אל תחמיצו אף מאמר!

חפש באתר

אל תחמיצו אף מאמר!

חפש באתר

איך גוגל עובד?

התחנה הראשונה של כל מי שמתעניין בקידום אתר היא להבין איך גוגל עובד, איך הוא מדרג אתרים ואיך זה משפיע על התנועה בפועל. כנסו כדי לדעת עוד!
איך-גוגל-עובד

מה תגלו במאמר הזה?...

גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר כיום וההשפעה שלו על האינטרנט היא עצומה. אתרים שמקבלים דירוגים טובים בגוגל יקבלו אליהם הרבה תנועה, גולשים ומתעניינים בעוד שאתרים שאינם מדורגים טוב לא יזכו לראות יותר מכמה מבקרים בודדים. לכן חשוב מאוד לדעת איך גוגל עובד, איך הוא מדרג אתרים ואיך הדירוגים האלו מתרגמים לתנועה בפועל ועל כל זה אתם מוזמנים לקרוא כאן

גוגל הוא ארכיון אתרים

גוגל הוא למעשה ארכיון אתרים (או אינדקס) ענק ששומר בתוכו העתקים סטטיים של כל האתרים אליהם הוא הצליח להגיע. כשגולש מחפש משהו בגוגל, התוצאות שהוא יקבל הן לא התוצאות החיות שיש באינטרנט ברגע זה אלא התוצאות שגוגל מוציא מהאינדקס שלו. האינדקס הזה הוא עצום וכולל טריליוני אתרים (מעל 150 טריליון ליתר דיוק). גוגל מבצע סריקה של האינטרנט דרך בוטים שסורקים את האתרים, מוצאים אתרים חדשים, מעדכנים אתרים קיימים, ואת כל המידע שהם מוצאים הם מעבירים ישר לאינדקס. התהליך הזה נעשה באופן רציף, כל הזמן, כך שהבוטים משאירים את האינדקס מעודכן בקצב גבוהה ביותר. כאשר מישהו מקליד שאילתה כלשהי בשורת החיפוש של גוגל, גוגל מנסה להבין מה בדיוק הוא רוצה למצוא ולאחר מכן הוא מחפש באינדקס שלו את כל התוצאות שנראות לו שיענו בצורה הטובה ביותר על השאילתה שהוקלדה. למעשה גוגל מנסה לתת את התוצאות שהוא חושב שהכי רלוונטי לגולשים. בנוסף לזה הוא צריך גם לדרג אותם לפי מי שעונה על השאילתה בצורה הטובה ביותר ועד לזה שעונה עליה הכי פחות טוב.

אז איך גוגל מדרג את האתרים?

כדי להיות כנה לחלוטין אומר שאף אחד לא באמת יודע על מה מתבסס האלגוריתם של גוגל מאחר וזהו סוד מסחרי שנשמר באדיקות רבה. אפשר מאוד להבין את גוגל בנושא הזה מאחר והסוד של האלגוריתם שווה הרבה מאוד כסף! מעבר לכך האלגוריתם עובר עדכונים תדירים תוך כדי שהטכנולוגיה מתפתחת ותוך כדי שינויים טבעיים שקורים בשוק. שינוי כזה למשל הוא התחלה של גלישה באינטרנט דרך הטלפון הנייד. עם השנים גוגל התחילו לתת עדיפות לאיך שאתרי אינטרנט מוצגים דרך הטלפון הנייד מאחר ואחוז הגלישה באתרים דרך המכישים אלו גדול משמעותית.

עם זאת ישנם לא מעט הערכות שקולעות לדרך שבה גוגל מדרג אתרים וניתן להתבסס עליהן בכדי להבין את הדרך שבה הדירוג מתבצע. למרות שההבנה היא שלגוגל יש כמה מאות פרמטרים שבאמצעות שקלול שלהם הוא מייצר את הדירוג, בכדי לפשט את ההסבר אציג את שני הפרמטרים העיקריים.

  1. רלוונטיות – כאשר הקלדנו שאילתה לגוגל הוא ינסה למצוא התשובות הכי רלוונטיות לשאלה ששאלנו אותו.
  2. איכות – מעבר לרלוונטיות גוגל צריך לספק תשובות טובות שכאשר הגולשים יגיעו אליהם הם יקבלו את המענה לשאלה שלהם בצורה הטובה ביותר.

