איך ניתן לעשות מחקר מילות מפתח חינם?

גם אם אין לכם תקציב להשקיע בכלים לקידום אתרים או בגיוס מקדם אתרים תוכלו לבצע מחקר מילות מפתח בחינם כדי לקדם את האתר שלכם. גלו כאן כיצד
free Keyword-Research

מה תגלו במאמר הזה?...

עוד לפני שנתחיל במחקר מילות המפתח

עוד לפני שמבצעים מחקר מילות מפתח בין אם בחינם ובין אם דרך כלים בתשלום יש צורך בכמה פעולות מקדימות

מיפוי דפי האתר

לעבור על האתר שעבורו מיועד המחקר ולמפות את כל הדפים שיש בו. הסיבה לכך היא שבכדי לבצע מחקר מילות מפתח באופן נכון ויסודי צריך לשבץ לפחות מילת מפתח אחת לכל עמוד שיש צורך לקדם. לכן ההמלצה היא לפתוח טבלת אקסל ובה למפות את כל עמודי האתר הקיימים ולהשאיר מקום בעמודה ליד עבור מילת המפתח או מילות המפתח שישובצו לכל עמוד. בתמונה למטה ניתן לראות טבלה התחלתית טובה שבה השתמשתי עבור אתר של יועץ נדל"ן שהקמתי וקידמתי.

סיעור מוחות

הצעד הראשון במחקר מילות מפתח הוא סיעור מוחות. בסיעור כזה מה שעליכם לעשות הוא לחשוב עבור כל עמוד באתר על כל הביטויים שדרכם יוכלו הגולשים לחפש את השירות המוצע. אם התחלנו עם הדוגמא של יועץ הנדל"ן נוכל להשתמש בדוגמא של עמוד השירות של יעוץ נדל"ן. הנה כמה רעיונות שניתן לחשוב עליהם

  • יועץ השקעות נדלן
  • יועץ לרכישת דירה
  • יועץ נדלן
  • יועץ נדל"ן
  • ייעוץ נדל"ן
  • יועץ לקניית בית
  • מה זה יועץ נדלן
מיפוי-אתר-במחקר-מילות-מפתח
מיפוי דפי אתר במחקר מילות מפתח עבור יועץ נדל"ן

מחקר מילות מפתח בחינם בעזרת גוגל

ישנם 2 כלים של גוגל עצמו שנוכל להיעזר בהם בכדי להתחיל את מחקר מילות המפתח

ההשלמה האוטומטית של גוגל

ברגע שמקלידים מילת חיפוש בגוגל, אם מחכים מעט לפני שלוחצים על כפתור Enter ניתן לראות שגוגל נותן לנו המלצות להשלמת הביטוי שאותו הקלדנו. ההשלמה נעשית על בסיס חיפושים קשורים שביצעו אנשים אחרים ואולי יכולים לעזור לנו למצוא את מה שאנו מחפשים. במקרה הזה אנו כמובן לא מחפשים אלא מעוניינים בכמה שיותר רעיונות לביטויי מפתח אפשריים, ואם גוגל חושף בפנינו מה חיפשו גולשים אחרים, אז קיבלנו מידע יקר ערך לגמרי בחינם

חיפושים קשורים שבוצעו בגוגל

אם נמשיך את הסעיף הקודם. אם בסופו של דבר לחצנו על Enter נגיע אל דף תוצאות עם 10 אפשרויות. מי שמחפש ומחפש אך עדיין לא מוצא את מה שהיה צריך באותן 10 תוצאות יראה שלאחר התוצאה העשירית מופיעים חיפושים קשורים נוספים שאנשים ביצעו ואולי יכולים לענות יותר טוב על הצורך של הגולש. גם הביטויים המופיעים שם יכולים לשרת את צרכי המחקר ולכן מומלץ להעתיק גם אותם אל קובץ האקסל.

היתרונות בשיטה הזו – קלה ופשוטה ולא דורשת התעמקות בשום כלי

החסרונות – לא מציגה מפחי חיפוש עבור מילת המפתח ואת רמת התחרותיות על הביטוי

מאחר שמחקר מילות מפתח יסודי חייב גם להכיל נתונים על מילות המפתח (כמות חיפושית ותחרותיות) יש צורך בשימוש בכלי למחקר מילות מפתח.

