אל תחמיצו אף מאמר!

חפש באתר

אל תחמיצו אף מאמר!

חפש באתר

הפרמטרים העיקריים שקובעים את קידום האתר

גוגל הצהירו שישנם כמה מאות פרמטרים שקובעים איך אתר יתקדם בתוצאות. בכדי לעשות את החיים פשוטים אני מביא לכם כאן את ה4 החשובים ביותר
seo-parameters

מה תגלו במאמר הזה?...

4 הפרמרטים שהכי משפיעים על קידום אתרים הם אופטימיזציה (התאמה של האתר לגוגל), העלאת תכנים לאתר באופן שוטף, בנייה של פרופיל קישורים חיצוניים וחויית משתמש טובה.

אילו פרמטרים הכי משפיעים על דירוג האתר? זו שאלה שנשאלת הרבה עולם השיווק הדיגיטלי ולעצרינו הרב כמקדמי אתרים אין אף אחד שבאמת יודע את התשובה במלואה. זאת מאחר והאלגוריתם של גוגל הוא סוד מסחרי, שאם יתגלה יגרום לגוגל לא מעט הפסדים כספיים. למרות שגוגל לא מוכנים לחשוף את האלגוריתם שלהם הם כן מצהירים שישנם כמה מאות פרמטרים שקובעים את הדירוג האתרים במנוע החיפוש שלהם.

עם הזמן וההתפתחות של מקצוע קידום האתרים פורסמו המון מאמרים ותובנות בתחום שאליהם הגיעו המקדמים תוך כדי עבודה שלהם. התובנות הללו מתייחסות לכמות רבה של פרמטרים שנלקחים בחשבון בעת קידום האתר בכדי להביא אותו לדירוגים הטובים ביותר האפשריים. למרות שזה מאוד מפתה לתת כאן רשימה משלי שתכלול ככל הנראה כמה עשרות, אני יודע שעומס כזה של מידע לא יעבור אצלכם הקוראים מאחר ואינכם אנשי מקצוע בתחום (לפחות רובכם). לכן אסקור כאן את 4 הפרמטרים המרכזיים שמשפיעים על קידום האתר. ברגע שאלו מקבלים את היחס הנכון האתר שלכם יוכל להתקדם בצורה יפה!

פרמטר ראשון – אופטימיזציה

אופטימיזציה פירושה התאמה של האתר לגוגל. ההתאמה הזו נעשית בשתי דרכים. הראשונה היא התאמה של העמודים השונים לביטויי המפתח שעליהם אנו מעוניינים לקבל דירוג. לדוגמא, אם אני מעוניין שהעמוד הזה יהיה מדורג על הביטוי המפתח "בונה אתרים" אני צריך לדאוג שצמד המילים הזה יכלל במקומות אסטרטגיים בעמוד כך שגוגל יקלוט אותו. מקומות כאלו יכולים להיות כותרת המטה, תיאור המטא, כותרות בתוך העמוד, תגיות אלטרנטיביות לתמונות ועוד. כדאי גם לכלול כמה פעמים את הביטוי בתוך הטקסט שמופיע בעמוד.  כל אלו, כאשר הם מכילים את ביטוי המפתח באופן נכון מצביעים לגוגל שהעמוד מדבר על הנושא של בונה אתרים, ומכאן גוגל מבין שכדאי שהעמוד יהיה מדורג על ביטוי הזה. שימו לב שהכותרת של העמוד היא "בונה אתרים מעוצבים ומהירים" וזה מאחר ורציתי לכלול את ביטוי המפתח שם.

הדרך השניה לביצוע אופטימיזציה היא התאמה של תשתית האתר כך שלגוגל יהיה נוח לקרוא את הקוד כך שיוכל לעשות זאת באופן יעיל. אופטימיזציה זו כוללת פעולות כמו דומיין ששמוכוון אל מדינת היעד ממנה מגיעים רוב הגולשים, והתקנת מערכת ניהול תוכן ידידיותית לגוגל (כזו שבונה את הקוד בצורה שלבוטים של גוגל יהיה נוח לקורא אותה). היא כוללת גם אחסון על שרתים מהירים ואיכותיים שמאפשרים טעינה מהירה של האתר, תוספים שמבצעים סידור נכון של הקוד ועוד.

אופטימיזציה-למנועי-חיפוש
אופטימיזציה למנועי חיפוש - החלק הבסיסי בכל תהליך קידום אתרים

פרמטר שני – תוכן

גוגל נותן הרבה קרדיט ודירוג גבוה לאתרים שיוצרים תכנים באיכות גבוהה ושמעדכנים אותם באופן תדיר. דרך טובה לעשות זאת היא לעדכן באתר על כל לקוח מרוצה או פרוייקט חדש שהסתיים, כמו שאני עושה בגלריית האתרים לדוגמא שבניתי עבור הלקוחות שלי. דרך נוספת יכולה להיות כתיבת מאמרים בבלוג על נושאים שמעניינים בתחום, חידושים, עדכונים ומידע שידוע שגולשים מחפשים. מעבר לכך, כל שירות נוסף שהעסק מתחיל להציע, כדי שיקבל ביטוי באתר בדמות עמוד ייעודי שמפרט עליו ומציע בתוכו אפשרות ליצור קשר. במידה והאתר מתעדכן בתדירות גבוהה והטקסטים והידע שמועבר הוא באיכות גבוהה גוגל בהחלט יתחשב בכך בדירוגים שיתן לאתר. מוזמנים לקרוא עוד בנושא במדריך המלא לכתיבת בלוג.

פרמטר שלישי – חויית משתמש

פרמטר זה הפך להיות קריטי מאוד בשנים האחרונות עם ההשתכללות ההולכת וגוברת של האלגוריתם של גוגל. זאת מאחר וגוגל מעוניין לספק את התוכן והאתרים הטובים ביותר לאלו שמחפשים אותם, וחוויית המשתמש היא המדד הטוב ביותר לדעת אם הוא עמד במשימה זו. עם זאת, הבנה של חויית משתמש או חוייה אנושית בעיני גוגל היא משימה קשה, כי בסופו של יום עדיין מדובר על אלגוריתם. לכן, גוגל נעזר בהרבה נתונים כמו כמות הכניסות שמקבל האתר, זמן השיהות של משתמשים בעמודים השונים והאם הם נוטשים את האתר אחרי שהגיעו אילו. בנוסף גוגל גם יכול לבדוק את הפעולות שהמשתמשים עושים, האם הם גוללים למטה את העמוד, האם הם לוחצים על כפתורים או משאירים פרטים בטופס צור הקשר או אולי אפילו מבצעים רכישה. גוגל נעזר בכל פיסות המידע האלו בכדי להבין האם המשתמש קיבל חוייה טובה מהשיהות באתר או אם לא. מכאן שאתר שמעוניין להתקדם חייב לספק חוייה טובה למשתמשים שלו, הן ברמת העיצוב והן ברמת הנוחות והן ברמת הפונקציונאליות.

UXUI
חוויית משתמש - הדרך של גוגל להבין האם הוא עמד ביעד של לספק למשתמשים שלו את מה שהם רצו לקבל

פרמטר רביעי – פרופיל קישורים

קישורים בעיני גוגל הם המלצות. הכוונה היא שאם אתר מסויים כולל בתוך אחד מהעמודים שלו קישור אל אתר אחר, הוא למעשה מביע בו אמון ומעוניין שהגולשים שמגיעים אילו יגיעו גם אל האתר המקושר. במצב כזה גוגל לוקח מעט מהקרדיט שהוא נתן לאתר המקשר ומעביר אותו אל האתר המקושר. לכן, קבלה של הרבה קישורים מסמנת לגוגל שהאתר המקושר הוא אתר פופלרי גם בקרב אתרים אחרים וככזה כדאי גם שיזכה לאמון הגולשים ולעליה בדירוגים. כמובן שקישור אחד אינו מספיק לכן יש צורך ביצירה של פרופיל קישורים, כלומר מספר קישורים רב שיגיע מאתרים שונים בכדי שגוגל יבין שההמלצה היא לא חד פעמית אלא חוזרת וקבועה.
חשוב לציין שעצם הקישור עצמו הוא לא כל הסיפור, גוגל מנתח את הקישורים שבהם הוא נתקל ומנסה להבין את ההקשר בין האתרים ואת "אמיתות ההמלצה", זאת מאחר וקישורים כבר זכו לא פעם להיות מנוצלים לצרכי ספאם ופרסום אגרסיבי, שהתקבל כניסיון למניפולציה בעיני גוגל. לכן גוגל נוקט בחשדנות מסויימת עבור קישורים בהתחלה עד שהוא מצליח להבין ולאשש שאכן מדובר על המלצה אמיתית.

חשוב לציין שאין חשיבות לסדר של הפרמטרים שציינתי ואין פרמטר אחד שבהכרח חשוב יותר מהשני. בקידום אתרים אורגני השלם גדול יותר מסכום חלקיו וכל פרמטר שאנו עונים עליו תורם גם בחיזוק האחרים בכדי לייצר עבור גוגל אתר ששווה קידום בדירוגים. לכן, אי אפשר להעדיף אף פרמטר על השני ואי אפשר גם לוותר על אף אחד מהם מאחר והם עובדים יחד ומחזקים אחד את השני (או מחלישים אותו אם לא הם לא מבוצעים).

לקוחות ממליצים

5.0
מבוסס על 26 ביקורות
powered by Google
מאור גרוס
17:10 24 Aug 25
כפיר תותח על עזר לי המון בפיתוח וקידום האתר שלי מהפרטים הקטנים ועד למורכבים והחשובים ביותר, ממליץ בחום אין עליך!
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
למדתי עם כפיר מנשה במסגרת קורס שיווק דיגיטלי ב־
HackerU,
ואין ספק שמדובר במרצה נדיר. כפיר מקצועי, ברור, סבלני וחד. מעבר לידע העשיר בקידום אורגני, קידום ממומן, כתיבה שיווקית ועוד המון תחומים חשובים – הוא חשף אותנו גם לעולם הכלים המתקדמים, במיוחד בתחום הבינה המלאכותית (AI), ולימד איך להשתמש בהם בצורה חכמה ויישומית. בזכותו אני מרגיש/ה הרבה יותר מוכנ/ה לעולם האמיתי של השיווק הדיגיטלי.
תמר יאיר
18:09 16 Jul 25
כפיר מרצה מקצועי, סבלני ובעל ידע רחב. כסטודנטית בקורס שיווק דיגיטלי בהאקריו אני נהנית מאוד, הוא מעביר את החומר בצורה ברורה ומעניינת. ממליצה בחום לכל מי שרוצה ללמוד בצורה מקצועית ובאווירה נעימה עם חיוך וצחוק שמכניסים קלילות גם לנושאים מורכבים.
Shulli Mandel
18:02 16 Jul 25
מומחה אמיתי שמלמד מהשטח

כפיר מנשה הוא לא רק מרצה מצוין לבניית אתרים ושיווק דיגיטלי – הוא איש מקצוע מהשורה הראשונה, שמביא איתו שילוב נדיר של ידע טכני, ניסיון עשיר, יכולת הוראה מרשימה ולמידה עם קריצה של חיוך והומור.

כסטודנטית בקורס בהאקריו, זכיתי ללמוד ממנו ולהיחשף לעולם השיווק הדיגיטלי מזווית אחרת – מעשית, חכמה, עדכנית ובעיקר – מרתקת.
ההסברים שלו ברורים, מדויקים ועם קשר ישיר לעבודה בשטח. הוא יודע לקחת נושאים מורכבים ולהפוך אותם לנגישים, לוגיים ומובנים.
מעבר להעברת ידע, כפיר הצליח לגרום לי להתחבר לתחום, לפתח עניין אמיתי ולרצות להתמקצע בו.

אין ספק שהיסודות שקיבלתי ממנו הם מהחזקים והמדויקים ביותר שיכולתי לבקש – בזכות השיטה שלו, הסבלנות, הסדר, והיכולת לראות כל תלמיד ולהניע אותו קדימה.
העובדה שכפיר מגיע מהעולם המעשי – עם ניסיון בקידום עסקים, בניית אתרים וניהול פרויקטים גדולים – ניכרת בכל שיעור. הוא מלמד מתוך התנסות אישית, ולא מתוך שקפים או תיאוריה בלבד.

כפיר הוא מרצה מסור, מקצועי ויסודי, שמציב רף גבוה גם לעצמו וגם לסטודנטים שלו – והתוצאה בהתאם: תלמידים שמרגישים בטוחים, יודעים מה לעשות, ויוצאים לשוק עם ידע פרקטי.

ממליצה עליו בחום רב לכל מי שרוצה ללמוד את התחום באמת.
manar ziedan
18:04 15 May 25
מהמרצים שמלמדים בגובה העיניים, מעבירים את החומר בצורה ברורה – וגורמים להתאהב בתחום.
למדתי אצלו קידום אורגני (SEO) וכתיבה שיווקית, וזה ללא ספק היה אחד הקורסים הכי מעניינים שלמדתי.
מעבר לידע המקצועי הרחב והניסיון העשיר, הוא מצליח ליצור חוויית למידה נעימה, ממוקדת ומלאת ערך.
היה לי פשוט כיף ללמוד איתו.
Razi Hadad
17:50 12 May 25
מרצה ברמה גבוהה ביותר! למדתי המון מהשיעורים שלך – גם ברמה המקצועית וגם ברמה האישית. ההסברים ברורים, הסבלנות מורגשת בכל שיעור, וההשקעה שלך ניכרת. תודה על הידע, ההשראה והאכפתיות – זכיתי ללמוד אצלך!
אחד המרצים הטובים שיצא לי לפגוש! מקדם אתרים מקצועי ואחלה בן אדם ממליץ בחום. תודה רבה כפיר על כל העזרה והלימוד
Guy Matityahu
20:44 27 Jan 25
זה עתה סיימתי את קורס SEO במכללת HackerU עם כפיר מנשה ואני ממליץ עליו בחום!

