מה זה קידום אתרים אורגני?

מה זה קידום אורגני, מהם המטרות האמיתיות בתהליך, מהו דירוג גבוהה שמושג באופן טבעי, ולמה חייבים לדעת את כל אלו לפני שמתחילים בתהליך קידום.
what-is-seo

מה תגלו במאמר הזה?...

מה זה קידום אתרים אורגני?

אם צריך לתמצת קידום אורגני למשפט אחד אז מדובר על סך הפעולות שמסייעות לאתר לקבל דירוג גבוהה בדף תוצאות החיפוש של גוגל באופן טבעי. בכדי להבין עד הסוף את המשפט הזה יש צורך להבין מה בדיוק הכוונה ב"אופן טבעי", מה נחשב לדירוג גבוהה, ומהם המטרות והפעולות שעושים מקדמי אתרים כיום בכדי לבצע את תהליך הקידום.

קידום אתרים אורגני מתייחס לדירוג שמקבלים אתרים באופן טבעי

לפני שניגע לפעולות שצריך לנקוט בכדי לקדם את האתר, כדאי להבין מה הכוונה ב"לקבל דירוג באופן טבעי". דירוג טבעי מתייחס לכך שאתר מסויים מצליח להגיע למקומות גבוהים בדף תוצאות החיפוש של גוגל בגלל שגוגל מזהה שמדובר על אתר שעונה בצורה הטובה ביותר על מה שהגולש חיפש. מענה בצורה טובה נקבע לפי שני פרמטרים, רלוונטיות ואיכות.
רלוונטיות הכוונה לספק לגולש את התוצאה או התשובה שהכי קשורה לשאילתה שאותה הוא הקליד. לדוגמא אם אני בתור גולש מחפש "מקדם אתרים" גוגל ישאף להציג לי רק אתרים שמדברים על מקדמי אתרים.
איכות הכוונה להציג את התוצאות שעונות בצורה הטובה והמקיפה ביותר על מה שנשאל. אם נמשיך את אותה הדוגמא, גוגל ישאף להציג לי אתרים שמציגים כמה שיותר מידע על מקדמי אתרים, כמו לדוגמא מהם היתרונות והחסרונות בין מקדם אתרים פרילנסר לחברות קידום אתרים, איך נראת ההתקשרות איתם, מה המחירים שהם גובים, איך נראת הצעת מחיר לקידום אתרים ועוד. ככל שיהיה יותר מידע וככל שהוא יהיה יותר מדוייק כך האתר ייחשב ליותר איכותי.

כשמבינים כיצד מנועי חיפוש עובדים מבינים שבשביל שגוגל יוכל לדעת את כל זה הוא מפגיל אלגוריתם משוכלל מאוד שמערב גם אינטיליגנציה מלאכותית, שמצד אחד מנסה לנתח ולהבין את כוונת הגולש מאוחרי כל שאילתה שמוקלדת ומצד שני לנתח ולהבין את האתרים הנמצאים ברשת, לאילו נושאים הם רלוונטיים ואילו איכותיים יותר מהאחרים. בהתאם לשקלול שגוגל עורך הוא מבצע דירוג של האתרים ומציג אותם בדף תוצאות החיפוש כך שהאתר שמוצג במקום הראשון הוא האתר שגוגל מצא כרלוונטי ביותר ושעונה על השאילתה בצורה האיכותית ביותר.
חשוב לציין שישנה גם דרך אחרת לקבל דירוג במקומות הראשונים במנוע החיפוש והיא דרך קידום אתרים ממומן שמכוון יותר להצגת מודעות שמפורסמות בתשלום. כאשר מדברים על קידום אתרים אורגני אין הכוונה לקידום שכרוך בעלות כלשהי שיש לשלם לגוגל שבגללה האתר יקבל דירוג גבוהה אלא בדרך לקבל את הדירוג הגבוהה בלי לשלם כסף לאף גורם.

google-algorithem
בכדי להתאים תוצאות לשאילתות גוגל משתמש באלגוריתם חכם מאוד המבוסס על אינטיליגנציה מלאכותית

מה זה דירוג גבוהה בקידום אתרים אורגני?

כמובן שלהגיע למקום הראשון בגוגל זו השאיפה של כל בעל עסק או מקדם שבונה אתר אינטרנט אך מאחר וזוהי לא תמיד מטרה קלה חשוב להבין בדיוק מה נחשב לדירוג גבוהה ומה לא.
נתחיל מהסוף. לפי מחקר שפורסם בבלוג של Backlinkco בשנת 2019 נראה ש97% מהגולשים שמחפשים משהו בגוגל מסתפקים בתוצאות שמתקבלות בעמוד הראשון ורק 3% יעברו גם לעמוד השני בכדי לחפש תוצאות נוספות. עקב כך ניתן להבין דיי בקלות שכל תוצאה שאינה בעמוד הראשון לא תעזור לנו. בנוסף לכך נראה ש60% מהגולשים שנשארים בעמוד הראשון יקליקו ככל הנראה על אחת התוצאות הראשונות, כאשר 31% יקליקו על התוצאה הראשונה, 25% יקליקו על התוצאה השניה ו18% על התוצאה השלישית. לכן כל אחד משלושת המקומות הראשונים יוכל להחשב לדירוג גבוהה.
חשוב לציין שגם מקומות 4-10 מציגות אתרים שגולשים נוטים להקליק עליהם ולכן אין לזלזל בהם בכלל.

בשורה התחתונה, מקום עשירי ומטה נחשב לאתר שלא ממש מקבל דירוג או לפחות לא כזה שיש להתחשב בו בתחום של קידום אורגני, כל תוצאה בין המקום העשירי למקום הרביעי יכולה להיחשב לאתר שמקבל דירוג ומקום שלישי ומעלה כבר נחשבים לדירוג גבוהה.

אז מה המטרה של מקדמי אתרים אורגניים?

הרבה לקוחות חושבים שקידום אורגני הוא ניסיון למניפולציה על גוגל כך שאתר מסויים שלא אמור להיות מדורג במקום הראשון יקבל את הדירוג הזה, אבל האמת היא שהיום רוב תהליכי קידום האתרים שנעשים עובדים באופן אחר לגמרי. קידום אתרים כיום מתמקד דווקא בלשלב ידיים על גוגל, לנסות לענות על כמה שיותר מהפרמטרים שהוא מציב לקביעת אתר כרלוונטי ואיכותי וליישם אותם באתר.
למעשה מקדמי אתרים לא מעוניינים להילחם בגוגל אלא להילחם באתרים מתחרים על ליבו של גוגל. את זה הם עושים על ידי התחקות אחר השאילתות שקהל הלקוחות של העסק יחפש בעזרת בביצוע של מחקר מילות מפתח, מתן מענה עליהם בצורה הטובה ביותר דרך כתיבת תוכן איכותי ולא פחות מכך לגרום לגוגל להבין זאת בצורה הטובה ביותר על ידי אופטימיזציה למנועי החיפוש.

לקוחות ממליצים

מוזמנים להתרשם מכל חוות הדעת עליי
כמקדם אתרים מומלץ

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נגיע יחד למקום הראשון ונביא הרבה לקוחות חדשים לעסק שלך.

אולי יעניין אותך גם...

seoorppc
איך לקדם אתר בגוגל?
כפיר מנשה

קידום אורגני או ממומן – מה יותר כדאי?

מתלבטים בין קידום אורגני לקידום ממומן? המאמר מסביר את ההבדלים, היתרונות והחסרונות של כל שיטה, ומסייע בבחירה המתאימה לעסק שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן