש? איך ניתן להשפיע לקבוע מה יהיו, ואיך ניתן למצוא אותם גם ללא גוגל?
תוצאת-חיופש-בגוגל

מה תגלו במאמר הזה?...

האלמנטים שמרכיבים את התוצאות בגוגל

כל תוצאת חיפוש רגילה בגוגל מורכבת משלושה אלמנטים מרכזיים.

כותרת – Meta Title

כותרת המטא, הכחולה (או הסגולה במידה ולחצתם בעבר על תוצאה זו), היא הכותרת הראשית של העמוד אותה גוגל מציג. חשוב לציין שהכותרת שגוגל מציג אינה חייבת להיות הכותרת של העמוד עצמו ולמעשה הטקסט שמרכיב אותה יכול גם לא להופיע כלל בעמוד שאילו היא מפנה. הכותרת המטא נחשבת בעיני רבים לאחד המרכיבים המרכזיים באופטימיזציה של אתר מאחר והיא הרכיב העיקרי שמאותת עבור גוגל על הנושא שעליו העמוד מדבר. אורך ממוצע של כותרת הוא 8 מילים כאשר מומלץ שתכיל את שם העמוד, שם האתר וטוויסט שיווקי כלשהו שיגרו את הגולשים ללחוץ עליה.

כתובת האתר – URL

כתובת האתר היא מה שאנו מקישים בסרגל העליון של הדפדפן כאשר אנו רוצים להגיע לאתר אינטרנט ללא שימוש בגוגל או במנוע חיפוש אחר. למשל כתובת האתר הזה היא : kfirmenashe.co.il . כגולשים וכמשתמשים באינטרנט, לכתובת האתר אין הרבה משמעות עבורינו אך מבחינת גוגל ומבחינת קידום האתר יש לכתובת תפקיד חשוב.

גוגל למעשה לא מדרג עמודים, הוא מדרג כתובות. כלומר, הדירוג שעמוד מסויים באתר מקבל והקרדיט או הכוח שלו למעשה נחים על הכתובת שלו. לפי הכתובת גוגל יודע לזהות את העמוד עליו מדובר. אם אנו ניקח את התוכן של העמוד ונעתיק אותו לעמוד בעל כתובת אחרת ונמחק את העמוד הישן, גוגל יזהה את העמוד כחדש לחלוטין. לכן, לרוב מרגע שמחליטים על כתובת מסויימת לעמוד ההמלצה היא להימנע מלשנות אותה בכדי לא לאבד את הדירוג בקידום האתר שצבר העמוד. ניתן בכל זאת להעביר לגוגל את המסר שהכתובת החדשה היא של עמוד ישן שכבר צבר קרדיט ורק כתובתו הוחלפה, וזאת על ידי הפניה, אך ככלל אצבע, כל עוד אין הכרח לעניין, מומלץ להימנע מלבצע זאת.

המלצה נוספת הנוגעת לכתובת אתר היא לכתוב אותה באנגלית ולא בעברית. ניתן לשים לב שכשאר משתמשים בכתובות בעברית, הכתובת מקבלת תבנית לא ברור שכוללת הרבה סימני "%" בתוכה, דבר שהופך אותה לארוכה ומסורבלת. לכן ככל האפשר, מומלץ להשתמש בכתובת בשפה האנגלית בכדי להימנע מכך.

תיאור – מטא דסקריפשן

תיאור המטא הוא התיאור שגוגל מציג מתחת לכותרת ותפקידו לתת לגולשים מעט מידע על התוכן המופיע בתוך האתר. גם תיאור המטא, כמו כותרת המטא, לא חייבת להופיע כלל בתוך העמוד אילו היא מפנה ולא חייב אפילו להיכלל באסטרטגיית התוכן לקידום האתר אך עדיין מדובר על אלמנט מאחד חשוב עבור קידום האתר. אורך רצוי לתיאור מטא הוא בין 20 ל22 מילים כאשר ההמלצה היא לתאר את התוכן של העמוד בתמציתיות בתוספת עוד תמריץ ללחוץ על התוצאה.

תוצאת-חיפוש-בגוגל-1
תוצאת חיפוש רגילה בגוגל מכילה כותרת מטא כתובת אתר ותיאור מטא

האם ניתן להשפיע על הכיתוב בתוצאות החיפוש בגוגל?