לכפיר יש כישרון גדול לזקק מושגי SEO מורכבים להסברים פשוטים וניתנים לעיכול. יש לו סגנון הוראה מרתק ומעורר שיחה, מה שגורם לנושאים הטכניים ביותר להרגיש נגישים ומעניינים.

התרשמתי במיוחד מהסבלנות והמקצועיות שלו - בכל פעם ששאלה חזרה על עצמה או הייתה זקוקה להסבר (מה שקרה לעתים קרובות), הוא חזר ברצון על התשובה, והיכולת שלו לשמור על הדיון במשימה תוך כדי תשובה על כל השאלות היא מיומנות נדירה.

מלבד התיאוריה, כפיר הציע לנו תכשיטים מהמסע שלו שציידו אותנו בכלים, אסטרטגיות ופריצות חדשות שלא תמצאו באף ספר. ההוראות שלו בנושאים כמו מחקר ידני של מילות מפתח שינו לחלוטין את הדרך שבה אני ניגש לקידום אתרים.

כפיר הוא המומחה/מחנך לקידום אתרים שאתה רוצה לעבוד איתו אם אתה צריך מישהו שבאמת רוצה שתצליח ויעשה את הקילומטר הנוסף. אני מחשיב את עצמי בר מזל שלמדתי ממנו ולא יכול להמליץ ​​עליו מספיק לכל מי שמעוניין להרחיב את הידע או העסק שלו ב-SEO!

תודה לך כפיר על חווית למידה מדהימה!
tal israeli
18:35 26 Jan 25
ממליץ בחום
אלירן אליהו
00:27 06 Dec 24
רוצה להגיד תודה לאחד המרצים הטובים שיצא לי לראות בהאקר יו.

כל שיעור הסברת בצורה הכי ברורה ופשוטה שרק אפשר נושאים מאוד מורכבים, חזרת על דברים בסבלנות אם משהו לא היה ברור; לפעמים הייתי בשוק מכמות הסבלנות, שאני בעצמי הייתי מאבד את העשתונות.

ענית על שאלות בצורה מקצועית, וידעת איך להתחמק בנונשלנטיות משאלות לא רלוונטיות ולהחזיר את הדיון לנושא המקורי מבלי שהצד השני יפגע; שזאת אומנות בפני עצמה.

התוספות אקסטרה שלימדת שלא היו בחומר הלימוד, ואיך ששיתפת את הלוגיקה המתוחכמת מאחורי האתרים שאתה בונה/מקדם וגם באתרים האישיים שלך מעידים על האכפתיות הדאגה ותחושת האחריות שיש לך כלפי הסטודנטים, וזה לא מובן מאליו.

פשוט להתענג מחווית הלימוד איתך,
תמיד קצר, קולע מדוייק ורלוונטי.

יודע לחוש את עייפות הסטודנטים, ולהוריד הילוך כשצריך שזו מעלה שלא להרבה אנשים(מרצים) יש.

תודה על הזכות שהייתה לי ללמוד, להכיר ולהתרשם מהאיכויות האנלטיות שלך, אין לי ספק שמי שיעבוד או ילמד איתך יזכה!
תמשיך בשליחות שאתה עושה, יישר כוח אחד גדול!
sivan vdp
13:35 06 Jun 21
שמחה שבחרתי בך כפיר, לביצוע אופטימיזציה בSEO של האתר החדש שלי.
פעלת ביסודיות, במקצועיות רבה ובנוסף לשירות שהבטחת, הוספת בנדיבותך הדרכות והסברים שמסייעים לי להמשיך לתפעל נכון את האתר שלי.
אתה איש מקצוע רציני, יסודי, בעל ידע רב ומאד מחויב ומסור ואני ממליצה בחום על השירות שלך. תודה!

מוזמנים להתרשם מכל חוות הדעת עליי
כמקדם אתרים מומלץ

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נוכל לקחת את העסק שלך כמה צעדים קדימה.

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

inner links
איך לקדם אתר בגוגל?
כפיר מנשה

המדריך המלא לבניית קישורים פנימיים באתר

מהם קישורים פנימיים, איך הם מסייעים לקידום האתר, כללים בסיסיים לבניית קישורי בעמודים השונים ואסטרטגיה מתקדמת למיקסום הערך שלהם בעיני גוגל.