לשם כך גוגל צריך להבין את המשמעות של השאילתה שהוקלדה ואת המשמעות של האתרים שאותם הוא מציג ומדרג. לאלגוריתם שעליו גוגל בנוי אמנם אין את היכולת להבין עד הסוף את המשמעות של האתרים שאליהם הוא מגיע מאחר ועדיין מדובר על רובוט ולא על בן אדם אנושי, אבל יש לו יכולות אחרות שמפצות על זה בצורה טובה ואפילו נותנות יתרונות מעבר לאלו שיש לבני אדם.

היתרונות של גוגל על פני משתמשים אנושיים

גוגל מקבל את נתוני המשתמשים באתר

לגוגל יש מערכת לבקרת ביצועי אתרים שיכולה למדוד את כמות הגולשים שנכנסו לאתר, את כמות המשתמשים החדשים, לאילו דפים הגיעו, באיזה מכשיר גלשו, מאיזה מקום בעולם, כמה זמן שהו באתר, האם הם נטשו אותו או נשארו בו וקראו את התוכן שבו, ועוד הרבה נתונים. בעלי אתרים יכולים להתחבר גם הם למערכת הזו בכדי שיוכלו לקבל את נתוני השימוש באתר שלהם ולמדוד את ההתקדמות בעצמם. לפי הנתונים שגוגל מקבל הוא יכול להעריך האם המשתמשים שמגיעים לאתר חושבים שהוא אתר טוב. אם יש כניסה של הרבה משתמשים לאתר, אם הם שוהים שם הרבה זמן, מטיילים בין העמודים השונים, לוחצים על פיצ'רים שיש באתר, גוללים למטה את העמודים ועוד, אלו אינדיקציות טובות מאוד עבור גוגל בכדי להבין איך האתר מתפקד והאם הגולשים נותנים בו את אמונם. אם כן, גם הוא יתן לאתר קרדיט בדירוגים על כך ואם לא אז הוא יתעדף אתרים אחרים. לבני אדם אין את היכולת לדעת איך אנשים אחרים מגיבים לאתר אלא רק איך הם מגיבים אילו, לכן לגוגל יש יכולת יותר טובה להעריך את האיכות של האתר ואת התאמתו לאוכלוסיית הגולשים.

יש לו אפשרות לסרוק אינספור אתרים במהירות שיא

כאשר בני אדם גולשים באינטרנט ומחפשים משהו בגוגל הם יפתחו אולי 2-3 אתרים שיופיעו עבורם בתוצאות החיפוש. הם ירפרפו בהם, יקראו רק חלקים שנראים להם רלוונטיים ועל סמך זה יחליטו איזה אתר מבין השלוש נראה להם הכי קולע למה שהם רצו למצוא. גוגל לעומת זאת יכול לקרוא כל אתר לעומק, על כל הדפים שלו בתוך פחות משניה, ובנוסף לכך יש לו אפשרות גם לסרוק באותה המהירות את כל המתחרים של האתר הזה, לקרוא גם אותם ולעשות תעדוף שמתבסס על הרבה אתרים ועל סריקה של כל הדפים שלהם. לכן גם כאן, היכולות הרובוטיות של גוגל מתעלות על אילו של המשתמש האנושי.

היתרונות-של-גוגל
היכולת לסרוק מהר והרבה היא יתרון המפתח שיש לגוגל

החסרונות של גוגל

גוגל לא באמת מבין משמעות

האלגוריתם של גוגל יודע לקרוא ולהבין קוד אך הוא עדיין לא בן אנוש והיכולת שלו להבין את המשמעות העמוקה של טקסט כפי שבני אדם יכולים היא מאוד מוגבלת. מעבר לזה האלגוריתם גם לא יודע לקרוא אלמנטים שהם לא קוד כמו תמונות או סרטונים ולכן גם כאן ישנה מגבלה בהבנה של גוגל את התוכן שאילו הוא מגיע. על זה הוא מנסה לפצות על ידי הבנה של פרמטרים שטחיים של האתר שיתנו לו הבנה לעד כמה האתר תואם למה שהגולש מחפש ויצליח לענות על השאילתה שהוגשה. חלק מהפרמטים הללו הם הכותרות, הסדר שלהם, אורך הטקסט, מילות מפתח שמצויות בו, תגיות (חתיכות קוד) ייעודיות לתמונות שמסבירות בטקסט מה התמונה מציגה ועוד. בנוסף לכך, חשוב לציין שבגוגל כל הזמן עובדים בכדי לשפר את אלגוריתמים של הבינה המלאכותית שלהם כך שיכולו כמה שיותר להתחקות ולהבין משמעות שיש בטקסט, אבל עדיין, מדובר באלגוריתמים כך שמאוד קשה לגרום להם להגיע להבנה מעמיקה כמו זו של בני אדם.

גוגל הוא טיפוס חשדן

זהו לא חיסרון שאין לבני אדם אלא יותר ניסיון של גוגל להתחקות אחר התנהגות שלהם. כאשר גוגל רואה אתר חדש זה נתפס עבורו כמו שבני אדם תופסים מותג חדש שזה עתה יוצא לשוק.

כאשר בני אדם נתקלים במותג חדש הם מאוד הססניים לגביו. זאת מאחר והם עדיין לא מכירים אותו, לא יודעים עד כמה טובה הסחורה שלו, מה רמת השירות וכו'. הם גם לא יכולים לשאול אף אחד כדי לקבל חוות דעת ובאופן כללי אין להם מספיק מידע בכדי לדעת אם לקנות מאותו מותג חדש או לא. במצב כזה הם יחכו עד שירגישו איתו מספיק בנוח, ואם המותג יצליח לענות על הצורך הזה ויצליח לשדר שהוא מותג רציני שיספק סחורה איכותית הוא יקנה את מקומו ויצליח לעשות איתם עסקים. כמובן שתהליך כזה של רכישת אמון לוקח זמן ודורש הוכחות להתנסויות חיוביות קטנות כלשהן לפני שלקוחות יחליטו לסמוך עליו ולתת לו קרדיט, וכך גם בדיוק זה עובד אצל גוגל.

ברגע שגוגל מזהה אתר חדש הוא לא ממהר לתת לו קרדיט או לפרסם אותו באופן אורגני. הוא רוצה לבדוק אם הוא מתוחזק כראוי, מתחדש עם הזמן, אם גולשים מגיעים אילו ממקורות אחרים, האם הם שוהים בו הרבה, באים איתו באינטראקציה ועוד. כל זאת בכדי שלגוגל יוכל להיות הערכה טובה מספיק האם הוא שווה את האמון של המערכת בכדי להציג אותו בתוצאות החיפוש. ככל שהאינטרנט מתפתח לקוח יותר ויותר זמן לאתרים לצבור את האמון הראשוני של גוגל ולכן, כיום ניתן לומר בצורה דיי ברורה שמהרגע שהאתר עלה לאויר צריך לחכות חצי שנה לפחות (!) עד שמתחילים (!!) לראות דירוגים ולא לפני. כמובן שגם יש חשיבות לביטוי עליו האתר מנסה להתקדם אבל חשוב להבין שגם אם מדובר על ביטוי קל יחסית בלי הרבה תחרות עדיין יש תקופת צינון עד שגוגל סומך על אתר חדש ונותן לו קרדיט ודירוג.

גוגל-אל-מול-בנאדם
לבני אדם עדיין יש את היכולת להבין משמעות הרבה יותר טוב מכל אלגוריתם

המשמעות של הדירוגים בגוגל.

אציג כאן שלושה נותנים שאומרים להמחיש את החשיבות של דירוג גבוהה בגוגל.

  1. גוגל מקבל מעל למיליארד שאילתות ביום – זה אומר שכשאנשים מחפשים משהו באינטרנט הם הולכים קודם כל לגוגל.
  2. כאשר גוגל מציג את התוצאות עבור השאילתות שהוא מקבל 97% מהגולשים יסתפקו בתוצאות שמופיעות בעמוד הראשון. בחישוב פשוט ניתן להבין שרק 3% יעשו מהגולשים את הצעד הנוסף ויחפשו גם בעמודים השני, השלישי וכו'. זה אומר שאם אתר מסוים לא נמצא בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש כמעט בטוח שאף אחד לא יגיע אילו.
  3. בערך 60% מהגולשים יקליקו על אחת מ3 התוצאות הראשונות שמופיעות בדף תוצאות החיפוש – זה אומר שרק האתרים שנמצאים ב3 המקומות הראשונים יזכו לרוב התנועה של הגולשים.

לכן, המשמעות היא שקידום אתר לדף הראשון שזה המינימום הנדרש בכדי לראות תנועה מגיעה לאתר, והגעה אל אחד משלושת המיקומים הראשונים זה מה שיתחיל לתת את הפירות הטובים ביותר.

לקוחות ממליצים

5.0
מבוסס על 26 ביקורות
powered by Google
מאור גרוס
17:10 24 Aug 25
כפיר תותח על עזר לי המון בפיתוח וקידום האתר שלי מהפרטים הקטנים ועד למורכבים והחשובים ביותר, ממליץ בחום אין עליך!
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
למדתי עם כפיר מנשה במסגרת קורס שיווק דיגיטלי ב־
HackerU,
ואין ספק שמדובר במרצה נדיר. כפיר מקצועי, ברור, סבלני וחד. מעבר לידע העשיר בקידום אורגני, קידום ממומן, כתיבה שיווקית ועוד המון תחומים חשובים – הוא חשף אותנו גם לעולם הכלים המתקדמים, במיוחד בתחום הבינה המלאכותית (AI), ולימד איך להשתמש בהם בצורה חכמה ויישומית. בזכותו אני מרגיש/ה הרבה יותר מוכנ/ה לעולם האמיתי של השיווק הדיגיטלי.
תמר יאיר
18:09 16 Jul 25
כפיר מרצה מקצועי, סבלני ובעל ידע רחב. כסטודנטית בקורס שיווק דיגיטלי בהאקריו אני נהנית מאוד, הוא מעביר את החומר בצורה ברורה ומעניינת. ממליצה בחום לכל מי שרוצה ללמוד בצורה מקצועית ובאווירה נעימה עם חיוך וצחוק שמכניסים קלילות גם לנושאים מורכבים.
Shulli Mandel
18:02 16 Jul 25
מומחה אמיתי שמלמד מהשטח

כפיר מנשה הוא לא רק מרצה מצוין לבניית אתרים ושיווק דיגיטלי – הוא איש מקצוע מהשורה הראשונה, שמביא איתו שילוב נדיר של ידע טכני, ניסיון עשיר, יכולת הוראה מרשימה ולמידה עם קריצה של חיוך והומור.

כסטודנטית בקורס בהאקריו, זכיתי ללמוד ממנו ולהיחשף לעולם השיווק הדיגיטלי מזווית אחרת – מעשית, חכמה, עדכנית ובעיקר – מרתקת.
ההסברים שלו ברורים, מדויקים ועם קשר ישיר לעבודה בשטח. הוא יודע לקחת נושאים מורכבים ולהפוך אותם לנגישים, לוגיים ומובנים.
מעבר להעברת ידע, כפיר הצליח לגרום לי להתחבר לתחום, לפתח עניין אמיתי ולרצות להתמקצע בו.

אין ספק שהיסודות שקיבלתי ממנו הם מהחזקים והמדויקים ביותר שיכולתי לבקש – בזכות השיטה שלו, הסבלנות, הסדר, והיכולת לראות כל תלמיד ולהניע אותו קדימה.
העובדה שכפיר מגיע מהעולם המעשי – עם ניסיון בקידום עסקים, בניית אתרים וניהול פרויקטים גדולים – ניכרת בכל שיעור. הוא מלמד מתוך התנסות אישית, ולא מתוך שקפים או תיאוריה בלבד.

כפיר הוא מרצה מסור, מקצועי ויסודי, שמציב רף גבוה גם לעצמו וגם לסטודנטים שלו – והתוצאה בהתאם: תלמידים שמרגישים בטוחים, יודעים מה לעשות, ויוצאים לשוק עם ידע פרקטי.

ממליצה עליו בחום רב לכל מי שרוצה ללמוד את התחום באמת.
manar ziedan
18:04 15 May 25
מהמרצים שמלמדים בגובה העיניים, מעבירים את החומר בצורה ברורה – וגורמים להתאהב בתחום.
למדתי אצלו קידום אורגני (SEO) וכתיבה שיווקית, וזה ללא ספק היה אחד הקורסים הכי מעניינים שלמדתי.
מעבר לידע המקצועי הרחב והניסיון העשיר, הוא מצליח ליצור חוויית למידה נעימה, ממוקדת ומלאת ערך.
היה לי פשוט כיף ללמוד איתו.
Razi Hadad
17:50 12 May 25
מרצה ברמה גבוהה ביותר! למדתי המון מהשיעורים שלך – גם ברמה המקצועית וגם ברמה האישית. ההסברים ברורים, הסבלנות מורגשת בכל שיעור, וההשקעה שלך ניכרת. תודה על הידע, ההשראה והאכפתיות – זכיתי ללמוד אצלך!
אחד המרצים הטובים שיצא לי לפגוש! מקדם אתרים מקצועי ואחלה בן אדם ממליץ בחום. תודה רבה כפיר על כל העזרה והלימוד
Guy Matityahu
20:44 27 Jan 25
זה עתה סיימתי את קורס SEO במכללת HackerU עם כפיר מנשה ואני ממליץ עליו בחום!