ההשלמה-האוטומטית-של-גוגל
ההשלמה האוטומטית של גוגל - יכולה לעזור מאוד למחקר מילות המפתח

כלי מחקר מילות המפתח של גוגל

ניתן לקבל על כל ביטוי נתונים על כמות החיפושים החודשית עליו ועל מידת התחרות בעזרת כלי מתכנן המפתח של גוגל. תוכלו כבר עכשיו להקליד בגוגל "מתכנן מקר מילות מפתח" ולעקוב אחר ההוראות. ישנם גם אלפי מדריכים, כולל של גוגל עצמו לגבי השימוש בכלי וזאת בלי קשר לכך שהוא מאוד קל ואינטרטיבי, כנסו אילו והכניסו את הביטויים שעלו בשלב הקודם בכדי לקבל את הנתונים עליהם. הכלי גם מסוגל למצוא מילות מפתח נוספות במידה ומזינים אילו רעיון ראשוני למחקר. רעיון כזה יכול להיות ביטוי חיפוש אחד שניים או אפילו שלושה, כל עוד הן מייצגות את אותו הרעיון הכללי.

כמות החיפושים החודשית תוצג בטווחים של 0-10, 10-100, 100-1000 וכו'. זוהי אינדיקציה לא רעה להבנה על כמות החיפושים החודשית על אותו ביטוי חיפוש. התחרות ניתנת לפי אחד מ3 רמות – נמוכה, בינונית וגבוהה. בנוסף לכך תוכלו גם לראות את כמות הכסף שמוכנים לשלם עבור קליק בכדי להופיע במודעות הממומנות. גם כאן, שני הנתונים הללו הן אינדיקציה ראשונית טובה לתחרות.

כאשר מילות המפתח אינן תחרותיות במיוחד, מתכנן מילות המפתח של גוגל יכול למצוא נתונים שיהיו טובים מספיק בכדי לקבל החלטה. עם זאת, במקרים מורכבים יותר בהם ישנם הרבה ביטויים דומים או שרמת התחרות גבוהה יותר, יהיה צורך בכדי נוסף לעזור במחקר.

מחקר מילות מפתח בחינם עם כלים בתשלום

נשמע מוזר נכון?! אבל אפשר לבצע גם מחקר מילות מפתח עם כלים בתשלום בלי להוציא כסף. איך? ישנם כלים למחקר מילות מפתח שמציעים תקופת התנסות של כמה ימים בחינם. עובר מקדם אתרים שזקוק לכלי כזה באופן שוטף זו כמובן לא אופציה, אבל עבור קידום לעסק קטן שמבוצע בידי בעל העסק עצמו זה יכול להיות הפטנט שיסגור את הפינה. ניתן לשלב את השיטה הזו עם השיטות האחרות שצויינו קודם. ניתן לבצע סיעור מוחות, לחפש בהשלמה האוטומטית של גוגל ובדף תוצאות החיפוש בכדי להגיע לכל הרעיונות שצריך, לאחר מכן להשתמש בכלי מחקר מילות המפתח בכדי לקבל רעיונות נוספים ונתונים התחלתיים על מילות המפתח ורק לבסוף, כאשר יש לנו כמעט את כל מה שאנו צריכים פרט לנתונים המדוייקים, להירשם לתקופת ניסיון בכלי בתשלום ובכך להשלים את כל התמונה עם נפחי חיפוש מדוייקים והערכה מדוייקת יותר של רמת התחרות.

הכלי שבו אני משתמש לביצוע כל מחקרי המילים שלי הוא כלי למציאת מילות המפתח של mangools, ניתן להכניס אילו את רשימת כל מילות המפתח שנמצאו עד כה ולקבל עליהם את נפחי החיפוש המדוייקים והערכה אורגנית של רמת התחרות.

חשוב לציין, רמת התחרות שמציג מתכנן מילות המפתח של גוגל מתייחס לתחרות עבור קידום ממומן מאחר והוא לא ירצה לחשוף נתונים על תחרות אורגנית, וזה בצדק, גם גוגל הוא גוף כלכלי שדואג לרווחים שלו לפני טובת הכלל. מדד התחרותיות של מנגולס מתייחס לתחרות אורגנית ולא לתחרות ממומנת. מאחר ולמנגולס אין גישה לנתונים של גוגל הוא יכול לבצע הערכה בלבד אבל ההערכה הזו אמינה הרבה יותר ממד התחרות הממומנת שמציע גוגל.

מנגולס - אם זה רק עבור 10 ימים גם הוא כלי למחקר מילות מפתח בחינם

לקוחות ממליצים

מוזמנים להתרשם מכל חוות הדעת עליי
כמקדם אתרים מומלץ

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נגיע יחד למקום הראשון ונביא הרבה לקוחות חדשים לעסק שלך.

אולי יעניין אותך גם...

seoorppc
איך לקדם אתר בגוגל?
כפיר מנשה

קידום אורגני או ממומן – מה יותר כדאי?

מתלבטים בין קידום אורגני לקידום ממומן? המאמר מסביר את ההבדלים, היתרונות והחסרונות של כל שיטה, ומסייע בבחירה המתאימה לעסק שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן