אל תחמיצו אף מאמר!

חפש באתר

אל תחמיצו אף מאמר!

חפש באתר

קידום אורגני או ממומן – מה יותר כדאי?

מתלבטים בין קידום אורגני לקידום ממומן? המאמר מסביר את ההבדלים, היתרונות והחסרונות של כל שיטה, ומסייע בבחירה המתאימה לעסק שלכם.
seoorppc

מה תגלו במאמר הזה?...

בגדול, הדרך הכי טובה לדעת מה סוג הקידום המתאים לכם ביותר היא קודם כל להבין מהו הערוץ שדרכו מגיעים רוב הלקוחות, ואת זה ניתן לדעת דרך סקירה של השוק והבנה היכן המתחרים שלכם מפרסמים. מעבר לכך עליכם לחשוב על אילוצי העסק הספציפי שלכם – אם אתם זקוקים לתוצאות מהירות בחרו בקידום ממומן ואם אתם מעוניינים בהצלחה קבועה ויציבה בטווח הארוך בחרו בקידום אורגני.

מה זה קידום אורגני ומה זה קידום ממומן

לפני שאנו מתחילים להבין מה יותר כדאי או משתלם, צריך קודם כל להבין מה זה קידום אורגני, מה זה קידום ממומן, ומה ההבדלים בינהם.

קידום אורגני

קידום אתרים אורגני מתייחס לכל הפעילויות שמתבצעות באתר ומחוצה לו שגורמות לגוגל לדרג אותו גבוהה יותר. פעולות אלו יכולות להיות התאמה (אופטימיזציה) למנוע החיפוש, הוספת תכנים וקישורים לאתר. כל אלו מאותתים לגוגל כי מדובר באתר טוב ומהימן וככזה שכדאי לו להציג בדף תוצאות החיפוש ברגע שהגולשים מחפשים את התחום שקשור באתר.
לדומא אם ניקח אתר של מקדם אתרים שמעוניין להתקדם על הביטוי קידום אתרים, ככל שאותו בעל אתר יצבע יותר מהפעולות שצויינו לעיל גוגל יתעדף אותו על פני אתרים אחרים מכיוון שהוא יחשוב שהוא הכי רלוונטי והכי איכותי מבין כל האתרים האחרים בתחום.
שימו לב שמקרה הזה גוגל מנסה לעזור לגולשים למצוא את מה שהם חיפשו בצורה הטובה יותר ללא שום מניע נוסף שמכווין אותו. זה הרעיון בקידום אורגני, לגרום לגוגל להבין שכדאי לו להציג את האתר בתוצאות מאחר והוא משרת את הגולשים.

קידום ממומן

קידום ממומן לעומת זאת מתייחס להעלאת קמפיין פרסומי תוך תשלום לגוגל עבור המיקום של האתר. במצב כזה הפרמטר שמשפיע הכי הרבה על מיקום האתר הוא העובדה שמתבצע תשלום לגוגל. כאן, הפרמטרים של הרלוונטיות והאיכותיות שמאפיינים קידום אורגני לא מקבלים את מרכז המבה אלא תקפיד משני יותר.
אם נמשיך את דוגמאת מקדם האתרים ממקודם, האתר יופיע באחד המקומות הראשונים כאשר הגולשים מחפשים את הביטוי קידום אתרים בעקבות התשלום שבוצע לגוגל עבור המקום. חשוב לציין שמנגנון התשלום של הקידום הממומן הוא מאוד מורכב ונח ברובו כמות הקליקים שהמודעה תקבל (כלומר כמות הלחיצות שיבצעו גולשים שיעבירו אותם אל האתר) אבל בכדי להבין בגדול את הנושא ניתן להתייחס לתשלום ככזה שנעשה עבור המיקום.
שימו לב שבמקרה הזה גוגל אינו מנסה לעזור לגולשים ואינו משחק תפקיד ניטרלי אלא מכניס כאן את האינטרסים הכלכליים שלו ואת העובדה שגולשים כיום מחפשים אינטרנט כמעט אך ורק דרכו. הוא בוחר להשתמש בכוח הזה כדי לגרוף רווחים תוך כדי שהוא מציג קודם את התוצואות שמשרתות אותו ואת מי שמשלם ולוא דווקא את התוצאות שמשרתות את הגולשים

תשלום לגוגל
ההבדל בין קיום אורגני לקידום ממומן נשען ברובו על האלמנט התשלום לגוגל

מה ההבדל בפועל בין קידום ממומן לאורגני?