לכפיר יש כישרון גדול לזקק מושגי SEO מורכבים להסברים פשוטים וניתנים לעיכול. יש לו סגנון הוראה מרתק ומעורר שיחה, מה שגורם לנושאים הטכניים ביותר להרגיש נגישים ומעניינים.

התרשמתי במיוחד מהסבלנות והמקצועיות שלו - בכל פעם ששאלה חזרה על עצמה או הייתה זקוקה להסבר (מה שקרה לעתים קרובות), הוא חזר ברצון על התשובה, והיכולת שלו לשמור על הדיון במשימה תוך כדי תשובה על כל השאלות היא מיומנות נדירה.

מלבד התיאוריה, כפיר הציע לנו תכשיטים מהמסע שלו שציידו אותנו בכלים, אסטרטגיות ופריצות חדשות שלא תמצאו באף ספר. ההוראות שלו בנושאים כמו מחקר ידני של מילות מפתח שינו לחלוטין את הדרך שבה אני ניגש לקידום אתרים.

כפיר הוא המומחה/מחנך לקידום אתרים שאתה רוצה לעבוד איתו אם אתה צריך מישהו שבאמת רוצה שתצליח ויעשה את הקילומטר הנוסף. אני מחשיב את עצמי בר מזל שלמדתי ממנו ולא יכול להמליץ ​​עליו מספיק לכל מי שמעוניין להרחיב את הידע או העסק שלו ב-SEO!

תודה לך כפיר על חווית למידה מדהימה!
tal israeli
18:35 26 Jan 25
ממליץ בחום
אלירן אליהו
00:27 06 Dec 24
רוצה להגיד תודה לאחד המרצים הטובים שיצא לי לראות בהאקר יו.

כל שיעור הסברת בצורה הכי ברורה ופשוטה שרק אפשר נושאים מאוד מורכבים, חזרת על דברים בסבלנות אם משהו לא היה ברור; לפעמים הייתי בשוק מכמות הסבלנות, שאני בעצמי הייתי מאבד את העשתונות.

ענית על שאלות בצורה מקצועית, וידעת איך להתחמק בנונשלנטיות משאלות לא רלוונטיות ולהחזיר את הדיון לנושא המקורי מבלי שהצד השני יפגע; שזאת אומנות בפני עצמה.

התוספות אקסטרה שלימדת שלא היו בחומר הלימוד, ואיך ששיתפת את הלוגיקה המתוחכמת מאחורי האתרים שאתה בונה/מקדם וגם באתרים האישיים שלך מעידים על האכפתיות הדאגה ותחושת האחריות שיש לך כלפי הסטודנטים, וזה לא מובן מאליו.

פשוט להתענג מחווית הלימוד איתך,
תמיד קצר, קולע מדוייק ורלוונטי.

יודע לחוש את עייפות הסטודנטים, ולהוריד הילוך כשצריך שזו מעלה שלא להרבה אנשים(מרצים) יש.

תודה על הזכות שהייתה לי ללמוד, להכיר ולהתרשם מהאיכויות האנלטיות שלך, אין לי ספק שמי שיעבוד או ילמד איתך יזכה!
תמשיך בשליחות שאתה עושה, יישר כוח אחד גדול!
sivan vdp
13:35 06 Jun 21
שמחה שבחרתי בך כפיר, לביצוע אופטימיזציה בSEO של האתר החדש שלי.
פעלת ביסודיות, במקצועיות רבה ובנוסף לשירות שהבטחת, הוספת בנדיבותך הדרכות והסברים שמסייעים לי להמשיך לתפעל נכון את האתר שלי.
אתה איש מקצוע רציני, יסודי, בעל ידע רב ומאד מחויב ומסור ואני ממליצה בחום על השירות שלך. תודה!

מוזמנים להתרשם מכל חוות הדעת עליי
כמקדם אתרים מומלץ

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נוכל לקחת את העסק שלך כמה צעדים קדימה.

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

inner links
איך לקדם אתר בגוגל?
כפיר מנשה

המדריך המלא לבניית קישורים פנימיים באתר

מהם קישורים פנימיים, איך הם מסייעים לקידום האתר, כללים בסיסיים לבניית קישורי בעמודים השונים ואסטרטגיה מתקדמת למיקסום הערך שלהם בעיני גוגל.