אל תחמיצו אף מאמר!

חפש באתר

אל תחמיצו אף מאמר!

חפש באתר

איך לכתוב תוכן איכותי לאתר ב3 צעדים פשוטים

לכתוב תוכן זה כבר לא מספיק, חובה גם שהוא יהיה איכותי! הנה המדריך שיעזור לכם לייצר תוכן באיכות גבוהה ב3 צעדים פשוטים!
תוכן-לאתר-בשלושה-צעדים-פשוטים

מה תגלו במאמר הזה?...

בכל רחבי הרשת כותבים בלי סוף על החשיבות של פרסום תוכן טוב באתר וכל בעל עסק שרוצה להשאיר את האתר שלו חי בועט, לסמן לגולשים שהוא סמכותי ומקצועי ובאופן כללי לשווק ולקדם את האתר שלו בצורה טובה כבר מבין שזה משהו שהוא לא באמת יכול לוותר עליו.

אבל לייצר תוכן זה ממש לא העיקר, יש הרי מיליון כותבי תוכן שכותבים תכנים רק בשביל ליצור את הרושם של סמכות ורק בשביל שגוגל יחשוב שכדאי לדרג את האתר יותר גבוה… שזה טוב אבל עד רק גבול מסוים. ברגע שלא מעט עסקים משתמשים באסטרטגיה דומה (גיוס כותב תוכן ולעשות לו שגר ושכח) זה אומר שצריך לחשוב מעבר, צריך לחשוב על האקסטרא שייתן את הסמכותיות ואת היכולת של האתר להתקדם מעבר העסקים המתחרים בכם.

אז במאמר הזה אני אתמקד באיך ניתן לכתוב תוכן באיכות גובהה גם אם אתם לא כותבי תוכן במקצוע שלכם. לפני שנתחיל יש שני מינוסים שכדאי לדבר עליהם כאשר מדברים על איכות תוכן

  1. זה ידרוש מכם להתאמץ, אם אתם מחפשים איכות זה לא הולך יד ביד עם לחפש קיצורי דרך.
  2. זה ידרוש זמן. הסיבה לזה היא שתהיה השקעה בכל מאמר ומאמר שתכתבו.

עכשיו, אם אין לכם זמן או משאבים ומבחינתכם זה או לכתוב תוכן בינוני או לא לכתוב כלל, עדיף שתכתבו באיכות בינונית. אל תתאבדו על עניין האיכות אם אתם יודעים מראש שלא תעמדו בזה אבל אם אתם כן אז הנה שלוש הפינות העיקריות שאתם צריכים לסגור כדי ליצור תוכן באיכות גבוהה.

  1. מי כותב
  2. על איזה נושא כדאי לכתוב
  3. על אילו תתי נושאים כדאי לכתוב

מי כותב

זו תמיד דילמה של בעלי עסקים מכמה סיבות

  1. למרות שהם מכירים את התחום טוב הם לא יודעים לכתוב
  2. אין להם את המשאבים (זמן ועצבים) לשבת ולכתוב.

למרות כל זאת ולמרות שכבר כתבתי את דעתי בנושא של מי כדאי שיכתוב את התכנים לאתר, אני אחזור על זה שוב. גם אם אתם חושבים לשכור את שירותיו של מקדם אתרים או של כותב תוכן, תמיד עדיף שבעל העסק יכתוב את התוכן או לפחות יהיה הסמכות שמביאה את הידע. כלומר, אם כישרון הכתיבה שלכם הוא לא מרשים במיוחד תמללו את הרעיונות לתוכן שיש לכם תוך שיחה עם מישהו שכן יודע לכתוב (זה יכול להיות עם חבר טוב או עם בן/בת זוג) וביחד לייצר את המאמר כאשר אתם אלו שמבינים את הנושא והם עוזרים לכם לערוך. ככל שתצלחו את המסוכה הזו עשיתם 70% מהעבודה של יצירת תוכן איכותי!

מי כותב
בתור הכותבים תכינו לכם סביבת עבודה נוחה, אתם תזדקקו לה 😉

על מה לכתוב

תוכן צריך להיות ממוקד. לכן, כאשר אתם כותבים אתם חייבים לענות על המידע שקהל היעד הפוטנציאלי שלכם מחפש ולכתוב על הנושאים הללו, לא על הנושאים שמתחשק לכם או שנראים לכם חשובים. זכרו שהקהל שלכם הוא זה שקובע את הערך שלכם בסופו של יום ולכן אתם צריכים לספק לו את מה ששווה וערכי בעיניו.

מאחר ופה אתם לא יכולים להסתמך על נקודת המבט שלכם תצטרכו לדוג נתונים. מה שאתם באמת רוצים לגלות הוא איזה מידע מחפשים, או אילו שאלות אנשים שואלים שנוגעים לתחום העיסוק שלכם שעליהם תוכלו לתת תשובה, עליהם להתבסס כאשר אתם בונים את אסטרטגיית התוכן שלכם. הנה לכם שלוש שיטות איך לקבל את הנתונים הללו.

  1. נפחי חיפוש של שאלות/תתי נושאים בגוגל שנוגעות לתום העיסוק שלכם. מי שפותח קמפיין ממומן בגוגל או שיש לו גישה לכלי קידום אתרים יכול בקלות לחלץ את המידע הזה על ידי הקלדה של תחום העסק ודרכו לקבל רעיונות על מה לכתוב. אם יש לכם את היכולת לשים את היד על הכלי הזה או להתקשר למישהו שיכול, השתמשו בו! הכלים הללו ימצאו עבורכם את השאלות או הנושאים שגולשים מחפשים וגם את כמות החיפושים על כל אחד מהם כך שתדעו בדיוק על אילו נושאים כדי שתכתבו. ככל שנושא או שאלה מחופשים יותר ככה יהיה לכם יותר כדאי להשקיע בהם.
  2. קבוצות בפייסבוק. אם אתם עוסקים בנושא שדנים עליו ברשת החברתית מצאו את קבוצות שעוסקות בנושא וכנסו אליהם. ברגע שתהיו בפנים סרקו את הפוסטים שמתפרסמים ותראו אילו שאלות עולים מלקוחות פוטנציאלים שלכם. לפי כמות הלייקים והתגובות לכל פוסט תדעו כמה הוא "חם" כלומר כמה הוא מעניין את קהל היעד וכך תדעו על מה משתלם לכם יותר לכתוב.
  3. תכירו את Quora – זוהי רשת חברתית של שאלות ותשובות. פתחו בה חשבון, הקלידו את תחום העיסוק שלכם וקבלו את כל השאלות שאנשים שואלים בתחום. זהו אתר בינלאומי כך שלא בטוח שכל התוצאות שיעלו שם יהיו רלוונטיות עבורכם, אבל מהצד השני, סריקה של השאלות שעולות באתר הזה תוכל לגלות לכם על עניין של קהל היעד שלכם שהמתחרים שלכם בארץ בכלל לא מודעים אילו.
    אז עד עכשיו הבנו על אילו נושאים כדאי לכתוב אבל מאמר יכול להכיל 1000 מילים (כדוגמא) כאשר נושא מסויים שעלה לכם במחקר וגיליתם שעליו כדאי לכתוב יכול לקחת מיליון כיוונים שונים. אז איך נדע למקד את המאמר שלנו כדי שיהיה מוכוון גם אל תתי הנושאים הנכונים ביותר עבור מה שקהל היעד שלכם רוצה לראות?

בקלות.

על אילו תתי נושאים כדאי לכתוב

כנסו לגוגל והקלידו את השאלה המרכזית שעליה המאמר אמור לענות. דף התוצאות יציג לכם 10 תוצאות בתגובה ומה שאתם צריכים לעשות מכאן זה לפתוח את שלושת התוצאות הראשונות שהן מאמרים (ולא דפים מכירתיים או דפי בית של אתרים) ולראות מהם תתי הנושאים שעליהם כתבו.
אל תשכחו שמה שגוגל מדרג גבוהה הוא בסבירות גבוהה בנוי בצורה נכונה וגם קיבל לא מעט סיגנלים מקהל היעד שזהו אכן תוכן טוב (כמו זמן שהייה בדף מרגע שהוצג, אחוז נטישה נמוך ועוד) כך שמאמר מסוים מופיע בראש תוצאות החיפוש כנראה שכאן נמצא התוכן שקהל היעד שלכם מחפש בנושא. שאבו את תתי הנושאים וכותרות המשנה מהמאמרים הללו ושימו לב לכמות המילים במאמר.
מה שעליכם לעשות כרגע הוא לקחת את הנושאים, את תתי הנושאים ואת כמות המילים של המאמרים שראיתם אצל המתחרים שלכם ולהתחיל לכתוב כאשר אתם מכוונים ליצירת תוכן שהוא יותר ארוך מבחינת כמות המילים ומאגד כמה שיותר מתתי הנושאים מכל המאמרים שראיתם.

האקסטרא מייל

אז נכון שזה כבר צעד רביעי למרות שמובטח שיש רק 3 פינות שצריך לסגור ולכן הפינה הזו היא פינה שלא חייבים לסגור אבל רצוי ביותר לסגור. עד לפינה הזו אתם למעשה רק "מעתיקים" מהמתחרים אבל לא יוצרים שום דבר חדש. להעתיק ולסדר או לכתוב בצורה שונה זה נחמד אבל תמיד עדיף לחשוב מעבר ולהביא חידוש כלשהו שהמתחרים שלכם לא חשבו עליו כדי שהתוכן יהיה יותר מקורי ויותר בעל ערך. הנה 3 אפשרויות לאיך תעשו את זה.

  1. אם המאמרים שדגתם מגוגל הם בעלי יותר משנה, כתבו משהו מעודכן לשנה הנוכחית כאשר אתם דואגים לתת דגש לשוני בין מה שהיה בעבר למה מה שקורה השנה
  2. הוסיפו תת נושא שאתם יודעים עליו מניסיונכם האישי בעסק או משאלות שעולים אצל לקוחות שלכם ולא עלה באף אחד מהמאמרים שסקרתם.
  3. בצעו גם את חיפוש לנושא עליו אתם כותבים גם עבור המונח באנגלית ובחנו אילו תתי נושאים עולים במאמרים אלו. בחרו אחד מהם שלדעתם יהווה את התוספת הטובה ביותר והתחילו לכתוב גם עליו.


מעבר לחילוץ הנושאים ותתי הנושאים ההמלצה שלי היא לא להעמיק לרמה של קריאת כל התוכן שכתוב במאמרים של המתחרים שלכם ובמקורות אחרים. זאת כדי שקודם כל ישאר לכם גם קצת זמן לכתוב ולא רק לחקור מה אחרים כותבים ושנית כדי שתוכלו להביא את הטאץ' האישי שלכם ושל העסק שלכם יותר לידי ביטוי במאמר שתכתבו. כך התוכן שלכם יהיה מקורי יותר, דבר שבהחלט יתרום לבידול שלו בתחום גם בעיני הגולשים וגם בעיני גוגל שבסבירות גובהה יתן עוד נקודות למאמר שלכם על כך.

לקוחות ממליצים

5.0
מבוסס על 26 ביקורות
powered by Google
מאור גרוס
17:10 24 Aug 25
כפיר תותח על עזר לי המון בפיתוח וקידום האתר שלי מהפרטים הקטנים ועד למורכבים והחשובים ביותר, ממליץ בחום אין עליך!
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
למדתי עם כפיר מנשה במסגרת קורס שיווק דיגיטלי ב־
HackerU,
ואין ספק שמדובר במרצה נדיר. כפיר מקצועי, ברור, סבלני וחד. מעבר לידע העשיר בקידום אורגני, קידום ממומן, כתיבה שיווקית ועוד המון תחומים חשובים – הוא חשף אותנו גם לעולם הכלים המתקדמים, במיוחד בתחום הבינה המלאכותית (AI), ולימד איך להשתמש בהם בצורה חכמה ויישומית. בזכותו אני מרגיש/ה הרבה יותר מוכנ/ה לעולם האמיתי של השיווק הדיגיטלי.
תמר יאיר
18:09 16 Jul 25
כפיר מרצה מקצועי, סבלני ובעל ידע רחב. כסטודנטית בקורס שיווק דיגיטלי בהאקריו אני נהנית מאוד, הוא מעביר את החומר בצורה ברורה ומעניינת. ממליצה בחום לכל מי שרוצה ללמוד בצורה מקצועית ובאווירה נעימה עם חיוך וצחוק שמכניסים קלילות גם לנושאים מורכבים.
Shulli Mandel
18:02 16 Jul 25
מומחה אמיתי שמלמד מהשטח

כפיר מנשה הוא לא רק מרצה מצוין לבניית אתרים ושיווק דיגיטלי – הוא איש מקצוע מהשורה הראשונה, שמביא איתו שילוב נדיר של ידע טכני, ניסיון עשיר, יכולת הוראה מרשימה ולמידה עם קריצה של חיוך והומור.

כסטודנטית בקורס בהאקריו, זכיתי ללמוד ממנו ולהיחשף לעולם השיווק הדיגיטלי מזווית אחרת – מעשית, חכמה, עדכנית ובעיקר – מרתקת.
ההסברים שלו ברורים, מדויקים ועם קשר ישיר לעבודה בשטח. הוא יודע לקחת נושאים מורכבים ולהפוך אותם לנגישים, לוגיים ומובנים.
מעבר להעברת ידע, כפיר הצליח לגרום לי להתחבר לתחום, לפתח עניין אמיתי ולרצות להתמקצע בו.

אין ספק שהיסודות שקיבלתי ממנו הם מהחזקים והמדויקים ביותר שיכולתי לבקש – בזכות השיטה שלו, הסבלנות, הסדר, והיכולת לראות כל תלמיד ולהניע אותו קדימה.
העובדה שכפיר מגיע מהעולם המעשי – עם ניסיון בקידום עסקים, בניית אתרים וניהול פרויקטים גדולים – ניכרת בכל שיעור. הוא מלמד מתוך התנסות אישית, ולא מתוך שקפים או תיאוריה בלבד.

כפיר הוא מרצה מסור, מקצועי ויסודי, שמציב רף גבוה גם לעצמו וגם לסטודנטים שלו – והתוצאה בהתאם: תלמידים שמרגישים בטוחים, יודעים מה לעשות, ויוצאים לשוק עם ידע פרקטי.

ממליצה עליו בחום רב לכל מי שרוצה ללמוד את התחום באמת.
manar ziedan
18:04 15 May 25
מהמרצים שמלמדים בגובה העיניים, מעבירים את החומר בצורה ברורה – וגורמים להתאהב בתחום.
למדתי אצלו קידום אורגני (SEO) וכתיבה שיווקית, וזה ללא ספק היה אחד הקורסים הכי מעניינים שלמדתי.
מעבר לידע המקצועי הרחב והניסיון העשיר, הוא מצליח ליצור חוויית למידה נעימה, ממוקדת ומלאת ערך.
היה לי פשוט כיף ללמוד איתו.
Razi Hadad
17:50 12 May 25
מרצה ברמה גבוהה ביותר! למדתי המון מהשיעורים שלך – גם ברמה המקצועית וגם ברמה האישית. ההסברים ברורים, הסבלנות מורגשת בכל שיעור, וההשקעה שלך ניכרת. תודה על הידע, ההשראה והאכפתיות – זכיתי ללמוד אצלך!
אחד המרצים הטובים שיצא לי לפגוש! מקדם אתרים מקצועי ואחלה בן אדם ממליץ בחום. תודה רבה כפיר על כל העזרה והלימוד
Guy Matityahu
20:44 27 Jan 25
זה עתה סיימתי את קורס SEO במכללת HackerU עם כפיר מנשה ואני ממליץ עליו בחום!

לכפיר יש כישרון גדול לזקק מושגי SEO מורכבים להסברים פשוטים וניתנים לעיכול. יש לו סגנון הוראה מרתק ומעורר שיחה, מה שגורם לנושאים הטכניים ביותר להרגיש נגישים ומעניינים.

התרשמתי במיוחד מהסבלנות והמקצועיות שלו - בכל פעם ששאלה חזרה על עצמה או הייתה זקוקה להסבר (מה שקרה לעתים קרובות), הוא חזר ברצון על התשובה, והיכולת שלו לשמור על הדיון במשימה תוך כדי תשובה על כל השאלות היא מיומנות נדירה.

מלבד התיאוריה, כפיר הציע לנו תכשיטים מהמסע שלו שציידו אותנו בכלים, אסטרטגיות ופריצות חדשות שלא תמצאו באף ספר. ההוראות שלו בנושאים כמו מחקר ידני של מילות מפתח שינו לחלוטין את הדרך שבה אני ניגש לקידום אתרים.

כפיר הוא המומחה/מחנך לקידום אתרים שאתה רוצה לעבוד איתו אם אתה צריך מישהו שבאמת רוצה שתצליח ויעשה את הקילומטר הנוסף. אני מחשיב את עצמי בר מזל שלמדתי ממנו ולא יכול להמליץ ​​עליו מספיק לכל מי שמעוניין להרחיב את הידע או העסק שלו ב-SEO!

תודה לך כפיר על חווית למידה מדהימה!
tal israeli
18:35 26 Jan 25
ממליץ בחום
אלירן אליהו
00:27 06 Dec 24
רוצה להגיד תודה לאחד המרצים הטובים שיצא לי לראות בהאקר יו.

כל שיעור הסברת בצורה הכי ברורה ופשוטה שרק אפשר נושאים מאוד מורכבים, חזרת על דברים בסבלנות אם משהו לא היה ברור; לפעמים הייתי בשוק מכמות הסבלנות, שאני בעצמי הייתי מאבד את העשתונות.

ענית על שאלות בצורה מקצועית, וידעת איך להתחמק בנונשלנטיות משאלות לא רלוונטיות ולהחזיר את הדיון לנושא המקורי מבלי שהצד השני יפגע; שזאת אומנות בפני עצמה.

התוספות אקסטרה שלימדת שלא היו בחומר הלימוד, ואיך ששיתפת את הלוגיקה המתוחכמת מאחורי האתרים שאתה בונה/מקדם וגם באתרים האישיים שלך מעידים על האכפתיות הדאגה ותחושת האחריות שיש לך כלפי הסטודנטים, וזה לא מובן מאליו.

פשוט להתענג מחווית הלימוד איתך,
תמיד קצר, קולע מדוייק ורלוונטי.

יודע לחוש את עייפות הסטודנטים, ולהוריד הילוך כשצריך שזו מעלה שלא להרבה אנשים(מרצים) יש.

תודה על הזכות שהייתה לי ללמוד, להכיר ולהתרשם מהאיכויות האנלטיות שלך, אין לי ספק שמי שיעבוד או ילמד איתך יזכה!
תמשיך בשליחות שאתה עושה, יישר כוח אחד גדול!
sivan vdp
13:35 06 Jun 21
שמחה שבחרתי בך כפיר, לביצוע אופטימיזציה בSEO של האתר החדש שלי.
פעלת ביסודיות, במקצועיות רבה ובנוסף לשירות שהבטחת, הוספת בנדיבותך הדרכות והסברים שמסייעים לי להמשיך לתפעל נכון את האתר שלי.
אתה איש מקצוע רציני, יסודי, בעל ידע רב ומאד מחויב ומסור ואני ממליצה בחום על השירות שלך. תודה!

מוזמנים להתרשם מכל חוות הדעת עליי
כמקדם אתרים מומלץ

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נוכל לקחת את העסק שלך כמה צעדים קדימה.

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

inner links
איך לקדם אתר בגוגל?
כפיר מנשה

המדריך המלא לבניית קישורים פנימיים באתר

מהם קישורים פנימיים, איך הם מסייעים לקידום האתר, כללים בסיסיים לבניית קישורי בעמודים השונים ואסטרטגיה מתקדמת למיקסום הערך שלהם בעיני גוגל.