מה מוצג קודם

לרוב, התוצאות הממומנות יופיעו לפני התוצאות האורגניות. ישנם כמובן גם יוצאים מן הכלל בהם אין אף תוצאה ממומנת שמופיעה מאחר ואף אחד לא היה מעוניין לשלם בכדי להיות מדורג על הביטוי. מצב כזה רק יהיו רק תוצאות אורגניות. דוגמא נוספת היא מצב שתוצאות רלוונטיות כמו גוגל מפות יופיעו לפני התוצאות האורגניות (זה יקרה יותר עבור חיפושים לוקאליים). אבל אם נוציא החוצה את המצבים האלו שהם פחות שכיחים, התוצאות הממומנות יופיעו קודם. תוכלו לזהות אותם על ידי הביטוי מודעה שיופיע לצד התוצאות ויאותת כי מדובר על אתר שמוצג בדף תוצאות החיפוש בתשלום.

על מה מקליקים יותר

לפי הסעיף הקודם יהיה קל להניח שקידום ממומן משתלם יותר מאשר קידום אורגני אבל העניין יותר מורכב מזה. מאחר וגוגל פועל בשקיפות אל מול הגולשים שלו ומאותת להם על תוצאות ממומנות, רוב הגולשים יודעים לייחס להם פחות חשיבות. לכן, למרות שהתוצאות הממומנות מופיעות גבוהה יותר הגולשים נוטים פחות להקליק עליהם.
נעשו אינספור סטטיסטיקות של סוכנויות פרסום דיגיטליות גם ארץ וגם בחול כדי לנסות לאמוד את הפערים הקלקות על תוצאות ממומנות וכולן הראו את אותה התוצאה. מחקר כזה שעשתה חברת באקלינקו מצא כי 53% מהגולשים שמגיעים לאתר כלשהו מגיעים אילו דרך התוצאות האורגניות ו27% מגיעים דרך התוצאות הממומנות, ושוב, זאת למרות שהתוצאות הממומנות מופיעות לפני. שקלול של הגורם הזה יכול להחזיר את זרקור הכדאיות חזרה אל הקידום האורגני אך ישנו עוד פקטור אחד שכדאי לקחת בחשבון והוא כמות הזמן שלוקח לראות תוצאות.

באיזה ערוץ אתקדם יותר מהר?

בקידום אורגני לוקח חצי שנה מינימום כדי לראות תוצאות. אני בכוונה מתחיל עם המינימום כי כאשר מדובר על ביטויים תחרותיים יותר זה יכול לקחת גם מעל לשנה ואפילו מעל לשנתיים.
לדוגמא אם נסתכל על הביטוי יועצת שינה, מדובר על ביטוי לא כזה תחרותי מאחר ואין כל כך הרבה יועצות שינה בעולם שמתחרות על הביטוי יועצת שינה בעברית. לעומת זאת אם ניקח את תעשיית הביטקויין העולמית, מדובר על תחום תחרותי מאין כמוהו שמתחרים עליו אלפי אתרים מכל רחבי העולם, כאשר כל אחד מהם מוציא סכומי עתק על קידום האתר שלו בכדי להגיע למקומות הראשונים. ניתן לראות את ההיגיון כאן דיי בבירור, ביטקויין זו תעשייה שמגלגלת המון כסף ולכן חברות מוכנות להשקיע המון תקציבים על פרסום בכדי להביא גולשים לאתר בכדי שאלו יתחילו לסחור דרכם. לעומת זאת יועצות שינה בישראל זו תעשיה שהיא קצת יותר קטנה ולכן התחרות עליה תהיה בהתאם.

בקידום ממומן ההתקדמות היא מיידית, ברגע שבוצע התשלום לגוגל תוכלו לראות את המודעה של האתר שלכם מתנוססת בראש דף תוצאות החיפוש. גם כאן אלמנט התחרותיות הוא דומיננטי וככל שהתחום הוא יותר תחרותי יהיה צורך התשלום גבוהה יותר עבור גוגל בשביל המיקום הרצוי. עם זאת, בכל הנוגע לזמן עד להגעה לראש דף תוצאות החיפוש, האפקט יהיה מיידי

מה קורה בטווח הארוך?

ההתקדמות המהירה שמציע הקידום הממומן הוא פקטור מאוד חשוב עבור עסקים שמעוניינים לקבל פניות מלקוחות ומהר, אך חשוב להבין שהדבר תקף כל עוד מתבצע תשלום חוזר לגוגל עבור כל הקלקה. ברגע שבעל העסק יהיה מעוניין להפסיק את התשלום, המודעה תרד והוא יאבד את הדירוג וכך גם את הלקוחות. מעבר לכך, אם יהיה צורך בדירוג על ביטויים נוספים יהיה צורך לשלם גם עבור הדירוג עליהם
בקידום אורגני המצב שונה. מאחר ולוקח לא מעט זמן להתברג במקומות הראשונים האורגניים בדף תוצאות החיפוש, מי שצלח את פרק הזמן וקידם את האתר שלו למקומות אלו יזכה להיות שם זמן רב. זאת מאחר שכרגע, כל מתחרה שמעוניין לעקוף את האתר יצטרך לבלות את אותו פרק הזמן של ההשקעה ההתחלתית שאנו ביצענו בכדי שיהיה לו סיכוי להתחרות בנו. תהליך זה יהיה קשה אפילו יותר עבור המתחרה שלנו אם נמשיך את תהליך הקידום האורגני בכדי לקבל דירוג על ביטויים נוספים בתחום שיביאו עוד ועוד לקוחות עם הזמן. חשוב לציין שקבלת דירוג על עוד ביטויים באופן אורגני לא תייקר את העלות של תהליך הקידום, כך נוכל להמשיך ולקבל דירוגים גבוהים על עוד ועוד ביטויים ולהגדיל עוד ועוד את כמות הלקוחות שלנו כל זמן שהתהליך ימשך.

קידום אורגני זה מרתון
קידום אורגני הוא כמו ריצת מרתון. ההשקעה בו היא גדולה אך כך גם ההישג בסוף הדרך

אז מה כדאי לבחור?

אני נוטה לראות את ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן כמו ההבדל בין לשכור דירה ולבין לקנות אותה. הרבה מאיתנו היו מעוניינים בקניית דירה בכדי שלא נצטרך לשלם דמי שכירות כל חודש בחודשו, ושלאחר סיום המשכנתא יהיה בידינו נכס ששייך לנו. עם זאת, כולנו יודעים שבכדי להגיע למטרה הזו יש צורך בהשקעה כספית גדולה מאוד כבר בתחילת הדרך שלא בטוח שכולם יכולים להרשות לעצמם. כך גם בקידום ממומן וקידום אורגני, קידום ממומן הוא כמו שכירות על דירה (על כל היתרונות והחסרונות) וקידום אורגני הוא כמו קניית דירה.
מעבר לאנלוגיה הזו, אנסה למפות את התנאים שלפיהם אתם בתור לקוחות שמתעניינים בקידום אתר תוכלו לבצע את ההשוואה ולקבל החלטה בצורה שהכי מותאמת לעסק שלכם ספציפית.

באיזה מצב תפנו לקידום ממומן?

  1. אם השוק שלכם פונה לערוץ הקידום הזה
  2. אם אתם זקוקים לתוצאות מהירות
  3. אם נכוותם בעבר מתהליך קידום לא מוצלח וקשה לכם לסמוך על אנשי המקצוע בתחום ללא תוצאות בשטח

באיזה מצב תפנו לקידום אורגני?

  1. אם השוק שלכם פונה לערוץ הקידום הזה
  2. אם יש לכם אורח רוח של לפחות חצי שנה עד שתראו את הפירות
  3. אם אתם מעוניינים באתר שיגדיל את כמות הלקוחות שהוא מביא עם הזמן יותר ויותר

לקוחות ממליצים

5.0
מבוסס על 26 ביקורות
powered by Google
מאור גרוס
17:10 24 Aug 25
כפיר תותח על עזר לי המון בפיתוח וקידום האתר שלי מהפרטים הקטנים ועד למורכבים והחשובים ביותר, ממליץ בחום אין עליך!
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
למדתי עם כפיר מנשה במסגרת קורס שיווק דיגיטלי ב־
HackerU,
ואין ספק שמדובר במרצה נדיר. כפיר מקצועי, ברור, סבלני וחד. מעבר לידע העשיר בקידום אורגני, קידום ממומן, כתיבה שיווקית ועוד המון תחומים חשובים – הוא חשף אותנו גם לעולם הכלים המתקדמים, במיוחד בתחום הבינה המלאכותית (AI), ולימד איך להשתמש בהם בצורה חכמה ויישומית. בזכותו אני מרגיש/ה הרבה יותר מוכנ/ה לעולם האמיתי של השיווק הדיגיטלי.
תמר יאיר
18:09 16 Jul 25
כפיר מרצה מקצועי, סבלני ובעל ידע רחב. כסטודנטית בקורס שיווק דיגיטלי בהאקריו אני נהנית מאוד, הוא מעביר את החומר בצורה ברורה ומעניינת. ממליצה בחום לכל מי שרוצה ללמוד בצורה מקצועית ובאווירה נעימה עם חיוך וצחוק שמכניסים קלילות גם לנושאים מורכבים.
Shulli Mandel
18:02 16 Jul 25
מומחה אמיתי שמלמד מהשטח

כפיר מנשה הוא לא רק מרצה מצוין לבניית אתרים ושיווק דיגיטלי – הוא איש מקצוע מהשורה הראשונה, שמביא איתו שילוב נדיר של ידע טכני, ניסיון עשיר, יכולת הוראה מרשימה ולמידה עם קריצה של חיוך והומור.

כסטודנטית בקורס בהאקריו, זכיתי ללמוד ממנו ולהיחשף לעולם השיווק הדיגיטלי מזווית אחרת – מעשית, חכמה, עדכנית ובעיקר – מרתקת.
ההסברים שלו ברורים, מדויקים ועם קשר ישיר לעבודה בשטח. הוא יודע לקחת נושאים מורכבים ולהפוך אותם לנגישים, לוגיים ומובנים.
מעבר להעברת ידע, כפיר הצליח לגרום לי להתחבר לתחום, לפתח עניין אמיתי ולרצות להתמקצע בו.

אין ספק שהיסודות שקיבלתי ממנו הם מהחזקים והמדויקים ביותר שיכולתי לבקש – בזכות השיטה שלו, הסבלנות, הסדר, והיכולת לראות כל תלמיד ולהניע אותו קדימה.
העובדה שכפיר מגיע מהעולם המעשי – עם ניסיון בקידום עסקים, בניית אתרים וניהול פרויקטים גדולים – ניכרת בכל שיעור. הוא מלמד מתוך התנסות אישית, ולא מתוך שקפים או תיאוריה בלבד.

כפיר הוא מרצה מסור, מקצועי ויסודי, שמציב רף גבוה גם לעצמו וגם לסטודנטים שלו – והתוצאה בהתאם: תלמידים שמרגישים בטוחים, יודעים מה לעשות, ויוצאים לשוק עם ידע פרקטי.

ממליצה עליו בחום רב לכל מי שרוצה ללמוד את התחום באמת.
manar ziedan
18:04 15 May 25
מהמרצים שמלמדים בגובה העיניים, מעבירים את החומר בצורה ברורה – וגורמים להתאהב בתחום.
למדתי אצלו קידום אורגני (SEO) וכתיבה שיווקית, וזה ללא ספק היה אחד הקורסים הכי מעניינים שלמדתי.
מעבר לידע המקצועי הרחב והניסיון העשיר, הוא מצליח ליצור חוויית למידה נעימה, ממוקדת ומלאת ערך.
היה לי פשוט כיף ללמוד איתו.
Razi Hadad
17:50 12 May 25
מרצה ברמה גבוהה ביותר! למדתי המון מהשיעורים שלך – גם ברמה המקצועית וגם ברמה האישית. ההסברים ברורים, הסבלנות מורגשת בכל שיעור, וההשקעה שלך ניכרת. תודה על הידע, ההשראה והאכפתיות – זכיתי ללמוד אצלך!
אחד המרצים הטובים שיצא לי לפגוש! מקדם אתרים מקצועי ואחלה בן אדם ממליץ בחום. תודה רבה כפיר על כל העזרה והלימוד
Guy Matityahu
20:44 27 Jan 25
זה עתה סיימתי את קורס SEO במכללת HackerU עם כפיר מנשה ואני ממליץ עליו בחום!

לכפיר יש כישרון גדול לזקק מושגי SEO מורכבים להסברים פשוטים וניתנים לעיכול. יש לו סגנון הוראה מרתק ומעורר שיחה, מה שגורם לנושאים הטכניים ביותר להרגיש נגישים ומעניינים.

התרשמתי במיוחד מהסבלנות והמקצועיות שלו - בכל פעם ששאלה חזרה על עצמה או הייתה זקוקה להסבר (מה שקרה לעתים קרובות), הוא חזר ברצון על התשובה, והיכולת שלו לשמור על הדיון במשימה תוך כדי תשובה על כל השאלות היא מיומנות נדירה.

מלבד התיאוריה, כפיר הציע לנו תכשיטים מהמסע שלו שציידו אותנו בכלים, אסטרטגיות ופריצות חדשות שלא תמצאו באף ספר. ההוראות שלו בנושאים כמו מחקר ידני של מילות מפתח שינו לחלוטין את הדרך שבה אני ניגש לקידום אתרים.

כפיר הוא המומחה/מחנך לקידום אתרים שאתה רוצה לעבוד איתו אם אתה צריך מישהו שבאמת רוצה שתצליח ויעשה את הקילומטר הנוסף. אני מחשיב את עצמי בר מזל שלמדתי ממנו ולא יכול להמליץ ​​עליו מספיק לכל מי שמעוניין להרחיב את הידע או העסק שלו ב-SEO!

תודה לך כפיר על חווית למידה מדהימה!
tal israeli
18:35 26 Jan 25
ממליץ בחום
אלירן אליהו
00:27 06 Dec 24
רוצה להגיד תודה לאחד המרצים הטובים שיצא לי לראות בהאקר יו.

כל שיעור הסברת בצורה הכי ברורה ופשוטה שרק אפשר נושאים מאוד מורכבים, חזרת על דברים בסבלנות אם משהו לא היה ברור; לפעמים הייתי בשוק מכמות הסבלנות, שאני בעצמי הייתי מאבד את העשתונות.

ענית על שאלות בצורה מקצועית, וידעת איך להתחמק בנונשלנטיות משאלות לא רלוונטיות ולהחזיר את הדיון לנושא המקורי מבלי שהצד השני יפגע; שזאת אומנות בפני עצמה.

התוספות אקסטרה שלימדת שלא היו בחומר הלימוד, ואיך ששיתפת את הלוגיקה המתוחכמת מאחורי האתרים שאתה בונה/מקדם וגם באתרים האישיים שלך מעידים על האכפתיות הדאגה ותחושת האחריות שיש לך כלפי הסטודנטים, וזה לא מובן מאליו.

פשוט להתענג מחווית הלימוד איתך,
תמיד קצר, קולע מדוייק ורלוונטי.

יודע לחוש את עייפות הסטודנטים, ולהוריד הילוך כשצריך שזו מעלה שלא להרבה אנשים(מרצים) יש.

תודה על הזכות שהייתה לי ללמוד, להכיר ולהתרשם מהאיכויות האנלטיות שלך, אין לי ספק שמי שיעבוד או ילמד איתך יזכה!
תמשיך בשליחות שאתה עושה, יישר כוח אחד גדול!
sivan vdp
13:35 06 Jun 21
שמחה שבחרתי בך כפיר, לביצוע אופטימיזציה בSEO של האתר החדש שלי.
פעלת ביסודיות, במקצועיות רבה ובנוסף לשירות שהבטחת, הוספת בנדיבותך הדרכות והסברים שמסייעים לי להמשיך לתפעל נכון את האתר שלי.
אתה איש מקצוע רציני, יסודי, בעל ידע רב ומאד מחויב ומסור ואני ממליצה בחום על השירות שלך. תודה!

מוזמנים להתרשם מכל חוות הדעת עליי
כמקדם אתרים מומלץ

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נוכל לקחת את העסק שלך כמה צעדים קדימה.

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

inner links
איך לקדם אתר בגוגל?
כפיר מנשה

המדריך המלא לבניית קישורים פנימיים באתר

מהם קישורים פנימיים, איך הם מסייעים לקידום האתר, כללים בסיסיים לבניית קישורי בעמודים השונים ואסטרטגיה מתקדמת למיקסום הערך שלהם בעיני גוגל.