למרות שלא כותרת המטא ולא תיאור המטא חייבים להופיע באתר ישנו מקום יעודי שבו ניתן לשבץ אותם בכדי שגוגל ידע לשלוף אותם ולהציגם בתוצאות החיפוש. באתרי וורדפרס למשל, תוספי קידום אתרים כמו לדוגמא Yoast, פתוחים בכל עמוד חלון נוסף ובו מקום יעודי לשיבוץ של תגיות אלו. למרות שאנו יכולים לבקש מגוגל להציג כותרת ותיאור לפי בקשתינו, גוגל אינו מתחייב להיענות לבקשה הזו ואם האלגוריתם שלו מוצא תוכן בעמוד שבעיניו מייצג יותר טוב את התוכן של העמוד המדובר הוא יטה דווקא להציג אותו. בהנחה שתגי המטא שהוכנסו אכן מתמצתים בצורה אמינה את תוכן הדף ובהנחה שמשתמשים אכן לוחצים על התוצאה ולא נוטשים את האתר לאחר שנכנסו אילו, גוגל יטה כן להציג אותם לפי ההמלצה שניתנה לו מאיתנו.

תצוגת-היוסט-בכל-עמוד-במערכת-הוורדפרס-1
תצוגת היוסט בכל עמוד במערכת הוורדפרס

תוצאות החיפוש בגוגל גם מציגות את העותק השמור של העמוד

מאחר וגוגל מתפקד כארכיון של אתרים באינטרנט, חשוב להבין שברגע שאנו מחפשים משהו מסויים, הוא אינו מציג את תוצאות שמתבססות באופן חי על מה שקורה באתרי האינטרנט אלא את מה שהוא ראה באתרים אלו בפעם האחרונה שהוא סרק אותם. עובדה זו לעיתים יוצרת פער בין מה שמוצג בגוגל לבין מה שמוצג באתר בפועל. אם לדוגמא אם מקדם האתרים שלכם משנה את כותרת המטא של אחד העמודים באתר ומפרסם אותו השינוי לא יופיע מיידית גם בגוגל. במקום זאת, יעברו לפחות כמה שעות עד שגוגל יסרוק שוב את האתר, כחלק מסריקה שגרתית שהוא עושה ברחבי האינטרנט באופן קבוע, יראה את השינוי, יעדכן גם את העותק ששמור בארכיון שלו, ויציג אותו גם בתוצאות החיפוש שאנו נראה כאשר נעשה חיפוש שרלוונטי לאותו האתר.

אם אנו רוצים לדעת איך נראה העותק השמור בארכיון של גוגל יש לנו אפשרות להגיע אילו דרך תוצאות החיפוש. ליד כתובת האתר לרוב יופיע משלוש קטן עם קודקוד המופנה כלפי מטה. אם נלחץ עליו תיפתח לנו לשונית ובה הטקסט "במטמון". המטמון הוא למעשה הארכיון של גוגל, ואם נלחץ על אופציה זו נוכל לראות את העותק השמור של האתר בארכיון של גוגל. אם ניפתח את האתר בלשונית נוספת וגם את גרסת המטמון נוכל לראות את ההבדלים בין הגרסות. בנוסף לזה בגרסת המטמון גם נוכל לראות מתי בוצעה הסריקה האחרונה שביצע גוגל לאותו הדף שמוצג לנו.

תוצאת-חיפוש-בגוגל-מטמון
אותה תוצאת חיפוש רק עם האפשרות לבדוק את הגרסה הסרוקה במטמון של גוגל
עמוד-הבית-במטמון-של-גוגל
וכך נראית הגרסה הסרוקה של דף הבית של אתר זה כפי שהיא במטמון

לקוחות ממליצים

5.0
מבוסס על 24 ביקורות
powered by Google
manar ziedan
18:04 15 May 25
מהמרצים שמלמדים בגובה העיניים, מעבירים את החומר בצורה ברורה – וגורמים להתאהב בתחום.
למדתי אצלו קידום אורגני (SEO) וכתיבה שיווקית, וזה ללא ספק היה אחד הקורסים הכי מעניינים שלמדתי.
מעבר לידע המקצועי הרחב והניסיון העשיר, הוא מצליח ליצור חוויית למידה נעימה, ממוקדת ומלאת ערך.
היה לי פשוט כיף ללמוד איתו.
Razi Hadad
17:50 12 May 25
מרצה ברמה גבוהה ביותר! למדתי המון מהשיעורים שלך – גם ברמה המקצועית וגם ברמה האישית. ההסברים ברורים, הסבלנות מורגשת בכל שיעור, וההשקעה שלך ניכרת. תודה על הידע, ההשראה והאכפתיות – זכיתי ללמוד אצלך!
אחד המרצים הטובים שיצא לי לפגוש! מקדם אתרים מקצועי ואחלה בן אדם ממליץ בחום. תודה רבה כפיר על כל העזרה והלימוד
Guy Matityahu
20:44 27 Jan 25
זה עתה סיימתי את קורס SEO במכללת HackerU עם כפיר מנשה ואני ממליץ עליו בחום!

לכפיר יש כישרון גדול לזקק מושגי SEO מורכבים להסברים פשוטים וניתנים לעיכול. יש לו סגנון הוראה מרתק ומעורר שיחה, מה שגורם לנושאים הטכניים ביותר להרגיש נגישים ומעניינים.

התרשמתי במיוחד מהסבלנות והמקצועיות שלו - בכל פעם ששאלה חזרה על עצמה או הייתה זקוקה להסבר (מה שקרה לעתים קרובות), הוא חזר ברצון על התשובה, והיכולת שלו לשמור על הדיון במשימה תוך כדי תשובה על כל השאלות היא מיומנות נדירה.

מלבד התיאוריה, כפיר הציע לנו תכשיטים מהמסע שלו שציידו אותנו בכלים, אסטרטגיות ופריצות חדשות שלא תמצאו באף ספר. ההוראות שלו בנושאים כמו מחקר ידני של מילות מפתח שינו לחלוטין את הדרך שבה אני ניגש לקידום אתרים.

כפיר הוא המומחה/מחנך לקידום אתרים שאתה רוצה לעבוד איתו אם אתה צריך מישהו שבאמת רוצה שתצליח ויעשה את הקילומטר הנוסף. אני מחשיב את עצמי בר מזל שלמדתי ממנו ולא יכול להמליץ ​​עליו מספיק לכל מי שמעוניין להרחיב את הידע או העסק שלו ב-SEO!

תודה לך כפיר על חווית למידה מדהימה!
tal israeli
18:35 26 Jan 25
ממליץ בחום
אלירן אליהו
00:27 06 Dec 24
רוצה להגיד תודה לאחד המרצים הטובים שיצא לי לראות בהאקר יו.

כל שיעור הסברת בצורה הכי ברורה ופשוטה שרק אפשר נושאים מאוד מורכבים, חזרת על דברים בסבלנות אם משהו לא היה ברור; לפעמים הייתי בשוק מכמות הסבלנות, שאני בעצמי הייתי מאבד את העשתונות.

ענית על שאלות בצורה מקצועית, וידעת איך להתחמק בנונשלנטיות משאלות לא רלוונטיות ולהחזיר את הדיון לנושא המקורי מבלי שהצד השני יפגע; שזאת אומנות בפני עצמה.

התוספות אקסטרה שלימדת שלא היו בחומר הלימוד, ואיך ששיתפת את הלוגיקה המתוחכמת מאחורי האתרים שאתה בונה/מקדם וגם באתרים האישיים שלך מעידים על האכפתיות הדאגה ותחושת האחריות שיש לך כלפי הסטודנטים, וזה לא מובן מאליו.

פשוט להתענג מחווית הלימוד איתך,
תמיד קצר, קולע מדוייק ורלוונטי.

יודע לחוש את עייפות הסטודנטים, ולהוריד הילוך כשצריך שזו מעלה שלא להרבה אנשים(מרצים) יש.

תודה על הזכות שהייתה לי ללמוד, להכיר ולהתרשם מהאיכויות האנלטיות שלך, אין לי ספק שמי שיעבוד או ילמד איתך יזכה!
תמשיך בשליחות שאתה עושה, יישר כוח אחד גדול!
sivan vdp
13:35 06 Jun 21
שמחה שבחרתי בך כפיר, לביצוע אופטימיזציה בSEO של האתר החדש שלי.
פעלת ביסודיות, במקצועיות רבה ובנוסף לשירות שהבטחת, הוספת בנדיבותך הדרכות והסברים שמסייעים לי להמשיך לתפעל נכון את האתר שלי.
אתה איש מקצוע רציני, יסודי, בעל ידע רב ומאד מחויב ומסור ואני ממליצה בחום על השירות שלך. תודה!

מוזמנים להתרשם מכל חוות הדעת עליי
כמקדם אתרים מומלץ

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נוכל לקחת את העסק שלך כמה צעדים קדימה.

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

negative-seo
איך לקדם אתר בגוגל?
כפיר מנשה

Negative SEO – קידום אתרים שלילי

מהו קידום אתרים שלילי, אילו טכניקות הוא מכיל, איך נוכל לזהות עם עושים קמפיין כזה כנגדנו וכל דרכי ההתמודדות – הכל במאמר הבא!